[20.] Hans Vanaken

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Bosko »

Vanaken en Vormer spelen toch gewoon allebei op de 8?
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Gratchski »

Bosko schreef: Vanaken en Vormer spelen toch gewoon allebei op de 8?
Zou je inderdaad ook kunnen zeggen.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Pica »

Een echte '10' is ook niet meer van dezen tijd. En dan nog. Als je door Vanaken op de '10' te zetten, ruimte maakt voor Ruud om pakweg 10 assists te geven, dan moet dat toch ook meetellen in de beoordeling? Niet dat ik zeg dat het zo is, maar gewoon dat het hier allemaal veel te zwart wit wordt voorgesteld. Ik vraag me af of er zich al iemand keer beziggehouden heeft met een match van Club te bekijken met enkel oog op Vanaken.
Laatst gewijzigd door Pica op 24 okt 2017, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Cedrinho »

nesnaj713 schreef:
Cedrinho schreef: Zet Vanaken op de 8 en ik beoordeel hem anders hoor.
Maar hij wordt uitgespeeld als 10 en dan verwacht ik meer van hem.
Zo gefrustreerd dat jouw broer het wel heeft kunnen maken in profvoetbal? :mrgreen:
Mocht ik even veel geld hebben als hij... :-(
Bosko schreef: Vanaken en Vormer spelen toch gewoon allebei op de 8?
You've got a point..
Pica schreef: Een echte '10' is ook niet meer van dezen tijd. En dan nog. Als je door Vanaken op de '10' te zetten, ruimte maakt voor Ruud om pakweg 10 assists te geven, dan moet dat toch ook meetellen in de beoordeling? Niet dat ik zeg dat het zo is, maar gewoon dat het hier allemaal veel te zwart wit wordt voorgesteld. Ik vraag me af of er zich al iemand keer beziggehouden heeft met een match van Club te bekijken met enkel ook op Vanaken.
Kan ik je ook geen ongelijk in geven.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Tiki Taka »

Cedrinho schreef: Zet Vanaken op de 8 en ik beoordeel hem anders hoor.
Maar hij wordt uitgespeeld als 10 en dan verwacht ik meer van hem.
2 !
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Stylisimo »

Tiki Taka schreef:
Cedrinho schreef: Zet Vanaken op de 8 en ik beoordeel hem anders hoor.
Maar hij wordt uitgespeeld als 10 en dan verwacht ik meer van hem.
2 !
Hij staat centraal op het middenveld. Als 8 of als 10 of als whatever, maakt toch niks uit? Hij voert z'n taken beter uit dan Rafa bvb dus hij staat erin en niet Rafa.
Doet me eigenlijk denken aan de kritiek die Lukaku continu krijgt. Hoe veel goals hij ook maakt, men blijft kankeren op hem. Hoe goed Vanaken ook speelt, 't is precies ook nooit goed genoeg...
Laatst gewijzigd door Stylisimo op 24 okt 2017, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Clubpolska »

Stylisimo schreef:
Tiki Taka schreef:
Cedrinho schreef: Zet Vanaken op de 8 en ik beoordeel hem anders hoor.
Maar hij wordt uitgespeeld als 10 en dan verwacht ik meer van hem.
2 !
Hij staat centraal op het middenveld. Als 8 of als 10 of als whatever, maakt toch niks uit? Hij voert z'n taken beter uit dan Rafa bvb dus hij staat erin en niet Rafa.
Doet me eigenlijk denken aan de kritiek die Lukaku continu krijgt. Hoe veel goals hij ook maakt, men blijft kankeren op hem. Hoe goed Vanaken ook speelt, 't is precies ook nooit goed genoeg...

Volledig akkoord!

Heeft alles te maken met een onrealistisch verwachtingspatroon dat mensen ogenblikkelijk willen ingevuld zien. 't Is beetje 't zelfde als zagen op een student geneeskunde met veel potentieel omdat hij nog niet alles kan genezen.
Laatst gewijzigd door Clubpolska op 24 okt 2017, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh Frail.
Gunt
Profvoetballer
Berichten: 443
Lid geworden op: 30 mei 2016, 22:58

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Gunt »

Cedrinho schreef:
PetjeFCB schreef: @Cé:

Je basseert je op die ene match van VV. Die heeft hopen wedstrijden gespeeld waarin het op niks trok ook. Kon fantastisch voetballen, maar was zeker ook niet de topper die je er van maakt

Edit: en ik weet dat het niet om de persoon VV gaat, maar je haalt die wedstrijd aan, vandaar. Je kan dat van iedereen zeggen. Niemand is altijd top, zelfs Messi niet. En VV heeft die wedstrijd doen kantelen, maar hij heeft het ook geen 10 keer gedaan.

Tegenover Hans heb je dan veel te hoge verwachtingen, volgens mij toch. Zelfs een KDB of Iniesta strooi(d)en niet elke wedstrijd met zo'n passes. Ook zij hadden/hebben wedstrijden waar ze minder uit de verf kwamen/komen...
Ik haal die ene match van VV gewoon aan als referentie op vlak van in je eentje een match doen kantelen.
Ik had even goed de match van KDB van vorige week kunnen aanhalen, ging dan wel niet over een match "doen kantelen" maar "beslissen".

Het is absoluut zeker dat dergelijke matchen lang niet zo vaak voorkomen, ook daar heb je absoluut gelijk in. Alleen is mijn bezorgdheid/perceptie dat in de matchen waar Club niet goed draait, we niemand hebben die de match in ons voordeel kan doen kantelen. Dus ook niet iemand anders dan Hans, het is fout van me om enkel hem te "viseren". Al zijn het dan wel Hans en Rafa waarvan we dat dan gaan verwachten.

Voor de rest absoluut akkoord met je laatste paragraaf. Ik heb inderdaad te hoge verwachtingen over Hans. Ik vermoed dat dat komt door de manier waarop hij werd weggehaald bij Lokeren als ware hij de redder die ons alle succes zou bezorgen.
Effe denken, werden wij met hem nu geen kampioen?
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 633
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Hannes »

Vanaken is de max. Niet meer, niet minder.
Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door BlueJedi »

Vanaken is de belangrijkste op het veld, als hij draait dan draait de ploeg en als hij niet draait dan zijn we echt een pak minder, dat zegt alles over hoe belangrijk hij wel niet is.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door The_One »

BlueJedi schreef: Vanaken is de belangrijkste op het veld, als hij draait dan draait de ploeg en als hij niet draait dan zijn we echt een pak minder, dat zegt alles over hoe belangrijk hij wel niet is.
Is het zo, of is het omgekeerd, als de ploeg draait dan hij ook, als de ploeg niet draait, dan hij ook niet? :hide:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Tiki Taka »

The_One schreef:
BlueJedi schreef: Vanaken is de belangrijkste op het veld, als hij draait dan draait de ploeg en als hij niet draait dan zijn we echt een pak minder, dat zegt alles over hoe belangrijk hij wel niet is.
Is het zo, of is het omgekeerd, als de ploeg draait dan hij ook, als de ploeg niet draait, dan hij ook niet? :hide:
Voila, zo is het. Hij zal zelden de ploeg beter doen draaien. Kijk naar de eerste helft gisteren, Hans was nergens...
(en met hem bijna iedereen van Club)
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Gratchski »

Nochtans de enigste die met enkele crossballen het spel naar de andere kant verlegt.
Hans was nergens? Hans was overal bedoel je, zelfs mee gaan verdedigen tot aan eigen doellijn en zo een goal vermijdt.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Tiki Taka »

Gratchski schreef: Nochtans de enigste die met enkele crossballen het spel naar de andere kant verlegt.
Hans was nergens? Hans was overal bedoel je, zelfs mee gaan verdedigen tot aan eigen doellijn en zo een goal vermijdt.
De eerste helft heeft Hans geen bal geraakt, de tweede helft was hij wel op post, net zoals de rest van de ploeg.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Gratchski »

Tiki Taka schreef:
Gratchski schreef: Nochtans de enigste die met enkele crossballen het spel naar de andere kant verlegt.
Hans was nergens? Hans was overal bedoel je, zelfs mee gaan verdedigen tot aan eigen doellijn en zo een goal vermijdt.
De eerste helft heeft Hans geen bal geraakt, de tweede helft was hij wel op post, net zoals de rest van de ploeg.
wat? eerste helft deed die juist ENORM veel defensief werk. weet jij soms wel wat je zegt? bekijk jij wel de wedstrijden? We werden achterover gedrukt en Hans moest vooral defensief bijspringen. Of moet hij dat volgens jou niet doen en enkel maar offensief bezig zijn?
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Plaats reactie