Ex-spelers en trainers

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door leem »

Knap hoor, als hij zich daadwerkelijk kan doorzetten. Zeker komende van een ploeg die meestal dominant speelt, naar een ploeg die dat vaker niet kan dan wel.
Laatst gewijzigd door leem op 09 mar 2018, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Brechtje
Supersub
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:35

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Brechtje »

https://twitter.com/ThomMills/status/97 ... 72166?s=19" onclick="window.open(this.href);return false;

Al m'n respect dat ik had voor Thomas is bij deze weg.
Laatst gewijzigd door Brechtje op 12 mar 2018, 07:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nesnaj713
Supersub
Berichten: 1208
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:54
Locatie: Lommel

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door nesnaj713 »

Brechtje schreef: https://twitter.com/ThomMills/status/97 ... 72166?s=19" onclick="window.open(this.href);return false;

Al m'n respect dat ik had voor Thomas is bij deze weg.
Is inderdaad geen slimme zet van Thomas..
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Brechtje schreef: https://twitter.com/ThomMills/status/97 ... 72166?s=19" onclick="window.open(this.href);return false;

Al m'n respect dat ik had voor Thomas is bij deze weg.
Niet dat ik persoonlijk wil worden, maar jouw reactie is wat mij betreft van hetzelfde niveau als die van die KV-supporter en de reactie van Meunier daarop.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Khas »

IsO schreef:
Brechtje schreef: https://twitter.com/ThomMills/status/97 ... 72166?s=19" onclick="window.open(this.href);return false;

Al m'n respect dat ik had voor Thomas is bij deze weg.
Niet dat ik persoonlijk wil worden, maar jouw reactie is wat mij betreft van hetzelfde niveau als die van die KV-supporter en de reactie van Meunier daarop.
Ik zie geen ad hominem aanvallen in Brechtje zijn bericht, of in die screenshot van de KV supporter.
Alle politiek ter zijde, die tweet van Meunier is laag bij de grond, eigenlijk gewoon plat marginaal te noemen zelfs.
Laatst gewijzigd door Khas op 12 mar 2018, 09:36, 2 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Khas schreef:
IsO schreef:
Brechtje schreef: https://twitter.com/ThomMills/status/97 ... 72166?s=19" onclick="window.open(this.href);return false;

Al m'n respect dat ik had voor Thomas is bij deze weg.
Niet dat ik persoonlijk wil worden, maar jouw reactie is wat mij betreft van hetzelfde niveau als die van die KV-supporter en de reactie van Meunier daarop.
Ik zie geen ad hominem aanvallen in Brechtje zijn bericht, of in die screenshot van de KV supporter.
Alle politiek ter zijde, die tweet van Meunier is laag bij de grond.
Akkoord met dat laatste hoor, maar in de drie reacties is bijzonder weinig plaats voor nuance. Alsof het de schuld van België is dat KV degradeert. Alsof die supporter zo moet uitgekafferd worden omdat hij emotioneel en ongenuanceerd reageert op de degradatie van zijn ploeg. Alsof Meunier om die laag bij de grondse reactie ineens 'alle respect' zou moeten verliezen.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Khas »

IsO schreef:
Khas schreef:
IsO schreef:
Brechtje schreef: https://twitter.com/ThomMills/status/97 ... 72166?s=19" onclick="window.open(this.href);return false;

Al m'n respect dat ik had voor Thomas is bij deze weg.
Niet dat ik persoonlijk wil worden, maar jouw reactie is wat mij betreft van hetzelfde niveau als die van die KV-supporter en de reactie van Meunier daarop.
Ik zie geen ad hominem aanvallen in Brechtje zijn bericht, of in die screenshot van de KV supporter.
Alle politiek ter zijde, die tweet van Meunier is laag bij de grond.
Akkoord met dat laatste hoor, maar in de drie reacties is bijzonder weinig plaats voor nuance. Alsof het de schuld van België is dat KV degradeert. Alsof die supporter zo moet uitgekafferd worden omdat hij emotioneel en ongenuanceerd reageert op de degradatie van zijn ploeg. Alsof Meunier om die laag bij de grondse reactie ineens 'alle respect' zou moeten verliezen.
Natuurlijk. Die reactie van de supporter is een emotionele outburst. Die zaken zijn te verwachten op zo'n moment.
De reactie van Meunier kan helemaal niet. Zelfs al zou hij niet als een marginaal beginnen verwijten zijn, dan nog val je als speler nooit supporters aan. Dat is gewoon niet verstandig.
Brechtje zijn reactie vind ik deftig, en volledig redelijk te noemen. Voor zo'n mensen hoef je helemaal geen respect op te brengen, ik deel de mening van Brechtje. Als voetballer blijf ik hem een held vinden, als mens kan hij op geen enkel respect meer rekenen. Nuance is niet aan de orde.
Laatst gewijzigd door Khas op 12 mar 2018, 09:54, 2 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
nesnaj713
Supersub
Berichten: 1208
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:54
Locatie: Lommel

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door nesnaj713 »

IsO schreef:
Brechtje schreef: https://twitter.com/ThomMills/status/97 ... 72166?s=19" onclick="window.open(this.href);return false;

Al m'n respect dat ik had voor Thomas is bij deze weg.
Niet dat ik persoonlijk wil worden, maar jouw reactie is wat mij betreft van hetzelfde niveau als die van die KV-supporter en de reactie van Meunier daarop.
Zou je dat even kunnen uitleggen? Want ik vind dat die reacties totaal niet te vergelijken zijn?

KV-fan: Uit frustratie van een in zijn ogen, Waals onderonsje, zegt hij dat hij niet kan wachten op een onafhankelijk Vlaanderen. Heat of the moment, misschien is die kerel een VB'er die al jaren schreeuwt om een splitsing maar toch. Laten we uitgaan van zware frustratie.

Meunier: Valt die kerel persoonlijk aan door hem uit te schelden via Twitter, terwijl hij toch een heleboel volgers heeft. Totaal foute reactie van hem die niet hoort als iemand die 'het voorbeeld' hoort te geven.

Brechtje: Zegt gewoon dat z'n respect voor Meunier weg is omdat hij zo reageert. Niks mis mee imo.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Khas schreef:
IsO schreef:
Khas schreef:
IsO schreef:
Niet dat ik persoonlijk wil worden, maar jouw reactie is wat mij betreft van hetzelfde niveau als die van die KV-supporter en de reactie van Meunier daarop.
Ik zie geen ad hominem aanvallen in Brechtje zijn bericht, of in die screenshot van de KV supporter.
Alle politiek ter zijde, die tweet van Meunier is laag bij de grond.
Akkoord met dat laatste hoor, maar in de drie reacties is bijzonder weinig plaats voor nuance. Alsof het de schuld van België is dat KV degradeert. Alsof die supporter zo moet uitgekafferd worden omdat hij emotioneel en ongenuanceerd reageert op de degradatie van zijn ploeg. Alsof Meunier om die laag bij de grondse reactie ineens 'alle respect' zou moeten verliezen.
Natuurlijk. Die reactie van de supporter is een emotionele outburst. Die zaken zijn te verwachten op zo'n moment.
De reactie van Meunier kan helemaal niet. Zelfs al zou hij niet als een marginaal beginnen verwijten zijn, dan nog val je als speler nooit supporters aan. Dat is gewoon niet verstandig.
Brechtje zijn reactie vind ik deftig, en volledig redelijk te noemen. Voor zo'n mensen hoef je helemaal geen respect op te brengen.
Laat het me dan een stijlverschil noemen, maar met dat laatste ben ik het niet eens. Je kan het niet eens zijn met een reactie, en daar geen respect voor hebben, maar als iedereen op basis van 1 uitspraak 'alle respect' zou verliezen voor de persoon die die uitspraak deed, schiet er niet veel respect meer over.
Laatst gewijzigd door IsO op 12 mar 2018, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Khas »

IsO schreef: Laat het me dan een stijlverschil noemen, maar met dat laatste ben ik het niet eens. Je kan het niet eens zijn met een reactie, en daar geen respect voor hebben, maar als iedereen op basis van 1 uitspraak daad 'alle respect' zou verliezen voor de persoon die die uitspraak deed, schiet er niet veel respect meer over.
Respect verdien je op basis van acties. Deze actie van Meunier is er één die een perfecte karakterschets maakt. Het gaat niet om zomaar een uitspraak, het gaat om gedrag. Iemand die zo'n gedrag vertoont respecteer ik niet.
EDIT/ Ik zie ook niet echt in wat het probleem is met dat ontbreken van respect. Is dat een vereiste dat we alles en iedereen respecteren?
Laatst gewijzigd door Khas op 12 mar 2018, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door zegmaardag »

#jesuisthomas

Als je je Belg voelt en iemand valt dit aan met verwijten en generalisaties, dan mag je daar op reageren. als je in de bevoorrechte positie zit dat jouw platform miljoenen mensen inhoudt, dan heb je nog altijd datzelfde recht.
Die margi van KVM valt hier ff 4,5 miljoen mensen aan (ruw geschat), Meunier pakt er eentje terug.

Ik zal ook NOOIT meezingen met ‘Et les Wallons’ in het stadion. Bekrompenheid pur sang!
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Khas schreef:
IsO schreef: Laat het me dan een stijlverschil noemen, maar met dat laatste ben ik het niet eens. Je kan het niet eens zijn met een reactie, en daar geen respect voor hebben, maar als iedereen op basis van 1 uitspraak daad 'alle respect' zou verliezen voor de persoon die die uitspraak deed, schiet er niet veel respect meer over.
Respect verdien je op basis van acties. Deze actie van Meunier is er één die een perfecte karakterschets maakt. Het gaat niet om zomaar een uitspraak, het gaat om gedrag. Iemand die zo'n gedrag vertoont respecteer ik niet.
EDIT/ Ik zie ook niet echt in wat het probleem is met dat ontbreken van respect. Is dat een vereiste dat we alles en iedereen respecteren?
Dus respect verdien je op basis van acties (meervoud), en je verliest het op basis van één laag bij de grondse uitspraak? Heeft Meunier eigenlijk de kans gehad om jouw respect te verdienen, of verdient iedereen misschien een soort van basisrespect? Kan je zijn karakter écht kennen op basis van deze uitspraak?
Gewoon enkele vragen die ik me stel.

En verder is het natuurlijk geen vereiste dat we alles en iedereen respecteren. Maar een bepaalde respectvolle basishouding kan ons - als sociale conventie - wel helpen om de dagdagelijkse communicatie goed te laten verlopen.
Gebruikersavatar
Fanzy
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:24

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Fanzy »

Sommigen zouden anderen hun goede raad beter volgen. Meunier heeft hier gewoon gelijk. Ik denk echt niet veel van Moeskroen, maar wat heeft dat met een splitsing van België te maken.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Gratchski »

Fanzy schreef: Sommigen zouden anderen hun goede raad beter volgen. Meunier heeft hier gewoon gelijk. Ik denk echt niet veel van Moeskroen, maar wat heeft dat met een splitsing van België te maken.
kan ik je gelijk in geven.

Sowieso had Meunier beter gezwegen. Die Mechelen supporter zit ff in zak en as en zegt iets doms. Welke uitspraken hier zouden volgen indien we de titel mislopen door zo iets... tzou ook niet proper zijn.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Khas »

IsO schreef:
Khas schreef:
IsO schreef: Laat het me dan een stijlverschil noemen, maar met dat laatste ben ik het niet eens. Je kan het niet eens zijn met een reactie, en daar geen respect voor hebben, maar als iedereen op basis van 1 uitspraak daad 'alle respect' zou verliezen voor de persoon die die uitspraak deed, schiet er niet veel respect meer over.
Respect verdien je op basis van acties. Deze actie van Meunier is er één die een perfecte karakterschets maakt. Het gaat niet om zomaar een uitspraak, het gaat om gedrag. Iemand die zo'n gedrag vertoont respecteer ik niet.
EDIT/ Ik zie ook niet echt in wat het probleem is met dat ontbreken van respect. Is dat een vereiste dat we alles en iedereen respecteren?
Dus respect verdien je op basis van acties (meervoud), en je verliest het op basis van één laag bij de grondse uitspraak? Heeft Meunier eigenlijk de kans gehad om jouw respect te verdienen, of verdient iedereen misschien een soort van basisrespect? Kan je zijn karakter écht kennen op basis van deze uitspraak?
Gewoon enkele vragen die ik me stel.

En verder is het natuurlijk geen vereiste dat we alles en iedereen respecteren. Maar een bepaalde respectvolle basishouding kan ons - als sociale conventie - wel helpen om de dagdagelijkse communicatie goed te laten verlopen.
Op basis van een uitspraak? Nee. Op basis van gedrag? Ja.
Zoals eerder al gezegd.

Kan je iemand zijn karakter kennen na één uitspraak? Nee. Je kan wel een aspect er van kennen. Dat aspect is vaak voldoende.
Respectvolle houding en respect hebben zijn trouwens twee erg verschillende zaken. Geen enkele reden om dit er bij te betrekken. Dat zou oneerlijk zijn.
Laatst gewijzigd door Khas op 12 mar 2018, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Plaats reactie