JPL SD12 | K. Sint-Truidense VV - Club Brugge KV | za 27/10 - 20:30

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Man van de match?

Letica
3
14%
Mata
0
Geen stemmen
Poulain
1
5%
Mechele
3
14%
Decarli
1
5%
Diatta
0
Geen stemmen
Nakamba
0
Geen stemmen
Vormer
0
Geen stemmen
Vanaken
5
23%
Schrijvers
6
27%
Wesley
1
5%
Rits
2
9%
Cools
0
Geen stemmen
Rezaei
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 22

Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: JPL SD12 | K. Sint-Truidense VV - Club Brugge KV | za 27/10 - 20:30

Bericht door Khas »

Generaloberst schreef:
zegmaardag schreef:
Generaloberst schreef: dat hou je toch niet voor mogelijk???? zo lomp met de bal....uitgelezen kans op 2-3 en dan zo de mist in gaan...
Dit is echt schrijnend....

hoe FCb 4x scoort en niet wint: getuigt van zwakte en sterkte (lol). Deze ploeg is echt op de dool : geen goeie passes, geen druk en geen spelers die hun stempel (willen) drukken. Onze "meerwaarde" spelers die het laten afweten en de vervangers van de geblesseerden die met moeite in 2 klasse meekunnen.
ik kijk verder nr netflix, dat is boeiender dan deze nieuwe wanprestatie
Man, als ge dan toch geen zin heb't om te kijken, bespaar iedereen hier uw gejank & kom hier niet meer é...
commentaar geven op gejank is gemakkelijker dan effectief toegeven dat deze juist is :puke:
Ik wil gerust toegeven dat het grotendeels zever is wat je daar zegt.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Maximus
Profvoetballer
Berichten: 415
Lid geworden op: 10 jan 2017, 13:55

Re: JPL SD12 | K. Sint-Truidense VV - Club Brugge KV | za 27/10 - 20:30

Bericht door Maximus »

GenGhibli schreef:
Khas schreef:
GenGhibli schreef:
james schreef: crisis ?? JA ZEKER
Nee. Vooral ontbreken van sterkhouders. Zeker vandaag. Vervangers zijn te licht.
Over wie heb je het dan specifiek?
Denswil en Danjuma.
Als we iedere match punten gaan laten liggen als Danjuma of Denswil er niet bij is, maak ik me toch zorgen. Wat mij betreft te veel spelers onder hun niveau (Letica, Poulain, Vormer, Mata...) en niemand die aanvallend het verschil kan maken met een flits. Dit al enkele matchen op een rij. Ook niets van balvastheid in de ploeg. Stvv verdiende eigenlijk gewoon om te winnen.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: JPL SD12 | K. Sint-Truidense VV - Club Brugge KV | za 27/10 - 20:30

Bericht door Cedrinho »

zegmaardag schreef:
Generaloberst schreef:dat hou je toch niet voor mogelijk???? zo lomp met de bal....uitgelezen kans op 2-3 en dan zo de mist in gaan...
Dit is echt schrijnend....

hoe FCb 4x scoort en niet wint: getuigt van zwakte en sterkte (lol). Deze ploeg is echt op de dool : geen goeie passes, geen druk en geen spelers die hun stempel (willen) drukken. Onze "meerwaarde" spelers die het laten afweten en de vervangers van de geblesseerden die met moeite in 2 klasse meekunnen.
ik kijk verder nr netflix, dat is boeiender dan deze nieuwe wanprestatie
Man, als ge dan toch geen zin heb't om te kijken, bespaar iedereen hier uw gejank & kom hier niet meer é...
Ik snap GO wel hoor, al zeg ik het niet met zo veel woorden (denk ik).
Het enige positieve vandaag in mijn ogen waren Schrijvers (MVP) en de inbreng van Rits.

Maar nogmaals, GO heeft wel een punt.. Hoe Club voor de dag komt in de laatste 4 wedstrijden (Standard, Beveren, Monaco en STVV) is echt schrijnend. Tegen Beveren weet ik het aan een motivatieprobleem (al met de hoofdjes bij Monaco zitten), maar toen bleek het tegen Monaco ook niet te lukken en vandaag ook weer niet, dus er is sowieso meer aan de hand.

Als zelfs Vanaken - die steengoed aan het seizoen begonnen was - begint strooien met slechte passes, dan weet je genoeg.. Is het een collectieve vormdip? Want we moeten niet alleen naar Vanaken en Vormer kijken, ook onze aanval is onmondig (op Wesley zijn werkkracht na), onze verdediging ziet steeds meer af (Poulain en Mitrovic krijgen het steeds moeilijker), Nakamba is duidelijk nog niet de oude en onze flanken zijn enkel goed als ze wat vrijheid krijgen (wat steeds minder gebeurt natuurlijk).

Tijd dat de kopjes bij elkaar gestoken worden en er aan een oplossing wordt gewerkt. Leko, you're up!
Khas schreef: De Jacky heeft het ook gezien.
Eens de pers er op springt zal de verandering er wel snel komen. Leko is geen one-trick-pony zoals Heintje.
Daar ben ik dus benieuwd naar. Ergens had ik verwacht dat Leko al het geweer van schouder zou hebben gewijzigd intussen. Tegen Standard waren onze problemen meer dan ooit duidelijk op tafel gegooid (terwijl ze er eerder ook al duidelijk waren, maar niet zo expliciet), tegen Beveren volgde de bevestiging, nu weer.. Retorische vraag: zou Leko bijgestuurd hebben tijdens de interlandbreak indien hij geen tijd had verloren in de cel? Ik heb er het raden naar, zoals iedereen. Tijd om iets te gaan doen...
Khas schreef:
GenGhibli schreef:
Khas schreef:
GenGhibli schreef:Nee. Vooral ontbreken van sterkhouders. Zeker vandaag. Vervangers zijn te licht.
Over wie heb je het dan specifiek?
Denswil en Danjuma.
Interessante theorie.
Dat zal zeker wel een impact hebben, maar onze problemen liggen veel dieper dan dat.
De afwezigheid van Vormer blijft ook doorwegen. Hoe lang is die nog out?
Laatst gewijzigd door Cedrinho op 27 okt 2018, 23:01, 3 keer totaal gewijzigd.
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: JPL SD12 | K. Sint-Truidense VV - Club Brugge KV | za 27/10 - 20:30

Bericht door GenGhibli »

Letica gaat eruit. Dat kan je al opmaken uit Leko zijn interview. En de carrousel komt weer op gang. :jenne:
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: JPL SD12 | K. Sint-Truidense VV - Club Brugge KV | za 27/10 - 20:30

Bericht door Khas »

Ik vrees dat Leko het nog niet door heeft, na dat interview. In hoeverre zoiets een waardemeter mag zijn, natuurlijk.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 633
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: JPL SD12 | K. Sint-Truidense VV - Club Brugge KV | za 27/10 - 20:30

Bericht door Hannes »

Cedrinho schreef: Ik zou het perfect begrepen hebben als de ref die penalty niet had gegeven. Hij heeft balvoordeel met een reden..
Ik denk dat de VAR iets gezegd heeft van het genre "kom, geef die penalty, dan zagen die clubsupporters minder" :P
Dat klopt inderdaad van geen kanten hé. Ofwel fluit je de fout, ófwel geef je voordeel. Maar allebéi, dat is gewoon het reglement niet snappen. Voordeel en basta was hier de enige juiste beslissing.

Letica heeft me nog geen enkele match overtuigd, maar ik zou hem laten staan. We gaan toch geen 2 keer dezelfde fout maken als vorig seizoen zeker? Laat Horvath in match 4 een foutje maken en we kunnen weer Vermeer gaan huren. Of zou Gabulov nog goesting hebben?
Poulain mag eens een week in Engeland gaan meetrainen. Dan zal hij snappen dat gaan liggen na dom balverlies àltijd afgestraft wordt én gewoonweg belachelijk is. En een voorzet wegwerken zonder man in de buurt mag ook wel iets overtuigender. Had Rits er niet gestaan, dan was die bal nog aan het penaltypunt gearriveerd en had hij netjes klaargelegen om hem er in te rammen. Leko zou Poulain eigenlijk moeten verplichten om àlles met de kop te doen. Ik zou er eerlijk gezegd geruster op zijn.
Diatta ook positioneel zwak verdedigd even voordien bij die voorzet voor de kopbal van Boli(?). Moet altijd meegaan met zijn man als er een ploegmaat komt aansluiten.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: JPL SD12 | K. Sint-Truidense VV - Club Brugge KV | za 27/10 - 20:30

Bericht door DavidVM »

Allemaal goed en wel dat bijsturen, maar hoe zien jullie dat? Andere spelers in hetzelfde systeem? Of ander systeem?
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: JPL SD12 | K. Sint-Truidense VV - Club Brugge KV | za 27/10 - 20:30

Bericht door t4nd »

Na de inbreng van Rits voor Nakamba draaide het middenveld weer beter. Is het te kort door de bocht om te zeggen dat we Mats beter laten staan en Nakamba nog wat op de bank laten zitten en met invalbeurten in vorm laten komen?

Wat ik gewoon niet snap is de druk van Club, of beter gezegd het gebrek eraan. In het begin van het seizoen domineerden we elk matchbegin en wonnen we bijna alles. Nu beginnen we altijd slap waardoor we moeten achtervolgen. Ik kan begrijpen dat je niet in vorm bent, en ik kan ook begrijpen dat je wat pech hebt, maar ik kan niet begrijpen dat je zo flauw begint aan een wedstrijd...
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: JPL SD12 | K. Sint-Truidense VV - Club Brugge KV | za 27/10 - 20:30

Bericht door Khas »

DavidVM schreef: Allemaal goed en wel dat bijsturen, maar hoe zien jullie dat? Andere spelers in hetzelfde systeem? Of ander systeem?
Het systeem moet worden uitgediept.
Om van systeem te veranderen heb je een pak tijd nodig, daar is nu het moment niet voor.
Laatst gewijzigd door Khas op 28 okt 2018, 07:23, 1 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: JPL SD12 | K. Sint-Truidense VV - Club Brugge KV | za 27/10 - 20:30

Bericht door DavidVM »

Khas schreef:
DavidVM schreef: Allemaal goed en wel dat bijsturen, maar hoe zien jullie dat? Andere spelers in hetzelfde systeem? Of ander systeem?
Het systeem moet worden uitgediept.
Om van systeem te veranderen heb je een pak tijd nodig, daar is nu het moment niet voor.
Daar heb je volgens mij ook gewoon de spelers niet voor, een linksback ontbreekt bijvoorbeeld. Er zijn een aantal spelers, die super belangrijk zijn voor je systeem, die hopeloos uit vorm zijn. Vormer onder andere, Mata idem. Daarenboven ontbreekt het ons achterin enorm aan voetballend vermogen. En je kan ook stellen dat de rol van Diaby door nog niemand deftig is overgenomen. Redenen genoeg dus om tot het nu getoonde spelpeil te komen.
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: JPL SD12 | K. Sint-Truidense VV - Club Brugge KV | za 27/10 - 20:30

Bericht door zegmaardag »

Khas schreef:
DavidVM schreef: Allemaal goed en wel dat bijsturen, maar hoe zien jullie dat? Andere spelers in hetzelfde systeem? Of ander systeem?
Het systeem moet worden uitgediept.
Om van systeem te veranderen heb je een pak tijd nodig, daar is nu het moment niet voor.
Klopt. En we hebben er ook de spelers niet voor om plots 4-3-3 of 4-4-2 te gaan spelen. (Wie speelt linksback?!)
Maar je kan wel de invulling gaan herverdelen. Momenteel is voor mij de grootste sleutel de ontzettend zwakke prestaties van Vormer. Offensief noch defensief raakt hij een bal waardoor we constant een mannetje minder hebben. En hij is nu eenmaal cruciaal in dat systeem.

Daarnaast zit je met een Nakamba uit vorm, een twijfelende Diatta (vorig jaar zoveel kwaliteit tonen, nu geraakt hij geen man voorbij?).

Ik denk ergens dat het ook niet eenvoudig is voor spelers om tussen de tribune & de basis te gaan schipperen zoals voor Decarli, Diatta, Cools,...
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: JPL SD12 | K. Sint-Truidense VV - Club Brugge KV | za 27/10 - 20:30

Bericht door kingpietro105 »

De mauve zouden deze wedstrijd gewonnen hebben.. Verschil tussen ons en hun wij verliezen altijd wanneer we slecht spelen.

Je komt met geluk 1-2 voor en we geven het alsnog weg :facewall:

Wat me vooral zorgen baart is het slappe begin aan de match en aan de 2de helft
Laatst gewijzigd door kingpietro105 op 28 okt 2018, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeugdscheidsrechter
Gebruikersavatar
Generaloberst
Invaller
Berichten: 856
Lid geworden op: 22 aug 2016, 09:29

Re: JPL SD12 | K. Sint-Truidense VV - Club Brugge KV | za 27/10 - 20:30

Bericht door Generaloberst »

Het is heel eenvoudig: de ploeg die er momenteel staat is gewoon niet goed genoeg. Het ontbreken van 2 spelers mag voor FCB geen excuus zijn om al geruime tijd zo slap te spelen. Wat in deze match terug aanhet licht komt is dat er nog geen automatismen in de ploeg zitten, geen spelsysteem, en dat in combinatie met individuele "vormdippen" zorgt voor problemen.

Letica: kreeg voordeel van twijfel, maar kan mij steeds minder overtuigen. Horvath kreeg meer kritiek voor minder (Ik wil Ryan terug ;-) ). zijn uittrappen zijn ondermaats, geen matchwinnaar
Poulain: onzeker sluitstuk, mag voor mij verkassen. zijn uitvoetballen is dramatisch (enin dit spelsysteem waar dikwijls onze verdedigers moeten het spel verdelen..tja
Mechele: heeft ondertussen bewezen dat hij kan verdedigen: maar moet uitvoetballende speler naast zich hebben
Vormer: loopt veel, maar heeft geen flits meer in huis (al hele seizoen)
Wesley: is meer de rol van targetman in de spits, moet snelle, balvaste, spits rond zich hebben, weegt en drukt op verdediging
Vanaken: overroepen speler. staat NOOIT op om de ploeg op sleeptouw te nemen, of als spelverdeler op te treden. slappe passes en valse trage? no way, hij is nonchalant traag.
Diatta: lopen.....
Decarli: man, wat loop jij nog bij ons te doen????
Schrijvers: vind ik nog steeds geen meerwaarde voor de ploeg, grijze muis...
Matta: wie?
Cools: na zijn goede begin bij FCB, brengt hij niks meer
Nakamba: schim van wie hij geweest is
Dennis: na zijn goede start bij FCB, geen progressie meer
....

Kijk he, als je maar één maal per week moet presteren en je kan het nog niet opbrengen om dit 90minuten vol te houden dan moet je op niet veel begrip rekenen. als je als speler dat niet wil , dan moet je jezelf toch serieus in vraag stellen omtrent motivatie en eigen kunnen,

Spelsysteem FCB:
Onze verdedigers drijven de bal op en geven lange pas die niet aankomt.
de ploeg is traag in opbouw en ongeloofelijk veel passes in de breedte of naar achteren toe. Gisteren was het contrast met STVV nog maar eens duidelijk: bij STVV ging de pass naar voor, bij brugge naar achter. Rondtikken aan de middencirkel, daar gaat geen enkele tegenstander op jagen hoor. Dit is gebrek aan spelverdeling (vanaken moet dit doen, maar kan/wil het niet)
Looplijnen zijn onbestaande en aansluiting tussen spitsen en middenveld is onbestaande.

Schiet gerust met commentaar: gezaag, gemelk, negativo etc...don't care, maar kijk eens naar de ploeg zelf en zeg dat het allemaal zever is wwat ik vertel :finger:
Laatst gewijzigd door Generaloberst op 28 okt 2018, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: JPL SD12 | K. Sint-Truidense VV - Club Brugge KV | za 27/10 - 20:30

Bericht door Tiki Taka »

De zoveelste wanprestatie op rij, Club zit in een serieuze vormdip, waarbij de hele ploeg keer op keer niet thuis geeft.
2 speler zijn op niveau, Wesley en Vanaken...de rest vult de hoop maar op.
De vele miljoenen die werden gespendeerd deze zomer blijken op Danjuma (en Rits) na, geen extra kwaliteit toe te voegen;
Letica (het keepersprobleem blijft aanslepen), Mata en Schrijvers (veel meer van verwacht), Mitrovic (zijn geld niet waard), Rezaie (Bayat zal weer goed verdient hebben, beperkte speler). Er is nood aan kwaliteit ipv. kwantiteit. Ik mag het niet dromen dat Vanaken zou uitvallen, want er is NIEMAND in de kern die deze zou kunnen vervangen. Waar zit onze gouden schoen, die is precies zoals Dennis en Nakamba het voetballen verleerd ?!
Gebruikersavatar
rambopirou
A-kern
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:54

Re: JPL SD12 | K. Sint-Truidense VV - Club Brugge KV | za 27/10 - 20:30

Bericht door rambopirou »

Cools en Decarli zouden echt nooit meer in een blauw-zwart truitje mogen rondlopen... wat een ramp zeg!
Plaats reactie