wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Oprechte vraag, ik heb de beelden niet meer gezien van na de goal, maar op het moment van de vrije trap staat 1 speler van Union offside. Ik dacht dat dit Machida was. De eerste bal komt niet bij hem, maar hij scoort wel. Is dit dan geen buitenspel?
Tenzij het Machida niet was natuurlijk.

PS: merci Vandriessche en VAR voor het weigeren van een loepzuivere penalty op Vanaken.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 07 feb 2024, 22:39 2x skoras met de domme fout en je hebt prijs
Onvoorstelbaar
Oerdom

Je speelt de perfecte match en opnieuw gooi je uw eigen ruiten in.
Misschien is dit gebrek aan cool, aan decision making de reden waarom Skoras nog niet start.

Op zich zeker geen slechte match, maar individuele fout zorgt er weer voor dat het resultaat minder is dan wat het had kunnen en moeten zijn. Maar goed, geen man overboord en volgende wedstrijd gewoon met zelfde mentaliteit. Eervolle vermelding voor de match van Odoi en Balanta.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Sanders schreef: 07 feb 2024, 22:48 Oprechte vraag, ik heb de beelden niet meer gezien van na de goal, maar op het moment van de vrije trap staat 1 speler van Union offside. Ik dacht dat dit Machida was. De eerste bal komt niet bij hem, maar hij scoort wel. Is dit dan geen buitenspel?
Tenzij het Machida niet was natuurlijk.

PS: merci Vandriessche en VAR voor het weigeren van een loepzuivere penalty op Vanaken.
Was wel degelijk Machida maar hij krijgt de bal niet rechtstreeks aangespeeld. De bal komt pas na het wegwerken van de bal voor zijn voeten. Geen buitenspel.

En inderdaad, zuivere penalty ook volgens mij, maar de VAR durfde niet in te grijpen. Hadden de ref wel degelijk naar het scherm moeten roepen.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Ik heb het gehad met de arbitrage in België. Het is altijd penalty. Ge ziet het in real time al en elke herhaling is duidelijker. Het is 100% penalty, geen interpretatie mogelijk.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Op Twitter wordt dan weer geroepen dat Spileers rood had moeten krijgen (fout op Amoura, met Spileers als laatste man). Terecht ?
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Nee, Amoura is niet eens gedraaid.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Ik probeer normaal gezien niet te reageren na een wedstrijd vanwege de emotionaliteit. Maar dit was echt arbitrage van het laagste niveau! Niet enkel de penalty op vanaken maar een algemeen slecht aanvoelen van de geslepenheid van union. Jammer dat ze week na week hun onkunde etaleren.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Goeie wedstrijd van Club tegen een onherkenbaar Union en uiteindelijk maar 2-1 winnen, sjonge jonge.
Ik vrees dat dit resultaat niet voldoende zal zijn om een finale plaats over de streep te trekken.
Mignolet moest geen bal pakken maar de keeper van Union evenmin, buiten die 2 goals.
In 3 opeenvolgende matchen laten we steken/punten vallen/liggen in blessuretijd, heel frustrerend en in lijn met het seizoen van Club.
Degryse vond het eveneens een loepzuivere penalty op Vanaken...tja, wat koop je ermee? Uiteindelijk is Union zelfs nog de mentale winnaar.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 07 feb 2024, 23:37 Ik probeer normaal gezien niet te reageren na een wedstrijd vanwege de emotionaliteit. Maar dit was echt arbitrage van het laagste niveau! Niet enkel de penalty op vanaken maar een algemeen slecht aanvoelen van de geslepenheid van union. Jammer dat ze week na week hun onkunde etaleren.
Op die penaltyfase na vond ik de arbitrage eigenlijk al bij al wel meevallen gisteren.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 08 feb 2024, 08:07
maartendr81 schreef: 07 feb 2024, 23:37 Ik probeer normaal gezien niet te reageren na een wedstrijd vanwege de emotionaliteit. Maar dit was echt arbitrage van het laagste niveau! Niet enkel de penalty op vanaken maar een algemeen slecht aanvoelen van de geslepenheid van union. Jammer dat ze week na week hun onkunde etaleren.
Op die penaltyfase na vond ik de arbitrage eigenlijk al bij al wel meevallen gisteren.
Ik vond dat dus ook.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Ik moet de beelden zelf nog zien maar bvb de fase waar Skov een kaart krijgt leek (in het stadion tenminste) een redelijk stevige ingreep. Om dan beide kanten een kaart onder de neus te duwen vond ik bizar. Er waren nog wel wat fases waar ze behoorlijk hard ingingen. But again… moet de beelden nog zien 😉
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

IsO schreef: 08 feb 2024, 08:07
maartendr81 schreef: 07 feb 2024, 23:37 Ik probeer normaal gezien niet te reageren na een wedstrijd vanwege de emotionaliteit. Maar dit was echt arbitrage van het laagste niveau! Niet enkel de penalty op vanaken maar een algemeen slecht aanvoelen van de geslepenheid van union. Jammer dat ze week na week hun onkunde etaleren.
Op die penaltyfase na vond ik de arbitrage eigenlijk al bij al wel meevallen gisteren.
Wel weer cruciaal natuurlijk.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Levi schreef: 08 feb 2024, 08:55
IsO schreef: 08 feb 2024, 08:07
maartendr81 schreef: 07 feb 2024, 23:37 Ik probeer normaal gezien niet te reageren na een wedstrijd vanwege de emotionaliteit. Maar dit was echt arbitrage van het laagste niveau! Niet enkel de penalty op vanaken maar een algemeen slecht aanvoelen van de geslepenheid van union. Jammer dat ze week na week hun onkunde etaleren.
Op die penaltyfase na vond ik de arbitrage eigenlijk al bij al wel meevallen gisteren.
Wel weer cruciaal natuurlijk.
Dat zullen we weten na de terugmatch. Sporza noemt het wel het sleutelmoment in de match:
Sleutelmoment: Twintig minuten voor het einde ontsnapt Union bij een 2-0-tussenstand aan een penalty. Vanhoutte wacht te lang om de bal weg te trappen, laat zich verrassen door Vanaken en trapt de Club-kapitein aan. Zowel ref Van Driessche als de VAR zien er geen graten in.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Mocht het 3-0 geworden zijn mochten we de tickets voor de finale al vastleggen.
Nu wordt het nog 50/50 om ons te plaatsen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Ik lees trouwens dat Anthony Moris na de match kritiek had op het inbrengen van Homma, wiens goal hen vorig jaar de titel heeft gekost. Dat zou een provocatie geweest zijn van Deila, die Union wou bespotten. Dat het zonder twijfel in de Union-hoofden zal gespeeld hebben (zie de herhaaldelijke fouten op de snedig ingevallen Homma, onder meer van Burgess), zal misschien mooi megenomen geweest zijn, maar ook niet de hoofdreden. Of moet Club een wisselspeler dan maar op de bank laten omdat zijn invalbeurt de tegenstander zou kunnen raken in hun gevoelige zieltjes?
Plaats reactie