[2018-2019] Europese campagne

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 632
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: [2018-2019] Europese campagne

Bericht door Hannes »

Én dat zou leiden tot een betere verdeling van de prijzenpot. Nu worden de rijken nog veel stinkender rijk.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [2018-2019] Europese campagne

Bericht door Tiki Taka »

Hannes schreef: Én dat zou leiden tot een betere verdeling van de prijzenpot. Nu worden de rijken nog veel stinkender rijk.
Och, als je kijkt naar de tv gelden in Engeland, dan weet je dat een Belgische club niet snel meer een Europese prijs zal pakken.
En dat is nog verbloemd uitgedrukt.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 632
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: [2018-2019] Europese campagne

Bericht door Hannes »

Tiki Taka schreef:
Hannes schreef: Én dat zou leiden tot een betere verdeling van de prijzenpot. Nu worden de rijken nog veel stinkender rijk.
Och, als je kijkt naar de tv gelden in Engeland, dan weet je dat een Belgische club niet snel meer een Europese prijs zal pakken.
En dat is nog verbloemd uitgedrukt.
Ja nee, dat heb ik ook niet gezegd hé. Alleen dat de Europese prijzenpot beter verdeeld zou worden.
En dat ligt heus niet alleen aan de tv-gelden in de P.L. hé. De laatste jaren waren het trouwens vooral de Spaanse ploegen die Europees domineerden.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [2018-2019] Europese campagne

Bericht door t4nd »

Wie er vanavond ook uit de trommel komt: de jackpot is al binnen voor Club Brugge. Blauw-zwart is door zijn deelname aan de groepsfase nu al verzekerd van ongeveer 28 miljoen euro. Naast de startpremie en het televisiegeld voerde de UEFA dit seizoen namelijk een premie in die wordt berekend via een nieuwe ranglijst op basis van de Europese prestaties van de laatste 10 jaar van alle 32 CL-deelnemers. Op plaats 32 wordt 1,1 miljoen euro betaald, op plaats 31 2,2 miljoen euro, enzovoort. Club houdt minstens zes ploegen achter zich en staat 26ste, waardoor het nu al zeker is van 7,7 miljoen euro extra. Omdat het televisiegeld niet met Standard gedeeld moet worden, stijgen ook daar de inkomsten. Per behaald punt krijgt Club nog eens 900.000 euro.
Ergens toch geschift. Ik ken de budgetten van alle eersteklassers niet, maar ik ben vrij zeker dat de helft van de eersteklassers een lager budget heeft dan het bedrag dat wij opstrijken om enkel nog maar deel te nemen aan de CL.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [2018-2019] Europese campagne

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef:
Wie er vanavond ook uit de trommel komt: de jackpot is al binnen voor Club Brugge. Blauw-zwart is door zijn deelname aan de groepsfase nu al verzekerd van ongeveer 28 miljoen euro. Naast de startpremie en het televisiegeld voerde de UEFA dit seizoen namelijk een premie in die wordt berekend via een nieuwe ranglijst op basis van de Europese prestaties van de laatste 10 jaar van alle 32 CL-deelnemers. Op plaats 32 wordt 1,1 miljoen euro betaald, op plaats 31 2,2 miljoen euro, enzovoort. Club houdt minstens zes ploegen achter zich en staat 26ste, waardoor het nu al zeker is van 7,7 miljoen euro extra. Omdat het televisiegeld niet met Standard gedeeld moet worden, stijgen ook daar de inkomsten. Per behaald punt krijgt Club nog eens 900.000 euro.
Ergens toch geschift. Ik ken de budgetten van alle eersteklassers niet, maar ik ben vrij zeker dat de helft van de eersteklassers een lager budget heeft dan het bedrag dat wij opstrijken om enkel nog maar deel te nemen aan de CL.
http://voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=138700" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [2018-2019] Europese campagne

Bericht door Fire »

Je bent Kampioen of je bent het niet he.
Toont nog maar eens aan dat de mauve hun kans op een grote voorsprong op de rest van de topclubs omzeep geholpen hebben.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [2018-2019] Europese campagne

Bericht door t4nd »

Fire schreef: Je bent Kampioen of je bent het niet he.
Toont nog maar eens aan dat de mauve hun kans op een grote voorsprong op de rest van de topclubs omzeep geholpen hebben.
Geef ik je gelijk in, maar door 1 seizoen eerste te eindigen een bonus krijgen die hoger is dan het totale budget van 12 van de 16 ploegen is toch wat overdreven?

Die extra bonus die we nu krijgen (1.1m per positie waar je eindigt), ik had het eerlijk gezegd beter gevonden moest die bonus omgekeerd gerekend worden (dus de ploeg met de hoogste europese ranking krijgt 1.1m, de 2de 2.2m etc.) Wij zouden dan 28.6m krijgen in plaats van de 7.7m nu. Die bonus kan dan verdeeld worden onder alle teams uit de competitie, zodat niet enkel de landskampioen profiteert van een CL-campagne.

Door de huidige verdeling werken ze enkel de verschillen meer in de hand, waardoor een "europese supercompetitie" al bijna nodig gaat zijn...
Rafke7
Profvoetballer
Berichten: 418
Lid geworden op: 30 mei 2016, 23:57

Re: [2018-2019] Europese campagne

Bericht door Rafke7 »

Fire schreef: Je bent Kampioen of je bent het niet he.
Toont nog maar eens aan dat de mauve hun kans op een grote voorsprong op de rest van de topclubs omzeep geholpen hebben.
Wij ook een beetje, door twee jaar geleden geen kampioen te spelen, in een jaar dat de concurrentie nergens was, en wij ook CL-opbrengsten hadden...
NastjaCeh
Tester
Berichten: 92
Lid geworden op: 05 jun 2017, 18:59

Re: [2018-2019] Europese campagne

Bericht door NastjaCeh »

Mooi , maar loodzwaar
Bennes
Tester
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jan 2017, 18:08

Re: [2018-2019] Europese campagne

Bericht door Bennes »

GROEP A
- Atlético Madrid
- Borussia Dortmund
- AS Monaco
- CLUB BRUGGE

Niet mijn eerste keuze ploegen :)
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: [2018-2019] Europese campagne

Bericht door Alethio »

Pff.. teleurstellende loting.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: [2018-2019] Europese campagne

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Liever groep B gehad
Barcelona, Spurs, PSV

Maar met onze loting hou je toch ook de hoop levendig dat je op een goede avond (en de andere een slechte) een paar puntjes kunt scoren
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: [2018-2019] Europese campagne

Bericht door GenGhibli »

Monaco toch fel verzwakt. Maar nog heel moeilijk natuurlijk. Zou toch me daar speciaal op focussen. Vorig jaar ook heel teleurstellend in de poules. Tis geen poule van monsterscores in ieder geval. Enkel Dortmund kan wel eens uithalen, denk ik. Atletico doet daar niet aan en Monaco eigenlijk ook niet.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 632
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: [2018-2019] Europese campagne

Bericht door Hannes »

Ik vind dit een heel mooie loting hoor.
3 traditieclubs. Misschien een ietsie spijtig dat er geen absolute topper bij zit en ik had liever PSV gehad dan Monaco, maar toch een pak interessanter dan 2 jaar geleden.
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: [2018-2019] Europese campagne

Bericht door GenGhibli »

Hannes schreef: Ik vind dit een heel mooie loting hoor.
3 traditieclubs. Misschien een ietsie spijtig dat er geen absolute topper bij zit en ik had liever PSV gehad dan Monaco, maar toch een pak interessanter dan 2 jaar geleden.
Euh, het huidige PSV is beter dan Monaco. Dus laat maar zo.
Plaats reactie