wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Zeer terechte vraag. Ik ben ook geneigd om Boyata een kans te geven (hoewel ik zeker geen fan ben). De beslissing, naar mijn gevoel, is afhankelijk van hoe hij op training oogt. Als hij in vorm is (want bijna niet kan zonder wedstrijdritme) lijkt mij de ervaring toch een pluspunt. Zoals Sanders al aangeeft hebben we anders toch wel een héél jonge verdediging. En laat dat departement nu net één zijn waar ervaring zéér belangrijk is.
Langs de andere kant ben ik ook wel geneigd om Zinckernagel op links te zetten. Ten eerste omdat ik het gevoel heb dat hij wat meer verdedigend denkt dan Nusa. Hierdoor zouden we de rechterflank kunnen aanvallend vrij laten en in negatieve omschakeling verdedigend Zinckernagel laten invallen waardoor er gekanteld wordt en we toch met vier achteraan staan. Bovendien kunnen we dan ook, met een gerust hart, Onyedika wat meer laten opschuiven.
Maar ongetwijfeld heeft Hayen een beter game plan. Benieuwd wat het gaat zijn. ;)
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Spileers-Ordonez zullen centraal staan.
Voorts lijkt me de beweeglijke en meer doeltreffende Jutgla een meer dan degelijke vervanger voor Thiago.
Op de flanken zijn er wel niet veel opties meer nu Jutgla in de spits speelt, Skov nog altijd gekwetst en De Cuyper geschorst is.
Fingers crossed.
Come on Bruges !!
Sanders
Supersub
Berichten: 1114
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 18 apr 2024, 09:06
Sanders schreef: 18 apr 2024, 08:41
IsO schreef: 18 apr 2024, 08:03 Matchday! :wave:

Hoe zou jullie opstelling er uitzien vanavond?
Met de opstelling zoals hierboven ben ik wel akkoord.
Het is het beste wat we momenteel hebben. Gameplan gewijs heb je enkel met Zinckernagel en Talbi aanvallende wissels.

Spileers vind ik persoonlijk wel een twijfelgeval. Is het enerzijds medisch verantwoord om te spelen na zijn hersenschudding (en mogelijks breukje?)?
Je speelt met wel een heel onervaren achterlijn in Europa in een mogelijks stresserende match. Ook Mignolet is er niet om achterin de rust te bewaren en eventueel als rustpunt te dienen. Moeten we dan toch een Boyata van de bank halen en naast Ordonez zetten? Ik weet het echt niet.
Mijn gevoel vorige week zegt na vorige week dat we PAOK wel aankunnen, maar speelden die niet met de handrem op?
Wat als die er ook meteen met een grote intensiteit invliegen, gesteund door het publiek? Kan onze achterlijn overeind blijven als er een langdurige periode van druk is?
Jackers - 26 jaar - 6 Europese matchen in zijn carrière
Sabbe - 19 jaar - 9 Europese matchen in zijn carrière
Ordonez - 19 jaar (20 jaar op 21/04) - 8 Europese wedstrijden in zijn carrière
Spileers - 19 jaar - 12 Europese matchen in zijn carrière
Meijer - 21 jaar - 15 Europese matchen in zijn carrière

Gaat dit genoeg zijn om stand te houden, of heb je toch iemand nodig die ervaring heeft en eens een bal wegkeilt, tijdrekt, geniepig foutje maakt, zich eens kwaad maakt,...
Wat de hersenschudding van Spileers betreft, gaf Varane recent een interview waarin hij aangaf dat hij 2 van de 3 slechtste wedstrijden uit zijn carrière speelde enkele dagen na een hersenschudding. Ik hoop ook dat Spileers voldoende gerust heeft, maar dan nog lijkt het me inderdaad een niet te onderschatten risico om hem op te stellen in een match die ongetwijfeld op het scherpst van de snee zal zijn, en waar hij ongetwijfeld meerdere ballen met de kop zal moeten verwerken. Om nog maar te zwijgen van de verhoogde kans op spierblessures bij schedeltrauma's. Maar goed, ik mag hopen dat onze medische staf weet wat ze doet.

Onze vermoedelijke achterlijn heeft inderdaad een gemiddelde leeftijd van nog geen 20 jaar. Spileers en zeker Meijer hebben wel veel ervaring voor hun leeftijd, maar dan nog wordt het zeker niet evident.

Daarnaast mist PAOK 1 speler (Troost-Ekong, in '16-'17 nog ongeveer 600 minuten uitgekomen voor kwek), en wij 5 basisspelers (als je Maxim meerekent) en 1 ervaren doublure.
Op Meijer na is die Europese ervaring door die vier anderen voornamelijk dit seizoen opgedaan. Enkel Spileers vorig jaar 1 CL match.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Het zal kwestie zijn van het eerste half uur te overleven en dan eens tegen te prikken.
Club zit in een goede flow, hopelijk trekken ze die lijn door vanavond.
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Ik zou het echt een huzarenstukje vinden als we dit over de streep trekken.
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Als odoi fit is zou ik toch met hem starten. Soort karakter en smeerlapje dat we daar nodig hebben denk ik
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3364
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Levi schreef: 18 apr 2024, 18:01 Als odoi fit is zou ik toch met hem starten. Soort karakter en smeerlapje dat we daar nodig hebben denk ik
Voor Sabbe of voor Spileers dan?
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

IsO schreef: 18 apr 2024, 18:18
Levi schreef: 18 apr 2024, 18:01 Als odoi fit is zou ik toch met hem starten. Soort karakter en smeerlapje dat we daar nodig hebben denk ik
Voor Sabbe of voor Spileers dan?
Ik heb nie het gevoel dat we Spileers een cadeau doen met masker na hersenschudding om zo’n match te spelen meteen. Het toont ook wel dat het vertrouwen in boyata onder nul is binnen de club.
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Het wordt dus balanta centraal achterin
Sanders
Supersub
Berichten: 1114
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Levi schreef: 18 apr 2024, 19:46 Het wordt dus balanta centraal achterin
Hij mag mijn ongelijk bewijzen, maar ik heb daar geen vertrouwen in om hem centraal achteraan te zien.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3364
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 18 apr 2024, 20:05
Levi schreef: 18 apr 2024, 19:46 Het wordt dus balanta centraal achterin
Hij mag mijn ongelijk bewijzen, maar ik heb daar geen vertrouwen in om hem centraal achteraan te zien.
Jij zou Odoi gezet hebben dan?
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

IsO schreef: 18 apr 2024, 20:35
Sanders schreef: 18 apr 2024, 20:05
Levi schreef: 18 apr 2024, 19:46 Het wordt dus balanta centraal achterin
Hij mag mijn ongelijk bewijzen, maar ik heb daar geen vertrouwen in om hem centraal achteraan te zien.
Jij zou Odoi gezet hebben dan?
Ik wel maar wss is die niet fit genoeg vermoed ik
Sanders
Supersub
Berichten: 1114
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Levi schreef: 18 apr 2024, 20:43
IsO schreef: 18 apr 2024, 20:35
Sanders schreef: 18 apr 2024, 20:05
Levi schreef: 18 apr 2024, 19:46 Het wordt dus balanta centraal achterin
Hij mag mijn ongelijk bewijzen, maar ik heb daar geen vertrouwen in om hem centraal achteraan te zien.
Jij zou Odoi gezet hebben dan?
Ik wel maar wss is die niet fit genoeg vermoed ik
Ja inderdaad Odoi. Bij Fulham toch als cv in de Championship gespeeld. Maar niet fit genoeg.
Momenteel doet hij het goed.
Nog 68 minuten aftellen 😁
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Is dit nu die heksenketel waar iedereen al week over spreekt?
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Heeeeeeeeerlijke aanval!
Plaats reactie