JPL SD27 | Club Brugge KV - KRC Genk | za 17/02 - 20:30

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Man van de match?

Vermeer
1
3%
Cools
0
Geen stemmen
Mitrovic
2
6%
Mechele
0
Geen stemmen
Scholz
0
Geen stemmen
Limbombe
7
23%
Nakamba
2
6%
Vormer
0
Geen stemmen
Vanaken
11
35%
Diaby
6
19%
Wesley
1
3%
Dennis
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 31

Gebruikersavatar
Brechtje
Supersub
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:35

Re: JPL SD27 | Club Brugge KV - KRC Genk | za 17/02 - 20:30

Bericht door Brechtje »

BlueJedi schreef:
Brechtje schreef: Wat een belachelijke penalty was dat? Kopbal vanop 2m die een vooruitlopende (waardoor je armen sowieso niet naast je lichaam zijn) Nakamba tegen z'n wegtrekkende (!) armen krijgt.
In het slot laat hij -terecht- nog verder spelen tot en met die vrije trap, maar dan moet hij ook de ballen tonen om die corner nog te geven.
Arm niet tegen het lichaam en blokkeert de baan van de bal. Natuurlijk is dat hands en penalty.
Uit de reglementen van de KBVB:
De bal met de handen spelen
Handspel houdt in dat de speler vrijwillig de bal speelt met de hand of de arm.
De volgende criteria moeten in acht genomen worden:
- de beweging van de hand naar de bal (en niet de bal naar de hand)
- de afstand tussen de tegenspeler en de bal (onverwachte bal)
- de positie van de hand betekent niet dat er noodzakelijkerwijs een overtreding is
1. Naka maakt geen beweging naar de bal, integendeel zelfs, hij trekt z'n arm weg.
2. Een kopbal vanop enkele meters kan i.m.o wel gezien worden als een onverwachte bal.
Gebruikersavatar
Vormer10
Jeugdspeler
Berichten: 123
Lid geworden op: 10 sep 2017, 21:58
Locatie: West Boven

Re: JPL SD27 | Club Brugge KV - KRC Genk | za 17/02 - 20:30

Bericht door Vormer10 »

Foutloze ref, moeten nie zagen d'rover
Aaaaaaanti-Buuuuuffallllooooooooooooo :finger:
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: JPL SD27 | Club Brugge KV - KRC Genk | za 17/02 - 20:30

Bericht door Alethio »

Die penalty was gewoon belachelijk. Er worden sowieso al veel te vaak penalty's gegeven voor hands, afgaande op het regelement (zie Brechtjes post), en dit was ook gewoon zo'n geval.

We verdienen nu al weer een aantal matchen meer dan we krijgen, en ik word er steeds meer gefrustreerd over. Echt balen.

Mijn ratio zegt: we staan op drie speeldagen voor het einde van de reguliere competitie minstens 14 punten voor op serieuze titelconcurrenten en we spelen niet slecht genoeg om te denken dat we het nog zouden weggeven. Gent heeft trouwens (tenzij ik het verkeerd zie) in 2018 ook nog niet gewonnen op verplaatsing. Just saying.

Mijn hart zegt: Dit is het ergste wat kan gebeuren en je gaat hier minstens een paar dagen slecht van zijn, en dan komt Standard nog, dus beterschap zit er niet aan te komen.

Het leven van een supporter. :(
Laatst gewijzigd door Alethio op 18 feb 2018, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: JPL SD27 | Club Brugge KV - KRC Genk | za 17/02 - 20:30

Bericht door Gratchski »

Tmag gaan stoppen met onszelf niet te belonen. Kloop er gefrustreerd van rond
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: JPL SD27 | Club Brugge KV - KRC Genk | za 17/02 - 20:30

Bericht door t4nd »

Handen van Nakamba waren niet tegen zijn lichaam en door eraan te komen verandert de bal van richting, lijkt me toch een duidelijke penalty dan? Een stomme, ja. Nakamba kon er niets aan doen, maar het leek me wél terecht (volgens hoe de reglementen meestal toegepast worden). We hadden het voordien gewoon al moeten afmaken. Die open kansen van Wesley en Diaby moesten altijd binnen zijn.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: JPL SD27 | Club Brugge KV - KRC Genk | za 17/02 - 20:30

Bericht door Alethio »

t4nd schreef: Handen van Nakamba waren niet tegen zijn lichaam en door eraan te komen verandert de bal van richting, lijkt me toch een duidelijke penalty dan? Een stomme, ja. Nakamba kon er niets aan doen, maar het leek me wél terecht (volgens hoe de reglementen meestal toegepast worden). We hadden het voordien gewoon al moeten afmaken. Die open kansen van Wesley en Diaby moesten altijd binnen zijn.
En hier zit dus het probleem.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: JPL SD27 | Club Brugge KV - KRC Genk | za 17/02 - 20:30

Bericht door Bosko »

Gebruikersavatar
Heffron
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:48

Re: JPL SD27 | Club Brugge KV - KRC Genk | za 17/02 - 20:30

Bericht door Heffron »

t4nd schreef: Die open kansen van Wesley en Diaby moesten altijd binnen zijn.
Idd. Loopt Diaby gewoon rond de keeper en maakt hij meteen 3-1 is de wedstrijd gespeeld.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: JPL SD27 | Club Brugge KV - KRC Genk | za 17/02 - 20:30

Bericht door DavidVM »

Was die fase met hands Naka in het andere strafschopgebied gebeurt, dan stonden we hier allemaak te roepen dat het terecht was. Ik vind het domme fase, maar je kan de ref niet verwijten dat hij penalty geeft
felix da housecat
Belofte
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 jul 2016, 16:05

Re: JPL SD27 | Club Brugge KV - KRC Genk | za 17/02 - 20:30

Bericht door felix da housecat »

DavidVM schreef: Was die fase met hands Naka in het andere strafschopgebied gebeurt, dan stonden we hier allemaak te roepen dat het terecht was. Ik vind het domme fase, maar je kan de ref niet verwijten dat hij penalty geeft
dikke ²!!

Over de scheids valt niks te zeggen. Ik zou ook penalty fluiten. Is wel idd gewoon lullig.

Soit, de gemiste MEGAkansen van Diaby en Wesley hebben ons de das om gedaan. Een Vanaken zou dergelijke kansen nooit missen.

Ik blijf wel meer dan positief. We hebben gewoon wat pech. Maar staan nog altijd 11 punten los. We zijn echt met voorsprong de beste en meest stabiel ploeg van het land hoor. Kampioen worden we sowieso.
Gebruikersavatar
MattJensen
A-kern
Berichten: 589
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:01
Locatie: Humbeek

Re: RE: Re: JPL SD27 | Club Brugge KV - KRC Genk | za 17/02 - 20:30

Bericht door MattJensen »

BlueJedi schreef: Ik begin echt vieze dejavu te krijgen van het jaar dat we Gent kampioen hebben laten worden. Super goed zijn voor een half jaar dan in elkaar zaken voor de meet en Gent die op hun kousenvoeten beter worden en in de play offs het helemaal overnemen.

Ze zijn vrees goed bezig met ons dat opnieuw te lappen. 21 tegendoelpunten op 10 wedstrijden, na de winter gewoon echt walgelijk slecht. Ja het zit niet mee maar zoiets dwing je ook zelf af. Ze maken godverdomme zoveel oerdomme fouten. Vermeer die weer onnodig uitkomt op dat eerste tegendoelpunt. 2 onnodige penalties weggeven. Wesley die 100 procent kans mist. Zo kun je gewoon niks winnen.
Kijk een keer naar het programma van Gent en Club na Nieuwjaar. Hell, zelfs al onze concurrenten hadden een veel makkelijker programma. En dan nog komt er niemand korter.

En bovendien is ons voetbal nog gewoon goed. Beetje minder tegenslag en we hebben 6 punten meer de afgelopen 3 wedstrijden. Bij onze concurrenten hebben ze bij een beetje minder tegenslag hoogstens een puntje meer.

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
#ZonderJenne
Gebruikersavatar
Okido
Belofte
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 jul 2017, 15:26

Re: JPL SD27 | Club Brugge KV - KRC Genk | za 17/02 - 20:30

Bericht door Okido »

Dat is nu net het hoopgevende eraan. We laten echt wel te veel punten liggen maar de concurrentie komt niet dichter. Bovendien is ons voetbal nog steeds goed tot zeer goed. We laten de kansen te vaak liggen en slikken te gemakkelijk goals maar de tegenstanders doen het niet veel beter dus we moeten gewoon blijven doordoen en hopelijk komt dat 'kampioenengeluk' terug in de PO.
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest!
Gebruikersavatar
Toon
Tester
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 feb 2018, 21:32

Re: JPL SD27 | Club Brugge KV - KRC Genk | za 17/02 - 20:30

Bericht door Toon »

Gratchski schreef: Tmag gaan stoppen met onszelf niet te belonen. Kloop er gefrustreerd van rond
je bent niet alleen
het zweet en de kunde van Limbombe (de 6 gewonnen punten) zijn in de laatste 3 matchen (chalala, wb, genk) helemaal weggeteerd.
+6 -6 = 0
wij zijn keihard aan het kullebukken :jenne:
misschien op den standaard weer gaan kullebukken ?
non-de-djos
Laatst gewijzigd door Toon op 19 feb 2018, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: JPL SD27 | Club Brugge KV - KRC Genk | za 17/02 - 20:30

Bericht door JRut »

Toon schreef:
Gratchski schreef: Tmag gaan stoppen met onszelf niet te belonen. Kloop er gefrustreerd van rond
je bent niet alleen
het zweet en de kunde van Limbombe (de 6 gewonnen punten) zijn in de laatste 3 matchen (chalala, wb, genk) helemaal weggeteerd.
+6 -6 = 0
wij zijn keihard aan het kullebukken :jenne:
misschien op den standaard weer gaan kullebukken ?
non-de-djos
Neen. Met de zes punten van Limbombe hebben we onze voorsprong mee uitgebouwd. Nu zijn we niets kwijt van onze voorsprong, het had alleen nog beter kunnen zijn.

Rustig blijven, we liggen nog altijd een straat voor. Komt goed.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
Toon
Tester
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 feb 2018, 21:32

Re: JPL SD27 | Club Brugge KV - KRC Genk | za 17/02 - 20:30

Bericht door Toon »

JRut schreef:
Toon schreef:
Gratchski schreef: Tmag gaan stoppen met onszelf niet te belonen. Kloop er gefrustreerd van rond
je bent niet alleen
het zweet en de kunde van Limbombe (de 6 gewonnen punten) zijn in de laatste 3 matchen (chalala, wb, genk) helemaal weggeteerd.
+6 -6 = 0
wij zijn keihard aan het kullebukken :jenne:
misschien op den standaard weer gaan kullebukken ?
non-de-djos
Neen. Met de zes punten van Limbombe hebben we onze voorsprong mee uitgebouwd. Nu zijn we niets kwijt van onze voorsprong, het had alleen nog beter kunnen zijn.

Rustig blijven, we liggen nog altijd een straat voor. Komt goed.

:duim:
gelukkig dat onze 2 dichtste achtervolgers ter gelijkertijd ook amper punten pakken tot geen punten pakken of onze STRAAT voorsprong was maar een STEEGJE voorsprong meer.
Plaats reactie