JPL SD16 | Club Brugge KV - SV Zulte Waregem | zo 26/11 - 20:00

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Man van de match?

Hubert
1
2%
Cools
1
2%
Poulain
0
Geen stemmen
Mechele
12
26%
Denswil
0
Geen stemmen
Limbombe
7
15%
Nakamba
7
15%
Vormer
0
Geen stemmen
Vanaken
8
17%
Vossen
1
2%
Diaby
1
2%
Wesley
7
15%
Clasie
1
2%
Dennis
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 46

Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: JPL SD16 | Club Brugge KV - SV Zulte Waregem | zo 26/11 - 20:00

Bericht door Pica »

Stylisimo schreef: Ik denk dat Vossen eerder diep inzakt omdat ene Vormer daar altijd al in de diepte aan het rondhangen is. Vossen is de enige die het wat opentrekt, want hoeveel staan wij niet met z'n 4en of 5en op een lijn te wachten op die bal? Die moeten dan van onze verdedigers komen (of van Nakamba die daar ook nog probeert het huis staande te houden).
We staan veel te veel stil als de tegenpartij op z'n 16 kampeert. Door met z'n allen daar wat op diezelfde 16 steekballetjes te vragen kom je er nu ook niet bepaald.
Clasie kwam erin ipv van Vossen om initieel als 2e spits te spelen, maar die had al snel door dat hij wat lager moest blijven. Daar ligt nu eenmaal een groot gapend gat bij ons.
Ruudje z'n goals en assist maskeren nu eenmaal iets wat al langer gaande is, namelijk dat hij teveel als een kieken zonder kop die diepte blijft zoeken. Zolang die bal bij de verdedigers is moet hij in positie blijven vind ik. Om dan in 2e instantie in de box te komen. Niet in eerste instantie zoals nu te vaak het geval is (tenzij hij onmiddelijk weer afhaakt en zo ruimte voor zichzelf zoekt)
Vormer is en blijft voor mij een dienende speler, waar Vanaken met z'n genie moet kunnen lopen waar hij wil in de opbouw. Gelukkig hebben we Nakamba dit jaar...
Dat is dus hoe ik het ongeveer zie ook. Alleen is het de rol van Vossen niet om dit te doen. Chapeau voor de inzet, maar Leko moet toch Vormer op zijn rol wijzen vind ik. Je kan de symptomen bestrijden, maar daarmee los je de kern niet op.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: JPL SD16 | Club Brugge KV - SV Zulte Waregem | zo 26/11 - 20:00

Bericht door Pica »

Besef me net dat ik maar 1 van de drie doelpunten makers als MOTM gezet heb :mrgreen:
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: JPL SD16 | Club Brugge KV - SV Zulte Waregem | zo 26/11 - 20:00

Bericht door JRut »

Net laatste twintig minuten nog eens herbekeken.
Hoe heerlijk was mij dat zeg. Drie minuten na 1-2 ontgoocheling doorgespoeld en hoor je het publiek zoiets hebben van: "Gow gasten, doe nog eens een duwke" Minuutje later Vormer tegen de paal en vlam helemaal in de pan. Wesley die dan beslist om eens aan te leggen en tis helemaal goed. Daarna nog zes minuten wachten op het derde doelpuntje, waarvan je voelde dat we het erin gingen blazen. Club Brugge, zo fantastisch.

Speltechnisch vooral een speciale vermelding voor Nakamba als exponent van het middenveld op dat moment. Je hebt Wesley erin gebracht, logische reactie zou zijn om te willen forceren en lange ballen te gaan droppen richting de toren. Doen we op geen enkel moment eigenlijk. Zowel Hans als Marvelous beseffen waar het om draait, blijven voetballen. Veld breed houden en zo opschuiven, continu blijven aanbieden aan Mechele en Poulain en niet in de trechter gaan kruipen. Héél goeie reactie. Vooral Nakamba bij het derde doelpunt valt daarbij op. Openen op Cools, terug aanspeelbaar maken, verleggen naar Limbombe die 1 op 1 komt en afmaakt. Zo zet je druk als ploeg. Zo maak het je tegenstander onmogelijk.
#hetishierbeter
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1330
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: JPL SD16 | Club Brugge KV - SV Zulte Waregem | zo 26/11 - 20:00

Bericht door PetjeFCB »

Iemand een bron waar deze match te herbekijken is?
Gebruikersavatar
Generaloberst
Invaller
Berichten: 856
Lid geworden op: 22 aug 2016, 09:29

Re: JPL SD16 | Club Brugge KV - SV Zulte Waregem | zo 26/11 - 20:00

Bericht door Generaloberst »

Zulte verdedigde en speelde op counter dus ontwrichten is moeilijk. doch bij counter van FCB, was de uitvoeringssnelheid in tegenstelling tot zulte meestal iets trager. Te veel lateral spel en achteruit passen. Ik merkte weinig beweging voor de bal en doelgerichte passes. Na enkele vervangingen werd dit opgelost (tweede helft). Mooi herpakt van FCB, doch leerpunt is om niet onze verdedigers het spel te laten verdelen.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: JPL SD16 | Club Brugge KV - SV Zulte Waregem | zo 26/11 - 20:00

Bericht door Cedrinho »

PetjeFCB schreef: Iemand een bron waar deze match te herbekijken is?
Het is nu op PlaySports. Zal in de loop van de week nog wel eens herhaald worden waarschijnlijk.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1330
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: JPL SD16 | Club Brugge KV - SV Zulte Waregem | zo 26/11 - 20:00

Bericht door PetjeFCB »

Cedrinho schreef:
PetjeFCB schreef: Iemand een bron waar deze match te herbekijken is?
Het is nu op PlaySports. Zal in de loop van de week nog wel eens herhaald worden waarschijnlijk.
Thanks maar geen abonnement op...
Plaats reactie