[35.] Saulo Decarli

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Okido
Belofte
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 jul 2017, 15:26

Re: [?.] Saulo Decarli

Bericht door Okido »

Zeer benieuwd naar deze...
Heb hem eind vorig seizoen tweetal degelijke matchen zien spelen en ben benieuwd wat dat zal geven in het blauw-zwarte shirt.
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest!
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: [?.] Saulo Decarli

Bericht door Bosko »

Rugnummer 35
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: [35.] Saulo Decarli

Bericht door Clubpolska »

Artikel HLN 07/09 (ja, heb de gratis maand proefabo :ugeek: )

“Hier heb ik jaren op gewacht”
[spoiler]
Saulo Decarli (25) via Italiaanse en Duitse tweede klasse eindelijk bij topclub in Brugge


Zijn voorganger, Björn Engels, wou er zo snel mogelijk zijn biezen pakken, hijzelf kon niet wachten om zijn handtekening op Olympia te zetten. “Dit was mijn kans, dit was hét moment”, beseft Saulo ­Decarli, die op zijn 25ste na jarenlang zwoegen in de Italiaanse en Duitse tweede klasse eindelijk voor een topclub uitkomt.


Italiaans, Duits, Frans, Engels of zelfs Spaans? Het maakt Saulo Decarli, na Konrad Holenstein (1975-1976) de tweede Zwitser ooit bij Club, helemaal niets uit. Zijn brede talenkennis is een erfenis van zijn gelukkige jeugd langs het Lago Maggiore, het grote meer tussen de Zwitserse Alpen en de Povlakte in het noorden van Italië. Dat de 25-jarige polyglot op jonge leeftijd een bewogen voetbalreis door Europa achter de rug heeft, schonk hem dan weer maturiteit, wijsheid en de wil om bij Club Brugge helemaal door te breken.

Tegen Standard stond de achtvoudige belofteninternational al in de basis nog voor de fans zijn naam konden uitspreken, vandaag gidst de laatbloeier ons langs zijn grillige parcours. Van zijn eerste wedstrijd als prof in zijn geboortedorp Locarno, langs de lagere divisies in Italië en Duitsland, tot het verwezenlijken van zijn droom die twee weken geleden is uitgekomen.

“Ik voel me voor alle duidelijkheid honderd procent Zwitser (glimlacht). In het Italiaanse deel van Zwitserland zijn de mensen ontzettend trots op hun afkomst. We eten dan wel Italiaans, onze cultuur is Italiaans, toch hebben we niets met Italië te maken. In onze regio zijn we met heel weinig, waardoor we op school meteen Frans en Duits leren. Een geluk. Mijn ouders wonen er nog steeds. Als ik er terugkom, kent iedereen mij. Ze vragen geen foto’s of handtekeningen, want ik ben gewoon Saulo, de jongen met wie iedereen gespeeld heeft of naar school is gegaan.”

“Op mijn achttiende mijn eerste match voor Locarno spelen, dat was op zich al iets ongelooflijk. In onze regio dromen de mensen niet en topsporters zijn er nauwelijks. Ik was dan ook van plan om naar de universiteit te gaan. Het normale leven, weet je. Ik speelde voor de professionele club uit mijn kleine dorp en dat betekende voor mij al de wereld. Sindsdien heb ik elke dag gewerkt om beter te worden, om groter te mogen dromen.”

“Uiteindelijk verhuisde ik naar ­Livorno, waar we van de Serie B naar de Serie A promoveerden. Voor mij kwam die stap toen te vroeg en ik werd eerst uitgeleend (aan Avellino, red.). Vervolgens tekende ik in 2014 voor vijf seizoenen bij Braunschweig. Ik heb er een mooie tijd gekend, altijd gespeeld, maar het was tijd voor iets beter. Er waren wel veel gesprekken met Bundesligaclubs, maar verder dan dat kwam het helaas nooit. Vanaf ik de naam Club Brugge hoorde vallen, wist ik genoeg. Dit was mijn kans, dit was hét moment. Ik wou koste wat het kost naar die club. Eindelijk de stap maken waar ik jaren op gewacht heb.”

Nationale ploeg
“Mijn voorbeeld is... Marco Materazzi. Ja, ook na die kopstoot van Zidane (lacht). Hij heeft een heel speciale carrière achter de rug. Altijd vechten om prof te zijn, vaak in lagere reeksen gespeeld ook. Ik heb altijd naar hem gekeken. ‘Als hij het kan, dan kan ik het ook’, dacht ik. Nu ik eindelijk mijn kans krijg, ben ik enorm opgewonden. Hier heb ik jaren op gewacht. Zo heel ver zit ik niet van de nationale ploeg, want bij Braunschweig werd ik al gevolgd. Dat ik nu bij een topclub speel, verhoogt mijn kansen om international te worden. Het is mijn doelstelling, maar dan moet ik blijven doen wat ik altijd gedaan heb. Blijven werken, elke dag beter worden. Op een dag het shirt van Zwitserland dragen: dat zou het mooiste moment in mijn carrière zijn.”
Oh Frail.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [35.] Saulo Decarli

Bericht door Khas »

Jaren gewacht op een proefabo? Koop dat toch gewoon.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: [35.] Saulo Decarli

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Niemand wil zich toch outen als HLN abonnee ?
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: [35.] Saulo Decarli

Bericht door Clubpolska »

Khas schreef: Jaren gewacht op een proefabo? Koop dat toch gewoon.

:rofl:
Oh Frail.
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: [35.] Saulo Decarli

Bericht door zegmaardag »

Iemand een gif van zijn technisch hoogstandje?
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: [35.] Saulo Decarli

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

zegmaardag schreef: Iemand een gif van zijn technisch hoogstandje?
Zijn enorme kwakkel die er per ongeluk nog bijna uitzag als een technisch hoogstandje, zul je bedoelen
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: [35.] Saulo Decarli

Bericht door zegmaardag »

vanGentmaarvoorClub schreef:
zegmaardag schreef: Iemand een gif van zijn technisch hoogstandje?
Zijn enorme kwakkel die er per ongeluk nog bijna uitzag als een technisch hoogstandje, zul je bedoelen
Sorry dat het sarcasme er niet doorkwam :mrgreen:

Is echt wel een ontzettend beperkte speler, zelfs defensief was hij vandaag niet goed! Tot 3 keer toe dat hij niet goed dekking gaf in de rug van Mechele maar dit Mechelen kon 270 minuten spelen zonder een goal te maken vandaag...

Zonde voor Van Lerberghe & Mera dat ze door deze worden afgeremd.

EDIT: Het is trouwens eigen voor Zwitserse verdedigers
[spoiler]
Laatst gewijzigd door zegmaardag op 16 sep 2017, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [35.] Saulo Decarli

Bericht door Tiki Taka »

miscast vrees ik
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [35.] Saulo Decarli

Bericht door Fire »

veel te vroeg omdat nu al te zeggen.

Het lijstje verdedigers die hun eerste jaar echt slecht* waren en later toppers* werden is vrij lang: Rozenhal, Duarte, Alcaraz (zijn de eerste drie die ik me voor de geest kan halen, maar er zijn er nog een hoop)
*: Natuurlijk ook deels subjectief
Laatst gewijzigd door Fire op 18 sep 2017, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
nesnaj713
Supersub
Berichten: 1208
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:54
Locatie: Lommel

Re: [35.] Saulo Decarli

Bericht door nesnaj713 »

Fire schreef: veel te vroeg omdat nu al te zeggen.

Het lijstje verdedigers die hun eerste jaar echt slecht* waren en later toppers* werden is vrij lang: Rozenhal, Duarte, Alcaraz (zijn de eerste drie die ik me voor de geest kan halen, maar er zijn er nog een hoop)
*: Natuurlijk ook deels subjectief
En vergeet Denswil uiteraard niet ;)
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [35.] Saulo Decarli

Bericht door Fire »

Idd nog zo'n voorbeeld. Maar de lijst is erg lang als je er over nadenkt.
Of draai het eens om Hoeveel CV's stonden er direct hun eerste jaar?
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: [35.] Saulo Decarli

Bericht door Stylisimo »

Ik geloof nog in die kerel. Loopt wat verloren atm, maar wie niet in onze ploeg. Uitvoetballen is idd meestal niet je dat, maar dat ligt niet alleen aan hemzelf...
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: [35.] Saulo Decarli

Bericht door Peet »

Vraag me toch af of die gescout geweest is...?
Plaats reactie