UCL SD03 | Club Brugge KV - AS Monaco FC | wo 24/10 - 18:55

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Man van de match?

Letica
1
3%
Vlietinck
1
3%
Poulain
3
8%
Mechele
0
Geen stemmen
Denswil
3
8%
Dennis
6
15%
Nakamba
3
8%
Vormer
0
Geen stemmen
Vanaken
11
28%
Rezaei
0
Geen stemmen
Wesley
10
26%
Mata
0
Geen stemmen
Openda
1
3%
Diatta
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 39

Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: UCL SD03 | Club Brugge KV - AS Monaco FC | wo 24/10 - 18:55

Bericht door Tiki Taka »

Sterk starten aan een match, met veel grinta, het mes tussen de tanden en direct de tegenstander naar de keel grijpen, dat is o zo belangrijk,
en dat was gisteren dus niet het geval, wat resulteerde in een dramatische 1ste helft.
Veel te veel ruimte weg geven, niet kort genoeg op de man zitten, het middenveld werd dikwijls uit verband gespeeld, zelfs `Mr continuiteit`Nakamba was dikwijls niet goed. Gelukkig mist Monaco onbegrijpelijk de 0-2 of het was al boeken toe.
Wesley met een mooi kopbaldoelpunt (wtf) bracht ons terug in de match.
De 2de helft was het Club dat we allemaal willen zien, met veel beweging, drang naar voor, mooie combinaties, kansen creëren.
Een prachtige combinatie eindigde met een zwak schot van de linkervoet van Vormer.
Doodjammer dat het ons eens niet meezit en in blessuretijd Openda onbegrijpelijk zijn kopbal niet kan kadreren.
Voor mij was er eigenlijk maar 1 Club speler op CL niveau, nl. Wesley. Vanaken kwam er bij momenten wel goed uit, maar niet genoeg
om op dit niveau echt zijn stempel te kunnen drukken. Een 3de eervolle vermelding voor Dennis, die moest hij zo`n oogkleppen niet ophebben al veel verder zou staan in zijn evolutie als voetballer. Wie me fameus tegenvielen waren Vormer (totaal uit vorm) en Rezaie (2 miljoen waard, en 3 miljoen in de zak van Bayat). Wesley en Rezaie, 2 vergelijkbare types, zou Wesley niet meer complementair zijn met Schrijvers naast zich?
Het is misschien kort door de bocht, maar Openda kost ons in deze CL campagne al 3 punten, als spits moet je scoren, niet meer, niet minder, ook al ben je een youngster. Dubbel gevoel, de 0 is eindelijk weg OEF, maar de 3 punten moesten eigenlijk wel zijn binnengehaald.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: UCL SD03 | Club Brugge KV - AS Monaco FC | wo 24/10 - 18:55

Bericht door The_One »

Voor mij mag Vormer eens rusten deze weekend, Rits heeft het verdient om zijn plaats eens in te nemen...
Gebruikersavatar
Generaloberst
Invaller
Berichten: 856
Lid geworden op: 22 aug 2016, 09:29

Re: UCL SD03 | Club Brugge KV - AS Monaco FC | wo 24/10 - 18:55

Bericht door Generaloberst »

Tiki Taka schreef: Sterk starten aan een match, met veel grinta, het mes tussen de tanden en direct de tegenstander naar de keel grijpen, dat is o zo belangrijk,
en dat was gisteren dus niet het geval, wat resulteerde in een dramatische 1ste helft.
Veel te veel ruimte weg geven, niet kort genoeg op de man zitten, het middenveld werd dikwijls uit verband gespeeld, zelfs `Mr continuiteit`Nakamba was dikwijls niet goed. Gelukkig mist Monaco onbegrijpelijk de 0-2 of het was al boeken toe.
Wesley met een mooi kopbaldoelpunt (wtf) bracht ons terug in de match.
De 2de helft was het Club dat we allemaal willen zien, met veel beweging, drang naar voor, mooie combinaties, kansen creëren.
Een prachtige combinatie eindigde met een zwak schot van de linkervoet van Vormer.
Doodjammer dat het ons eens niet meezit en in blessuretijd Openda onbegrijpelijk zijn kopbal niet kan kadreren.
Voor mij was er eigenlijk maar 1 Club speler op CL niveau, nl. Wesley. Vanaken kwam er bij momenten wel goed uit, maar niet genoeg
om op dit niveau echt zijn stempel te kunnen drukken. Een 3de eervolle vermelding voor Dennis, die moest hij zo`n oogkleppen niet ophebben al veel verder zou staan in zijn evolutie als voetballer. Wie me fameus tegenvielen waren Vormer (totaal uit vorm) en Rezaie (2 miljoen waard, en 3 miljoen in de zak van Bayat). Wesley en Rezaie, 2 vergelijkbare types, zou Wesley niet meer complementair zijn met Schrijvers naast zich?
Het is misschien kort door de bocht, maar Openda kost ons in deze CL campagne al 3 punten, als spits moet je scoren, niet meer, niet minder, ook al ben je een youngster. Dubbel gevoel, de 0 is eindelijk weg OEF, maar de 3 punten moesten eigenlijk wel zijn binnengehaald.
:thumba:
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: UCL SD03 | Club Brugge KV - AS Monaco FC | wo 24/10 - 18:55

Bericht door t4nd »

Tiki Taka schreef: Het is misschien kort door de bocht, maar Openda kost ons in deze CL campagne al 3 punten, als spits moet je scoren, niet meer, niet minder, ook al ben je een youngster. Dubbel gevoel, de 0 is eindelijk weg OEF, maar de 3 punten moesten eigenlijk wel zijn binnengehaald.
Als je die lijn doortrekt:
- Doelpunt van Monaco viel door een dekkingsfout van Mechele.
- Doelpunten van Atlético waren ook wel de fout van iemand?
- Doelpunt van Dortmund was ook wel de fout van iemand?
- Middenveld bewoog te weinig tegen Monaco zodat er te weinig kansen kwamen.

Wat mij betreft is jouw zinnetje hét typevoorbeeld van wat we NIET mogen doen, namelijk de fout op één speler steken. Ja, Openda had die bal binnen moeten koppen, maar hem nu al veroordelen "omdat hij ons 3 punten gekost heeft" zorgt niet voor de rust in zijn hoofd die hij nodig heeft om goed te kunnen spelen. Het is een typisch zinnetje dat de pers graag overneemt, waardoor er extra druk op een jonge speler komt, waardoor die gaat beginnen twijfelen en helemaal niets goed meer gaat doen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: UCL SD03 | Club Brugge KV - AS Monaco FC | wo 24/10 - 18:55

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef:
Tiki Taka schreef: Het is misschien kort door de bocht, maar Openda kost ons in deze CL campagne al 3 punten, als spits moet je scoren, niet meer, niet minder, ook al ben je een youngster. Dubbel gevoel, de 0 is eindelijk weg OEF, maar de 3 punten moesten eigenlijk wel zijn binnengehaald.
Als je die lijn doortrekt:
- Doelpunt van Monaco viel door een dekkingsfout van Mechele.
- Doelpunten van Atlético waren ook wel de fout van iemand?
- Doelpunt van Dortmund was ook wel de fout van iemand?
- Middenveld bewoog te weinig tegen Monaco zodat er te weinig kansen kwamen.

Wat mij betreft is jouw zinnetje hét typevoorbeeld van wat we NIET mogen doen, namelijk de fout op één speler steken. Ja, Openda had die bal binnen moeten koppen, maar hem nu al veroordelen "omdat hij ons 3 punten gekost heeft" zorgt niet voor de rust in zijn hoofd die hij nodig heeft om goed te kunnen spelen. Het is een typisch zinnetje dat de pers graag overneemt, waardoor er extra druk op een jonge speler komt, waardoor die gaat beginnen twijfelen en helemaal niets goed meer gaat doen.
Ik hoop dat hij slecht geslapen heeft en zichzelf toch eens serieus voor de spiegel stelt, zo`n kopbal kans niet eens weten te kadreren is voor een spits ronduit een flagrante misser. Ja hij is nog jong, maar ik vind dit geen excuus, hij kreeg 2 keer zijn kans en heeft die 2 keer niet gegrepen,
waardoor Club `dure` (letterlijk en figuurlijk) punten liet liggen.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: UCL SD03 | Club Brugge KV - AS Monaco FC | wo 24/10 - 18:55

Bericht door JRut »

Tiki Taka schreef: Ik hoop dat hij slecht geslapen heeft en zichzelf toch eens serieus voor de spiegel stelt, zo`n kopbal kans niet eens weten te kadreren is voor een spits ronduit een flagrante misser. Ja hij is nog jong, maar ik vind dit geen excuus, hij kreeg 2 keer zijn kans en heeft die 2 keer niet gegrepen,
waardoor Club `dure` (letterlijk en figuurlijk) punten liet liggen.
Man man man. Leren we nu eens niets uit het verleden? Echt de ideale moment om zo'n jonge gast, die in zijn weinige speelminuten al kansen afdwingt en gewoon goed meedraait, met alle zonden van Israël te gaan overladen. "Ja, manneke, zo'n flagrante misser, merci om ons onze punten af te pakken he zeg". Meteen einde verhaal voor dit seizoen voor zo'n jongen.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
nesnaj713
Supersub
Berichten: 1208
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:54
Locatie: Lommel

Re: UCL SD03 | Club Brugge KV - AS Monaco FC | wo 24/10 - 18:55

Bericht door nesnaj713 »

JRut schreef:
Tiki Taka schreef: Ik hoop dat hij slecht geslapen heeft en zichzelf toch eens serieus voor de spiegel stelt, zo`n kopbal kans niet eens weten te kadreren is voor een spits ronduit een flagrante misser. Ja hij is nog jong, maar ik vind dit geen excuus, hij kreeg 2 keer zijn kans en heeft die 2 keer niet gegrepen,
waardoor Club `dure` (letterlijk en figuurlijk) punten liet liggen.
Man man man. Leren we nu eens niets uit het verleden? Echt de ideale moment om zo'n jonge gast, die in zijn weinige speelminuten al kansen afdwingt en gewoon goed meedraait, met alle zonden van Israël te gaan overladen. "Ja, manneke, zo'n flagrante misser, merci om ons onze punten af te pakken he zeg". Meteen einde verhaal voor dit seizoen voor zo'n jongen.
Dit is gelukkig op een forum.. Het feit dat Denswil en Leko hun zegje daarover doen in de media vind ik heel wat minder slim..
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: UCL SD03 | Club Brugge KV - AS Monaco FC | wo 24/10 - 18:55

Bericht door JRut »

nesnaj713 schreef:
JRut schreef:
Tiki Taka schreef: Ik hoop dat hij slecht geslapen heeft en zichzelf toch eens serieus voor de spiegel stelt, zo`n kopbal kans niet eens weten te kadreren is voor een spits ronduit een flagrante misser. Ja hij is nog jong, maar ik vind dit geen excuus, hij kreeg 2 keer zijn kans en heeft die 2 keer niet gegrepen,
waardoor Club `dure` (letterlijk en figuurlijk) punten liet liggen.
Man man man. Leren we nu eens niets uit het verleden? Echt de ideale moment om zo'n jonge gast, die in zijn weinige speelminuten al kansen afdwingt en gewoon goed meedraait, met alle zonden van Israël te gaan overladen. "Ja, manneke, zo'n flagrante misser, merci om ons onze punten af te pakken he zeg". Meteen einde verhaal voor dit seizoen voor zo'n jongen.
Dit is gelukkig op een forum.. Het feit dat Denswil en Leko hun zegje daarover doen in de media vind ik heel wat minder slim..
Akkoord dat dit op een forum is, maar blijft wel hard van onze TT. Nu goed, dat went onderhand wel. :mrgreen:

Leko en Denswil inderdaad gezegd dat het binnen moest. Dat is ook zo, natuurlijk. Maar wel ook zalvend: "Wat ik tegen hem gezegd heb na afloop? Dat het jammer was. Het was moeilijker om te missen dan om te scoren. Hij had ook een grote kans bij 0-0 tegen Dortmund. Nu had hij een open kans voor de zege. Maar hij is nog een belofte, hij moet nog groeien. Ik was zeker niet boos. Dit kan gebeuren." Je moet het inderdaad niet doodzwijgen, maar de manier waarop je het allemaal gaat verwoorden, doet er natuurlijk wel toe.
#hetishierbeter
den
Tester
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 aug 2016, 08:55
Locatie: Gent

Re: UCL SD03 | Club Brugge KV - AS Monaco FC | wo 24/10 - 18:55

Bericht door den »

t4nd schreef:
Tiki Taka schreef: Het is misschien kort door de bocht, maar Openda kost ons in deze CL campagne al 3 punten, als spits moet je scoren, niet meer, niet minder, ook al ben je een youngster. Dubbel gevoel, de 0 is eindelijk weg OEF, maar de 3 punten moesten eigenlijk wel zijn binnengehaald.
Als je die lijn doortrekt:
- Doelpunt van Monaco viel door een dekkingsfout van Mechele.
- Doelpunten van Atlético waren ook wel de fout van iemand?
- Doelpunt van Dortmund was ook wel de fout van iemand?
- Middenveld bewoog te weinig tegen Monaco zodat er te weinig kansen kwamen.

Wat mij betreft is jouw zinnetje hét typevoorbeeld van wat we NIET mogen doen, namelijk de fout op één speler steken. Ja, Openda had die bal binnen moeten koppen, maar hem nu al veroordelen "omdat hij ons 3 punten gekost heeft" zorgt niet voor de rust in zijn hoofd die hij nodig heeft om goed te kunnen spelen. Het is een typisch zinnetje dat de pers graag overneemt, waardoor er extra druk op een jonge speler komt, waardoor die gaat beginnen twijfelen en helemaal niets goed meer gaat doen.


Opende kost ons 3 punten??? Dacht dat we 1 punt hadden... en dat voor een overwinning 3 punten waren en geen 4 :hurr: :teach:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: UCL SD03 | Club Brugge KV - AS Monaco FC | wo 24/10 - 18:55

Bericht door IsO »

JRut schreef:
nesnaj713 schreef:
JRut schreef:
Tiki Taka schreef: Ik hoop dat hij slecht geslapen heeft en zichzelf toch eens serieus voor de spiegel stelt, zo`n kopbal kans niet eens weten te kadreren is voor een spits ronduit een flagrante misser. Ja hij is nog jong, maar ik vind dit geen excuus, hij kreeg 2 keer zijn kans en heeft die 2 keer niet gegrepen,
waardoor Club `dure` (letterlijk en figuurlijk) punten liet liggen.
Man man man. Leren we nu eens niets uit het verleden? Echt de ideale moment om zo'n jonge gast, die in zijn weinige speelminuten al kansen afdwingt en gewoon goed meedraait, met alle zonden van Israël te gaan overladen. "Ja, manneke, zo'n flagrante misser, merci om ons onze punten af te pakken he zeg". Meteen einde verhaal voor dit seizoen voor zo'n jongen.
Dit is gelukkig op een forum.. Het feit dat Denswil en Leko hun zegje daarover doen in de media vind ik heel wat minder slim..
Akkoord dat dit op een forum is, maar blijft wel hard van onze TT. Nu goed, dat went onderhand wel. :mrgreen:

Leko en Denswil inderdaad gezegd dat het binnen moest. Dat is ook zo, natuurlijk. Maar wel ook zalvend: "Wat ik tegen hem gezegd heb na afloop? Dat het jammer was. Het was moeilijker om te missen dan om te scoren. Hij had ook een grote kans bij 0-0 tegen Dortmund. Nu had hij een open kans voor de zege. Maar hij is nog een belofte, hij moet nog groeien. Ik was zeker niet boos. Dit kan gebeuren." Je moet het inderdaad niet doodzwijgen, maar de manier waarop je het allemaal gaat verwoorden, doet er natuurlijk wel toe.
Exactly. Ik heb hier net na de wedstrijd van gisteren ook de opmerking gemaakt dat hij 2 kansen mist die ons 3 punten extra kunnen opleveren. Is gewoon een feit. Maar van mij 'moet hij niet voor de spiegel gaan staan' of 'slecht slapen' (doet hij zo ook wel na gisteren). Moet gewoon hard blijven werken en ervaring en wat vertrouwen opdoen. Met de ervaring komt hopelijk ook de koelbloedigheid voor doel. Niet onderschatten welke druk zo'n CL-wedstrijden met zich meebrengen voor zo'n jongen die amper 122 minuten eersteklassevoetbal achter de rug heeft, zeker als iedereen op voorhand (terecht) roept en schrijft dat die 0 nu eindelijk eens weg moet en dat dit dé kans is.

Hij betaalt leergeld, ja, en het kost ons punten en dat is balen. Maar op zich al chapeau voor Leko dat hij een talent kansen durft geven. en hem niet alleen. Letica, Wesley en Vlietinck zijn alledrie nog maar 21, Dennis en Diatta zelfs nog niet. Vergeten we wel eens.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: UCL SD03 | Club Brugge KV - AS Monaco FC | wo 24/10 - 18:55

Bericht door Tiki Taka »

den schreef:
t4nd schreef:
Tiki Taka schreef: Het is misschien kort door de bocht, maar Openda kost ons in deze CL campagne al 3 punten, als spits moet je scoren, niet meer, niet minder, ook al ben je een youngster. Dubbel gevoel, de 0 is eindelijk weg OEF, maar de 3 punten moesten eigenlijk wel zijn binnengehaald.
Als je die lijn doortrekt:
- Doelpunt van Monaco viel door een dekkingsfout van Mechele.
- Doelpunten van Atlético waren ook wel de fout van iemand?
- Doelpunt van Dortmund was ook wel de fout van iemand?
- Middenveld bewoog te weinig tegen Monaco zodat er te weinig kansen kwamen.

Wat mij betreft is jouw zinnetje hét typevoorbeeld van wat we NIET mogen doen, namelijk de fout op één speler steken. Ja, Openda had die bal binnen moeten koppen, maar hem nu al veroordelen "omdat hij ons 3 punten gekost heeft" zorgt niet voor de rust in zijn hoofd die hij nodig heeft om goed te kunnen spelen. Het is een typisch zinnetje dat de pers graag overneemt, waardoor er extra druk op een jonge speler komt, waardoor die gaat beginnen twijfelen en helemaal niets goed meer gaat doen.


Opende kost ons 3 punten??? Dacht dat we 1 punt hadden... en dat voor een overwinning 3 punten waren en geen 4 :hurr: :teach:
Tegen Dortmund mist hij de grootste kans van de match en op tegenaanval scoort de tegenstander. ;-)
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: UCL SD03 | Club Brugge KV - AS Monaco FC | wo 24/10 - 18:55

Bericht door Tiki Taka »

Natuurlijk is het niet alleen Openda zijn fout dat we die extra CL punten niet binnenrijven, maar hij mist toch wel 2 opgelegde kansen.
Uiteraard moet er voorzichtig mee omgesprongen worden dat deze jongen niet direct verbrand wordt.
Ik hoop echter dat hij er zijn lessen uit trekt en extra gemotiveerd verder werkt en traint om dit recht te zetten en de volgende keer dus wel
zijn kans grijpt.
Gebruikersavatar
nesnaj713
Supersub
Berichten: 1208
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:54
Locatie: Lommel

Re: UCL SD03 | Club Brugge KV - AS Monaco FC | wo 24/10 - 18:55

Bericht door nesnaj713 »

Tiki Taka schreef: Natuurlijk is het niet alleen Openda zijn fout dat we die extra CL punten niet binnenrijven, maar hij mist toch wel 2 opgelegde kansen.
Uiteraard moet er voorzichtig mee omgesprongen worden dat deze jongen niet direct verbrand wordt.
Ik hoop echter dat hij er zijn lessen uit trekt en extra gemotiveerd verder werkt en traint om dit recht te zetten en de volgende keer dus wel
zijn kans grijpt.
In één van je vorige posts zeg je ook dat we op de tegenaanval na de kans van Openda de tegengoal krijgen. Dit is ook wel overdreven. Hier zit nog ruim 2 minuten tussen(zojuist even opgezocht).

Wat me wel opviel bij die goal van Dortmund(en kansen van Monaco gisteren), Letica komt precies wel snel uit z'n goal. Nog iemand dat dit opgevallen is? Eventueel bij andere matchen.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: UCL SD03 | Club Brugge KV - AS Monaco FC | wo 24/10 - 18:55

Bericht door Khas »

Afbeelding
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: UCL SD03 | Club Brugge KV - AS Monaco FC | wo 24/10 - 18:55

Bericht door The_One »

Dat toont mijn vermoeden ook aan dat als de tegenstander onze flanken vast zet, dat we de oplossing niet centraal proberen te zoeken, terwijl daar theoretisch toch ruimte moet te vinden zijn...
Plaats reactie