wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1961
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

We zitten aan onze 4de trainer in 1.5 jaar en het spel wijzigt niet - ik denk eerlijk gezegd niet dat de schuld enkel bij de trainer ligt. Vetlesen & Nusa zijn ingekomen, maar waren ze geweldig? Ze waren beter dan Balanta & Zinckernaegel, maar 't is niet dat ze een indruk nagelaten hebben.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

t4nd schreef: 05 nov 2023, 20:35 We zitten aan onze 4de trainer in 1.5 jaar en het spel wijzigt niet - ik denk eerlijk gezegd niet dat de schuld enkel bij de trainer ligt. Vetlesen & Nusa zijn ingekomen, maar waren ze geweldig? Ze waren beter dan Balanta & Zinckernaegel, maar 't is niet dat ze een indruk nagelaten hebben.
Dan ligt het vooral aan diegenen die al jaren spelen bij de ploeg en er altijd in staan
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Bon, niet simpel om heldere analyse te maken na zo'n wedstrijd maar we gaan toch proberen:

- in eender welk systeem waar ge de bal wilt hebben gaan die 2 centrale verdedigers een probleem zijn. 0 uitvoetballend vermogen onder hun twee. Ook verdedigend komen ze schromelijk tekort. Wie dacht dat we met deze twee gingen meedoen, die mag nu zen valies pakken.
- Deila blijkt tactisch zéér beperkt te zijn. Ik dacht dat we hoog druk gingen zetten met gegenpress, wat mij verkeerdelijk de indruk gaf dat hij er verstand van had. Hoe wij vandaag stonden, dat kan niet werken. Jutgla op een eiland, die niet afhaakt en meespeelt. Hans niet naast Jutgla, Zinckernagel die naar binnen loopt voor Hans zen voeten, geen vierkant op het middenveld, geen aanvallen in de half space. Heeft die mens nog nooit tegen een 3-5-2 gespeeld?
- Hoe ge na zo'n helft niet ingrijpt, dat is onvergeeflijk.
- Dat het centraal duo er nog altijd staat, da's eigenlijk ook niet te begrijpen. Probeer IETS. Brandon is dit seizoen rotslecht. Hij was al jaren de zwakste schakel, maar dit seizoen spant de kroon. Zet Meijer op de lcb en Balanta op de rcb, dan kunnen we tenminste proberen op te bouwen.

Conclusie: het seizoen zit er al op.
Levi
A-kern
Berichten: 547
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Peter schreef: 05 nov 2023, 21:13 Bon, niet simpel om heldere analyse te maken na zo'n wedstrijd maar we gaan toch proberen:

- in eender welk systeem waar ge de bal wilt hebben gaan die 2 centrale verdedigers een probleem zijn. 0 uitvoetballend vermogen onder hun twee. Ook verdedigend komen ze schromelijk tekort. Wie dacht dat we met deze twee gingen meedoen, die mag nu zen valies pakken.
- Deila blijkt tactisch zéér beperkt te zijn. Ik dacht dat we hoog druk gingen zetten met gegenpress, wat mij verkeerdelijk de indruk gaf dat hij er verstand van had. Hoe wij vandaag stonden, dat kan niet werken. Jutgla op een eiland, die niet afhaakt en meespeelt. Hans niet naast Jutgla, Zinckernagel die naar binnen loopt voor Hans zen voeten, geen vierkant op het middenveld, geen aanvallen in de half space. Heeft die mens nog nooit tegen een 3-5-2 gespeeld?
- Hoe ge na zo'n helft niet ingrijpt, dat is onvergeeflijk.
- Dat het centraal duo er nog altijd staat, da's eigenlijk ook niet te begrijpen. Probeer IETS. Brandon is dit seizoen rotslecht. Hij was al jaren de zwakste schakel, maar dit seizoen spant de kroon. Zet Meijer op de lcb en Balanta op de rcb, dan kunnen we tenminste proberen op te bouwen.

Conclusie: het seizoen zit er al op.
Valt niet beter te verwoorden.
Levi
A-kern
Berichten: 547
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Deila op persconferentie: we verdienden meer dan we kregen. Alleen al om zo’n uitspraak en zo te blijven verbloemen: onmiddellijk c4
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1961
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Levi schreef: 05 nov 2023, 21:47 Deila op persconferentie: we verdienden meer dan we kregen. Alleen al om zo’n uitspraak en zo te blijven verbloemen: onmiddellijk c4
Hij heeft wél gelijk. We verdienden minstens 3 of 4 doelpunten tegen en we kregen er maar 2.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3213
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Pica »

Ronny Deila: “Onze slechtste match”
“Ik ben zeer ontgoocheld, want de eerste 50 minuten hebben we slecht gespeeld”, zei een aangeslagen Club Brugge-coach Ronny Deila. “We voetbalden te traag en speelden hen in de kaart. We speelden te veel door het centrum en dan ben je kwetsbaar voor tegenaanvallen. Ook in de defensie verloren we te veel ballen. We speelden te open en stonden te ver van elkaar.”

“We hebben er bij de rust over gesproken, dat we meer moesten doen voor elkaar dan we lieten zien. In de tweede helft wilden we meer offensief voetballen en de invallers brachten een goede energie in de ploeg. We zaten toen in de wedstrijd, maar liepen weer op zo’n tegenaanval. Dat was een enorme klap.”

“We moeten in de eerste plaats meer intensiteit aan de dag leggen, vandaaruit is het de bedoeling om offensief te spelen en meer kansen te creëren. Het is vooral een probleem op verplaatsing, want thuis verloren we nog niet. Ook tegen de kleinere ploegen hebben we het moeilijk. Van al die wedstrijden was dit de slechtste. We moeten leren hoe we dit soort wedstrijden aanpakken.”

“Ik heb absoluut het geloof dat we dit kunnen omkeren. Er zijn nog veel wedstrijden te spelen. Dit was een grote klap, maar we moeten zorgen dat we deze week in Europa al meer intensiteit aan de dag leggen.”
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Ik heb alvast slecht geslapen. Mag hopen dat het bestuur dat ook heeft gedaan.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5330
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Het is niet meer of minder dan schuldig verzuim door de sportieve verantwoordelijken, dat er geen extra CV werd gehaald in de zomer transferperiode.
Voor het einde van het jaar zou er duidelijkheid zijn omtrent de overname van Club. De meest concrete piste zou richting een Amerikaanse investeringsgroep gaan.
Het lijkt me dringend tijd dat er andere mensen aan het (sportieve) roer komen te staan, dat er een nieuwe wind waait.

Deila is alweer een verkeerde keuze van trainer, net zoals er de laatste seizoenen hele grote flaters werden begaan in het aantrekken van nogal wat spelers.
Kijk naar de mauve, kijk naar Union, de meesten die zij halen, zijn een directe meerwaarde die snel renderen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1961
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Ik zou de mauve nu niet bepaald als voorbeeld nemen. Zij hebben de voorbije jaren gegokt (en soms gewonnen) met hun transfers en dit jaar hebben ze via de Deense connectie een aantal spelers die elders faalden binnen kunnen halen. Neem een Hazard, die is niet naar anderlecht gekomen omdat hij zo graag naar een Belgische 'topclub' wou maar eerder omdat er geen enkel ander team interesse had.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5330
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 06 nov 2023, 08:52 Ik zou de mauve nu niet bepaald als voorbeeld nemen. Zij hebben de voorbije jaren gegokt (en soms gewonnen) met hun transfers en dit jaar hebben ze via de Deense connectie een aantal spelers die elders faalden binnen kunnen halen. Neem een Hazard, die is niet naar anderlecht gekomen omdat hij zo graag naar een Belgische 'topclub' wou maar eerder omdat er geen enkel ander team interesse had.
Ze staan er wel weer jammer genoeg, na jaren van miserie, de mauve.
Hun transfers pakken goed uit, die van ons bijlange niet.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1961
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

We zijn nog niet halverwege de competitie, ik zou "ze staan er weer" nog onder voorbehoud zeggen. anderlecht heeft dit seizoen ook al de nodige meeval gehad, een beetje zoals Antwerp vorig seizoen (en vooral compleet tegenovergesteld aan ons). De eerste grote kans die binnen zit, een rode kaart of penalty die niet gefloten wordt of de eerste grote kans van de tegenstand die er niet in gaat.

Als je kijkt naar hun resultaten in 'topmatchen', de resultaten daar zijn niet geweldig:
- 3-2 verloren van Standard
- 1-1 gelijk tegen Club Brugge
- 1-1 gelijk tegen Genk
- 1-0 gewonnen tegen Antwerp (wel op speeldag 2 dus voor de transfers)

Volgende speeldag is het nog Gent-anderlecht.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1752
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Ja, het was slecht. Archi-slecht zelfs.
Maar we moeten het op zijn minst tot nieuwjaar doen met deze kern, dat was een bewuste keuze van het bestuur waar de trainer mee akkoord gegaan is. Hoe kun je anders spelers blijven motiveren voor het Club NXT project als je ze geen kansen geeft in het A-Team ?
Sabbe deed het toch ook uitstekend tot aan zijn blessure ?
Met opnieuw een trainer buiten te gooien, gaat Mechele niet plots 5 km per uur rapper gaan lopen.

Het is nu ook duidelijk dat er een nieuwe CV zal bijkomen in de winterstop.

Ik ben niet blind maar mis hier geregeld nuance bij sommigen. Ups & downs, vette en wat meer magere jaren, niks abnormaals in het voetbal.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Ups en downs is prima en hoort absoluut bij het voetbal. Zoals ik eerder al aanhaalde, vind ik het onrealistisch om elk jaar kampioen te spelen.

Overduidelijke lacunes in de kern niet adresseren en zelfs nog verzwakken (verkoop van Sylla, Mata & Hendry) is niet reactionair en ik weet eerlijk gezegd niet hoe we dat moeten nuanceren.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5330
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 06 nov 2023, 10:37 Ups en downs is prima en hoort absoluut bij het voetbal. Zoals ik eerder al aanhaalde, vind ik het onrealistisch om elk jaar kampioen te spelen.

Overduidelijke lacunes in de kern niet adresseren en zelfs nog verzwakken (verkoop van Sylla, Mata & Hendry) is niet reactionair en ik weet eerlijk gezegd niet hoe we dat moeten nuanceren.
Schuldig verzuim noem ik zoiets
Plaats reactie