Ex-spelers en trainers

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 803
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Duffman »

Die Twitter is het grootste vergif dat er bestaat, zeker wanneer het in kinderhanden (voetballers, politici, ...) terecht komt.
Je kan ze het natuurlijk niet verbieden, maar als makelaar, raadgever, of degelijke zou ik toch ten stelligste aanbevelen om van die rotzooi vandaan te blijven en je PR te laten verzorgen door mensen die daar verstand van hebben.
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Khas schreef:
IsO schreef:
Khas schreef:
IsO schreef: Laat het me dan een stijlverschil noemen, maar met dat laatste ben ik het niet eens. Je kan het niet eens zijn met een reactie, en daar geen respect voor hebben, maar als iedereen op basis van 1 uitspraak daad 'alle respect' zou verliezen voor de persoon die die uitspraak deed, schiet er niet veel respect meer over.
Respect verdien je op basis van acties. Deze actie van Meunier is er één die een perfecte karakterschets maakt. Het gaat niet om zomaar een uitspraak, het gaat om gedrag. Iemand die zo'n gedrag vertoont respecteer ik niet.
EDIT/ Ik zie ook niet echt in wat het probleem is met dat ontbreken van respect. Is dat een vereiste dat we alles en iedereen respecteren?
Dus respect verdien je op basis van acties (meervoud), en je verliest het op basis van één laag bij de grondse uitspraak? Heeft Meunier eigenlijk de kans gehad om jouw respect te verdienen, of verdient iedereen misschien een soort van basisrespect? Kan je zijn karakter écht kennen op basis van deze uitspraak?
Gewoon enkele vragen die ik me stel.

En verder is het natuurlijk geen vereiste dat we alles en iedereen respecteren. Maar een bepaalde respectvolle basishouding kan ons - als sociale conventie - wel helpen om de dagdagelijkse communicatie goed te laten verlopen.
Op basis van een uitspraak? Nee. Op basis van gedrag? Ja.
Zoals eerder al gezegd.

Kan je iemand zijn karakter kennen na één uitspraak? Nee. Je kan wel een aspect er van kennen. Dat aspect is vaak voldoende.
Respectvolle houding en respect hebben zijn trouwens twee erg verschillende zaken. Geen enkele reden om dit er bij te betrekken. Dat zou oneerlijk zijn.
Kan je mij dan eens uitleggen waarom de ene uitspraak geen gedrag is en de andere wel? Want dat begrijp ik niet zo goed.

Met dat over het karakteraspect ben ik het overigens niet eens, maar dat hoeft ook niet.

Dat respectvolle houding en respect niet noodzakelijk samenvallen, daar kan ik je nog in volgen.
Gebruikersavatar
Brechtje
Supersub
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:35

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Brechtje »

Ik vind gewoon dat je als voetballer (en zeker als Rode Duivel én speler van PSG) een bepaalde voorbeeldfunctie moet hebben. Als je je dan verlaagt tot het uitschelden - in gebrekkig Nederlands - van één (enorm ontgoochelde) persoon met een politieke mening (?) ... sorry, dat kan ik niet begrijpen. Sinds wanneer is het aanvaardbaar dat je mensen uitscheldt omwille van een politieke mening? Leven we in een communistisch regime?

Eerdere argumenten als "die man beledigt 4.5 M mensen, Meunier 1" zijn toch ook nonsens. Onafhankelijkheid willen kan verscheidene redenen hebben. Dat is heus niet omdat je de andere bevolkingsgroep minderwaardig vindt.

Zoals Khas het verwoordde: ik vind het nog steeds een goeie voetballer en heb enorm veel respect voor z'n carrière, maar als mens heeft hij afgedaan.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Cedrinho »

Brechtje schreef: https://twitter.com/ThomMills/status/97 ... 72166?s=19" onclick="window.open(this.href);return false;

Al m'n respect dat ik had voor Thomas is bij deze weg.
Fuck dat, Meunier heeft gewoon gelijk. Dit heeft niks met Vlamingen/Walen te maken, dus achterlijke reactie van die KVM-supporter. Gaat gewoon om het feit dat Moeskroen een sjoemelploeg is, al jarenlang. Feit dat Moeskroen in Wallonië ligt heeft daar niets mee te zien. In Vlaanderen heb je ook zo'n ploegskes.
Wat weliswaar niet wegneemt dat Meunier ook moet snappen dat die supporter niet rationeel denkt op zo'n moment.
Maar zoals Meunier ook zegt: Als Moeskroen hen had geholpen, dan had die supporter niet gezegd "merci Walen".
#TeamMeunier
Laatst gewijzigd door Cedrinho op 12 mar 2018, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Gratchski »

Gaan we nu al Franstaligen die de moeite doen om Nederlands te praten verwijten dat het in gebrekkig Nederlands is?
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door The_One »

Gratchski schreef: Gaan we nu al Franstaligen die de moeite doen om Nederlands te praten verwijten dat het in gebrekkig Nederlands is?
Waar zie je die verwijten?
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Khas »

Cedrinho schreef:
Brechtje schreef: https://twitter.com/ThomMills/status/97 ... 72166?s=19" onclick="window.open(this.href);return false;

Al m'n respect dat ik had voor Thomas is bij deze weg.
Fuck dat, Meunier heeft gewoon gelijk. Dit heeft niks met Vlamingen/Walen te maken, dus achterlijke reactie van die KVM-supporter. Gaat gewoon om het feit dat Moeskroen een sjoemelploeg is, al jarenlang. Feit dat Moeskroen in Wallonië ligt heeft daar niets mee te zien. In Vlaanderen heb je ook zo'n ploegskes.
Wat weliswaar niet wegneemt dat Meunier ook moet snappen dat die supporter niet rationeel denkt op zo'n moment.
Maar zoals Meunier ook zegt: Als Moeskroen hen had geholpen, dan had die supporter niet gezegd "merci Walen".
#TeamMeunier
Wat een waardeloze reactie. Heeft Meunier gelijk dat die kerel een klootzak is, of heeft hij gelijk dat hij moet zwijgen? Heeft hij gelijk dat hij van uit een machtspositie dit zegt? Verduidelijk even.


Zet even de Club oogkleppen af en vergeet even je blind nationalisme. We gaan de situatie herschrijven.

Een pittbull ontsnapt en bijt een man zijn kippen dood. De man roept: “Vuile honden. De mensen zouden beter konijnen houden.”
Waarop Theo Francken op Twitter een foto plaatst van dit heerschap met het bijschrift: “Klootzak, je moet je muil houden.”
Wat denk je er van?
Laatst gewijzigd door Khas op 12 mar 2018, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Gratchski »

The_One schreef:
Gratchski schreef: Gaan we nu al Franstaligen die de moeite doen om Nederlands te praten verwijten dat het in gebrekkig Nederlands is?
Waar zie je die verwijten?
Zowel op twitter, als hier bvb Brecht
Brechtje schreef: Als je je dan verlaagt tot het uitschelden - in gebrekkig Nederlands - van één (enorm ontgoochelde) persoon met een politieke mening (?) ....
wat doet het er toe als het in gbrekking nederlands is? waarom moet dit specifiek vermeld worden?
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door The_One »

Gratchski schreef:
The_One schreef:
Gratchski schreef: Gaan we nu al Franstaligen die de moeite doen om Nederlands te praten verwijten dat het in gebrekkig Nederlands is?
Waar zie je die verwijten?
Zowel op twitter, als hier bvb Brecht
Brechtje schreef: Als je je dan verlaagt tot het uitschelden - in gebrekkig Nederlands - van één (enorm ontgoochelde) persoon met een politieke mening (?) ....
wat doet het er toe als het in gbrekking nederlands is? waarom moet dit specifiek vermeld worden?
Sluit ik me helemaal bij aan. Los van het al dan niet correct vinden van zijn uitspraak, mag je blij zijn dat een Waal Nederlands probeert te spreken. Net als een Waal blij mag zijn als een Vlaming Frans spreekt...
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Hans1981 »

Moet Meunier niet doen, dit. Hij wil zich als echte Belg opwerpen, maar dat wekt alleen maar meer negatieve gevoelens op. Ik voel me ook Belg, wat niet wegneemt dat ik kritiek op Wallonië heel vaak terecht vind. Het probleem is ook niet het landsgedeelte, maar het bestuur daar en de bijbehorende wanpraktijken. Niet dat het in Vlaanderen zoveel beter is. Maar je ziet toch een breuk komen met de oude politieke cultuur. Nu komt ook die degradatie in een vies politiek sfeertje terecht waar weer veel garen valt bij te spinnen door foute opportunisten. Wordt weer makkelijk scoren voor sommigen. Een beetje langer nadenken voor je wat post, is toch een aanrader voor veel mensen. Bekend of onbekend.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Cedrinho »

Khas schreef:
Cedrinho schreef:
Brechtje schreef: https://twitter.com/ThomMills/status/97 ... 72166?s=19" onclick="window.open(this.href);return false;

Al m'n respect dat ik had voor Thomas is bij deze weg.
Fuck dat, Meunier heeft gewoon gelijk. Dit heeft niks met Vlamingen/Walen te maken, dus achterlijke reactie van die KVM-supporter. Gaat gewoon om het feit dat Moeskroen een sjoemelploeg is, al jarenlang. Feit dat Moeskroen in Wallonië ligt heeft daar niets mee te zien. In Vlaanderen heb je ook zo'n ploegskes.
Wat weliswaar niet wegneemt dat Meunier ook moet snappen dat die supporter niet rationeel denkt op zo'n moment.
Maar zoals Meunier ook zegt: Als Moeskroen hen had geholpen, dan had die supporter niet gezegd "merci Walen".
#TeamMeunier
Wat een waardeloze reactie. Heeft Meunier gelijk dat die kerel een klootzak is, of heeft hij gelijk dat hij moet zwijgen? Heeft hij gelijk dat hij van uit een machtspositie dit zegt? Verduidelijk even.


Zet even de Club oogkleppen af en vergeet even je blind nationalisme. We gaan de situatie herschrijven.

Een pittbull ontsnapt en bijt een man zijn kippen dood. De man roept: “Vuile honden. De mensen zouden beter konijnen houden.”
Waarop Theo Francken op Twitter een foto plaatst van dit heerschap met het bijschrift: “Klootzak, je moet je muil houden.”
Wat denk je er van?
Ik had het vooral over zijn tweede reactie. Ik geef Meunier gelijk met wat hij bedoelt met zijn reactie. Het communautaire staat los van het voetbal.

Je andere situatie vind ik trouwens een verkeerde vergelijking. Een hond versus konijn = 2 compleet verschillende diersoorten. Herschrijf het als pitbulls en rottweilers, liever... Desnoods pitbulls en chihuahuas. Het blijven honden, het blijven bijtgrage beesten. (Of chihuahuas kippen zouden bijten, ik dacht het niet :P )
Als je een hond hebt als huisdier en je wordt gebeten... Maakt niet uit welk soort hond. Kan de hond zijn van de buren die je even wil aaien maar die dat verkeerd begrijpt, maar kan evengoed die hond zijn die je al 20 jaar hebt en door en door kent die net wat te ver gaat in zijn spielerei. Het soort hond maakt niet uit.

Stel nu dat de degradatiestrijd KV Mechelen versus Kortrijk was geweest en je krijgt KV Mechelen-Beveren enerzijds en Kortrijk-Club anderzijds, waarbij Kortrijk met 4-0 wint tegen ons. Zouden de Mechelensupporters dan zeggen van "Hoe sneller we ons van West-Vlaanderen afsplitsen, hoe beter"? Neen, het zou iets anti-Club zijn, dat wel, maar niet anti-West-Vlamingen.

Die reactie van die Mechelaar is puur anti-Wallonië.
Als je pro-België bent en dus anti-splitsing, dan kots je van zo'n reactie.
Zoals bij Meunier het geval was en bij mezelf ook.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Khas »

Cedrinho schreef: Ik had het vooral over zijn tweede reactie. Ik geef Meunier gelijk met wat hij bedoelt met zijn reactie. Het communautaire staat los van het voetbal.

Je andere situatie vind ik trouwens een verkeerde vergelijking. Een hond versus konijn = 2 compleet verschillende diersoorten. Herschrijf het als pitbulls en rottweilers, liever... Desnoods pitbulls en chihuahuas. Het blijven honden, het blijven bijtgrage beesten. (Of chihuahuas kippen zouden bijten, ik dacht het niet :P )
Als je een hond hebt als huisdier en je wordt gebeten... Maakt niet uit welk soort hond. Kan de hond zijn van de buren die je even wil aaien maar die dat verkeerd begrijpt, maar kan evengoed die hond zijn die je al 20 jaar hebt en door en door kent die net wat te ver gaat in zijn spielerei. Het soort hond maakt niet uit.

Stel nu dat de degradatiestrijd KV Mechelen versus Kortrijk was geweest en je krijgt KV Mechelen-Beveren enerzijds en Kortrijk-Club anderzijds, waarbij Kortrijk met 4-0 wint tegen ons. Zouden de Mechelensupporters dan zeggen van "Hoe sneller we ons van West-Vlaanderen afsplitsen, hoe beter"? Neen, het zou iets anti-Club zijn, dat wel, maar niet anti-West-Vlamingen.

Die reactie van die Mechelaar is puur anti-Wallonië.
Als je pro-België bent en dus anti-splitsing, dan kots je van zo'n reactie.
Zoals bij Meunier het geval was en bij mezelf ook.
Khas schreef: vergeet even je blind nationalisme
Je weet de achtergrond en het denkpatroon van die KV supporter niet. Je weet evenmin het denkpatroon van die fictieve hondenhater. Identieke situaties. Persoon A zegt iets, persoon B is op zijn tenen getrapt en beslist om vanuit een machtspositie te gaan schelden op een onrechtstreeks medium. Het enige verschil is jouw persoonlijk referentiekader.
Dat referentiekader geeft op geen enkel moment verschoning voor wangedrag.
Laatst gewijzigd door Khas op 12 mar 2018, 16:27, 3 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Cedrinho »

Tjah, zo is elke reactie op eender wat door eender wie gezegd wordt, ongegrond.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Khas »

Cedrinho schreef: Tjah, zo is elke reactie op eender wat door eender wie gezegd wordt, ongegrond.
Klopt. Eender welke reactie, door eender wie, in die stijl is onacceptabel. Walgelijk zelfs, naar mijn mening.
Nuja, door eender wie is weer relatief. Niet eender wie kan dat vanuit die machtsverhouding doen.
Laatst gewijzigd door Khas op 12 mar 2018, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Khas schreef:
Cedrinho schreef: Tjah, zo is elke reactie op eender wat door eender wie gezegd wordt, ongegrond.
Klopt. Eender welke reactie, door eender wie, in die stijl is onacceptabel. Walgelijk zelfs, naar mijn mening.
Nuja, door eender wie is weer relatief. Niet eender wie kan dat vanuit die machtsverhouding doen.
Dus als ik het goed begrijp, heb je voornamelijk een probleem met de stijl van de boodschap, en niet noodzakelijk met de inhoud ervan (waar je geen uitspraken over doet)
'In die stijl'. Dus hij mocht wél reageren, maar genuanceerder, en zonder die persoonlijke aanval. Begrijp ik het zo goed?
Plaats reactie