PO1 SD01 | Club Brugge KV - KRC Genk | ma 02/04 - 18:00

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Man van de match?

Vermeer
17
25%
Cools
0
Geen stemmen
Mitrovic
13
19%
Mechele
5
7%
Denswil
4
6%
Limbombe
1
1%
Nakamba
13
19%
Vormer
0
Geen stemmen
Vanaken
1
1%
Diaby
1
1%
Wesley
2
3%
Dennis
1
1%
Refaelov
10
15%
 
Totaal aantal stemmen: 68

Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

PO1 SD01 | Club Brugge KV - KRC Genk | ma 02/04 - 18:00

Bericht door Bosko »

Afbeelding Club Brugge KV - KRC Genk Afbeelding
___________________________________________________________________________________________________
Maandag 2 april om 18u00 - Play-Off 1 - Speeldag 1 - Jan Breydelstadion, Brugge
Laatst gewijzigd door Bosko op 03 apr 2018, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: PO1 SD01 | Club Brugge KV - KRC Genk | ma 02/04 - 18:00

Bericht door The_One »

We moeten deze match echt winnen mannen, anders gaan we verliezen of gelijkspelen :(
WesthoekUnited
Belofte
Berichten: 205
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:47
Locatie: Westhoek

Re: PO1 SD01 | Club Brugge KV - KRC Genk | ma 02/04 - 18:00

Bericht door WesthoekUnited »

The_One schreef: We moeten deze match echt winnen mannen, anders gaan we verliezen of gelijkspelen :(
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: PO1 SD01 | Club Brugge KV - KRC Genk | ma 02/04 - 18:00

Bericht door Khas »

:Flag:
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: PO1 SD01 | Club Brugge KV - KRC Genk | ma 02/04 - 18:00

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Moeten we nu hopen dat Genk de beker wint en dat daar sprake is van de zogenaamde 'decompressie' bij de start van de Play-offs ?
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: PO1 SD01 | Club Brugge KV - KRC Genk | ma 02/04 - 18:00

Bericht door The_One »

vanGentmaarvoorClub schreef: Moeten we nu hopen dat Genk de beker wint en dat daar sprake is van de zogenaamde 'decompressie' bij de start van de Play-offs ?
Genk mag van mij sowieso de beker winnen, voor Clement alleen al...
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: PO1 SD01 | Club Brugge KV - KRC Genk | ma 02/04 - 18:00

Bericht door Cedrinho »

Anderzijds zie ik Sa Pinto wel meer in staat om bij bekerwinst geen fuck meer te geven om de rest van de competitie. Terwijl Clement meer eergevoel heeft en wél zal blijven ervoor gaan.
Anderzijds, inderdaad, als Genk de beker wint, dat ze misschien eerst wat gaan feesten en dus minder fit/gefocust zijn voor de PO-match tegen ons.

Ofwel is dit alles bullshit natuurlijk en zal de bekerfinale geen beetje verschil maken voor de competitie.
Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: PO1 SD01 | Club Brugge KV - KRC Genk | ma 02/04 - 18:00

Bericht door BlueJedi »

Cedrinho schreef: Anderzijds zie ik Sa Pinto wel meer in staat om bij bekerwinst geen fuck meer te geven om de rest van de competitie. Terwijl Clement meer eergevoel heeft en wél zal blijven ervoor gaan.
Anderzijds, inderdaad, als Genk de beker wint, dat ze misschien eerst wat gaan feesten en dus minder fit/gefocust zijn voor de PO-match tegen ons.

Ofwel is dit alles bullshit natuurlijk en zal de bekerfinale geen beetje verschil maken voor de competitie.
En een Sa Pinto die er wel een fuck om geeft is ons nadeel ofzo ?

Neen voor mij liefst Genk de beker winnen. Ik gun het clement en volgens mij is er toch altijd wat decompressie nadien wat in ons voordeel kan spelen voor deze match. En aangezien Standard ons gewipt heeft gun ik het hen niet om die beker te winnen :p
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5322
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: PO1 SD01 | Club Brugge KV - KRC Genk | ma 02/04 - 18:00

Bericht door Tiki Taka »

vanGentmaarvoorClub schreef: Moeten we nu hopen dat Genk de beker wint en dat daar sprake is van de zogenaamde 'decompressie' bij de start van de Play-offs ?
Dat zou idd wel eens in het voordeel van Club kunnen zijn.
Sowieso competitievervalsing dat Genk of Standard voor aanvang van de play offs al zeker zijn van een Europees ticket.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: PO1 SD01 | Club Brugge KV - KRC Genk | ma 02/04 - 18:00

Bericht door Alethio »

Maar niet dat wij dat al zijn?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3347
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: PO1 SD01 | Club Brugge KV - KRC Genk | ma 02/04 - 18:00

Bericht door IsO »

Alethio schreef: Maar niet dat wij dat al zijn?
Je hebt wel een punt, maar is toch niet helemaal hetzelfde. Als 1ste van de reguliere zal je het hoogste (CL-groepsfase + bijhorende miljoenen) willen bereiken, dus zal je er sowieso voor willen gaan. Als pakweg nummer 6 in PO I, die een straat achterstand heeft op de eersten in PO I, de beker wint met het bijhorende Europese ticket, heeft die niet noodzakelijk nog een incentive om te presteren in PO I. Ik vind dus eigenlijk ook dat die bekerfinale beter later zou vallen.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: PO1 SD01 | Club Brugge KV - KRC Genk | ma 02/04 - 18:00

Bericht door Khas »

Volgend jaar is het nog mooier, met de bekerfinale tussen speeldag 6 en speeldag 7 van de play offs. Er zullen veel topclubs zijn die voluit voor de beker zullen gaan zeker?
Heel die play offs en al die lapmiddelen om het gezaag te proberen fnuiken trekken op niets. Hoe sneller dat weg is, hoe liever.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gunt
Profvoetballer
Berichten: 443
Lid geworden op: 30 mei 2016, 22:58

Re: PO1 SD01 | Club Brugge KV - KRC Genk | ma 02/04 - 18:00

Bericht door Gunt »

Khas schreef: Volgend jaar is het nog mooier, met de bekerfinale tussen speeldag 6 en speeldag 7 van de play offs. Er zullen veel topclubs zijn die voluit voor de beker zullen gaan zeker?
Heel die play offs en al die lapmiddelen om het gezaag te proberen fnuiken trekken op niets. Hoe sneller dat weg is, hoe liever.
Ik vind het wel schitterend dat we nu nog al die topmatchen krijgen. De halvering van de punten moet er uit en ook de kalenderproblemen moeten toch beter gemanaged kunnen worden, me dunkt.
Voor de rest wel fan van het concept. Maar dat is een andere discussie.
Genk maken we bij ons thuis gewoon kapot. Statement maken.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5322
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: PO1 SD01 | Club Brugge KV - KRC Genk | ma 02/04 - 18:00

Bericht door Tiki Taka »

Gunt schreef:
Khas schreef: Volgend jaar is het nog mooier, met de bekerfinale tussen speeldag 6 en speeldag 7 van de play offs. Er zullen veel topclubs zijn die voluit voor de beker zullen gaan zeker?
Heel die play offs en al die lapmiddelen om het gezaag te proberen fnuiken trekken op niets. Hoe sneller dat weg is, hoe liever.
Ik vind het wel schitterend dat we nu nog al die topmatchen krijgen. De halvering van de punten moet er uit en ook de kalenderproblemen moeten toch beter gemanaged kunnen worden, me dunkt.
Voor de rest wel fan van het concept. Maar dat is een andere discussie.
Genk maken we bij ons thuis gewoon kapot. Statement maken.
Ik ben eveneens fan van nog eens 10 matchen tegen de top 6 ploegen, die puntenhalvering is echter niet ok.
Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: PO1 SD01 | Club Brugge KV - KRC Genk | ma 02/04 - 18:00

Bericht door BlueJedi »

Ik ben geen fan van die play offs. Elke ploeg heeft ondertussen twee keer tegen elkaar gespeeld en Club Brugge staat aan kop met 12 punten voorsprong op de eerste achtervolger. In elke andere voetbalcompetitie ter wereld ben je daarmee ruimschoots kampioen en kan je verdiend de champions league in. Maar in dit achterlijk kloteland moet je nog eens 10 wedstrijden spelen die allemaal als een finale aanvoelen en halveren ze je punten nog eens ook. Er is gewoon een reële kans dat er een ploeg daardoor kampioen speelt die eigenlijk een heel seizoen slecht heeft gespeeld, niet aan kop is geraakt en in een normale competitie nooit kampioen zou spelen. Wat mij betreft dus je reinste competitievervalsing.

Die play offs devalueren de reguliere competitie (die toch het langste duurt van het seizoen), ze creëren problemen qua inplaning met de beker, ze creëren problemen voor ploegen die doorstoten in de europese competities en het hele format voelt zo artificieel aan dat je altijd gevoelens gaat hebben van veel teams over het unfair zijn van de competitie en dat het team dat kampioen speelt eigenlijk niet de terechte kampioen is.

Wat mij betreft terug 18 ploegen die gewoon 2 keer tegen elkaar spelen en nummer 1 is kampioen. Einde van het seizoen kan je interessant genoeg maken door de bekerfinale dan te organiseren en door play offs te organiseren voor degradatie/promotie tussen 1A en 1B te beslissen. Reguliere competitie moet maar spannend zijn doordat de teams elkaar onderling waard zijn en dicht bij elkaar kunnen staan qua punten, als er eentje is die verruit de beste is en het meeste punten heeft dan is dat ook de terechte kampioen. Reguliere competitie heeft ook spanning voor het beslissen wie er op plek 2, 3, 4 komen wat allemaal recht geeft op een ticket voor europees voetbal. Geeft qua kalender ook gewoon de ruimte voor bekerwedstrijden in het weekend af te werken uitstel te geven qua speeldagen voor ploegen die ver raken in de europese competities. Dit werkt, dit is eerlijk en daar hadden ze gewoon met hun potten vanaf moeten blijven.
Laatst gewijzigd door BlueJedi op 15 mar 2018, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie