wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 15 mar 2024, 13:18 Als er echt uit de vestaire wordt gelekt zitten we wel met een probleeem dat groter is dan een eventuele mismacht tussen trainer en bestuur. :shock:
Ik weet niet of het de vestiaire is, maar het viel me ook al op in een eerder artikel in HNB, na de heenmatch tegen Molde, dat er van binnenuit gelekt wordt:
De sportieve leiding van Club Brugge – CEO Bob Madou, Dévy Rigaux en Maarten Dedobbeleer – heeft in Noorwegen met verbijstering vastgesteld dat Ronny Deila de prestatie tegen een matige tegenstander zonder ritme schijnbaar zo slecht niet vond. Op de eretribune heerste er een ander gevoel, net als in het bezoekersvak met 250 Bruggelingen, waar in eerste instantie het gebrek aan ‘passie en grinta’ gelaakt werd.

De fysieke data gaven klaarblijkelijk aan dat de Club-spelers wél tot het gaatje waren gegaan. Als dat effectief klopt, maakt dat het mogelijk alleen maar erger. Dan was er een gebrek aan kwaliteit en/of een plan.
Journalist kan dat van die fysieke data enkel weten wanneer iemand met toegang tot die data zo'n uitspraak doet, en jij en ik hebben die toegang bij mijn weten niet. Dit lekken wijst er niet noodzakelijk op dat het lek uit de kleedkamer zelf komt, maar minstens wil iemand hiermee de spelersgroep toch uit de wind zetten.
Levi
A-kern
Berichten: 478
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Los daarvan is zo’n persconferentie en rond stampen naar alles en iedereen toch zelfmoord? Club kan toch nooit met hem voort?
Levi
A-kern
Berichten: 478
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Mooie kans trouwens op een Europese halve finale. Nee ik noem het geen hapje maar een club op niveau moet voorbij elke Griekse tegenstander.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Levi schreef: 15 mar 2024, 14:59 Mooie kans trouwens op een Europese halve finale. Nee ik noem het geen hapje maar een club op niveau moet voorbij elke Griekse tegenstander.
Wel jammer dat het eerst thuis is en dan uit. Kan al eens spoken in Griekse stadions. Maar PAOK is op zich inderdaad een vrij gunstige loting, als je ziet dat we ook Lille of Fiorentina konden loten.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Levi schreef: 15 mar 2024, 14:58 Los daarvan is zo’n persconferentie en rond stampen naar alles en iedereen toch zelfmoord? Club kan toch nooit met hem voort?
Tenzij hij "De Mol" kan ontmaskeren en hem of haar bekend kan maken bij het bestuur.
Of er wordt express gelekt net om Deila buiten te krijgen?
Het is alleszins niet slim om zo scherp uit de hoek te komen. Anderzijds is hij ook maar een mens en misschien werd het hem even allemaal teveel en door de ontlading na de match wou hij zijn gram halen door iedereen eens op zijn plek te zetten?
Nu soms is een goede ruzie een vruchtbare bodem om zaken te verbeteren. Ik zeg wel soms en dus zeker niet altijd.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 15 mar 2024, 15:02
Levi schreef: 15 mar 2024, 14:59 Mooie kans trouwens op een Europese halve finale. Nee ik noem het geen hapje maar een club op niveau moet voorbij elke Griekse tegenstander.
Wel jammer dat het eerst thuis is en dan uit. Kan al eens spoken in Griekse stadions. Maar PAOK is op zich inderdaad een vrij gunstige loting, als je ziet dat we ook Lille of Fiorentina konden loten.
Het wordt sowieso al niet gemakkelijk. PAOK gaat zich waarschijnlijk ook niet kansloos achten om door te stoten en tevreden zijn met de loting. Het zou thuis wel eens een heel gesloten match kunnen worden.

Bij PAOK springen meteen enkele namen in het oog: Samatta (ex-Genk), Taison (jarenlang bij Shakthar), Mëité (ex-Zulte), Vieirinha (ex-Wolfsburg, captain, draver, 38 jaar al), Jonny (ex-Wolves), Rahman Baba (ex-Chelsea), Troost-Ekong (ex-Watford en ex-Gent) en trainer Lucescu (zoon van de legendarische Mircea Lucescu.
De coach heeft wel nog een bescheiden carrière. PAOK is met voorsprong zijn grootste ploeg. Hij is er al sinds juli 2021.
Levi
A-kern
Berichten: 478
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Sanders schreef: 15 mar 2024, 15:06
Levi schreef: 15 mar 2024, 14:58 Los daarvan is zo’n persconferentie en rond stampen naar alles en iedereen toch zelfmoord? Club kan toch nooit met hem voort?
Tenzij hij "De Mol" kan ontmaskeren en hem of haar bekend kan maken bij het bestuur.
Of er wordt express gelekt net om Deila buiten te krijgen?
Het is alleszins niet slim om zo scherp uit de hoek te komen. Anderzijds is hij ook maar een mens en misschien werd het hem even allemaal teveel en door de ontlading na de match wou hij zijn gram halen door iedereen eens op zijn plek te zetten?
Nu soms is een goede ruzie een vruchtbare bodem om zaken te verbeteren. Ik zeg wel soms en dus zeker niet altijd.
Begin van het seizoen kreeg hij ook kritiek en reageerde hij ook als door een wesp gestoken. De man kan niet zo goed om met de media aandacht die bij club hoort vrees ik..
Wat bestuur betreft daar heeft hij ook voortdurend kritiek op.
Kwartfinale Europa is knap maar buiten osasuna hebben we nu ook niet echt tegenstand gehad e. Hoop oprecht dat we nog steeds afscheid nemen en ook met de borstel door de kern gaan. Beide zijn even belangrijk.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Een opvallend beeld in de wedstrijd donderdagavond was dat de scheids al halfweg de eerste helft paal en perk stelde aan het tijdrekken van de keeper door de reglementen toe te passen: een indirecte vrije trap.

Tifo maakte een dik jaar geleden deze video over het ontstaan en de geschiedenis van deze regel.



Fun fact: onze eigen Mignolet was ook ooit "slachtoffer" van deze regel toen hij in zijn begindagen bij Liverpool de bal vasthield gedurende 20 seconden. Bordeaux scoorde toen wel vanuit de onrechtstreekse vrije trap.

Het is raar dat fans over de hele wereld fluiten bij het onnodig lang tijdrekken, dat er een regel bestaat om dit af te straffen maar dat scheidsrechters bijna nooit bestraffen, enkel waarschuwen.
En een gele kaart is ook te weinig een straf, want welke scheids gaat 2x geel geven aan een keeper voor tijdrekken...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 16 mar 2024, 10:11 Een opvallend beeld in de wedstrijd donderdagavond was dat de scheids al halfweg de eerste helft paal en perk stelde aan het tijdrekken van de keeper door de reglementen toe te passen: een indirecte vrije trap.

Tifo maakte een dik jaar geleden deze video over het ontstaan en de geschiedenis van deze regel.



Fun fact: onze eigen Mignolet was ook ooit "slachtoffer" van deze regel toen hij in zijn begindagen bij Liverpool de bal vasthield gedurende 20 seconden. Bordeaux scoorde toen wel vanuit de onrechtstreekse vrije trap.

Het is raar dat fans over de hele wereld fluiten bij het onnodig lang tijdrekken, dat er een regel bestaat om dit af te straffen maar dat scheidsrechters bijna nooit bestraffen, enkel waarschuwen.
En een gele kaart is ook te weinig een straf, want welke scheids gaat 2x geel geven aan een keeper voor tijdrekken...
Voorstander van deze regel! Moest meer toegepast worden. Vond die scheids trouwens globaal genomen goed fluiten. Legde ook zelf het spel niet onnodig stil.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

In deze eerste helft zie je mooi gebeuren met wat ik altijd bedoel dat je het vertrouwen bij de tegenstander laat groeien als je hen het initiatief in de match geeft.
STVV wist werkelijk niet wat doen het eerste kwartier.
We verdedigen plots niet meer vooruit, hebben enkel nog zin om in een blok terug te vallen zonder actief druk te zetten en laten de bal aan STVV.
In het begin vonden ze zelfs geen openingen en ging het te traag bij hen. Maar hun vertrouwen aan de bal groeit en nu staan ze slag om slinger aan onze 16m...
STVV gaat nu met vertrouwen de kleedkamer in en hebben een gevoel dat er iets te rapen valt. Terwijl je hier gewoon de match in handen kan houden door er kort op te zitten en dan kan je de bal in de ploeg houden.
Levi
A-kern
Berichten: 478
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Sanders schreef: 17 mar 2024, 14:21 In deze eerste helft zie je mooi gebeuren met wat ik altijd bedoel dat je het vertrouwen bij de tegenstander laat groeien als je hen het initiatief in de match geeft.
STVV wist werkelijk niet wat doen het eerste kwartier.
We verdedigen plots niet meer vooruit, hebben enkel nog zin om in een blok terug te vallen zonder actief druk te zetten en laten de bal aan STVV.
In het begin vonden ze zelfs geen openingen en ging het te traag bij hen. Maar hun vertrouwen aan de bal groeit en nu staan ze slag om slinger aan onze 16m...
STVV gaat nu met vertrouwen de kleedkamer in en hebben een gevoel dat er iets te rapen valt. Terwijl je hier gewoon de match in handen kan houden door er kort op te zitten en dan kan je de bal in de ploeg houden.
Is al heel seizoen zo dus ja duidelijke keuze van de coach.
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

Klopt, hier gaan weer vrees ik
Levi
A-kern
Berichten: 478
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Je oogst wat je zaait. Hoe lang nog deze wedstrijd aanpak dulden. En toch verdedigen hier elke week nog mensen deze coach en zijn aanpak.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Iedereen, letterlijk iedereen buiten Club ziet het elke week wat zich voordoet.
Behalve onze spelers en trainers...
Is het arrogantie, is het gebrek aan zin, is het fysiek te kort schieten?

Weet iemand wat onze video-analisten eigenlijk doen?
Ik wil ander gerust morgen met een paar beelden van vandaag eens een paar spelers met de feiten op de neus drukken. Zelfs Vanaken, die ik normaal gezien altijd verdedig. Wat sommige spelers tijdens de match doen (of eigenlijk niet doen) is beschamend als profvoetballer.
We hebben STVV letterlijk bijna 45 minuten aan de bal gelaten tot op 30m van ons doel zonder hen ook maar een strobreed in de weg te leggen! Ongelooflijk.
En dat als topploeg.
Maar dan zijn wij en de pers te streng...
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

En.nu met mes op de keel wordt het moeilijk om onze kansen af te werken
Plaats reactie