[Supporters] Blue Army / Blues FCB

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door Cedrinho »

Even op enkele dingen inpikken..
birgervdd schreef: Tifo geslaagd denk ik. Duidelijke boodschap met de banners, duidelijke afbeelding (Nee, Filip Joos, het was niet het Brugse Belfort).
Klopt. Zoals gewoonlijk mooie tifo!
Also, heeft Joos dat écht gezegd? :/
birgervdd schreef: Cantus niet geslaagd. Op de zijkanten in de Noord waait veel geluid gewoon weg, dus de zang heb ik bij momenten gewoon niet goed gehoord. Nochtans voor de match de repetitie gevolgd en de teksten waren zowel door Geert als Filip goed gekend hoor. Op het veld staan voor 30.000 man, het is allemaal niet zo evident. Anderzijds geen chemie tussen begeleiding gitaar en publiek. Dachten dat het een goed idee was voor het tempo aan te geven van bepaalde songs. Aan een volgende keer zijn dus nog wat werkpunten.
Die cantus is inderdaad wat geflopt, jammer genoeg. Toen Hunaerts van het veld afstapte achteraf had ik ook de indruk dat hij zelf ontgoocheld was. Had een uitstraling "Och, fuck it, we hebben gefaald".

Misschien was dit gewoon niet de ideale match hiervoor? Matchen tegen Gent en RSCA en zo zijn sowieso erg beladen waardoor je niet echt een cantus nodig hebt om hier de vlam in de pan te jagen. Misschien eerder aangewezen voor "gezapige" matchkes tegen sympathiekere ploegen genre Mechelen of Westerlo of zo?
Enfin, ik zoek ook maar mogelijke verklaring achteraf, vooraf had ik hier niet bij stil gestaan.

Over de gitaar.. Geen idee, maar was die nodig? Ergens snap ik het wel, maar tegelijk.. Supportersgezangen hoeven op zich geen ritme te hebben. Zo'n YNWA wordt vaak ook net iets té rap gezongen wanneer men de muziek stil zet waardoor het niet meer klopt wanneer de muziek terug luider komt te staan, maar nobody cares.

Dus misschien proberen zonder gitaar en iets spontaner ook? Bvb niet na een song gaan zeggen van "ok, da was goe, nu de volgende song" (niet dat Hunaerts dat deed hé), maar gewoon overgaan van ene song naar andere. Een song inzetten, iedereen laten meedoen en als het wat verwatert de volgende song "spontaan" inzetten.
Als ik me goed herinner heeft SKIN dat trouwens ook ooit eens gedaan op het hoofdveld tijdens de fandag en dat was iets meer geslaagd. Al moet ik hier ook bij zeggen dat dat de enige cantus was voor die van vandaag die ik heb meegemaakt, dus ik kan mijn mening niet op veel baseren.
birgervdd schreef: DJ-set geslaagd. Veel volk en iedereen leek zich daar heel goed toch te amuseren.
Hier was ik niet bij, maar leuk om horen! Wel wat riskant om die vooraf aan te kondigen als een vaststaand feit. Het lijkt me logischer om te gaan zeggen van "DJ-set na de match in geval van winst", want als we niet winnen zou dergelijke communicatie als een boomerang in de gezichten terug kunnen keren.
birgervdd schreef: Maar dan ... + - 300 blaadjes gewoonweg niet gebruikt, o.a. vorig jaar ook opvallend veel gezien in PO1 match tegen de mauve. Valt natuurlijk niet op tijdens de tifo, maar wel nadien.
Dat eerste viel mij ook op. Er waren er érg veel die niet werden gebruikt en gewoon nog aan de stoeltjes kleefden na de match. Het voordeel voor jullie is dat jullie die kunnen hergebruiken. Maar het mag geen trend worden natuurlijk.
birgervdd schreef: Songbooks, die werden uitgedeeld buiten het stadion, gewoon op de grond gooien,
Ik heb er ook veel zien liggen op de grond in en onder de Noord, jammer genoeg. Ik snap nog altijd niet dat veel mensen gewoon dingen aannemen en daarna half bekijken om het weg te gooien. Idem met die andere flyers die vaak worden weggegooid. Bekijk eerst wat het is (je ziet dat toch echt snel) en beslis dan om het wel of niet aan te nemen.. Liever niet aannemen dan aannemen en weggooien.
Ik vond het trouwens plezant nog eens zo'n songbook te krijgen. Was toch al een jaar of 10-15 geleden dat dat nog eens het geval was dacht ik, niet?

Ofwel moeten jullie eens een nieuwsbrief vanuit Blue Army opstarten en daarin pakweg elke maand of elke 2 maanden iets plaatsen over het songbook en waar het online raadpleegbaar is. Ik hoor toch nog altijd vaak in de tribune (niet élke match, maar toch geregeld) mensen vragen van "wat zingen ze" of "hoe gaat die tekst". Nu goed, met zo'n nieuwsbrief bereik je dan ook enkel de BA-leden wat misschien te beperkt is... Anderzijds kan mond-aan-mondcommunicatie rond dat songbook hierdoor misschien versterkt worden.

Algemeen wel: ik was er vorig seizoen niet (wel 12 jaar abo maar een jaar weggeweest), maar algemeen heb ik de indruk dat het ganse stadion veel meer gelaten naar de matchen komt kijken dan vroeger, dat er minder passie en sfeer is. Zou er nog wat gezongen worden als de North Fanatics niet de moeite deden die ze doen?
Ja, als het anti-rsca of anti-gent is, dan ontploft het stadion. Of als we tegen een Europese topper spelen of tegen een rivaal. Binnen 2 weken tegen Antwerp zal het ook wel top zijn qua sfeer vermoed ik. Maar in andere matchen heb ik vaak het gevoel dat het of de NF of niks is wat ik hoor. Zelfs nu na de 1-1 vandaag viel het stil. Althans dat is mijn perceptie toch nu ik jammer genoeg terug in de Noord sta. Mijn gevoel vanuit de Oost was iets anders 2 jaar geleden. Misschien even BA-leden uit verschillende tribunes uithoren over hoe zij de sfeer in het stadion ervaren, want de perceptie is toch anders naargelang de tribune of welke ring.
birgervdd schreef: Geert Hunaerts het veld zien opkomen en er naar toe schreeuwen "Vuile Thuis-idioot, ga van dat plein!". Worden er mensen gedwongen om naar Club te komen kijken of zo? Wie zich in dit stukje aangesproken voelt, blijf volgende keer gewoon lekker thuis.
Echt? Damn zeg..
birgervdd schreef: Tot slot. Niks mis met het enthousiasme om vandaag "Anti-Buffalo" te zingen, maar kan datzelfde enthousiasme ook eens gebracht worden bij een "And it's FC Bruges"?
Hier erger ik me dus steendood aan ook. Anti-gezangen werken de laatste jaren beter dan Pro-gezangen. Je kan een uur zingen pro Club en geen kat die meedoet, maar zet 1 keer "anti-buffalo" of "alle joden zijn homo's" in en gans het stadion staat te daveren. Het op het Boudewijnstadion na grootste stadion van het land en veruit de meeste abonnees en het hoogste gemiddelde toeschouwersaantal, dat allemaal, ja. Maar soms heb ik het gevoel dat er meer anti-tegenstander zijn dan pro-Club.

En breek me de bek niet open over het zingen van "anti-buffalo" of "alle joden" in matchen die niets met Gent of RSCA te maken hebben. Zo'n zaken doen mij een afkeer krijgen van het supporteren. Wie bijvoorbeeld tegen pakweg STVV anti-buffalo gaat zingen, heeft in mijn ogen niets op Club te zoeken.



EDIT/ Excuses als dit alles wat te negatief overkomt of uitgedrukt is, mijn pessimisme is al enkele maanden aanwezig door meerdere factoren, dus neem wat ik zeg met wat korrels zout aub gezien ik het misschien harder uitdrukte dan ik bedoel.
Gebruikersavatar
birgervdd
Tester
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mar 2017, 23:53

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door birgervdd »

[spoiler]
Cedrinho schreef: Even op enkele dingen inpikken..
birgervdd schreef: Tifo geslaagd denk ik. Duidelijke boodschap met de banners, duidelijke afbeelding (Nee, Filip Joos, het was niet het Brugse Belfort).
Klopt. Zoals gewoonlijk mooie tifo!
Also, heeft Joos dat écht gezegd? :/
birgervdd schreef: Cantus niet geslaagd. Op de zijkanten in de Noord waait veel geluid gewoon weg, dus de zang heb ik bij momenten gewoon niet goed gehoord. Nochtans voor de match de repetitie gevolgd en de teksten waren zowel door Geert als Filip goed gekend hoor. Op het veld staan voor 30.000 man, het is allemaal niet zo evident. Anderzijds geen chemie tussen begeleiding gitaar en publiek. Dachten dat het een goed idee was voor het tempo aan te geven van bepaalde songs. Aan een volgende keer zijn dus nog wat werkpunten.
Die cantus is inderdaad wat geflopt, jammer genoeg. Toen Hunaerts van het veld afstapte achteraf had ik ook de indruk dat hij zelf ontgoocheld was. Had een uitstraling "Och, fuck it, we hebben gefaald".

Misschien was dit gewoon niet de ideale match hiervoor? Matchen tegen Gent en RSCA en zo zijn sowieso erg beladen waardoor je niet echt een cantus nodig hebt om hier de vlam in de pan te jagen. Misschien eerder aangewezen voor "gezapige" matchkes tegen sympathiekere ploegen genre Mechelen of Westerlo of zo?
Enfin, ik zoek ook maar mogelijke verklaring achteraf, vooraf had ik hier niet bij stil gestaan.

Over de gitaar.. Geen idee, maar was die nodig? Ergens snap ik het wel, maar tegelijk.. Supportersgezangen hoeven op zich geen ritme te hebben. Zo'n YNWA wordt vaak ook net iets té rap gezongen wanneer men de muziek stil zet waardoor het niet meer klopt wanneer de muziek terug luider komt te staan, maar nobody cares.

Dus misschien proberen zonder gitaar en iets spontaner ook? Bvb niet na een song gaan zeggen van "ok, da was goe, nu de volgende song" (niet dat Hunaerts dat deed hé), maar gewoon overgaan van ene song naar andere. Een song inzetten, iedereen laten meedoen en als het wat verwatert de volgende song "spontaan" inzetten.
Als ik me goed herinner heeft SKIN dat trouwens ook ooit eens gedaan op het hoofdveld tijdens de fandag en dat was iets meer geslaagd. Al moet ik hier ook bij zeggen dat dat de enige cantus was voor die van vandaag die ik heb meegemaakt, dus ik kan mijn mening niet op veel baseren.
birgervdd schreef: DJ-set geslaagd. Veel volk en iedereen leek zich daar heel goed toch te amuseren.
Hier was ik niet bij, maar leuk om horen! Wel wat riskant om die vooraf aan te kondigen als een vaststaand feit. Het lijkt me logischer om te gaan zeggen van "DJ-set na de match in geval van winst", want als we niet winnen zou dergelijke communicatie als een boomerang in de gezichten terug kunnen keren.
birgervdd schreef: Maar dan ... + - 300 blaadjes gewoonweg niet gebruikt, o.a. vorig jaar ook opvallend veel gezien in PO1 match tegen de mauve. Valt natuurlijk niet op tijdens de tifo, maar wel nadien.
Dat eerste viel mij ook op. Er waren er érg veel die niet werden gebruikt en gewoon nog aan de stoeltjes kleefden na de match. Het voordeel voor jullie is dat jullie die kunnen hergebruiken. Maar het mag geen trend worden natuurlijk.
birgervdd schreef: Songbooks, die werden uitgedeeld buiten het stadion, gewoon op de grond gooien,
Ik heb er ook veel zien liggen op de grond in en onder de Noord, jammer genoeg. Ik snap nog altijd niet dat veel mensen gewoon dingen aannemen en daarna half bekijken om het weg te gooien. Idem met die andere flyers die vaak worden weggegooid. Bekijk eerst wat het is (je ziet dat toch echt snel) en beslis dan om het wel of niet aan te nemen.. Liever niet aannemen dan aannemen en weggooien.
Ik vond het trouwens plezant nog eens zo'n songbook te krijgen. Was toch al een jaar of 10-15 geleden dat dat nog eens het geval was dacht ik, niet?

Ofwel moeten jullie eens een nieuwsbrief vanuit Blue Army opstarten en daarin pakweg elke maand of elke 2 maanden iets plaatsen over het songbook en waar het online raadpleegbaar is. Ik hoor toch nog altijd vaak in de tribune (niet élke match, maar toch geregeld) mensen vragen van "wat zingen ze" of "hoe gaat die tekst". Nu goed, met zo'n nieuwsbrief bereik je dan ook enkel de BA-leden wat misschien te beperkt is... Anderzijds kan mond-aan-mondcommunicatie rond dat songbook hierdoor misschien versterkt worden.

Algemeen wel: ik was er vorig seizoen niet (wel 12 jaar abo maar een jaar weggeweest), maar algemeen heb ik de indruk dat het ganse stadion veel meer gelaten naar de matchen komt kijken dan vroeger, dat er minder passie en sfeer is. Zou er nog wat gezongen worden als de North Fanatics niet de moeite deden die ze doen?
Ja, als het anti-rsca of anti-gent is, dan ontploft het stadion. Of als we tegen een Europese topper spelen of tegen een rivaal. Binnen 2 weken tegen Antwerp zal het ook wel top zijn qua sfeer vermoed ik. Maar in andere matchen heb ik vaak het gevoel dat het of de NF of niks is wat ik hoor. Zelfs nu na de 1-1 vandaag viel het stil. Althans dat is mijn perceptie toch nu ik jammer genoeg terug in de Noord sta. Mijn gevoel vanuit de Oost was iets anders 2 jaar geleden. Misschien even BA-leden uit verschillende tribunes uithoren over hoe zij de sfeer in het stadion ervaren, want de perceptie is toch anders naargelang de tribune of welke ring.
birgervdd schreef: Geert Hunaerts het veld zien opkomen en er naar toe schreeuwen "Vuile Thuis-idioot, ga van dat plein!". Worden er mensen gedwongen om naar Club te komen kijken of zo? Wie zich in dit stukje aangesproken voelt, blijf volgende keer gewoon lekker thuis.
Echt? Damn zeg..
birgervdd schreef: Tot slot. Niks mis met het enthousiasme om vandaag "Anti-Buffalo" te zingen, maar kan datzelfde enthousiasme ook eens gebracht worden bij een "And it's FC Bruges"?
Hier erger ik me dus steendood aan ook. Anti-gezangen werken de laatste jaren beter dan Pro-gezangen. Je kan een uur zingen pro Club en geen kat die meedoet, maar zet 1 keer "anti-buffalo" of "alle joden zijn homo's" in en gans het stadion staat te daveren. Het op het Boudewijnstadion na grootste stadion van het land en veruit de meeste abonnees en het hoogste gemiddelde toeschouwersaantal, dat allemaal, ja. Maar soms heb ik het gevoel dat er meer anti-tegenstander zijn dan pro-Club.

En breek me de bek niet open over het zingen van "anti-buffalo" of "alle joden" in matchen die niets met Gent of RSCA te maken hebben. Zo'n zaken doen mij een afkeer krijgen van het supporteren. Wie bijvoorbeeld tegen pakweg STVV anti-buffalo gaat zingen, heeft in mijn ogen niets op Club te zoeken.



EDIT/ Excuses als dit alles wat te negatief overkomt of uitgedrukt is, mijn pessimisme is al enkele maanden aanwezig door meerdere factoren, dus neem wat ik zeg met wat korrels zout aub gezien ik het misschien harder uitdrukte dan ik bedoel.
Jup, gezegd door Joos op TV :lol:

Ik denk vooral qua invulling dat we de bal misgeslagen hebben bij de cantus. Old skool fan met micro was misschien wel gelukt. Gegokt en verloren. Shit happens. Waarmee ik die 2 gasten niks verwijt, zoals gezegd tijdens de repetitie kenden ze wel degelijk de teksten.

Meeste songteksten staan op http://www.bluearmy.be ;)

30.000 fans in een stadion, dat is gewoon een weerspiegeling van de maatschappij. Spijtig genoeg merk je ook in dagdagelijks leven heel veel negativiteit en verzuring 'Buren klagen over spelende kinderen etc.'. Zo ook dus op Club blijkbaar. Het is blijkbaar veel leuker om negatief te doen. Pers werkt dat ook in de hand. Deze week liep er een interview-aanvraag binnen voor Blue Army ivm ontslag van Hein. Why the fuck zouden wij daar überhaupt commentaar willen over geven. Maar de grootste papieren tifo van de Benelux vorig seizoen tegen de mauve? Aah dan gaan we een kotje in de gazet zetten van 2cm op 2cm. Ben is benieuwd volgend jaar als we onze 20e verjaardag vieren met waarschijnlijk 100 sfeeracties op de teller of we dan nog interessant genoeg zullen zijn voor de persmeute.

Logisch dat die mentaliteit zich doortrekt in de sfeer. SKIN heeft daar een interessante theorie over. Een sfeertribune moet een staantribune zijn. Waarom? Die vernieuwt zichzelf na verloop van tijd. Jan Breydel werd ifv veiligheidsvoorschriften omgebouwd naar een volledig zit-stadion. Daarom is Blue Army destijds opgericht, omdat er al zittend nog al weinig sfeer kan gemaakt worden en omdat door de verbouwingen van Euro 2000 de Noord-boven een volledig nieuwe tribune was. Het probleem van de Noord-boven is echter dat daar heel veel mensen zitten, die al jarenlang abo zijn, maar die hebben niet meer de mentaliteit van 15 jaar terug. Wat ook logisch is. Ondertussen is daar ook volk tussengekomen dat wel 90min ambiance wil maken, die wel willen rechtstaan. In een staantribune heb je dat niet. Na verloop van tijd gaan de mensen die het rustiger willen hebben, verhuizen naar een zitplaats. Ondanks het goeie idee om van de Noord- en Oost-beneden een sfeer/staantribune te maken, los je dat probleem nu niet meer op in Jan Breydel. Omdat verhuizen moeilijk is, zeker als je met meerdere bij elkaar wil zitten, door de grote vraag en het beperkte aanbod. En omdat er geen verschil is in comfort met andere plekken in het stadion. Dus die 2 denkwijzes over voetbalbeleving blijven constant botsen. Kan volgens mij enkel opgelost worden in een nieuw stadion. Lukt niet meer op Jan Breydel omdat er veel gehecht zijn aan hun plek en hun comfort.
Laatst gewijzigd door birgervdd op 02 okt 2017, 00:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
birgervdd
Tester
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mar 2017, 23:53

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door birgervdd »

Trouwens, dat wil ik toch ook nog eens vermelden, ondanks die + - 300 niet active tifo meewerkers dit weekend, is de Noord (en zelfs bij uitbreiding Jan Breydel) een heel gedisciplineerd tifo-publiek. 3 dubbele wisseltifo, stadion-wisseltifo, ... ook vandaag (cfr gisteren) werd de tifo heel lang de lucht ingestoken. Daarin zijn we met voorsprong de beste in België. Als je dan vorige week Charleroi zag of vorig jaar Gent, waar ze, ochot, de stoeltjes moeten volgen om hun tifo te leggen ... .
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door Cedrinho »

birgervdd schreef: Logisch dat die mentaliteit zich doortrekt in de sfeer. SKIN heeft daar een interessante theorie over. Een sfeertribune moet een staantribune zijn. Waarom? Die vernieuwt zichzelf na verloop van tijd. Jan Breydel werd ifv veiligheidsvoorschriften omgebouwd naar een volledig zit-stadion. Daarom is Blue Army destijds opgericht, omdat er al zittend nog al weinig sfeer kan gemaakt worden en omdat door de verbouwingen van Euro 2000 de Noord-boven een volledig nieuwe tribune was. Het probleem van de Noord-boven is echter dat daar heel veel mensen zitten, die al jarenlang abo zijn, maar die hebben niet meer de mentaliteit van 15 jaar terug. Wat ook logisch is. Ondertussen is daar ook volk tussengekomen dat wel 90min ambiance wil maken, die wel willen rechtstaan. In een staantribune heb je dat niet. Na verloop van tijd gaan de mensen die het rustiger willen hebben, verhuizen naar een zitplaats. Ondanks het goeie idee om van de Noord- en Oost-beneden een sfeer/staantribune te maken, los je dat probleem nu niet meer op in Jan Breydel. Omdat verhuizen moeilijk is, zeker als je met meerdere bij elkaar wil zitten, door de grote vraag en het beperkte aanbod. En omdat er geen verschil is in comfort met andere plekken in het stadion. Dus die 2 denkwijzes over voetbalbeleving blijven constant botsen. Kan volgens mij enkel opgelost worden in een nieuw stadion. Lukt niet meer op Jan Breydel omdat er veel gehecht zijn aan hun plek en hun comfort.
Klopt volledig lijkt me.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de Noordtribune in het nieuwe stadion een tribune in 1 stuk wordt, zonder ringen. De rest van het stadion kan gerust ringen bevatten, maar de Noord moet 1 grote tribune worden waar iedereen kan rechtstaan (opklapbare zitjes). Zie Gelbe Wand.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door Bosko »

Bart Verhaeghe schreef: We hebben ons daarvoor geïnspireerd op het stadion van Dortmund. Aan de kanten achter het doel zullen we een tribune zetten die doet denken aan 'der Gelben Wand'. Dat moet bij ons dan een 'blauw-zwarte muur' worden.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door Cedrinho »

Gebruikersavatar
birgervdd
Tester
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mar 2017, 23:53

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door birgervdd »

BIRGER VANDENDRIESSCHE - MAG ER NOG EMOTIE ZIJN?

Wat hebben Anthony Limbombe, Andres Iniesta en Lionel Messi gemeen? Ja, u kan het al raden. De winning-goal scoren, truitje uitzwieren en geel incasseren. Toegegeven, de finale van het WK of de Spaanse Classico is nog iets anders dan, met alle respect, een uit-wedstrijd op KV Oostende. Maar mag er nog emotie zijn, ja?

In Het Nieuwsblad vandaag stond in een column te lezen dat de respectievelijke schrijver zijn hemd ook niet uittrekt na het schrijven van een topstuk. Wel, veel harder kan je een bal niet misslaan. Een doelpunt maken, is altijd leuk, maar in ‘the dying seconds’? Is het dan echt niet te begrijpen dat je even, door pure adrenaline, jezelf volledig verliest in het moment? Een wedstrijd beslissen in de slotseconden, dat is een heerlijk gevoel. Dat is even weg zijn van de wereld.

Ik heb het geluk gehad, zij het op een iets bescheidener niveau, dat enkele keren te mogen meemaken, maar ik vrees dat de schrijver nooit in deze bevoorrechte positie gezeten heeft, noch de scheidsrechter, want anders maak je geen vergelijking tussen appelen en peren of trek je geen gele kaart.

Jerome Nzolo ging ook ooit eens een gele kaart geven voor het uittrekken van het shirt na een doelpunt. Het was het doelpunt van Ivan Leko in de afscheidsmatch van François Sterchele. Leko trok zijn shirt met nummer 23 uit, legde het op de grond, knielde en sloeg zijn handen ten hemel. Gelukkig wezen de Westerlo-spelers Nzolo erop dat het niet het moment was om de regeltjes letterlijk toe te passen. Nzolo liet begaan, maar ging toch even tegen Leko zeggen dat het niet meer mocht. Dat is nu bijna 10 jaar geleden, maar ik vrees dat het gezond verstand nog altijd niet doorgedrongen is in het scheidsrechterskorps.

Ja, maar, dat zijn nu éénmaal de regels hoor ik de regelnichten in de verte al roepen en vermanend met het vingertje wijzen. De meest dwaze regel ooit in de geschiedenis van de sport. Even dwaas is het verbod om te vieren met de fans. Dat mocht Raheem Sterling aan den lijve ondervinden in het begin van het seizoen toen hij de winner lukte voor Man City en dat aan de boarding ging vieren met de meegereisde fans. Mike Dean schoof hem zijn 2e gele kaart onder de neus.

Trouwens, wie heeft die dwaze regel ooit uitgevonden? De volgevreten bobo’s van de FIFA uit Zürich. Zouden ze überhaupt wel weten of een bal vierkant of rond is? En zijn dat de mannen waar we slaafs elk opgelegd regeltje van gaan slikken? Zwarte maatpakken die niet eens beschaamd zijn dat malafide organisatiecomités werknemers, soms zelfs tot de dood, laten uitbuiten in de rush van megalomane stadionprojecten voor het WK voetbal. Gangsters die graag graaien in geldpotten en niet vies zijn van een omkoping meer of minder.

Tot slot, graag een oproep aan alle voetballers ter wereld. Bij elke belangrijke goal of meedogenloos schoon doelpunt, trek dat shirt uit! Spring over de boarding en vier het met de fans! Tot de dag dat emotie weer als normaal wordt beschouwd in onze prachtige volkssport genaamd voetbal.

MEER BLOGS OP BLUEARMY.BE
Laatst gewijzigd door birgervdd op 16 okt 2017, 16:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door Cedrinho »

Nzolo heeft mijn eeuwige respect voor die Sterchelematch tegen Westerlo en de menselijkheid waarmee hij die match floot. Dat hij daar aan Leko geen geel gaf staat ook bij mij in het geheugen gegrift.

Soit, volledig akkoord met deze column. Absoluut idiote regel.



EDIT/ Wat niet wegneemt dat het op zich niet slim is om nog een dergelijke 2e gele kaart te pakken. Al snap ik het uiteraard wel. Eigenlijk moeten ze gewoon een onderscheid maken tussen zo'n beslissende goal in pakweg de laatste 5 minuten van de match en op een eerder moment in de match..
Laatst gewijzigd door Cedrinho op 16 okt 2017, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door PetjeFCB »

Cedrinho schreef: Nzolo heeft mijn eeuwige respect voor die Sterchelematch tegen Westerlo en de menselijkheid waarmee hij die match floot. Dat hij daar aan Leko geen geel gaf staat ook bij mij in het geheugen gegrift.

Soit, volledig akkoord met deze column. Absoluut idiote regel.



EDIT/ Wat niet wegneemt dat het op zich niet slim is om nog een dergelijke 2e gele kaart te pakken. Al snap ik het uiteraard wel. Eigenlijk moeten ze gewoon een onderscheid maken tussen zo'n beslissende goal in pakweg de laatste 5 minuten van de match en op een eerder moment in de match..
Dus 6 minuten voor tijd is geel, 4 minuten voor tijd niet? Wat als er 5 min extra tijd is??? Wat als een 39- jarige verdediger voor eerste keer on zijn carrière scoort, mag die dan niet zo vieren? Voor hem mss even grote ontlading?

Dat is al zeker idioot. Regel is ook idioot, mag gewoon afgeschaft worden.

Maar langs andere kant, tis toch niet dat het uittrekken van je shirt enige mogelijkheid is om te vieren. Net alsof er daar zonder geen emotie meer is in het voetbal. Op dat vlak ook niet akkoord met de bovenstaande column, want je laat uitschijnen dat dit enige manier is om die ontlading te uiten
Het is maar 1 van de vele manieren.

En ja, ik mag dan mss een regelnicht zijn, maar gele kaart was volledig terecht. Hoe idioot de regel ook is, ze is er. En de scheidsrechter moet de regels toepassen zoals ze er zijn. Hoe idioot we die ook vinden. Zo kan iemand een prachtgoal scoren vanuit buitenspel. Stel je voor dat scheids dan zegt, jah ik kan toch moeilijk zo'n prachtgoal afkeuren voor zo'n domme regel(naar analogie met Mulder)...
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door Cedrinho »

Ik bedoel gewoon dat de refs de situatie moeten kunnen aanvoelen. Dat van die 5 minuten was slechts een voorbeeld om aan te tonen dat bvb een last-minute winner anders aanvoelt dan ergens halfweg de match of zo. Jouw voorbeeld klopt zeker ook, ik denk aan Franky VDE's enige goal voor de Rode Duivels (waar hij zijn shirt niet uittrok, weet ik ook, maar again: voorbeeldsituatie).
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door fcb 4 life »

Is er een actie gepland voor zondag?
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door Clubpolska »

fcb 4 life schreef: Is er een actie gepland voor zondag?
Uhu, broek af in minuut 8.
Oh Frail.
Gebruikersavatar
birgervdd
Tester
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mar 2017, 23:53

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door birgervdd »

GILLES D. - DE ROMANTIEK VAN VERVLOGEN TIJDEN

Acht februari 2004. Ik zat toen in m’n laatste jaar van het middelbare onderwijs, sociale media bestonden nog niet, muziek werd nog op CD aangekocht en op m’n gsm toestel stonden nog vier letters per toets. Bij ons stond Dany Verlinden nog in doel, verdeelde Englebert het middenveld, en dienden Verheyen, Lange en Mendoza voor de doelpunten te zorgen. Om maar te zeggen dat het verdomd lang geleden is dat we Antwerp nog eens op bezoek kregen in het Jan Breydelstadion.

Niet enkel op het veld, maar ook ernaast is het een wedstrijd die steeds de gemoederen weet te beroeren. De beide harde kernen lusten elkaar rauw. En dat is beleefd uitgedrukt. In het collectors-item dat volgende week verschijnt over meer dan dertig jaar Brugse harde kern, het boek ‘East-Side Never Dies’, zullen ongetwijfeld meerdere pagina’s gewijd worden aan die rivaliteit. Bij het bekendmaken van de competitiekalender werd 22 oktober dan ook bij velen met stip in de agenda aangeduid. Ook bij de ordediensten trouwens. Maar met minder enthousiasme.

En ook al mag er dan een vijandschap zijn tussen onze beide ploegen, die voor sommige supporters zelfs verder gaat dan die tegen anderlecht, toch moeten we bekennen dat er ook veel gelijkenissen zijn tussen onze clubs. Wederom op het veld - met strijdend voetbal, mannen met baarden die er hun kop voor leggen, harde beren veeleer dan technische dribbelaars – maar ook ernaast. De supporters, daarin zijn die van Club en Antwerp uniek. De trouw, de passie, de beleving. Volgend over land en zee.

Vandaag de dag is voetbal steeds meer commerce waarbij alles la-la-la en vooral plezant moet zijn. Ga maar eens naar de Rode Duivels kijken. Door velen wordt er meer plezier beleefd aan het schminken van de wangen en het zwaaien met de vlaggetjes dan aan wat zich op het veld afspeelt. In dat opzicht zijn grote delen van de supporters van Club en Antwerp diegene die nog enig weerwerk bieden. Wij zijn nog écht. Wij zijn nog datgene waar ik destijds als jong manneke van onder de indruk raakte. Dat Engels sfeertje. Mannen. Echte mannen. Rauw. Trots. Zingend. Hevig juichend, exploderend bij elk doelpunt. Vaak een hoek af en niet altijd binnen de lijntjes kleurend. Door de goegemeente veelal scheef bekeken, niet begrepen. Maar tenminste staand voor een identiteit en altijd het voetbal zelf – de essentie – voorop plaatsend.

En daarom ben ik maar wat blij dat een cultclub als Antwerp, met meer dan tienduizend trouwe volgelingen, na een helletocht van dertien jaar tweede klasse terug op het hoogste niveau speelt. Een meerwaarde voor onze competitie. Veel meer dan het zoveelste provincieploegje dat moet spelen voor beperkt gevulde tribunes met plaatselijke commerçanten en lokale jeugdbewegingen.

Zondag zal ons stadion weer kolken, zal de boel weer ontploffen. Zondag zullen we er even weer van kunnen proeven, zullen we het even weer voelen.

Die romantiek van vervlogen tijden.

MEER BLOGS OP BLUEARMY.BE
Gebruikersavatar
birgervdd
Tester
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mar 2017, 23:53

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door birgervdd »

https://www.blauwzwartfans.be/2017/10/b ... n-antwerp/

20 oktober 2017 10:03 - Club Brugge werkt zondag de topper af tegen Antwerp. Het zal een beladen wedstrijd worden, want The Great Old staat derde en brengt een vurige supportersschare mee. Maar het Blauw-Zwarte legioen zal ongetwijfeld niet moeten onderdoen, zeker niet nu Blue Army een speciaal verzoek lanceert.

“Nu zondag hopen we zoveel mogelijk Blauw-Zwarte vlaggen en spandoeken te zien in Jan Breydel! Haal de vlaggen en spandoeken dus maar eens vanonder het stof!”, luidt de oproep van onze grootste supportersgroep.

En daar blijft het niet bij: “Voor de fans in de Noord nog een extra mededeling. Draag zoveel mogelijk blauw, zodat de Noord één grote blauwe zee wordt! Onze Club is bezig aan een mooie reeks met goed voetbal. Laat ons samen met alle fans onze ploeg steunen op zoek naar records! COME ON FCB!” De beste competitiestart in 15 jaar is alleszins al een feit … .

:Flag: :Flag: :Flag:
Gebruikersavatar
birgervdd
Tester
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mar 2017, 23:53

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door birgervdd »

JIM NEYT - TRUE PASSION IS POSITIVE PASSION

Wat is de verklaring van de huidige 30/36 in de vaderlandse competitie van onze geliefde club? Is het omdat we geen Europees voetbal meer spelen en ons zo volledig kunnen concentreren op de Jupiler Pro League met af en toe een bekerwedstrijd ertussen gepland? Ja, dat kan één van de verklaringen zijn, maar het is een aaneenschakeling van. We hebben inderdaad meer tijd om tactisch te trainen, doordat er in de week amper een wedstrijd op het programma staat. Het rotatiesysteem dat we kennen onder het tijdperk van Michel Preud’homme hoeft niet meer gebruikt te worden, waardoor er een ingespeeld elftal word gecreëerd. Spelers als Lior Refaelov en Jelle Vossen starten hierdoor sneller op de bank dan dat ze in de basis worden gedropt. Maar dat weet je als je over een spelerskern beschikt waar je ieder jaar van uitgaat dat ze op het Europees toneel verschijnen voor een langere periode dan dit seizoen.

De midweekwedstrijd op Genk was dan vooral in de eerste helft van een ander kaliber dan dat we gewend waren. Na een dik halfuur stonden de Limburgers in het voordeel qua doelkansen (vijf tegen één) en zat spelmaker Hans Vanaken niet in de wedstrijd. Even later volgde dan het doelpunt voor Racing Genk, op het einde van de eerste helft, door het gekende handelsmerk van Malinovsky. Club Brugge kwam na de rust met een ander gezicht uit de kleedkamer waar de gelijkmaker dichter in de lucht hing dan de dubbele voorsprong voor Racing Genk, die er kwam op het einde van de tweede helft.

In de voorgaande wedstrijden waar we wel aan het langste eind wisten te trekken gaan vele trainingen aan vooraf waar de basis werd gelegd voor dit succes. Een training moet net als een wedstrijd voor Ivan Leko gezonde agressiviteit, grinta en strijdlust bevatten. Hij laat dan ook op geen enkel moment zijn spelers los. Jonge spelers worden door ancien Timmy Simons met ervaring geleid. Een moment dat me dan ook zal bijblijven is wanneer ik op een mooie zomerdag, in volle voorbereiding op het nieuwe voetbalseizoen, tijdens een wedstrijdvorm Ruud Vormer luidkeels naar Timmy Simons hoorde roepen: “Nog één keer ouwe, loop maar door!”. En Timmy raasde in zijn gekende loopstijl door het centrum en knalde vanop een afstand van zestien meter de bal heerlijk in de winkelhaak. Amusement alom bij de spelers.

Zondag spelen we dan tegen die andere Limburgers, Sint Truiden. Waar Brandon Mechele onder Ivan Leko herrees en weinigen hadden gedacht dat hij dit niveau zou halen. Want Ivan Leko is geen trainer die kijkt naar namen, maar vooral kijkt wat er word gepresteerd op trainingen. Klasse! Daarnaast wil ik ook het woord klasse gebruiken voor de crowdfunding die op één dag tijd het bedrag inzamelde voor Peter Depover, die slachtoffer werd van hooligans. We zijn verdomd één grote Blauw Zwarte familie die steeds van het Jan Breydelstadion een onneembare vesting proberen te maken op een positieve manier. En dat zullen we blijven doen want niemand maakt de naam van onze Club zwart. Mijn club, jouw club, onze club. Het is een passie, maar laat het een positieve passie blijven!

MEER BLOGS OP BLUEARMY.BE
Plaats reactie