[05.] Benoît Poulain

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Rafke7
Profvoetballer
Berichten: 418
Lid geworden op: 30 mei 2016, 23:57

Re: [05.] Benoît Poulain

Bericht door Rafke7 »

Hahahaha, wordt pas volgende week behandeld. Zal dus wel 2 matchen geschorst worden :roll:
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [05.] Benoît Poulain

Bericht door Fire »

Kans is groot, hopelijk vind Bjorn zijne vorm terug.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: [05.] Benoît Poulain

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Fire schreef: Kans is groot, hopelijk vind Bjorn zijne vorm terug.
Bjorn speelt toch in de spits :hide:
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: [05.] Benoît Poulain

Bericht door Bosko »

Het parket van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) heeft ter zitting van de Geschillencommissie voor het Profvoetbal drie speeldagen schorsing, waarvan één uit een openstaande voorwaardelijke straf, en een boete van 600 euro gevorderd als sanctie voor Benoît Poulain.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [05.] Benoît Poulain

Bericht door DavidVM »

:finger: Geschillencommissie. Ik heb nooit mee gedaan met al die verhaaltjes over partijdigheid, maar bij deze en het oproepen van MPH heb ik het gevoel dat ze ons echt wel viseren
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [05.] Benoît Poulain

Bericht door IsO »

DavidVM schreef: :finger: Geschillencommissie. Ik heb nooit mee gedaan met al die verhaaltjes over partijdigheid, maar bij deze en het oproepen van MPH heb ik het gevoel dat ze ons echt wel viseren
Die tackle van Poulain was echt wel gevaarlijk vond ik. Het is niet omdat je niemand blesseert dat je niemand had kunnen blesseren. Dus op zich verdiende die fase wel rood in mijn ogen. Alleen heeft de arbiter hem bij mijn weten al geel gegeven voor die fase. Als ik mij niet vergis, heeft de geschillencommissie eens geoordeeld dat de disciplinaire code van de FIFA niet toelaat om een fase die reeds tijdens de match werd vastgesteld en gesanctioneerd door de ref, achteraf nog zwaarder te bestraffen. En dus zou het bij die gele kaart moeten blijven.
Maar misschien vergis ik mij...

Edit: art. 72 van die disciplinaire code zegt inderdaad dat beslissingen van de scheidsrechter definitief zijn.

Wat MPH betreft: ook Heintje is al moeten verschijnen, en kreeg een milde straf voor gelijkaardige feiten, maar op grond van een andere inbreuk en dus strafbaarstelling (http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupi ... /1.2876625). Als ze een beetje consequent zijn, krijgt hij een gelijkaardige straf.

Ook Mazzu moet binnenkort verschijnen, maar om een andere reden: http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-P ... jnen.dhtml

Weiler is voorlopig de braafste van de klas.
Laatst gewijzigd door IsO op 11 apr 2017, 16:37, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: [05.] Benoît Poulain

Bericht door Bosko »

Inderdaad Weiler die mag ongestraft op het veld staan.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [05.] Benoît Poulain

Bericht door IsO »

Bosko schreef: Inderdaad Weiler die mag ongestraft op het veld staan.
Zo blijkt.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [05.] Benoît Poulain

Bericht door DavidVM »

Bij MPH is het wel de Reviewcommissie die ingrijpt en dat is voor een coach wel een primeur
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [05.] Benoît Poulain

Bericht door IsO »

http://m.sporza.be/#!/snippet/58ecf7144 ... 3a9332ee1b" onclick="window.open(this.href);return false;
Rafke7
Profvoetballer
Berichten: 418
Lid geworden op: 30 mei 2016, 23:57

Re: [05.] Benoît Poulain

Bericht door Rafke7 »

Rafke7 schreef: Hahahaha, wordt pas volgende week behandeld. Zal dus wel 2 matchen geschorst worden :roll:
Et voila, wat heb ik gezegd? Hahahaha, jongens toch, wat gaan ze nog bedenken? Wie is de volgende? :jenne:
Tds
Jeugdspeler
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:18

Re: [05.] Benoît Poulain

Bericht door Tds »

Euh , is normaal zeker ....
kwek kwek kwek
Tds
Jeugdspeler
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:18

Re: [05.] Benoît Poulain

Bericht door Tds »

Dubbel , sorry
Laatst gewijzigd door Tds op 12 apr 2017, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
kwek kwek kwek
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [05.] Benoît Poulain

Bericht door JRut »

Tds schreef: Euh , is normaal zeker ....
We zijn in België inderdaad wel wat gewend van reglementen die verkeerd toegepast worden. Maar om dat normaal te noemen, ik weet het nog zo niet.

De Reviewcommissie is bevoegd op basis van twee artikelen uit de disciplinaire code van de FIFA. Ten eerste om iets vast te stellen dat de scheidsrechter niet heeft gezien (hier niet van toepassing, Poulain kreeg geel). Ten tweede om manifeste fouten recht te zetten. Interpretatie van een fout (rood versus geel of geen kaart) is niet manifest volgens mij, ook niet van toepassing en dus geen bevoegdheid hiervoor. Onbevoegdheid en vrijspraak is de conclusie denk ik dan.
#hetishierbeter
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [05.] Benoît Poulain

Bericht door IsO »

JRut schreef:
Tds schreef: Euh , is normaal zeker ....
We zijn in België inderdaad wel wat gewend van reglementen die verkeerd toegepast worden. Maar om dat normaal te noemen, ik weet het nog zo niet.

De Reviewcommissie is bevoegd op basis van twee artikelen uit de disciplinaire code van de FIFA. Ten eerste om iets vast te stellen dat de scheidsrechter niet heeft gezien (hier niet van toepassing, Poulain kreeg geel). Ten tweede om manifeste fouten recht te zetten. Interpretatie van een fout (rood versus geel of geen kaart) is niet manifest volgens mij, ook niet van toepassing en dus geen bevoegdheid hiervoor. Onbevoegdheid en vrijspraak is de conclusie denk ik dan.
Dat is ook mijn lezing van art. 77. Ik zou iig altijd in beroep gaan.
Plaats reactie