UCL SD04 | AS Monaco FC - Club Brugge KV | di 06/11 - 18:55

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Man van de match?

Horvath
23
29%
Mata
9
11%
Poulain
3
4%
Mechele
6
8%
Denswil
0
Geen stemmen
Diatta
0
Geen stemmen
Nakamba
1
1%
Rits
9
11%
Vanaken
23
29%
Vormer
2
3%
Wesley
3
4%
Cools
0
Geen stemmen
Rezaei
0
Geen stemmen
Vlietinck
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 79

Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: UCL SD04 | AS Monaco FC - Club Brugge KV | di 06/11 - 18:55

Bericht door Blackburn »

Ook dat gezeik over de jonkies van Monaco... onze basisploeg was 0.1 jaar jonger dan die van Monaco...en met de rust stond er een kurkdroge 0-3 op het bord...
Grootste nederlaag van Monaco dit seizoen.

Je begint toch te merken dat deze groep stappen heeft gezet. Kunnen een wedstrijd echt doodmaken en laten zich ook niet meer uit het lood slaan als ze achter komen zoals thuis tegen Monaco of op Genk...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: UCL SD04 | AS Monaco FC - Club Brugge KV | di 06/11 - 18:55

Bericht door IsO »

GenGhibli schreef: 07 nov 2018, 02:57
Blackburn schreef: 06 nov 2018, 21:54 Youri = Bassegio 2.0... beetje teren op zijn talent... niet te veel lopen en wat lange ballen trappen vanuit de middencirkel... Daar is fameus wat werk aan of die zijn carrière zal bestaan uit transfers van subtopper naar subtopper en telkens door de mand vallen...niet dat dat niet zeer lucratief kan zijn ;-)
En toch heeft dat meer met zijn opleiding te maken als met zijn talent. Die spelers hier kunnen niet op balbezit spelen. En aan de top word dat van je verwacht. En zeker als verdedigende middenvelder. Zijn korte passing vind ik erbarmelijk. En veel te traag. Bij Ajax zouden ze er een veel betere speler van gemaakt hebben. Zou ik trouwens nog een leuke stap voor hem vinden. Stap opzij eigenlijk.
Ik snap de vergelijking met Bassegio wel qua spelersprofiel, maar schat Tielemans qua puur talent nog wel iets hoger in. En dat er nog werk aan is, dat is zeker. Ik ben het echter oneens met de volgende punten:

1) Dat hij een verdedigende middenvelder zou zijn (dixit GenGhibli). Evenmin als Bassegio dat was (altijd een echte 6 ernaast, denk aan Vanderhaeghe), is ook Tielemans geen klassieke 'verdedigende middenvelder' (6). Eerder een 8, die met zijn lange passing en overzicht ook een soort 'deep lying playmaker'-rol zou moeten aankunnen. Pirlo speelde puur positioneel ook op de 6 bij Juve, maar speelde daar allesbehalve als een '6' (bijv. Marchisio en Vidal waren de mannen vóór hem die voor de recuperatie moesten zorgen).

2) Dat hij alleen maar a) zou teren op zijn talent, en b) niet veel zou lopen. Ik heb geen statistieken van Bassegio uit zijn periode als speler, maar dat was in elk geval zijn reputatie: teren op talent, en niet veel lopen.

a) Dat Tielemans niet altijd evenveel zou lopen, kan best zijn, maar gisteren was het in ieder geval niet zo: 11,52 km, en daarmee ongeveer evenveel als Rits en Vanaken. Die afstand zegt natuurlijk niet alles (Forrest Gump loopt ook veel), maar is toch een indicatie.

b) Dat hij enkel zou teren op talent. Daarmee lijkt te worden gesuggereerd dat hij onvoldoende zou leven voor zijn vak/inzet zou tonen.

Nochtans lijkt hij dus wél bereid om dat stapje extra te zetten, zie 2a). Ook heeft hij in zijn eerste maanden bij Monaco hard gewerkt aan zijn lichaam (vetpercentage omlaag tot onder 8%). Denk niet dat dat van Bassegio ooit ook maar in de buurt is geweest, en dat kwam écht niet alleen door zijn schildklierproblemen. De Walt kon er weg mee, zette graag eens een stapke en was niet vies van de vrouwkes. Op zich niks mis mee natuurlijk, maar dan is Tielemans toch een ander, rustiger type, die bijvoorbeeld al heel jong trouwde en vader werd, en daarmee zorgde voor een bepaalde stabiliteit in zijn privéleven, dat hij trouwens behoorlijk afschermt. Daarin doet hij denken aan Eden Hazard, die ook dat jetsetleven niet opzoekt. Beiden hebben trouwens een soort vergelijkbare nuchterheid. Over beiden wordt al vanaf hun 16e (of nog vroeger) langs alle kanten geroepen dat ze 'the next best thing' van het Belgisch voetbal zijn. Ga er op die leeftijd maar mee om. En heb maar het karakter om dan ook nog je middelbaar af te maken, zoals Tielemans.

Bij Tielemans heb ik, als ik hem bezig hoor of interviews met hem lees, in het algemeen ook het idee dat er een kop opstaat. Die jongen weet volgens mij goed wat hij wil, en waar hij nog aan moet en kan werken.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: UCL SD04 | AS Monaco FC - Club Brugge KV | di 06/11 - 18:55

Bericht door IsO »

Blackburn schreef: 07 nov 2018, 09:20 Ook dat gezeik over de jonkies van Monaco... onze basisploeg was 0.1 jaar jonger dan die van Monaco...en met de rust stond er een kurkdroge 0-3 op het bord...
Grootste nederlaag van Monaco dit seizoen.

Je begint toch te merken dat deze groep stappen heeft gezet. Kunnen een wedstrijd echt doodmaken en laten zich ook niet meer uit het lood slaan als ze achter komen zoals thuis tegen Monaco of op Genk...
Heb onze jonge leeftijd hier ook al eens ergens aangehaald. Helemaal mee eens dat dat bij andere ploegen vaak wordt benadrukt als ze goed presteren, maar als wij het dan doen, wordt het plots normaal.

Leeftijd heeft ook bijzonder weinig te maken met de nederlaag van Monaco. Wel de vele blessures, veel nieuwe namen die moeten ingepast worden nadat ze zijn leeggekocht, de nog steeds aan de gang zijnde zoektocht naar het ideale systeem om die nieuwe spelers best als team te laten renderen (niet gemakkelijk als een aantal potentiële sleutelspelers out zijn) en daarmee gepaard gaand, een schrijnend gebrek aan automatismen en een gigantische vertrouwenscrisis. Ook met meer ervaren spelers tussen de lijnen waren ze gewoon de boot ingegaan gisteren.
Gebruikersavatar
Maximus
Profvoetballer
Berichten: 415
Lid geworden op: 10 jan 2017, 13:55

Re: UCL SD04 | AS Monaco FC - Club Brugge KV | di 06/11 - 18:55

Bericht door Maximus »

Vooral uitblinkers gisteren. Staken er voor mij bovenuit: Horvath, Vanaken, Rits en Mata.
Enkel Cools bevestigde nog maar eens waarom hij niet meer aan spelen toekomt.
Dagje nagenieten vandaag :coffee:
Plaats reactie