CUP 1/2F | Club Brugge KV - R. Standard de Liège | do 08/02 - 20:45

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Man van de match?

Vermeer
1
2%
Cools
0
Geen stemmen
Mitrovic
4
10%
Mechele
0
Geen stemmen
Scholz
1
2%
Limbombe
2
5%
Nakamba
12
29%
Vormer
2
5%
Vanaken
11
27%
Diaby
4
10%
Wesley
4
10%
Tomecak
0
Geen stemmen
Clasie
0
Geen stemmen
Vossen
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 41

WesthoekUnited
Belofte
Berichten: 205
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:47
Locatie: Westhoek

Re: CUP 1/2F | Club Brugge KV - R. Standard de Liège | do 08/02 - 20:45

Bericht door WesthoekUnited »

Hopelijk tanken de jongens wat vertrouwen uit deze overwinning. Sfeer was dik inorde in het stadion. Enkel zeer veel plaatsvervangende schaamte voor de marginale biergooiers. Get a life jong..

Pijnpunt bij de wissel van Nkamba voor Clasie was het uitfluiten van deze beslissing. Kvermoed dat Clasie dit wat persoonlijk heeft opgenomen en dat hij daarom zijn doelpunt niet vierde.

Komaan jongens de vechtlust was er in bepaalde momenten. Laat deze opnieuw zien dit weekend en we zijn opnieuw vertrokken!!
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: CUP 1/2F | Club Brugge KV - R. Standard de Liège | do 08/02 - 20:45

Bericht door JRut »

Waarom zou je een doelpunt moeten vieren als je toch zo goed als uitgeschakeld bent?

Voor de rest grote ontgoocheling hier. Maar bon, op naar zondag!
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: CUP 1/2F | Club Brugge KV - R. Standard de Liège | do 08/02 - 20:45

Bericht door Pica »

Laat ons vooral focussen op het niet vieren van een doelpunt ja :mrgreen:

Fucking aye gasten, is dat het beste dat we hier kunnen neerpennen?

Vanuit een onmogelijke situatie heb ik 25000 man sterk een Club gezien dat er volledig wilde gaan. BAM!
We missen een mega kans en de rouches scoren op een corner.
Op zo'n moment denk je logisch gezien einde verhaal.
Maar neen, dat is Club niet.
Goan! Bluvn goan! Hoeveel kansen krijgen we niet om te scoren? Ook al scoren we maar één. Sterk van publiek en ploeg.
Na de rust opnieuw vollen bak. Opnieuw een ontgoocheling en OPNIEUW GOAN.
Is één van de meest bizarre matchen om mee te maken in het stadion dat ik al heb mogen meemaken.

Ik heb een Club gezien dat gewonnen heeft, niet enkel op punten, maar op ieder vlak van het spel, behalve efficiëntie.
Ik ga hiervoor geen Ivan Leko Bruges Army inzetten. Ik weiger. Ik verwacht nog meer, ja echt waar.
Maar ik ben wel dankbaar voor deze avond. Welke fans krijg je zo zot om een quasi vol huis te krijgen voor de beker(!), in de week(!) en dan nog met de volle overtuiging dat het nog kan lukken (!!!) ook nadat we na 5 minuten al een tegendoelpunt krijgen (!!!!!!!!).

Voor nu en voor altijd, ik zie je graag Club, the good, the bad and the ugly. Onze wraak zal zoet zijn when shit hits the fan. Ondertussen denk ik met heel veel plezier terug op vanavond, ook al was het resultaat wat het was. Ook dat en misschien zelfs vooral dat is Club.
Rafke7
Profvoetballer
Berichten: 418
Lid geworden op: 30 mei 2016, 23:57

Re: CUP 1/2F | Club Brugge KV - R. Standard de Liège | do 08/02 - 20:45

Bericht door Rafke7 »

En toch had ik echt het gevoel dat de dubbel er dik in zat dit jaar. Dus zooooo jammer van die non-match in Luik. Standard is geen slechte ploeg, zit in vorm, maar wij zijn echt wel een stuk beter... jammer, jammer, jammer.

Maar goed, ook voor mij is het toch vooral de titel die telt! En we zijn weer aan het opstaan, ik voel het!!
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: CUP 1/2F | Club Brugge KV - R. Standard de Liège | do 08/02 - 20:45

Bericht door Tiki Taka »

Positief;
Club had er zin in en ging er vollen bak voor vanaf de 1ste minuut. Mocht die bal van Nakamba erin gegaan zijn dan zou het wel eens een memorabele avond geworden zijn. Maar ja, als en slechts als. We creëren toch opnieuw weer veel kansen met bij vlagen mooi voetbal.
Goal Diaby was een heel mooi uitgespeelde aanval. Nakamba was weer zichzelf, een constante, een echte heerser.
Minder positief ;
Club heeft dus een keerperskwestie, de 5de keeper dit seizoen gaat ook al weer direct in de fout. Is het nu zo moeilijk om een betrouwbaar sluitstuk te vinden, een puntenpakker ? Tot Nieuwjaar slikte Club de minste tegengoals, de laatste weken lijkt onze defensie wel een zeef.
De wintertrasnfers blijken totnogtoe geen meerwaarde te zijn; noch Gabulov, noch Vermeer, noch Scholz, noch Mitrovic, noch Tomecak...
Je mag er niet aan denken dat Limbombe of Diaby (I know) zouden uitvallen.
Wat is er aan de hand met Dennis, is die alles verleerd? We zouden hem bij momenten nochtans goed kunnen gebruiken als supersub.
Begint er stilaan wat twijfel te sluipen binnen de spelersgroep gezien de mindere resultaten? De tegenstanders merken ook dat de `onoverwinnelijkheid` de `onaantastbaarheid` van Club een serieuze knauw heeft gekregen.
De komende 14 dagen, 2 moeilijke verplaatsingen naar Beveren en Standard en een thuismatch tegen Genk, 3 tegenstanders die nog vol voor play off1 gaan. Hopelijk toch minstens een 6 op 9, zal niet evident worden.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: CUP 1/2F | Club Brugge KV - R. Standard de Liège | do 08/02 - 20:45

Bericht door fcb 4 life »

Mitro en Scholz doen het toch niet slecht?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: CUP 1/2F | Club Brugge KV - R. Standard de Liège | do 08/02 - 20:45

Bericht door Tiki Taka »

fcb 4 life schreef: Mitro en Scholz doen het toch niet slecht?
We blijven, ook met hen erbij, te veel tegengoals slikken.
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: CUP 1/2F | Club Brugge KV - R. Standard de Liège | do 08/02 - 20:45

Bericht door zegmaardag »

Tiki Taka schreef:
fcb 4 life schreef: Mitro en Scholz doen het toch niet slecht?
We blijven, ook met hen erbij, te veel tegengoals slikken.
Maar dat ligt écht niet aan hen naar mijn mening. Zeker Mitrovic vond ik gisteren sterk!
't is een probleem dat organisatorisch moet opgelost worden. We zijn heel kwetsbaar tussen de flankspeler & de RCV/LCV, zeker als een ploeg met twee spitsen speelt & er eentje druk gaat zetten bij Mechele die op die moment zowel dekking moet geven als een man bewaken. Voor mij zijn zowel Scholz als Mitrovic momenteel een meerwaarde ten opzichte van wie er stond.

Nakamba is gewoon nodig voor de balans van de ploeg & dit terwijl ik Clasie absoluut top vind.

Daarnaast blijf ik ontzettend teleurgesteld in twee zaken:

-Tomecak is echt de meest grijze muis ooit die absoluut geen meerwaarde heeft.
- Jelle Vossen mag blijven dutsen terwijl die zijn laatste goede match dateert van apri 2017 of zo?
Gunt
Profvoetballer
Berichten: 443
Lid geworden op: 30 mei 2016, 22:58

Re: CUP 1/2F | Club Brugge KV - R. Standard de Liège | do 08/02 - 20:45

Bericht door Gunt »

Toch te weinig spelers die echt op topniveau waren gisteren om dit verhaal een happy end te geven. Enkel Vanaken en Nakamba hadden het juiste ritme te pakken. Voor de rest te veel middelmaat, of zelfs minder. Jammer.
Wel top dat ze ervoor bleven gaan.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: CUP 1/2F | Club Brugge KV - R. Standard de Liège | do 08/02 - 20:45

Bericht door Bosko »

Gunt schreef: Toch te weinig spelers die echt op topniveau waren gisteren om dit verhaal een happy end te geven. Enkel Vanaken en Nakamba hadden het juiste ritme te pakken. Voor de rest te veel middelmaat, of zelfs minder. Jammer.
Wel top dat ze ervoor bleven gaan.
En toch al die kansen die we hadden. Volgende week gaan er veel deugd hebben van die week rust en dan kunnen weer lekker knallen.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: CUP 1/2F | Club Brugge KV - R. Standard de Liège | do 08/02 - 20:45

Bericht door DavidVM »

Cedrinho schreef: Hoe in godsnaam haal je het in je hoofd om Nakamba eraf te halen zeg... Die kerel stond van bij de eerste seconde te heersen dat het geen naam had.
Diaby en Wesley ook steengoed, maar Vossen moest er per se nog op natuurlijk.
Onbegrijpelijk.

Niet dat de wissels uiteindelijk zo veel verschil hadden gemaakt waarschijnlijk, maar toch.
Constant het gevoel gehad dat voor de match al de focus verlegt was naar de competitie.
Doodjammer, dit.
Das toch een grapje mag ik hopen???
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: CUP 1/2F | Club Brugge KV - R. Standard de Liège | do 08/02 - 20:45

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Efficiëntie en meeval, dat was volgens mij het verschil tussen Club en Standard over 2 matchen, met beide in het voordeel voor Standard.
Er is de laatste maand uiteindelijk ook heel veel gewijzigd in de verdediging, veel nieuwe spelers en keepers die mekaar niet kennen, en communicatie is toch wel belangrijk.

Scholz zorgt toch voor wat betere opbouw vanachter. Schrik ervan dat die nog altijd maar 25 jaar is.
Mitrovic staat er ook wel, die kleine slordigheden moeten er wel nog uit.
Vermeer heeft alleszins meer uitstraling dan Gabulov, dus met wat meer vertrouwen komt die er hopelijk
Dion is momenteel wat uit vorm, maar Tomecak is dan nog zeker geen volwaardige back-up

maar je merkt duidelijk dat Club bij momenten heel goed voetbal kan brengen, dus ik maak me niet al te veel zorgen
Laatst gewijzigd door vanGentmaarvoorClub op 09 feb 2018, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3358
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: CUP 1/2F | Club Brugge KV - R. Standard de Liège | do 08/02 - 20:45

Bericht door IsO »

zegmaardag schreef:
Tiki Taka schreef:
fcb 4 life schreef: Mitro en Scholz doen het toch niet slecht?
We blijven, ook met hen erbij, te veel tegengoals slikken.
Maar dat ligt écht niet aan hen naar mijn mening. Zeker Mitrovic vond ik gisteren sterk!
't is een probleem dat organisatorisch moet opgelost worden. We zijn heel kwetsbaar tussen de flankspeler & de RCV/LCV, zeker als een ploeg met twee spitsen speelt & er eentje druk gaat zetten bij Mechele die op die moment zowel dekking moet geven als een man bewaken. Voor mij zijn zowel Scholz als Mitrovic momenteel een meerwaarde ten opzichte van wie er stond.

Nakamba is gewoon nodig voor de balans van de ploeg & dit terwijl ik Clasie absoluut top vind.

Daarnaast blijf ik ontzettend teleurgesteld in twee zaken:

-Tomecak is echt de meest grijze muis ooit die absoluut geen meerwaarde heeft.
- Jelle Vossen mag blijven dutsen terwijl die zijn laatste goede match dateert van apri 2017 of zo?
Kan me hier deels in vinden, en deels ben ik iets genuanceerder. Ik vond Mitrovic verdedigend ook wel veelbelovend. Afwachten of dat wordt bevestigd (remember Figueras), maar ik ben in ieder geval optimistisch. Zoals door de analisten werd aangehaald, was het uitvoetballend/opbouwend wel dat niet, maar dat is volgens mij nog voor een groot deel te wijten aan zijn onvertrouwdheid met het systeem, eerder dan aan een gebrek aan kwaliteiten. Komst van Mitrovic en Scholz zouden wel eens de noodzakelijke peper in de kont van Denswil kunnen zijn, en sowieso een nodige versterking van onze defensie; wel spijtig dat niet één van beide linksvoetig is.

Ook mee eens dat het verdedigende probleem vooral organisatorisch opgelost moet worden.

Ik vond Nakamba gisteravond een verademing. Vermeer stond dan weer te zwalpen wanneer we stilstaande fases/flankvoorzetten tegen kregen, hoewel ik hem ook niet op één match wil afrekenen. Daar is echt nog wel werk aan, en niet alleen op keepersvlak, maar op defensief vlak in het algemeen. Zijn distributie vond ik dan wél weer een positief punt. Daar kan Leko wel iets mee denk ik dan.

Tomecak vond ik tot nu toe ook niet echt om over naar huis te schrijven, maar zou hem nog wat tijd durven geven. En wat Vossen betreft: hij zit inderdaad niet in vorm, maar start dan ook niet. Als invaller zag ik eerlijk gezegd weinig alternatieven. Diatta moet zijn debuut nog maken en is -voor zover ik dat nu al kan beoordelen - ook niet echt een goalenmaker of targetman. Ik verwacht eigenlijk dat Vossen nog wel eens nuttig zou kunnen zijn in PO I, wanneer het uiteindelijk om de knikkers gaat.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: CUP 1/2F | Club Brugge KV - R. Standard de Liège | do 08/02 - 20:45

Bericht door t4nd »

Feit is gewoon dat alles wat voor de winterstop blind lukte nu wat tegenzit. We hadden deze wedstrijd 23 doelpogingen, Standard 8. Bij beide ploegen hadden 7 doelpogingen binnen het kader (kwam op het scherm tijdens de uitzending iets voor affluiten, schiet me niet af als het nog licht gewijzigd is). Waar de corners van Vormer voor de winterstop elke keer gevaarlijk waren, werden de ballen nu altijd over of naast gekopt. Waar we voor de winterstop wat geluk hadden met de kansen van de tegenstand gaat bijna elke doelpoging er nu in. Het zit gewoon even wat minder mee. Positief in dat verhaal is dat Club er 90 minuten voor blijft vechten, ook al lijkt het hopeloos. Tegen Antwerp bleven ze proberen en uiteindelijk scoren ze nog 2 keer. Ook nu bleven ze ervoor gaan, ook al was het na de 2-2 praktisch onmogelijk. Je kan zeggen dat we het "te mooi" willen doen, maar je kan niet zeggen dat we "geen boerenmentaliteit" hebben. Voor mij is de boerenmentaliteit van Club om er steeds voor te blijven gaan en nooit op te geven.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3358
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: CUP 1/2F | Club Brugge KV - R. Standard de Liège | do 08/02 - 20:45

Bericht door IsO »

DavidVM schreef:
Cedrinho schreef: Hoe in godsnaam haal je het in je hoofd om Nakamba eraf te halen zeg... Die kerel stond van bij de eerste seconde te heersen dat het geen naam had.
Diaby en Wesley ook steengoed, maar Vossen moest er per se nog op natuurlijk.
Onbegrijpelijk.

Niet dat de wissels uiteindelijk zo veel verschil hadden gemaakt waarschijnlijk, maar toch.
Constant het gevoel gehad dat voor de match al de focus verlegt was naar de competitie.
Doodjammer, dit.
Das toch een grapje mag ik hopen???
Ik had wellicht ook Nakamba erop gelaten en Clasie op de plaats van Vormer, maar goed, dat vind ik nog een te verdedigen keuze als je moet scoren om door te gaan. Op de positie van Vormer had Clasie overigens zeer waarschijnlijk niet de ruimte gekregen voor die derde goal.

Diaby en Wesley steengoed: niet helemaal mee eens. Diaby te onzichtbaar in eerste helft, daarna een heel stuk beter (en nuttiger). Wesley veel goeie wil, maar moest die grote kans altijd cadreren. Koelbloedigheid is iets waar hij zeker nog aan kan en moet werken. Verder veel goeie wil, maar ook af en toe ongelukkig.

Vossen vind ik niet onbegrijpelijk als wissel (blijft een intelligente speler, hoewel uit vorm), maar met Tomecak en een Vormer die niet in de match zat stond er ook niet echt iemand die infiltrerend gebruik kon maken van de ruimtes die hij eventueel zou creëren (wat Cools vaker doet). Niet echt dankbaar voor hem om in te vallen dus.

En dat van die focus, dat vind ik net als DavidVM grote B*llshit. Als er iets is dat je hen niet kan verwijten na gisteren, dan is het wel een gebrek aan inzet of wil om te winnen. Sommigen wouden misschien té graag (Diaby die centraal blijft doorgaan terwijl hij kan openen naar rechts en zich uiteindelijk vastloopt, Limbombe met té veel halfslachtige schoten richting doel en herhaaldelijke mislukte pogingen om zijn man steeds op dezelfde manier buitenom te passeren, Cools té overhaast en wat ongelukkig in de passing... Een beetje meer overleg en een paar procentjes vorm bij bepaalde spelers kunnen in zo'n matchen één of meerdere doelrijpe kansen extra opleveren.
Plaats reactie