[20.] Hans Vanaken

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
joske1994
Tester
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 aug 2017, 22:43

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door joske1994 »

JRut schreef: Gisteren was de eerste match dit seizoen dat hij niet voor rechtstreeks gevaar heeft gezorgd. De eerste. Ik weet echt niet wat jullie van hem verwachten. Zoals Peet aangeeft is hij nu op weg naar 8 goals en 16 assists per seizoen. Zoals ik al heb proberen zeggen heeft hij momenteel een direct aandeel in minstens 30% van onze gescoorde doelpunten in de Belgische competitie. Wat moet hij eigenlijk meer doen? Iedere match drie assists trappen met een geniaal doorsteekballetje?

Ik vind het trouwens zo overdreven dat hij nog steeds aan de maatstaf Vazquez wordt beoordeeld. We hebben het dan over een voetballer die zogezegd veel meer openingen zou zien (daar wil ik nog gedeeltelijk in meegaan, Vazquez kon voetballend meer dan Vanaken, maar zo substantieel is dat allemaal niet), maar wel gigantisch veel kost aan de rest van jouw elftal. Nooit of te nooit wil ik de beste Vazquez inruilen voor Vanaken. Die was dan misschien frivool, maar je pakt er geen prijzen mee.
² couldn't agree more
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Cedrinho »

Maximus schreef: Als je de match hebt gezien, heb je toch wel gemerkt dat Haroun de volledige match op de huid van Vanaken kleefde en hij hierdoor niets van vrijheid kreeg? Hiernaast het feit dat De Bock totaal niet de snelheid heeft van Limbombe en ook veel verdedigender denkt, waardoor het voor Hans nog eens veel moeilijker is zo'n openingen te creëren.
Ik ontken natuurlijk niet dat hij onzichtbaar was, maar om hem daar nu al direct weer op te pakken na één mindere match... + hij blijft tenminste lopen, wat je bij een Vazquez totaal niet hebt en waardoor je hele middenveld verzuipt. Iemand met het inzicht van Vazquez en de inzet van Vanaken ga je hier jammer genoeg niet kunnen vinden in België.
Logisch dat een man geplakt wordt op Vanaken.
Maar op de KDB's, Iniesta's, Xavi's en Zidane's van deze wereld werd/wordt ook een man geplakt en toch slagen die erin een match te doen kantelen.
Vanaken kan dat dan weer niet. Als we tegen een ploeg spelen die voetbalt, die wat ruimte laat, waardoor we zelf kunnen voetballen en wat vrijheid krijgen, dan kan Vanaken dat wel (zoals gezegd: als Club draait, dan draait Vanaken ook). Maar zodra hij wat onder druk staat of de tegenstander op de counter hoopt, is hij niet degene die een slecht Club kan doen draaien.
JRut schreef: Gisteren was de eerste match dit seizoen dat hij niet voor rechtstreeks gevaar heeft gezorgd. De eerste. Ik weet echt niet wat jullie van hem verwachten. Zoals Peet aangeeft is hij nu op weg naar 8 goals en 16 assists per seizoen. Zoals ik al heb proberen zeggen heeft hij momenteel een direct aandeel in minstens 30% van onze gescoorde doelpunten in de Belgische competitie. Wat moet hij eigenlijk meer doen? Iedere match drie assists trappen met een geniaal doorsteekballetje?
Zijn statistieken zijn inderdaad goed, maar ik heb toch de indruk dat er te weinig regelmaat zit in zijn prestaties. Zelfs toen hij bij Lokeren zat had ik al dat gevoel.
JRut schreef: Ik vind het trouwens zo overdreven dat hij nog steeds aan de maatstaf Vazquez wordt beoordeeld. We hebben het dan over een voetballer die zogezegd veel meer openingen zou zien (daar wil ik nog gedeeltelijk in meegaan, Vazquez kon voetballend meer dan Vanaken, maar zo substantieel is dat allemaal niet), maar wel gigantisch veel kost aan de rest van jouw elftal. Nooit of te nooit wil ik de beste Vazquez inruilen voor Vanaken. Die was dan misschien frivool, maar je pakt er geen prijzen mee.
Ik had er geen naam op mogen plakken. Het gaat me niet om Vazquez. Het gaat me om voetballers die het verschil kunnen maken. Een Iniesta of KDB oogt ook niet zo frivool als Vazquez of pakweg Neymar, maar is wel even belangrijk, of zelfs belangrijker.

---

Ik vond Club gisteren niet goed voetballen tegen Antwerp. Stel dat we op achterstand zouden zijn gekomen, dan hadden we in de problemen gezeten en ik geloof niet dat Vanaken die match had kunnen doen kantelen.
Club speelde in die Vazquezmatch tegen Standard ook niet goed, maar Vazquez deed in zijn eentje de match kantelen. En nogmaals, het gaat me niet om de naam, wel om het belang van de speler in die rol. Stelt dezelfde situatie zich nu, dan zie ik Vanaken niet in staat die match te doen kantelen in het voordeel van Club. Getuige ook AEK bijvoorbeeld. De momenten waarop Club het moeilijk heeft, verwacht ik dat Vanaken opstaat, de bal opeist en doet wat we van hem verwachten: verdelen en heersen, Club doen voetballen.
Laatst gewijzigd door Cedrinho op 23 okt 2017, 21:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Gratchski »

joske1994 schreef:
JRut schreef: Gisteren was de eerste match dit seizoen dat hij niet voor rechtstreeks gevaar heeft gezorgd. De eerste. Ik weet echt niet wat jullie van hem verwachten. Zoals Peet aangeeft is hij nu op weg naar 8 goals en 16 assists per seizoen. Zoals ik al heb proberen zeggen heeft hij momenteel een direct aandeel in minstens 30% van onze gescoorde doelpunten in de Belgische competitie. Wat moet hij eigenlijk meer doen? Iedere match drie assists trappen met een geniaal doorsteekballetje?

Ik vind het trouwens zo overdreven dat hij nog steeds aan de maatstaf Vazquez wordt beoordeeld. We hebben het dan over een voetballer die zogezegd veel meer openingen zou zien (daar wil ik nog gedeeltelijk in meegaan, Vazquez kon voetballend meer dan Vanaken, maar zo substantieel is dat allemaal niet), maar wel gigantisch veel kost aan de rest van jouw elftal. Nooit of te nooit wil ik de beste Vazquez inruilen voor Vanaken. Die was dan misschien frivool, maar je pakt er geen prijzen mee.
² couldn't agree more
Te gek voor woorden inderdaad. match waar hij minder tot zijn recht komt door het fysieke spel van de tegenstander en ze komen hier alweer bleiten dat ze meer van hem verwachten. what the fuck wil je nog meer van hem?
je mag 100 GENIALE passes strooien, als de andere het niet oppikt, wordt er niet over gesproken.
We zaten met Cools die mindere match speelde, Bockie die aanvallend minder is dan Limbombe en een centrum die pottoe zit...
VV hadden ze al onder de grond geschopt trouwens...
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door PetjeFCB »

@Cé:

Je basseert je op die ene match van VV. Die heeft hopen wedstrijden gespeeld waarin het op niks trok ook. Kon fantastisch voetballen, maar was zeker ook niet de topper die je er van maakt

Edit: en ik weet dat het niet om de persoon VV gaat, maar je haalt die wedstrijd aan, vandaar. Je kan dat van iedereen zeggen. Niemand is altijd top, zelfs Messi niet. En VV heeft die wedstrijd doen kantelen, maar hij heeft het ook geen 10 keer gedaan.

Tegenover Hans heb je dan veel te hoge verwachtingen, volgens mij toch. Zelfs een KDB of Iniesta strooi(d)en niet elke wedstrijd met zo'n passes. Ook zij hadden/hebben wedstrijden waar ze minder uit de verf kwamen/komen...
Laatst gewijzigd door PetjeFCB op 23 okt 2017, 22:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Cedrinho »

PetjeFCB schreef: @Cé:

Je basseert je op die ene match van VV. Die heeft hopen wedstrijden gespeeld waarin het op niks trok ook. Kon fantastisch voetballen, maar was zeker ook niet de topper die je er van maakt

Edit: en ik weet dat het niet om de persoon VV gaat, maar je haalt die wedstrijd aan, vandaar. Je kan dat van iedereen zeggen. Niemand is altijd top, zelfs Messi niet. En VV heeft die wedstrijd doen kantelen, maar hij heeft het ook geen 10 keer gedaan.

Tegenover Hans heb je dan veel te hoge verwachtingen, volgens mij toch. Zelfs een KDB of Iniesta strooi(d)en niet elke wedstrijd met zo'n passes. Ook zij hadden/hebben wedstrijden waar ze minder uit de verf kwamen/komen...
Ik haal die ene match van VV gewoon aan als referentie op vlak van in je eentje een match doen kantelen.
Ik had even goed de match van KDB van vorige week kunnen aanhalen, ging dan wel niet over een match "doen kantelen" maar "beslissen".

Het is absoluut zeker dat dergelijke matchen lang niet zo vaak voorkomen, ook daar heb je absoluut gelijk in. Alleen is mijn bezorgdheid/perceptie dat in de matchen waar Club niet goed draait, we niemand hebben die de match in ons voordeel kan doen kantelen. Dus ook niet iemand anders dan Hans, het is fout van me om enkel hem te "viseren". Al zijn het dan wel Hans en Rafa waarvan we dat dan gaan verwachten.

Voor de rest absoluut akkoord met je laatste paragraaf. Ik heb inderdaad te hoge verwachtingen over Hans. Ik vermoed dat dat komt door de manier waarop hij werd weggehaald bij Lokeren als ware hij de redder die ons alle succes zou bezorgen.
Gebruikersavatar
nesnaj713
Supersub
Berichten: 1208
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:54
Locatie: Lommel

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door nesnaj713 »

Cé, kijk eens naar de goals in deze wedstrijd: https://www.youtube.com/watch?v=SuurWjLIib4" onclick="window.open(this.href);return false; . Tegen Standard dit seizoen, Vanaken kan dus wel degelijk een wedstrijd beslissen. Heeft hier een voet in elke goal. Stop met zagen, Vanaken speelt een fantastisch seizoen tot nu toe. Iedereen heeft een mindere match.

Ik vind het juist positief dat we nu niemand hebben die een 'moeilijke' match kan beslissen, want ik heb de indruk dat we als ploeg de 'moeilijke' matchen beslissen dit seizoen. En dat vind ik zoveel meer waard dan 1 speler.

PS: Je mag ook gewoon zeggen, ik ben geen fan van Vanaken. Dan kan iedereen gewoon verder scrollen. Ook die vergelijking met KDB, Iniesta etc. Als Vanaken zo goed was, speelde die niet voor Club op dit moment ;)
Laatst gewijzigd door nesnaj713 op 24 okt 2017, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Clubpolska »

² Je kan toch niet verwachten dat Vanaken altijd elke match alles doet... Je ziet hem trouwens ook groeien, een mindere match mag daar geen afbreuk aan doen.
Oh Frail.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Gratchski »

Clubpolska schreef: ² Je kan toch niet verwachten dat Vanaken altijd elke match alles doet... Je ziet hem trouwens ook groeien, een mindere match mag daar geen afbreuk aan doen.
Wel verwachten dat Hans elke match de boel beslist, maar niet willen afhankelijk zijn van 1 speler.
Hans is de dirigent van osn voetbal, maar in deze opstelling is hij niet een afwerker, in deze taktiek moet hij niet de assists geven.

Hans haalt quasi elk jaar de cubbele cijfers (minstens 10 goalsen 10 assists). Bovendien kwam Vanaken na zijn eerste drie jaar in Eerste klasse direct aan liefst 59 beslissende acties, met 29 goals en 30 assists. Had ook in ons kampioenenjaar, zijn eerst bij ons, direct al die dubbele cijfers.
Cedrinho schreef: Een Vormer kan dat doen in de zin van het publiek opjutten en de ploeg opjutten en zo. Zoiets zal Vanaken nooit doen, veel te braaf, die kerel zal nooit captain zijn.
Te braaf? Gaat dus ook nooit in discussie met medespelers of arbiter of tegenstander?
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5312
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Tiki Taka »

Meningen kunnen verschillen, niet iedereen hier hoeft Vanaken een absolute topper te vinden.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door JRut »

Tiki Taka schreef: Meningen kunnen verschillen, niet iedereen hier hoeft Vanaken een absolute topper te vinden.
Wat een dooddoener voor de discussie zeg. Dat zegt ook helemaal niemand, natuurlijk. Op zijn minst een eerlijke beoordeling, dat vragen de meesten hier wel.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Clubpolska »

Tiki Taka schreef: Meningen kunnen verschillen, niet iedereen hier hoeft Vanaken een absolute topper te vinden.

Het gaat er niet om hem een absolute topper te vinden. Het gaat er om dat onder andere jij hem afbrandt omdat hij geen absolute topper is. Het gaat om het feit dat het onrealistisch verwacht wordt. Voor mij is Hans ook geen absolute topper, maar wel een meer dan degelijke speler die uiterst belangrijk is voor ons.
Laatst gewijzigd door Clubpolska op 24 okt 2017, 09:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Oh Frail.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5312
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Tiki Taka »

JRut schreef:
Tiki Taka schreef: Meningen kunnen verschillen, niet iedereen hier hoeft Vanaken een absolute topper te vinden.
Wat een dooddoener voor de discussie zeg. Dat zegt ook helemaal niemand, natuurlijk. Op zijn minst een eerlijke beoordeling, dat vragen de meesten hier wel.
Elke beoordeling is subjectief, zowel een positieve als een negatieve. :teach:
Back on topic dan maar zeker...
Ik blijf bij mijn standpunt omtrent Vanaken dat hij in topmatchen en Europees veel meer zou kunnen betekenen voor Club,
dat het er in die matchen veel te weinig uitkomt, zijn kwaliteiten.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door PetjeFCB »

Tiki Taka schreef:
JRut schreef:
Tiki Taka schreef: Meningen kunnen verschillen, niet iedereen hier hoeft Vanaken een absolute topper te vinden.
Wat een dooddoener voor de discussie zeg. Dat zegt ook helemaal niemand, natuurlijk. Op zijn minst een eerlijke beoordeling, dat vragen de meesten hier wel.
Elke beoordeling is subjectief, zowel een positieve als een negatieve. :teach:
Back on topic dan maar zeker...
Ik blijf bij mijn standpunt omtrent Vanaken dat hij in topmatchen en Europees veel meer zou kunnen betekenen voor Club,
dat het er in die matchen veel te weinig uitkomt, zijn kwaliteiten.
Een objectieve beoordeling bestaat wel, zowel negatief als positief. Het is moeilijk, maar het kan.

Daarnaast vraagt JRut een eerlijke beoordeling. En dat is nog iets anders, en makkelijker te bereiken. En dat betekent niet dat die van iedereen moet gelijk zijn, maar dat betekent wel dat je geen onrealistische verwachtingen stelt
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Cedrinho »

Zet Vanaken op de 8 en ik beoordeel hem anders hoor.
Maar hij wordt uitgespeeld als 10 en dan verwacht ik meer van hem.
Gebruikersavatar
nesnaj713
Supersub
Berichten: 1208
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:54
Locatie: Lommel

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door nesnaj713 »

Cedrinho schreef: Zet Vanaken op de 8 en ik beoordeel hem anders hoor.
Maar hij wordt uitgespeeld als 10 en dan verwacht ik meer van hem.
Zo gefrustreerd dat jouw broer het wel heeft kunnen maken in profvoetbal? :mrgreen:
Plaats reactie