[6.] Jordy Clasie

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [6.] Jordy Clasie

Bericht door Fire »

Hans gaat echt shit over zich blijven krijgen zolang als die bij Club speelt.

Iets waar jij in je hele betoog aan voorbijgaat Cé, of zo lijkt het mij toch. Is dat Clasie (gisteren inderaad schitterend) wel het geluk heeft gehad om te mogen invallen in een ploeg die overloopt van vertrouwen en automatismen. Vanaken heeft ook lang gespeeld toen dit nog niet het geval was. Ik vind het goed dat je je statement nuanceert, maar je maakt hier een soort van vergelijking die je eigenlijk gewoon nog niet kan maken.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [6.] Jordy Clasie

Bericht door DavidVM »

Fire schreef: Hans gaat echt shit over zich blijven krijgen zolang als die bij Club speelt.

Iets waar jij in je hele betoog aan voorbijgaat Cé, of zo lijkt het mij toch. Is dat Clasie (gisteren inderaad schitterend) wel het geluk heeft gehad om te mogen invallen in een ploeg die overloopt van vertrouwen en automatismen. Vanaken heeft ook lang gespeeld toen dit nog niet het geval was. Ik vind het goed dat je je statement nuanceert, maar je maakt hier een soort van vergelijking die je eigenlijk gewoon nog niet kan maken.
+ het feit dat het hoger op het veld gewoon ook veel moeilijker spelen is
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [6.] Jordy Clasie

Bericht door Fire »

Daar ga ik niet helemaal mee akkoord, maar dat is zeer subjectief van mij.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Jandirk
Tester
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 mei 2016, 22:52

Re: [6.] Jordy Clasie

Bericht door Jandirk »

Allé hup, 't was te denken. Alweer een heel betoog van Cedrinho waardoor hij ook maar de minste schijn van het feit dat hij ongelijk zou kunnen hebben weer probeert weg te brabbelen.
Cedrinho schreef: Allé hup, 't was te denken dat er weer zo'n draai aan zou gegeven worden...
Clubpolska schreef:
Cedrinho schreef:What a player.

Ik hoop dat bij deze je ongelijk bewezen is, DavidVM. Clasie is te goed voor Club en dat heeft-ie vandaag nog maar eens bewezen.

Aan al diegenen die zich afvragen waarom ik soms (te vaak) kritiek heb op Vanaken, laat dit dan de uitleg zijn. Clasie doet wat ik al die tijd al van Vanaken verwachtte: Club beter maken. Vanaken is een goeie voetballer, heeft een pak klasse, een ok vista, maar Club echt beter maken heb ik nog te zelden van hem gezien. Clasie kan dat wel. Iedere keer dat we Clasie aan het werk zagen, bracht hij iets extra. Ook vandaag weer is hij degene die Club deed draaien. Absolute klasbak.
Over Clasie zijn klasse heb je volledig gelijk. Ik vind het alleen jammer dat je de uitstekende prestatie van Clasie gebruikt om op Vanaken te kappen, die overigens ook zeer goed was. Vanaken is al enkele seizoenen van levensbelang en speelt verdorie op een andere positie. Dat Vanaken misschien niet zo'n carrière zal maken als Clasie kan zeker (al wil ik dat wel nog eens zien), maar ik vind niet dat Vanaken zijn bijdrage aan dit club mag geminimaliseerd worden, en zeker niet in een vergelijking die niet opgaat.
Ik kapte niet op Vanaken. Ik leg gewoon uit waarom ik vroeger op Vanaken kapte. De laatste matchen voor de winterstop vond ik Vanaken zelfs goed, heb ik hem zelfs geregeld in mn 3 namen van man van de match opgenomen.
Wat ik bedoelde is dat gisteren Clasie in zijn eentje Club nog beter maakte dan het al was. Elke keer dat Clasie voordien al speelde voor ons viel ook op dat hij iets extra bracht met zijn vista en inzet.
Bij Vanaken had ik vroeger zelden of nooit het gevoel dat hij voor Club het verschil kon maken. Intussen is dat wel al enkele malen het geval geweest. Maar hey, dat moet je van Vormer ook zeggen gezien zijn statistieken en een wereldvoetballer is dat nu toch ook niet.

Anders gezegd: Mocht Clasie kunnen behouden worden na dit seizoen, dan heb ik ineens al een pak meer vertrouwen in onze Europese campagne, gewoon omdat Clasie ons nog beter maakt. Clasie is een echte versterking, maakt de ploeg beter.
Waar ik al weken loop te zeggen dat ik het huidige succes van Club liever nuanceer omdat het "maar op Belgisch niveau" is, had ik gisteren voor het eerst het gevoel dat Club te goed was voor België en dus ook op een hoger niveau zou kunnen meedraaien. Gisteren was de eerste keer dit seizoen dat ik het gevoel had dat we AEK Athene toch zouden kunnen uitschakelen. Het verschil: Clasie.
rambopirou schreef: Daar vind ik toch dat je iets te kort door de bocht gaat ivm met Vanaken. Clasie is de verbinding tussen de verdediging en de aanvallende spelers. iemand die het spel snel verlegt , ballen afpakt en voor de snelle circulatie zorgt. In dat opzicht is hij enorm belangrijk voor het team en maakt hij Club beter.
Vanaken zijn rol ligt in de combinatie met Limbombe , als rustbrenger hoger op het veld en de laatste pas/goal. In dat opzicht brengt Vanaken ook dat extra bij. Verliest zelden of nooit de bal , scoort geregeld en geeft enorm veel assists. Creëert ook telkens de openingen met Limbombe.
Dit Club zonder Hans draait 30% minder goed omdat onze linkerflank zich helemaal zou moeten aanpassen.

Zelfde systeem met bijvoorbeeld een Vormer-Cools. Zo zag je gisteren na de vervanging van Vormer en toen Clasie hoger moest spelen dat er langs de rechterkant geen gevaar meer kwam aangezien er niemand meer die looplijnen maakte voor Cools. Clasie brengt dus niet genoeg op die hogere positie.
Zowel Clasie als Vormer als Vanaken hebben een specifieke rol in ons systeem waar ze elk hun eigen "touch" aan geven en net dat extraatje toevoegen aan ons spel. Dat is ook de reden dat we zo sterk zijn dit jaar , niemand kan ons middenveld vastzetten.

Het verschil met Clasie/Vormer en Vanaken is dat Hans een minder "aggressieve" stijl van voetballen heeft, hij lijkt minder dynamiek dus is de perceptie gewoon anders.
Ik snap je punt wel, maar ligt dat aan Vormer/Vanaken of aan de automatismen door al matchenlang dezelfde ploeg te hebben opgesteld?
Vroeger had je hetzelfde met bijvoorbeeld Vazquez-Refaelov die elkaar blindelings vonden. In het kampioenenjaar was die linkerflank met De Bock en Izquierdo ook een goeie verstandhouding. Automatismen doen er veel aan.

Pas op hé, nogmaals, ik vind Vanaken absoluut geen slechte voetballer. Alleen heb ik te vaak het gevoel dat Vanaken afhankelijk is van een goed Club om zelf goed te zijn, terwijl ik altijd hoop dat Vanaken zelf Club kan beter maken. Dat is meer en meer het geval, merk ik dit seizoen, maar goed, dit seizoen is gans Club outstanding in de Belgische competitie waar ik dan weer bij hetzelfde vraagteken kom: is Club goed omdat Vanaken goed is, of omgekeerd?

Anderzijds is mijn ophemelen van Clasie gisteren misschien ook onterecht want zoals nog iemand hier al aangaf zijn de 2 beste voetbalmatchen van dit ganse voetbalseizoen (alle ploegen, niet enkel Club) de onderlinge duels tussen Club en Charleroi geweest. In de competitiematch speelde Clasie niet, in de bekermatch wel. Dus misschien ligt het ook gewoon aan de tegenstander en is mijn beeld van Clasie niet objectief genoeg dan.
JRut schreef: Dat zou willen zeggen dat we Vanaken perfect uit de ploeg hadden kunnen laten tijdens de eerste helft van het seizoen. Daar lach ik eens heel smakelijk om.
Nope, heb ik niet gezegd. We hadden Vanaken nodig, zie het seizoensbegin en hoe alles daarna beter draaide eens Vanaken erin kwam.

Alleen, wat ik hierboven al zei: kan Vanaken Club boven zichzelf laten uitstijgen?
Ik blijf met die Europese matchen van dit seizoen en de Europese campagne van vorig jaar op mijn maag zitten. Vanaken ging daarin mee ten onder. Vanaken kon Club niet beter laten voetballen. Vanaken kon het verschil niet maken. Nu goed, akkoord, dat gold voor alle anderen binnen Club ook. Toch werden we weer 2e in de competitie.
Dit seizoen liggen we er dan Europees veel te vroeg uit. Tegen Basaksehir, ok, shit happens. Maar tegen AEK hadden we moeten doorgaan. Ook hier weer: ganse ploeg ondermaats in zowel de heen- als de terugmatch.

Als ik dan de match gisteren zie.. Zoals gezegd had ik gisteren voor het eerst het gevoel dat Club zoals het nu draait gewoon te goed is voor België. Die dubbel, die moeten we halen eigenlijk.
Ik had vooraf nooit durven denken dat we Charleroi zo hard zouden overklassen. Toch is het gebeurd.

Ivan Leko zei het ook nog in een interview na de match:
“Ja, we speelden onze beste 45 minuten van het seizoen”, concludeerde ook Leko. “Als het goed is, zeg ik het ook. Chapeau aan de spelers. Jammer van de tegengoal, maar we speelden snel, met veel beweging en creëerden veel kansen tegen Charleroi, dat toch tweede staat. Ik heb enkele weken geleden nog gezegd dat deze ploeg progressie kon maken en heb gezien dat deze groep deze match méér wou. Leuk om dit te tonen in de beker en sowieso leuk om zo te beginnen aan het nieuwe jaar.”
Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180117_03303996" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij had gezegd dat de ploeg nog progressie kon maken en heeft dat gisteren gezien. De factor Clasie dus, naar mijn mening.
Jongens als Vanaken, Vormer, Mechele, waren op hun gebruikelijke niveau. Maar Clasie bracht iets extra's. Het extra dat Club nóg beter maakte.

Hetzelfde met bijvoorbeeld deze uitspraak van analisten: "Vanaken is de betere voetballer, maar Vormer is belangrijker". Op zich zegt dit ook wat ik van Vanaken vind: steengoeie voetballer, maar niet belangrijk genoeg. Vanaken zou belangrijker moeten zijn, zou meer invloed moeten hebben. Hij is misschien wel de beste voetballer in onze kern, maar dringt zich te weinig op, staat te weinig in de schijnwerpers. Nu niet dat ik van Vanaken verwacht dat hij doet wat KDB doet bij ManCity, maar in zekere zin op Belgisch niveau mogen we zoiets wel verwachten van hem. Zeker na intussen al 3 jaar bij Club bijna.

Zoals Club gisteren speelde ben ik absoluut niet bang om opnieuw AEK Athene partij te geven in een Europese context.
Tot voor gisteren had ik nog steeds twijfels of we AEK de baas zouden kunnen zijn..
Dat is voor mij het verschil.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [6.] Jordy Clasie

Bericht door Cedrinho »

Jandirk schreef: Allé hup, 't was te denken. Alweer een heel betoog van Cedrinho waardoor hij ook maar de minste schijn van het feit dat hij ongelijk zou kunnen hebben weer probeert weg te brabbelen.
:mrgreen:
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: [6.] Jordy Clasie

Bericht door fcb 4 life »

Ik vind Vormer een geweldige voetballer, onbegrijpelijk dat die in Nederland niet doorbrak, maar dan zag ik Clasie voetballen.. Nu begrijp ik ook wel waarom Vormer zei dat hij niet tegen hem kon opboksen, wat een voetballer.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: [6.] Jordy Clasie

Bericht door Blackburn »

Wat zou die moeten kosten?
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [6.] Jordy Clasie

Bericht door Cedrinho »

Zou het lukken voor 5 miljoen?
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: [6.] Jordy Clasie

Bericht door Hans1981 »

Cedrinho schreef: Zou het lukken voor 5 miljoen?
Doe maar dubbel, en je kan beginnen.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: [6.] Jordy Clasie

Bericht door fcb 4 life »

Cedrinho schreef: Zou het lukken voor 5 miljoen?
Denk dat Southampton er zeker nog 10 voor wil.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [6.] Jordy Clasie

Bericht door Tiki Taka »

fcb 4 life schreef:
Cedrinho schreef: Zou het lukken voor 5 miljoen?
Denk dat Southampton er zeker nog 10 voor wil.
Als er een speler is waar Club eens zot mag/kan voor doen, dan zou het toch dit type speler zijn.
Anderzijds vind ik het enorm jammer voor Nakamba, toch de revelatie van de competitie bij Club die ook verdient te spelen. (samen met Mechele)
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [6.] Jordy Clasie

Bericht door Cedrinho »

Clasie stuurde Fiorentina, Porto én Roma wandelen
Op het WK in Brazilië was Jordy Clasie nog een steunpilaar bij Oranje. In Sport/Voetbalmagazine vertelt de Nederlander van Club Brugge over zijn verschillende opties na dat succesvolle toernooi.

Clasie voetbalde vier jaar in het A-elftal van Feyenoord. 'Een bewuste keuze', zegt hij. 'Na twee seizoenen kon ik al weg, maar twee jaar lang heb ik dat afgehouden.

'De eerste ploeg was Fiorentina. Ik sprak met hun directeur, maar uiteindelijk had ik er geen goed gevoel bij. Daar ben ik dan altijd heel open in geweest, ook tegenover mijn zaakwaarnemer. Die vond dat ik alleen mocht beslissen als het naar mijn gevoel ook klopte. Ik vond het te vroeg, had het gevoel nog niet uitgeleerd te zijn. Niet mentaal, niet conditioneel, niet als voetballer. Ik had het naar mijn zin bij Feyenoord. Ik kwam er niks te kort, ook niet financieel.'

'De tweede keer dat ik weg kon, was naar Porto. Daar waren we heel dicht bij, maar die wilden wachten tot het einde van de transferperiode. Dat voelde bij mij dan niet goed. Ik ben iemand die snel duidelijkheid wil. Dus ging ik met Feyenoord een nieuw contract tekenen. Iemand die in het midden van een seizoen moet beginnen, of op het einde van een transferperiode komt, heeft het altijd lastiger.'

Southampton

Ronald Koeman haalde Clasie uiteindelijk naar Southampton. Vanwaar de keuze voor Engeland in 2015, één jaar na het WK? 'Voor het eerst voelde ik toen dat ik klaar was bij Feyenoord. Bij Southampton zaten al een aantal spelers die Nederlands spraken en het is een rustige stad, dus was het geen moeilijke beslissing.

'De enige met wie ik er echt over heb gepraat, vooraf, was mijn vrouw. Ik had al een kindje, ze was zwanger van het tweede. Zij geeft in principe alles op voor jou: geen vriendinnen vlakbij, geen familie, niets. Voor een voetballer die naar het buitenland vertrekt, is de vrouw op dat moment het belangrijkste.'

'Ik kon ook naar AS Roma, maar toen Koeman belde was de keuze snel gemaakt. Ik vind de Engelse competitie de mooiste, qua kwaliteit de beste. Daar kan de nummer één bij de nummer twintig verliezen. Ik lig nog onder contract bij Southampton en volg het dus nog een beetje.

'Laatst zag ik de match tegen Tottenham: het verschil in de stand merkte je echt niet op het veld. Het tempo is geweldig, en fysiek is het allemaal sterker, maar de kwaliteit van de spelers is gewoon ook veel beter. Dankzij het vele geld kan iedereen spelers van 20 en 30 miljoen euro halen. Mijn eerste seizoen viel zeer goed mee, van de 27 wedstrijden heb ik er 20 gespeeld. Vaak gestart. Pas toen Koeman er wegging, ging ik minder spelen en ging het bergaf.'

Brugge

Zo kwam Clasie deze zomer in Brugge terecht. 'De eerste maanden waren lastig', erkent hij. 'Ook logisch. Ik had een knieblessure en het team draaide goed, dan is het moeilijk om erin te komen. Voor de winter ben ik een aantal keer goed ingevallen, en nu probeer ik het de trainer zo moeilijk mogelijk te maken.

'Ik vind het leuk voetballen hier. Heel veel fysiek wel. In Nederland is het tactisch sterk, met opbouw van achteruit, hier gaat het vaak snel heen en weer, schieten ze de bal naar voor en vliegen ze erachter aan. Een soort passie die me doet denken aan het Championship in Engeland.

'Sommige teams willen wel echt voetballen, maar vaak is het toch gooien. Wij voetballen goed, vind ik. We spelen aanvallend en zetten snel druk vooruit. Fysiek zijn we top, ik ben véél fitter dan in Engeland, echt waar.'

Je proeft haast zin in een definitieve overgang. Clasie: 'Neen, dat is nu heel moeilijk te zeggen. Veel te vroeg. Ik sta hier nog een paar maanden onder huurcontract en ik ga proberen zoveel mogelijk te spelen en een prijs te winnen. Daarna zien we wel wat er komt.'


BRON/ Sport-/Voetbalmagazine
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: [6.] Jordy Clasie

Bericht door Gratchski »

:slotje:
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Plaats reactie