JPL SD16 | Club Brugge KV - SV Zulte Waregem | zo 26/11 - 20:00

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Man van de match?

Hubert
1
2%
Cools
1
2%
Poulain
0
Geen stemmen
Mechele
12
26%
Denswil
0
Geen stemmen
Limbombe
7
15%
Nakamba
7
15%
Vormer
0
Geen stemmen
Vanaken
8
17%
Vossen
1
2%
Diaby
1
2%
Wesley
7
15%
Clasie
1
2%
Dennis
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 46

joske1994
Tester
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 aug 2017, 22:43

Re: JPL SD16 | Club Brugge KV - SV Zulte Waregem | zo 26/11 - 20:00

Bericht door joske1994 »

laatste 10 minuten goed gevoetbald..thanks Anthony
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: JPL SD16 | Club Brugge KV - SV Zulte Waregem | zo 26/11 - 20:00

Bericht door Alethio »

Verbaasd en opgelucht dat we nog de drie punten gepakt hebben. Volledig verdiend, maar we hebben al veel dergelijke wedstrijden (punten) verloren.
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: JPL SD16 | Club Brugge KV - SV Zulte Waregem | zo 26/11 - 20:00

Bericht door zegmaardag »

Wat er al enkele weken is, is dat de opbouw bij momenten héél stroef verloopt voornamelijk door een gebrek aan aanspeelpunten in de centrale as. Van achter uit is het dramatisch maar ze maken het hen ook niet gemakkelijk. Vossen die nu ook kansen laat liggen gewoon & geen meerwaarde is in't spel. Ruud die positioneel super opportunitisch speelt voor die assist maar opbouwed weinig bijdraagt. Met Clasie erbij zou dat moeten beteren, maar dan moet je hem wel een rij naar achteren schuiven imo.

Soit, mooie mentale weerbaarheid getoond vandaag, ook constant het vertrouwen gehad dat we dit gingen winnen.

Ik zie niet in waarom je Teunckens nu niet zou zetten in de beker...
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: JPL SD16 | Club Brugge KV - SV Zulte Waregem | zo 26/11 - 20:00

Bericht door Cedrinho »

De sfeer in de tweede helft was zalig.

Voor de rest... Poulains eerste helft was misschien wel het zwakste wat ik ooit van hem zag. Vossen vond zijn draai niet, zoals de meerderheid van het team. Enkel Mechele en Vanaken vond ik op aanvaardbaar niveau in de eerste helft.
Tweede helft een pak beter tegen een verdedigend SVZW, maar ik vond vooral knap dat Leko zoveel lef durfde tonen met zijn wissels. Dennis ipv Denswil vond ik gedurfd, maar het pakte wel goed uit.
Anyway, verdiende winst.

Benieuwd wel naar het vervolg van de doelmannenkwestie..
Gebruikersavatar
Brechtje
Supersub
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:35

Re: JPL SD16 | Club Brugge KV - SV Zulte Waregem | zo 26/11 - 20:00

Bericht door Brechtje »

Clasie.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: JPL SD16 | Club Brugge KV - SV Zulte Waregem | zo 26/11 - 20:00

Bericht door JRut »

Dennis in plaats van Denswil was pure logica? 1-2 achter, dan moet er een CV uit als je er drie hebt staan. Limbombe laat je altijd staan, zoals later bewezen. Cools ook, anders kruip je in de trechter waar je net niet moet zitten. Denswil of Poulain, logischer kon haast niet.

Ik had het op zich zelfs al verwacht toen Clasie kwam dat een van de twee ging gewisseld worden.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: JPL SD16 | Club Brugge KV - SV Zulte Waregem | zo 26/11 - 20:00

Bericht door JRut »

Laatste 10 minuten nog van aan het nagenieten trouwens. Dit is Club Brugge. Daar doe je het voor. Heer-lijk.

Oververdiende winst natuurlijk voor de rest.
#hetishierbeter
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: JPL SD16 | Club Brugge KV - SV Zulte Waregem | zo 26/11 - 20:00

Bericht door Cedrinho »

Wat ik vooral bedoelde over die wissel is dat veel trainers gewoon positie voor positie zouden wisselen en blijven hetzelfde spel spelen. Effectief een verdediger voor een extra aanvaller wisselen heb ik er nog niet te veel zien doen. Het was uiteraard logisch, zeker gezien we op de Waregemse helft kampeerden, maar ik had het niet echt meer verwacht.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: RE: Re: JPL SD16 | Club Brugge KV - SV Zulte Waregem | zo 26/11 - 20:00

Bericht door JRut »

Cedrinho schreef: Wat ik vooral bedoelde over die wissel is dat veel trainers gewoon positie voor positie zouden wisselen en blijven hetzelfde spel spelen. Effectief een verdediger voor een extra aanvaller wisselen heb ik er nog niet te veel zien doen. Het was uiteraard logisch, zeker gezien we op de Waregemse helft kampeerden, maar ik had het niet echt meer verwacht.
Positie voor positie gaat moeilijk als je met 1 spits speelt die er net tien minuten opstaat. Enige logische keuze.
#hetishierbeter
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: JPL SD16 | Club Brugge KV - SV Zulte Waregem | zo 26/11 - 20:00

Bericht door Tiki Taka »

Verdiende zege en we blijven winnen, ook al loopt het idd stroever de laatste weken.
Het uit voetballen van vanachter was bijzonder zwak, met Poulain als exponent ervan, ook Denswil heel slordig.
Vossen ook heel zwak, veel te diep inzakken om de bal te komen ophalen en deed er weinig goeds mee.
Tja, wat moet je nu doen met 2 keepers die bijna elke match in de fout gaan?
Butelle terug op vissen of in de winterstop toch een extra keeper aantrekken?
Diaby krijgt zijn kans maar grijpt ze niet, lees scoort niet. Nakamba was voor 1 keer ook iets minder dan we van hem gewoon zijn.
Vanaken vond ik sterk, net als Mechele. Voorts vielen Clasie en Wesley goed in, Dennis zoekt naar zijn betere vorm.
2 hele mooie doelpunten en uiteindelijk toch nog de 3 punten thuis kunnen houden. Goede en logische wissels van Leko.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: JPL SD16 | Club Brugge KV - SV Zulte Waregem | zo 26/11 - 20:00

Bericht door JRut »

Vossen die zo diep komt inzakken is duidelijk een opdracht, wat op zich geen probleem is. Het is een manier om Hans meer ruimte te geven. Maar dan moet je wel veel beter staan spelen als Jelle momenteel doet, daar wringt het schoentje. Vrij zeker dat hij niet start tegen Zulte donderdag.
#hetishierbeter
De Jos
Tester
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 jul 2017, 09:35

Re: JPL SD16 | Club Brugge KV - SV Zulte Waregem | zo 26/11 - 20:00

Bericht door De Jos »

JRut schreef: Vossen die zo diep komt inzakken is duidelijk een opdracht, wat op zich geen probleem is. Het is een manier om Hans meer ruimte te geven. Maar dan moet je wel veel beter staan spelen als Jelle momenteel doet, daar wringt het schoentje. Vrij zeker dat hij niet start tegen Zulte donderdag.
Er zijn nochtans genoeg andere manieren om Vanaken meer ruimte te geven. Jezelf helemaal laten inzakken kan nooit of te nooit een opdracht zijn van de trainer, dat doet een spits enkel om de bal eens langer te voelen dan 1 kaats, op het moment dat de druk op de bal wegvalt en je bijna tussen je eigen verdedigers staat is er net geen ruimte meer voor Vanaken. Iedereen hergroepeert zich, Vossen speelt uiteindelijk toch een centrale verdediger aan, en alles staat opnieuw potdicht. Nee, dat ziet een trainer echt liever niet hoor.

In die rol moet je ofwel in de hoeken duiken (zo maak je ruimte, want je trekt altijd een man mee) of kaatsen. Een bal bijhouden, de rest laten opschuiven, tikje rechts, links, en altijd aanwezig zijn in de 16 bij centers, scoren is ook mooi meegenomen natuurlijk. Vossen komt in alles tekort. Simple as that. Aandoenlijk om te zien hoe hij de De Sutter weg op gaat.

We blijven met vuur spelen. Dit puntenaantal is onwaarschijnlijk gezien de situatie met de keeper en de spitsen. Hoe lang kan dit nog blijven duren? Hopelijk kan Wesley zijn vertrouwen terugvinden, zou het allemaal al zoveel makkelijker maken. Dikke pluim voor de andere 8 spelers als je het mij vraagt, eens te meer.
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: JPL SD16 | Club Brugge KV - SV Zulte Waregem | zo 26/11 - 20:00

Bericht door Stylisimo »

Ik denk dat Vossen eerder diep inzakt omdat ene Vormer daar altijd al in de diepte aan het rondhangen is. Vossen is de enige die het wat opentrekt, want hoeveel staan wij niet met z'n 4en of 5en op een lijn te wachten op die bal? Die moeten dan van onze verdedigers komen (of van Nakamba die daar ook nog probeert het huis staande te houden).
We staan veel te veel stil als de tegenpartij op z'n 16 kampeert. Door met z'n allen daar wat op diezelfde 16 steekballetjes te vragen kom je er nu ook niet bepaald.
Clasie kwam erin ipv van Vossen om initieel als 2e spits te spelen, maar die had al snel door dat hij wat lager moest blijven. Daar ligt nu eenmaal een groot gapend gat bij ons.
Ruudje z'n goals en assist maskeren nu eenmaal iets wat al langer gaande is, namelijk dat hij teveel als een kieken zonder kop die diepte blijft zoeken. Zolang die bal bij de verdedigers is moet hij in positie blijven vind ik. Om dan in 2e instantie in de box te komen. Niet in eerste instantie zoals nu te vaak het geval is (tenzij hij onmiddelijk weer afhaakt en zo ruimte voor zichzelf zoekt)
Vormer is en blijft voor mij een dienende speler, waar Vanaken met z'n genie moet kunnen lopen waar hij wil in de opbouw. Gelukkig hebben we Nakamba dit jaar...
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
felix da housecat
Belofte
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 jul 2016, 16:05

Re: JPL SD16 | Club Brugge KV - SV Zulte Waregem | zo 26/11 - 20:00

Bericht door felix da housecat »

Limbombe :kwijl: wat een lekkere goal zeg.

Ik blijf erbij, er is aanvallend weelde genoeg. Dennis en Wesley zijn klasbakken, zitten zeker nog niet aan het einde van hun potentieel. Diaby is heel wispelturig, maar ik heb geloof in die jongen. En als er een penalty moet getrapt worden hebben we ook nog Vossen. Dan hebben we nog Limbombe, Vormer, Vanaken,... die langs alle kanten kunnen scoren. Heb een goed gevoel dit jaar. Moesten er geen compleet onvoorspelbare play-offs aankomen zou ik zeggen dat we op titelrace zitten. Wat een kutsysteem toch. Soit, die discussie gaan we hier niet voeren.

Wat doen we met Clasie? Blijft hij invaller of zou je hem laten starten volgende match?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: JPL SD16 | Club Brugge KV - SV Zulte Waregem | zo 26/11 - 20:00

Bericht door Tiki Taka »

felix da housecat schreef: Limbombe :kwijl: wat een lekkere goal zeg.

Ik blijf erbij, er is aanvallend weelde genoeg. Dennis en Wesley zijn klasbakken, zitten zeker nog niet aan het einde van hun potentieel. Diaby is heel wispelturig, maar ik heb geloof in die jongen. En als er een penalty moet getrapt worden hebben we ook nog Vossen. Dan hebben we nog Limbombe, Vormer, Vanaken,... die langs alle kanten kunnen scoren. Heb een goed gevoel dit jaar. Moesten er geen compleet onvoorspelbare play-offs aankomen zou ik zeggen dat we op titelrace zitten. Wat een kutsysteem toch. Soit, die discussie gaan we hier niet voeren.

Wat doen we met Clasie? Blijft hij invaller of zou je hem laten starten volgende match?
Het enige wat ontbreekt in de kern is een goaltjesdief en een secure keeper.
Defensief en op het middenveld zit het sowieso snor.
Clasie zou ik toch wat meer speelminuten gunnen, die kerel kan echt goed voetballen.
Plaats reactie