JPL SD24 | KAA Gent - Club Brugge KV | zo 28/01 - 14:30

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Man van de match?

Gabulov
4
9%
Cools
1
2%
Vanlerberghe
13
28%
Mechele
18
38%
Denswil
3
6%
Limbombe
0
Geen stemmen
Clasie
4
9%
Vormer
0
Geen stemmen
Vanaken
0
Geen stemmen
Vossen
2
4%
Wesley
1
2%
Diaby
0
Geen stemmen
Dennis
1
2%
Cools
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 47

Gebruikersavatar
Generaloberst
Invaller
Berichten: 856
Lid geworden op: 22 aug 2016, 09:29

Re: JPL SD24 | KAA Gent - Club Brugge KV | zo 28/01 - 14:30

Bericht door Generaloberst »

Hoog tijd om leko buiten te smijten :D
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: JPL SD24 | KAA Gent - Club Brugge KV | zo 28/01 - 14:30

Bericht door Tiki Taka »

Toch ontgoocheld in Club en de eerste keer dat ik Leko`s taktiek durf te betwijfelen. Ik verklaar me nader.
Zowel tegen Antwerp als tegen Gent, 2 ploegen die kort op de man spelen, raken we niet in ons spel en liggen we onder.
Het was een onherkenbaar, ontluisterend zwak Club gisteren dat met moeite een kans kon creëren.
Ons middenveld kwam er niet aan te pas en vooraan waren we nergens.
Als je start met Wesley en Vossen, weet je dat je een heel statische, weinige beweeglijke en aan snelheid ontberende aanval opstelt, en zo is dus gebleken. Tomecak voor Cools was evenmin een succesvolle zet, die Tomecak zal nog veel bo`kes mogen eten wil hij een meerwaarde betekenen voor Club. Voorts was de keuze van Clasie voor Nakamba evenmin de goede keuze. Tegen ploegen die heel fysisch en kort op de man gaan spelen, moet je Nakamba opstellen. Voor de winterstop waren Nakamba samen met Vormer de meest constant presterende Club spelers. Never change a winning team zegt men dan. Met Nakamba is er veel meer defensieve stabiliteit en bal recuperatievermogen op het middenveld, een echte rots in de branding. Op die van Mechele en eventueel Vanlerberghe na, waren de prestaties van de Club spelers gisteren ondermaats.
6 goals pakken op 3 matchen is evenmin geruststellend, defensieve versterking lijkt me geen overbodige luxe, ik vermoed dat deze er wel zit aan te komen, en tevens broodnodig is met een blessuregevoelige Poulain en een te regelmatig flaterende Denswil.
Terug de voeten op de grond en er weer vollen bak tegenaan, het zal nodig zijn woensdag tegen een gisteren heel sterk Standard en zondag tegen de 2de uit de stand die op revanche zal uit zijn na de beker pandoering. Come on Bruges !!
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: JPL SD24 | KAA Gent - Club Brugge KV | zo 28/01 - 14:30

Bericht door zegmaardag »

Bjorno schreef:
Bosko schreef: Wie heeft er op Denswil en Vossen gestemd? :mrgreen:
Flufferd?
zegmaardag zeker?
Nope! Nog niet gestemd!
Al waren zij wel de mannen van de match in negatieve zin :mrgreen:


Maar dat zou te veel afdoen aan de prestatie van Mechele die wél goed was.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: JPL SD24 | KAA Gent - Club Brugge KV | zo 28/01 - 14:30

Bericht door Tiki Taka »

Zou Gabulov echt niet bij die eerste goal gekund hebben? I know binnenkant paal... het is maar een bedenking en uiteraard vijgen na Pasen.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: JPL SD24 | KAA Gent - Club Brugge KV | zo 28/01 - 14:30

Bericht door Bosko »

Tiki Taka schreef: Zou Gabulov echt niet bij die eerste goal gekund hebben? I know binnenkant paal... het is maar een bedenking en uiteraard vijgen na Pasen.
Als hij niemand aan de palen wil, dan moet hij wel maken dat hij er daar niet binnen vliegt.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: JPL SD24 | KAA Gent - Club Brugge KV | zo 28/01 - 14:30

Bericht door Tiki Taka »

Bosko schreef:
Tiki Taka schreef: Zou Gabulov echt niet bij die eerste goal gekund hebben? I know binnenkant paal... het is maar een bedenking en uiteraard vijgen na Pasen.
Als hij niemand aan de palen wil, dan moet hij wel maken dat hij er daar niet binnen vliegt.
Die bedenking maakte ik me ook. :coffee:
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: RE: Re: JPL SD24 | KAA Gent - Club Brugge KV | zo 28/01 - 14:30

Bericht door Flufferd »

Bosko schreef: Wie heeft er op Denswil en Vossen gestemd? :mrgreen:
Flufferd?
Nope.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: JPL SD24 | KAA Gent - Club Brugge KV | zo 28/01 - 14:30

Bericht door JRut »

Tiki Taka schreef:
Bosko schreef:
Tiki Taka schreef: Zou Gabulov echt niet bij die eerste goal gekund hebben? I know binnenkant paal... het is maar een bedenking en uiteraard vijgen na Pasen.
Als hij niemand aan de palen wil, dan moet hij wel maken dat hij er daar niet binnen vliegt.
Die bedenking maakte ik me ook. :coffee:
Vind ik beetje zever. Zelfs met spelers aan de palen gaan er kopballen binnen na hoekschoppen. Dat zou dan zeker niet mogen want de doelman heeft een kleiner vlak te beschermen? Was gewoon goed afgewerkt en met paal binnen en gelukje binnen. Is een keuze die je als doelman maakt, iemand al dan niet aan de palen hebben heeft in beide gevallen voor-en nadelen.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
Maximus
Profvoetballer
Berichten: 415
Lid geworden op: 10 jan 2017, 13:55

Re: JPL SD24 | KAA Gent - Club Brugge KV | zo 28/01 - 14:30

Bericht door Maximus »

JRut schreef:
Tiki Taka schreef:
Bosko schreef:
Tiki Taka schreef: Zou Gabulov echt niet bij die eerste goal gekund hebben? I know binnenkant paal... het is maar een bedenking en uiteraard vijgen na Pasen.
Als hij niemand aan de palen wil, dan moet hij wel maken dat hij er daar niet binnen vliegt.
Die bedenking maakte ik me ook. :coffee:
Vind ik beetje zever. Zelfs met spelers aan de palen gaan er kopballen binnen na hoekschoppen. Dat zou dan zeker niet mogen want de doelman heeft een kleiner vlak te beschermen? Was gewoon goed afgewerkt en met paal binnen en gelukje binnen. Is een keuze die je als doelman maakt, iemand al dan niet aan de palen hebben heeft in beide gevallen voor-en nadelen.
Natuurlijk gaan er dan nog kopballen binnen na hoekschoppen. Maar niet (of toch minder kans) aan de paal he? Ik zeg niet dat er daar spelers moeten staan, maar het gaat toch over goals die aan de paal binnengaan.
Laatst gewijzigd door Maximus op 29 jan 2018, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: JPL SD24 | KAA Gent - Club Brugge KV | zo 28/01 - 14:30

Bericht door JRut »

Maximus schreef:
JRut schreef:
Tiki Taka schreef:
Bosko schreef:
Als hij niemand aan de palen wil, dan moet hij wel maken dat hij er daar niet binnen vliegt.
Die bedenking maakte ik me ook. :coffee:
Vind ik beetje zever. Zelfs met spelers aan de palen gaan er kopballen binnen na hoekschoppen. Dat zou dan zeker niet mogen want de doelman heeft een kleiner vlak te beschermen? Was gewoon goed afgewerkt en met paal binnen en gelukje binnen. Is een keuze die je als doelman maakt, iemand al dan niet aan de palen hebben heeft in beide gevallen voor-en nadelen.
Natuurlijk gaan er dan nog kopballen binnen na hoekschoppen. Maar niet (of toch minder kans) aan de paal he? Ik zeg niet dat er daar spelers moeten staan, maar daar gaat het toch om.
Gebeurt zeker wel nog dat er ballen binnengaan aan de palen met iemand aan de palen, indien perfect gekopt. Het is een heel moeilijke discussie.

Ik ben zelf doelman op heel laag niveau en bij mij staat er iemand aan de eerste paal die gevraagd wordt door te lopen eens de bal in de tweede zone komt. Dan kan je evengoed met een probleem zitten als de bal - zoals gisteren - gekruist gekopt wordt.
#hetishierbeter
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: JPL SD24 | KAA Gent - Club Brugge KV | zo 28/01 - 14:30

Bericht door Cedrinho »

Wat me bij die hoekschop het meeste stoorde was dat Andrijasevic scoorde, gezien bij minstens 2 eerdere hoekschoppen hij ook al de koppende man was. Dan moet je toch door hebben dat hij wat extra in de gaten gehouden moeten worden.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: JPL SD24 | KAA Gent - Club Brugge KV | zo 28/01 - 14:30

Bericht door Bosko »

Cedrinho schreef: Wat me bij die hoekschop het meeste stoorde was dat Andrijasevic scoorde, gezien bij minstens 2 eerdere hoekschoppen hij ook al de koppende man was. Dan moet je toch door hebben dat hij wat extra in de gaten gehouden moeten worden.
Was blijkbaar een goede kopper in Kroatië. Denk je dat ze in Spanje en zelfs de CL niet proberen Sergio Ramos in de gaten te houden?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: JPL SD24 | KAA Gent - Club Brugge KV | zo 28/01 - 14:30

Bericht door Tiki Taka »

Vandaag in het Nieuwsblad staat dat Club 40 % van de tegengoals slikt op stilstaande fases en dat 44% van de tegengoals via de kop gebeuren.
Maw. daar zit toch iets niet juist centraal achteraan.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: JPL SD24 | KAA Gent - Club Brugge KV | zo 28/01 - 14:30

Bericht door Pica »

Ja want op corners verdedigen doen enkel de centrale verdedigers. Duh.
Laatst gewijzigd door Pica op 29 jan 2018, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: JPL SD24 | KAA Gent - Club Brugge KV | zo 28/01 - 14:30

Bericht door JRut »

Pica schreef: Ja want op corners verdedigen doen enkel de centrale verdedigers. Duh.
Ja want die 44% tegengoals met het hoofd waren allemaal op corner. Duh.

:mrgreen: :mrgreen:
#hetishierbeter
Plaats reactie