Ex-spelers en trainers

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Tiki Taka »

Mooi om te zien hoe MPH genoot van de overwinning tegen de mauve.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Clubpolska »

Matt Ryan in Garth Crooks' team of the week;

http://www.bbc.com/sport/football/42387551" onclick="window.open(this.href);return false;
Oh Frail.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door The_One »

Philippeke toch, zou het niet gedaan hebben. Maar toch, succes!
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Clubpolska »

The_One schreef: Philippeke toch, zou het niet gedaan hebben. Maar toch, succes!
Ik was ook tegen. Maar het argument dat WB zal worden leeggekocht en het dus volgend seizoen een pak minder zal zijn heeft me doen inzien dat hij misschien beter het ijzer smeedt als het warm is.

Als Morioka deze winter vertrekt is het zelfs al vroeger gedaan.
Oh Frail.
Gebruikersavatar
Okido
Belofte
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 jul 2017, 15:26

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Okido »

Clubpolska schreef:
The_One schreef: Philippeke toch, zou het niet gedaan hebben. Maar toch, succes!
Ik was ook tegen. Maar het argument dat WB zal worden leeggekocht en het dus volgend seizoen een pak minder zal zijn heeft me doen inzien dat hij misschien beter het ijzer smeedt als het warm is.

Als Morioka deze winter vertrekt is het zelfs al vroeger gedaan.
Ik denk dat dit wel eens de doorslag gegeven kan hebben...
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest!
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door DavidVM »

Okido schreef:
Clubpolska schreef:
The_One schreef: Philippeke toch, zou het niet gedaan hebben. Maar toch, succes!
Ik was ook tegen. Maar het argument dat WB zal worden leeggekocht en het dus volgend seizoen een pak minder zal zijn heeft me doen inzien dat hij misschien beter het ijzer smeedt als het warm is.

Als Morioka deze winter vertrekt is het zelfs al vroeger gedaan.
Ik denk dat dit wel eens de doorslag gegeven kan hebben...
Zaten ze nog in de beker dan was hij gebleven denk ik, nu heeft hij eigenlijk nog weinig te winnen in Beveren, dus snap de keuze wel.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door fcb 4 life »

We hebben voor de transfer van Gano naar Kvo blijkbaar nog 500 000 gekregen, we hadden nog 20% van zen rechten in het bezit.
Laatst gewijzigd door fcb 4 life op 22 dec 2017, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Cedrinho »

Schitterend :D

EDIT/ Sebiet Zinho Gano als nieuwe spits naar rsca :shock: :| :mrgreen:
Bjorno
Jeugdspeler
Berichten: 114
Lid geworden op: 05 aug 2016, 10:23

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Bjorno »

Interview met Victor Vazquez, niet alleen heerlijke voetballer maar spreekt ook mooie woorden:
Kampioen groet toekomstige kampioen, zo begaf Victor Vázquez (30) zich deze ochtend onder de Bruggelingen. Nog in de roes van de titelviering met zijn Toronto liet de Catalaan zich onderdompelen in zijn vernieuwde ex-club. En hij zag dat het goed was.

Van een korte break in de Amerikaanse MLS-competitie maakte Vázquez samen met vrouw Andrea gebruik om even naar Sotogrande af te zakken. Op een uurtje rijden maar van Malaga, waar ze een week bij vrienden verblijven. “We waren liever naar Brugge afgezakt”, bekent Andrea. “Maar de timing zat niet juist. Gelukkig zit Club niet zo ver van ons, want Victor is al zolang aan het wachten om zijn vroegere ploegmaats nog eens terug te zien.”

Als extraatje stond ook nog eens Mathew Ryan hen op te wachten. De Australische doelman had enkele vrije dagen bij Brighton en kon zo zijn ex-ploegmaat in de armen vallen. Voor Vázquez is het genieten. Dubbel genieten, want van het feit dat hij met zijn Canadese club Toronto FC de allereerste titel uit zijn carrière veroverde, is hij nog altijd niet bekomen. “Ik haat nog altijd elk play-offsysteem, maar als ik moet kiezen, neem ik altijd het MLS-systeem boven het Belgische. Ook al ben je de eerste plaats kwijt na de reguliere competitie en kan je er in de halve finale van de play-offs onmiddellijk uitliggen. Dat betekent echter ook dat je elke match moet paraat zijn. Een beetje zoals in de Champions League.”

En Toronto was paraat. Halve finale, Conference finale en tenslotte de echte finale in één match tegen uittredend kampioen Seattle. 2-0 winst, met een goal van Vázquez, waarmee hij zijn al indrukwekkende statistieken nog wat opluisterde. 16 assists en 8 goals. “Je weet dat ik eigenlijk liever assists geef, dan dat ik zelf scoor. Maar deze was toch wel heel speciaal. Voor eigen publiek, in een allesbeslissende match in de laatste minuut het doelpunt maken waarmee je zeker bent van het kampioenschap. Beter kan niet. Echt te gek!”

Vooral omdat de jacht op een titel hem stilaan begon te frustreren. “Ik kwam naar Club Brugge om prijzen en titels te winnen, maar ik bleef steken op één beker. Dit is de compensatie voor de titels die ik nooit heb gewonnen met Club. Wat een seizoen!” De Champagnefles die blauw-zwart hem cadeau deed, kon hij dan ook best smaken. “Blijdschap, trots, familiegeluk. Alles kwam tesamen.” Dat familiegeluk vermeldt de aanvallende middenvelder niet zomaar. Want die titel kwam er ook amper een halfjaar na alle miserie die hij beleefde bij Cruz Azul, de Mexicaanse ploeg waar hij niet vlug genoeg kon van wegvluchten. Of beter gezegd van Mexico-Stad. “Met het voetbal was er niets mis, alleen was het probleem dat ik me niet op het voetbal kon concentreren. Als je je niet veilig voelt, als je familie onder het toezicht van bodyguards moet leven, dan kan je gewoon niet zorgenvrij voetballen. Daarom wilde ik er absoluut weg. Toronto was mijn redding.”

Vooral ook omdat het een familiale club betreft, waar hij zich ondertussen even goed thuisvoelt als in Barcelona of Brugge. En eens VV dat gevoel heeft bij een club, laat hem dat nooit meer los. “Ik ben Club Brugge altijd blijven volgen en ik bekijk ook regelmatig matchen. Op dit moment zijn ze gewoon te sterk voor de Belgische competitie. Ik ben verrast de kloof zo groot is. Aan de andere kant hebben ze gewoon een schitterende ploeg. Met sterkhouders als Vormer, Vanaken en Simons. Timmy blijft belangrijk, ook al speelt hij nu niet meer. Maar ook met veel jonge spelers die zich laten gelden. Ik hoop dat ze opnieuw kampioen worden en de beker pakken. Zo kunnen ze volgend jaar opnieuw Champions League spelen, want dat verdienen ze.”

Vázquez ziet een duidelijk verschil met het Club uit zijn tijd en het huidige Club. “Wij hadden grotere namen. Zoals mezelf, Refaelov, Donk en Odjidja. Maar nu staat er een beter collectief. Zoals ik al zei, met veel jonge gasten die hongerig zijn en zich telkens opnieuw willen bewijzen. Wij wisten dat we goed waren en namen het soms wel eens te gemakkelijk op, waardoor we matchen verloren.” Dat laat Leko dit seizoen niet toe. Leko, tegen wie Vázquez nog speelde toen de Kroaat bij Lokeren zat. “Ik vond hem een uitstekende middenvelder en ik speelde graag tegen hem. Omdat we beiden dezelfde stijl hebben. Zoals Isco of Iniesta. Ik heb hem gezegd dat hij het geweldig doet.”

Wie het ook geweldig doet, is Ruud Vormer, de vroegere compagnon van Vázquez op het Brugse middenveld. “Dat zijn statistieken zo geweldig zijn, is omdat hij nu meer vrijheid heeft. Zoals ik indertijd had. Dan kom je meer voor doel en kan je meer assists geven en doelpunten maken. Hij is nu ook kapitein en wil zich natuurlijk bewijzen. Ruud kan straks zomaar de Gouden Schoen winnen. Hij zou het alleszins verdienen. De overige Belgische teams volg ik niet zo, dus veel zicht op andere kanshebbers heb ik niet. (knipoogt) Ik volg enkel de clubs van mijn hart. Daarom dat het zo geweldig is om hier even terug te zijn. Straks ga ik even samenzitten met mijn maatje Rafa. Hij was mijn beste vriend hier. Ik weet dat hij triest is omwille van zijn situatie, je kunt het aflezen van zijn gezicht. Maar zo is het voetbal. Hij heeft alleszins genoeg kwaliteit om voor een andere ploeg van waarde te zijn. Ik hoop dat hij opnieuw het geluk vindt.”

Zoals Vázquez gedaan heeft in Toronto. (Titel)dromen zijn niet altijd bedrog. “En wie weet kom ik ooit nog terug naar Club om te spelen. Dat zou ik geweldig vinden.”
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Gratchski »

De maand januari staat doorgaans in het teken van de wintertransfers. Bij 1B-club KSV Roeselare maakte het bestuur ook werk van een andere versterking.

De West-Vlamingen haalden Olivier De Cock aan boord. De oud-voetballer ging vanaf dinsdag aan de slag als teammanager van KSV Roeselare.

De 42-jarige voormalige rechtsback groeide vanuit de jeugdreeksen Club Brugge door naar de hoofdmacht. Tussen 1995 en 2007 speelde hij voor de A-ploeg van blauw-zwart. Nadien trok De Cock naar Duitsland. Tussen 2010 en 2011 voetbalde hij nog even voor Roeselare.

"De Cock zal in zijn nieuwe functie een link vormen tussen de spelers, staf en bestuur en zal de spelers bijstaan bij hun vragen/problemen", laat KSV Roeselare via de officiële kanalen weten.



Read more: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... z53j2lbSEF" onclick="window.open(this.href);return false;
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Bosko »

PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door PetjeFCB »

Michel niet naar Bordeaux
WesthoekUnited
Belofte
Berichten: 205
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:47
Locatie: Westhoek

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door WesthoekUnited »

Wat een oplichting dat MPH toch niet naar Bordeaux trekt. Wil hem zo graag aan het werk zien bij onze nationale ploeg..
Gebruikersavatar
Okido
Belofte
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 jul 2017, 15:26

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Okido »

Heeft het er zelf precies ook niet lastig mee, zal wel vol voor het bondscoachschap gaan dan, zie ik graag gebeuren!
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest!
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Hans1981 »

Meunier weer met een wereldgoal tegen Rennes in de Coupe de la Ligue. Kreeg ook de lof een week geleden van Sarkozy, die hem op zijn positie 1 van de beste van de wereld vind.
Plaats reactie