[10.] Abdoulay Diaby

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: [10.] Abdoulay Diaby

Bericht door BlueJedi »

Clubpolska schreef: Ik vermoed eigenlijk dat we zelfs zonder Diaby losjes kampioen worden. De middelmatigheid van de andere ploegen lijkt me onvergeefbaar.
In uitmatchen halen we nauwelijks punten en anderlecht is momenteel gewoon bijzonder sterk aan het spelen.

Onze spoeling voorin is bijzonder dun met al deze blessures. Ik denk dat de titel gewoon voor het grijpen ligt maar niet voor ons maar wel voor anderlecht.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [10.] Abdoulay Diaby

Bericht door JRut »

BlueJedi schreef:
Clubpolska schreef: Ik vermoed eigenlijk dat we zelfs zonder Diaby losjes kampioen worden. De middelmatigheid van de andere ploegen lijkt me onvergeefbaar.
In uitmatchen halen we nauwelijks punten en anderlecht is momenteel gewoon bijzonder sterk aan het spelen.

Onze spoeling voorin is bijzonder dun met al deze blessures. Ik denk dat de titel gewoon voor het grijpen ligt maar niet voor ons maar wel voor anderlecht.
Amper punten zegtie. En toch nog de derde beste uitploeg zijn uit de competitie. :mrgreen:
#hetishierbeter
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: [10.] Abdoulay Diaby

Bericht door Peet »

Ik sta hier niet bekend als optimist, maar die twijfels omtrent titelkansen vind ik zelf belachelijk.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [10.] Abdoulay Diaby

Bericht door Khas »

Peet schreef: Ik sta hier niet bekend als optimist, maar die twijfels omtrent titelkansen vind ik zelf belachelijk.
²
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: [10.] Abdoulay Diaby

Bericht door Clubpolska »

Ongetwijfeld een relikwie uit de lange droge jaren ;-). Vergeef ze het, ze draaien wel bij.
Oh Frail.
Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: [10.] Abdoulay Diaby

Bericht door BlueJedi »

Als je denkt dat dit Brugge kampioen wordt dan ben je blind of naief of beide.

Tzal niet aan Diaby liggen die heeft toch al een gans seizoen niks gedaan. Maar voorin is er gewoon te weinig kwaliteit, scoren veel te moeilijk. Achterin is de stabiliteit van voor nieuwjaar compleet zoek. Tegen de toppers kunnen we buitenhuis niet winnen en om te denken dat we over Andrlecht en Gent met dit voetbal gaan kunnen overlopen zoals vorig jaar vergeet het maar.

anderlecht met 2 vingers in de neus kampioen.
Laatst gewijzigd door BlueJedi op 12 mar 2017, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5322
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [10.] Abdoulay Diaby

Bericht door Tiki Taka »

BlueJedi schreef: Als je denkt dat dit Brugge kampioen wordt dan ben je blind of naief of beide.

Tzal niet aan Diaby liggen die heeft toch al een gans seizoen niks gedaan. Maar voorin is er gewoon te weinig kwaliteit, scoren veel te moeilijk. Achterin is de stabiliteit van voor nieuwjaar compleet zoek. Tegen de toppers kunnen we buitenhuis niet winnen en om te denken dat we over Andrlecht en Gent met dit voetbal gaan kunnen overlopen zoals vorig jaar vergeet het maar.

anderlecht met 2 vingers in de neus kampioen.
Idd, zo denk ik er ook over.
De enige 2 aanvallers die het verschil kunnen maken zijn gekwetst (Izzy) en totaal uit vorm (Rafa).
Rotariu en Wesley zijn er (nog) niet klaar voor om in deze play offs een meerwaarde te betekenen voor FCB.
Of gaat MPH weer Vormer en Vanaken op de flanken posteren?
De defensieve stabiliteit is ook een stuk minder, getuige daarvan de makkelijke tegengoals die we slikken.
De grote concurrent voor de titel daarentegen wint ogenschijnlijk zonder veel moeite en blijft het geluk van dame Fortuna aan zijn zijde hebben.
Prognose; Het worden frustrerende play offs voor Club supporters, waar we op plek 3 zullen stranden. :(
Ps: Volgend seizoen met vertrek van onze sterkhouders (Engels, Denswil, Izzy, Simons) en een nieuwe trainer mogen we weer gaan bouwen...
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: [10.] Abdoulay Diaby

Bericht door Clubpolska »

:suicide:
Oh Frail.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5322
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [10.] Abdoulay Diaby

Bericht door Tiki Taka »

Clubpolska schreef: :suicide:
Ik hoop van harte dat ik ongelijk krijg...maar hou mijn voorspelling in gedachten en we zullen er na de play offs eens op terugkomen. :teach:
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: [10.] Abdoulay Diaby

Bericht door Peet »

Tiki Taka schreef:
Clubpolska schreef: :suicide:
Ik hoop van harte dat ik ongelijk krijg...maar hou mijn voorspelling in gedachten en we zullen er na de play offs eens op terugkomen. :teach:
Als Club kampioen wordt, dan zien we u hier niet meer tot de eerste slechte match in augustus. :mrgreen:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5322
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [10.] Abdoulay Diaby

Bericht door Tiki Taka »

Peet schreef:
Tiki Taka schreef:
Clubpolska schreef: :suicide:
Ik hoop van harte dat ik ongelijk krijg...maar hou mijn voorspelling in gedachten en we zullen er na de play offs eens op terugkomen. :teach:
Als Club kampioen wordt, dan zien we u hier niet meer tot de eerste slechte match in augustus. :mrgreen:
Mochten ze kampioen worden, ben ik de eerste om mijn fout toe te geven hoor, geen nood.
Bovendien hoop ik echt dat ik in deze, de bal totaal mis sla. :nice:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3347
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [10.] Abdoulay Diaby

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef:
BlueJedi schreef: Als je denkt dat dit Brugge kampioen wordt dan ben je blind of naief of beide.

Tzal niet aan Diaby liggen die heeft toch al een gans seizoen niks gedaan. Maar voorin is er gewoon te weinig kwaliteit, scoren veel te moeilijk. Achterin is de stabiliteit van voor nieuwjaar compleet zoek. Tegen de toppers kunnen we buitenhuis niet winnen en om te denken dat we over Andrlecht en Gent met dit voetbal gaan kunnen overlopen zoals vorig jaar vergeet het maar.

anderlecht met 2 vingers in de neus kampioen.
Idd, zo denk ik er ook over.
De enige 2 aanvallers die het verschil kunnen maken zijn gekwetst (Izzy) en totaal uit vorm (Rafa).
Rotariu en Wesley zijn er (nog) niet klaar voor om in deze play offs een meerwaarde te betekenen voor FCB.
Of gaat MPH weer Vormer en Vanaken op de flanken posteren?
De defensieve stabiliteit is ook een stuk minder, getuige daarvan de makkelijke tegengoals die we slikken.
De grote concurrent voor de titel daarentegen wint ogenschijnlijk zonder veel moeite en blijft het geluk van dame Fortuna aan zijn zijde hebben.
Prognose; Het worden frustrerende play offs voor Club supporters, waar we op plek 3 zullen stranden. :(
Ps: Volgend seizoen met vertrek van onze sterkhouders (Engels, Denswil, Izzy, Simons) en een nieuwe trainer mogen we weer gaan bouwen...
De aanvallers die je noemt zijn in principe flankaanvallers, en geloof het of niet, maar je bent in het voetbal niet verplicht om met flankaanvallers te spelen. Je kan bijvoorbeeld ook een 5-3-2 spelen, iets wat we toevallig al met succes gedaan hebben.

Rafa kan ook centraal uit de voeten en komt daar misschien wel beter tot zijn recht nu hij het wat moeilijk heeft. Voor die 3 plaatsen op het middenveld heb je daarnaast nog Claudemir, Vormer (als hij niet op de wingback speelt), Simons (als hij niet centraal achterin speelt), Vanaken en Immers (indien terug fit).

Voorin kan je dan met Vossen en Wesley spelen. Vossen heeft eerder al bewezen goed met een pivot samen te kunnen spelen, en Wesley kan die rol wel degelijk aan, hoewel hij gisteren dan misschien voor eigen succes ging. Brodic zou daar bijvoorbeeld snelheid en scorend vermogen aan toe kunnen voegen (hoewel hij natuurlijk nog alles te bewijzen heeft op het hoogste niveau). Rotariu kan ook als hangende spits uit de voeten, en Immers kan dat ook. Die eerste is snel en heeft een actie, die tweede loopt vooral slim.

Met Rafa en Rotariu hebben we ook nog altijd opties op de flanken en Vanaken en Vlietinck kunnen daar desnoods depanneren. Dus ook dat blijft eventueel een optie, zij het wellicht niet de beste op dit moment.

We hebben inderdaad pech dat onze gouden schoen geblesseerd is, en dat bepaalde spelers uit vorm zijn. Maar gisteren, en gisteren niet alleen, hadden we kunnen en moeten winnen, zelfs zonder onze gouden schoen. Alles kan nog, maar we moeten er weer in gaan geloven en er onze kop voor leggen.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: [10.] Abdoulay Diaby

Bericht door Gratchski »

--------- Engels----Poulin------ LDV-------------
---RVR-----------------------------------------Boli
---------------Vormer- Claudi--------------------
---------------------Hansie------------------------
------------Vossen ------Wesley-----------------
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: [10.] Abdoulay Diaby

Bericht door BlueJedi »

IsO schreef:
Tiki Taka schreef:
BlueJedi schreef: Als je denkt dat dit Brugge kampioen wordt dan ben je blind of naief of beide.

Tzal niet aan Diaby liggen die heeft toch al een gans seizoen niks gedaan. Maar voorin is er gewoon te weinig kwaliteit, scoren veel te moeilijk. Achterin is de stabiliteit van voor nieuwjaar compleet zoek. Tegen de toppers kunnen we buitenhuis niet winnen en om te denken dat we over Andrlecht en Gent met dit voetbal gaan kunnen overlopen zoals vorig jaar vergeet het maar.

anderlecht met 2 vingers in de neus kampioen.
Idd, zo denk ik er ook over.
De enige 2 aanvallers die het verschil kunnen maken zijn gekwetst (Izzy) en totaal uit vorm (Rafa).
Rotariu en Wesley zijn er (nog) niet klaar voor om in deze play offs een meerwaarde te betekenen voor FCB.
Of gaat MPH weer Vormer en Vanaken op de flanken posteren?
De defensieve stabiliteit is ook een stuk minder, getuige daarvan de makkelijke tegengoals die we slikken.
De grote concurrent voor de titel daarentegen wint ogenschijnlijk zonder veel moeite en blijft het geluk van dame Fortuna aan zijn zijde hebben.
Prognose; Het worden frustrerende play offs voor Club supporters, waar we op plek 3 zullen stranden. :(
Ps: Volgend seizoen met vertrek van onze sterkhouders (Engels, Denswil, Izzy, Simons) en een nieuwe trainer mogen we weer gaan bouwen...
De aanvallers die je noemt zijn in principe flankaanvallers, en geloof het of niet, maar je bent in het voetbal niet verplicht om met flankaanvallers te spelen. Je kan bijvoorbeeld ook een 5-3-2 spelen, iets wat we toevallig al met succes gedaan hebben.

Rafa kan ook centraal uit de voeten en komt daar misschien wel beter tot zijn recht nu hij het wat moeilijk heeft. Voor die 3 plaatsen op het middenveld heb je daarnaast nog Claudemir, Vormer (als hij niet op de wingback speelt), Simons (als hij niet centraal achterin speelt), Vanaken en Immers (indien terug fit).

Voorin kan je dan met Vossen en Wesley spelen. Vossen heeft eerder al bewezen goed met een pivot samen te kunnen spelen, en Wesley kan die rol wel degelijk aan, hoewel hij gisteren dan misschien voor eigen succes ging. Brodic zou daar bijvoorbeeld snelheid en scorend vermogen aan toe kunnen voegen (hoewel hij natuurlijk nog alles te bewijzen heeft op het hoogste niveau). Rotariu kan ook als hangende spits uit de voeten, en Immers kan dat ook. Die eerste is snel en heeft een actie, die tweede loopt vooral slim.

Met Rafa en Rotariu hebben we ook nog altijd opties op de flanken en Vanaken en Vlietinck kunnen daar desnoods depanneren. Dus ook dat blijft eventueel een optie, zij het wellicht niet de beste op dit moment.

We hebben inderdaad pech dat onze gouden schoen geblesseerd is, en dat bepaalde spelers uit vorm zijn. Maar gisteren, en gisteren niet alleen, hadden we kunnen en moeten winnen, zelfs zonder onze gouden schoen. Alles kan nog, maar we moeten er weer in gaan geloven en er onze kop voor leggen.
Dat is zeer zeker waar maar dat is iets totaal anders dan wat je van sommigen hier leest die denken dat we even vlot kampioen worden als verleden jaar. Even reminder maar verleden jaar speelden we veel beter, was de wil om te winnen veel groter en zag je dat ook op het veld, hadden we een ontketende Iziquierdo die alles in de play offs heeft kapot gespeeld en daarom ook de gouden schoen gewonnen heeft en was onze voornaamste concurrent anderlecht belangena niet zo goed bezig als ze nu al enkele maanden zijn en zelfs dan nog was het allesbehlave een gemakkelijke play offs. Dus gezien de kwaliteit van het geleverde spel, het gebrek aan mentaliteit waar we onze spelers al enkele maanden op moeten betrappen, het feit dat we Izzy kwijt zijn tot midden play offs en hij de vorm van toen wellicht ook niet zal halen en dat anderlecht echt wel speelt als een kampioen in spé kun je niet stellen dat dit ook maar in enig perspectief een makkelijke opgave zal woorden. Het zal aards en aards moeilijk zijn en als we niet sterk aan die play offs beginnen kan het al over en out zijn nog voor we het goed beseffen.

Probleem nummer 1 is dat ik niet zeker ben dat dit besef ook aanwezig is in de selectie. Bij MPH allesinds wel maar hij slaagt er niet in om dit over te brengen naar de groep en te laten kanaliseren in goed voetbal of op zijn minst mentaliteit voetbal waarbij iedereen er zijn kop voor smijt om een overwinning uit de brand te slepen.

Hopelijk maken ze van de 3 weken gebruik om echt 180° te keren wat betreft scherpte en mentaliteit en als je er dan nog een goed tactisch plan achter zet dan hebben we een kans. Maar als we de play offs aanvatten met het voetbal dat we laatste maanden spelen dan gaat het echt niet lukken.

Nu qua tactische overwegingen ik denk inderdaad dat ze moeten switchen naar 5-3-2 systeem. Ik denk ook dat ze enerzijds eens moeten vast stellen dat Simons echt niet voldoende brengt om iedere match 90 minuten op dat veld te mogen staan en dat als we dat blijven doen het ons gewoon punten gaat kosten in de play offs. Ook is het voor mij duidelijk dat Wesley als targetman achter de spits echt een meerwaarde is en dat ze hier gebruik van moeten maken. Last but not least we hebben een gebrek aan scorend vermogen voorin en Vossen is aboluut niet de enige oplossing hiervoor want die heeft gewoon veel te veel kansen nodig om tot doelpunten te komen tenzij de bal schoon voor hem op de stip klaarleggen. Dus ik denk dat het hoog tijd is om Brodic in het team te brengen. Die scoort aan de lopende band al een heel seizoen, barst van het vertrouwen, brengt snelheid en is een speler die onze concurrenten nog niet kennen en voor de verrassing zou kunnen zorgen in de play offs.

Ik zou met deze opstelling de play offs beginnen

--------------------Butelle----------------------------
-----------------Poulain/Simons-----------------------------
----------Engels-------------Denswil-----------------
Vormer/Ricardo---Claudemir--------De Bock/Cools
---------Rotariu/Rafa------------Vanaken------------
------------------Wesley/Immers----------------------
------------------Vossen/Brodic----------------------

Als Izzy terug is

------------------------Butelle--------------------------------
---------------------Poulain/Simons-----------------------------
-----------------Engels-------------Denswil-----------------
Vormer/Ricardo--Vanaken--Claudemir--De Bock/Cools
-------------------Rotariu/Rafa/Immers----------------------
-----Wesley/Vossen/Brodic---------Izquerido--------------

Achterin proberen echt een muur op te trekken waar moeilijk door te komen is en trachten ook hoog druk te zetten en vooral kansen te creëeren in de tegenaanval en op stilstaande fases en gewoon altijd 90 minuten oorlog maken en voor iedere bal vechten. Als we zo iets doen zie ik het goed komen. Maar als we blijven teren op het systeem en voetbal van de laatste weken met dezelfde mentaliteit dan zie ik anderlecht makkelijk kampioen spelen.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: [10.] Abdoulay Diaby

Bericht door PetjeFCB »

Tis allemaal Diaby zijn fout!
Wat doe jij ons toch aan Abdoulay??

Maw: back on topic :teach:
Plaats reactie