[18.] Marvelous Nakamba

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: [?.] Marvelous Nakamba

Bericht door Peet »

Fire schreef:
Alethio schreef: En terecht. Alleen maar goed dus.
Zoals Alethio hier zegt Peet, dit is toch enkel maar positief?
Laat de concurrentie zich maar fucking dubbelplooien. Als je onze 6 wil worden, moet je Timmy minstens matchen als het aankomt op trainingsarbeid, werkethiek en inzet.

Fuck als het mogelijk was dan zou ik 11 spelers met Timmy's attitude willen. Al was het maar om de hele kern fucking scherp te halen.
Ik zal me verduidelijken. Na de communciatie omtrent zijn verlenging heb ik er absoluut geen probleem meer mee :mrgreen:
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [?.] Marvelous Nakamba

Bericht door Fire »

Ja peet, we verwachten wel dat ieder member alle clubcommunicatie goed heeft doorgenomen he ;-)
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: [?.] Marvelous Nakamba

Bericht door BlueJedi »

Fire schreef:
Alethio schreef: En terecht. Alleen maar goed dus.
Zoals Alethio hier zegt Peet, dit is toch enkel maar positief?
Laat de concurrentie zich maar fucking dubbelplooien. Als je onze 6 wil worden, moet je Timmy minstens matchen als het aankomt op trainingsarbeid, werkethiek en inzet.

Fuck als het mogelijk was dan zou ik 11 spelers met Timmy's attitude willen. Al was het maar om de hele kern fucking scherp te halen.
Mentaliteit zou niet het enige criterium mogen zijn.

Als je ziet dat Simons de meeste snelle aanvallers niet meer kan bijbenen, altijd professionele fouten moet maken om dit te compenseren en zijn spel in balbezit zich beperkt tot een zijwaartse of achterwaartse pas die dan tot overmaat van ramp 9 kansen of 10 nog niet zuiver is ook dan is het toch duidelijk dat hij niks meer te zoeken heeft op een voetbalveld. Ook niks zo pijnlijk als Simons op doel zien trappen, hij kan er meestal niet verder naast zitten al mocht hij het er expres voor proberen.

Simons is een heel beperkte voetballer, geen creativiteit, zeer beperkt technisch vermogen, zijn mentaliteit is wel altijd top en dat is de enigste reden dat hij het volgens mij ooit gemaakt heeft als profvoetbaler. Fysiek was hij vroeger ook een beest en kon hij spelen als een betrouwbare stofzuiger, niks mis mee maar die fysieke dynamiek is met de leeftijd wel serieus verwaterd. Hij is nu gewoon te traag om met zijn beperkte capaciteiten nog van enige nut te zijn op een voetbalveld.

Dan mag je over zoveel topmentaliteit beschikken als je wilt maar al de rest is er al lang niet meer en geloof het of niet maar mentaliteit alleen maakt echt geen goals en zorgt er ook niet voor dat we geen dom balverlies lijden.

Als we vooruit willen op voetbalend gebied dan moet je Simons opzij schuiven als speler zo simpel is het en al de rest is romantisch gezever dat ons geen punten of goed voetbal zal opleveren.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: RE: Re: [?.] Marvelous Nakamba

Bericht door Peet »

BlueJedi schreef:
Fire schreef:
Alethio schreef: En terecht. Alleen maar goed dus.
Zoals Alethio hier zegt Peet, dit is toch enkel maar positief?
Laat de concurrentie zich maar fucking dubbelplooien. Als je onze 6 wil worden, moet je Timmy minstens matchen als het aankomt op trainingsarbeid, werkethiek en inzet.

Fuck als het mogelijk was dan zou ik 11 spelers met Timmy's attitude willen. Al was het maar om de hele kern fucking scherp te halen.
Mentaliteit zou niet het enige criterium mogen zijn.

Als je ziet dat Simons de meeste snelle aanvallers niet meer kan bijbenen, altijd professionele fouten moet maken om dit te compenseren en zijn spel in balbezit zich beperkt tot een zijwaartse of achterwaartse pas die dan tot overmaat van ramp 9 kansen of 10 nog niet zuiver is ook dan is het toch duidelijk dat hij niks meer te zoeken heeft op een voetbalveld. Ook niks zo pijnlijk als Simons op doel zien trappen, hij kan er meestal niet verder naast zitten al mocht hij het er expres voor proberen.

Simons is een heel beperkte voetballer, geen creativiteit, zeer beperkt technisch vermogen, zijn mentaliteit is wel altijd top en dat is de enigste reden dat hij het volgens mij ooit gemaakt heeft als profvoetbaler. Fysiek was hij vroeger ook een beest en kon hij spelen als een betrouwbare stofzuiger, niks mis mee maar die fysieke dynamiek is met de leeftijd wel serieus verwaterd. Hij is nu gewoon te traag om met zijn beperkte capaciteiten nog van enige nut te zijn op een voetbalveld.

Dan mag je over zoveel topmentaliteit beschikken als je wilt maar al de rest is er al lang niet meer en geloof het of niet maar mentaliteit alleen maakt echt geen goals en zorgt er ook niet voor dat we geen dom balverlies lijden.

Als we vooruit willen op voetbalend gebied dan moet je Simons opzij schuiven als speler zo simpel is het en al de rest is romantisch gezever dat ons geen punten of goed voetbal zal opleveren.
Feit dat hij überhaupt op zijn 40e prof is, wil gewoon zeggen dat hij wel degelijk genoeg begaafd is/was als prof.
In zijn topjaren was hij snel en vooral heel secure voetballer.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: [?.] Marvelous Nakamba

Bericht door Alethio »

Tuurlijk is mentaliteit niet het enige criterium. Maar wel datgene waar het over ging. Zijn aanwezigheid en niet-aflatende inzet zorgt ervoor dat de mentaliteit bij zijn concurrenten ook top zal moeten zijn. En dat is uitstekend. Op voetballend gebied zal hij wel tekortschieten om in de basis te komen, maar dat is geen schande op zijn leeftijd.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3362
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RE: Re: [?.] Marvelous Nakamba

Bericht door IsO »

Peet schreef:
BlueJedi schreef:
Fire schreef:
Alethio schreef: En terecht. Alleen maar goed dus.
Zoals Alethio hier zegt Peet, dit is toch enkel maar positief?
Laat de concurrentie zich maar fucking dubbelplooien. Als je onze 6 wil worden, moet je Timmy minstens matchen als het aankomt op trainingsarbeid, werkethiek en inzet.

Fuck als het mogelijk was dan zou ik 11 spelers met Timmy's attitude willen. Al was het maar om de hele kern fucking scherp te halen.
Mentaliteit zou niet het enige criterium mogen zijn.

Als je ziet dat Simons de meeste snelle aanvallers niet meer kan bijbenen, altijd professionele fouten moet maken om dit te compenseren en zijn spel in balbezit zich beperkt tot een zijwaartse of achterwaartse pas die dan tot overmaat van ramp 9 kansen of 10 nog niet zuiver is ook dan is het toch duidelijk dat hij niks meer te zoeken heeft op een voetbalveld. Ook niks zo pijnlijk als Simons op doel zien trappen, hij kan er meestal niet verder naast zitten al mocht hij het er expres voor proberen.

Simons is een heel beperkte voetballer, geen creativiteit, zeer beperkt technisch vermogen, zijn mentaliteit is wel altijd top en dat is de enigste reden dat hij het volgens mij ooit gemaakt heeft als profvoetbaler. Fysiek was hij vroeger ook een beest en kon hij spelen als een betrouwbare stofzuiger, niks mis mee maar die fysieke dynamiek is met de leeftijd wel serieus verwaterd. Hij is nu gewoon te traag om met zijn beperkte capaciteiten nog van enige nut te zijn op een voetbalveld.

Dan mag je over zoveel topmentaliteit beschikken als je wilt maar al de rest is er al lang niet meer en geloof het of niet maar mentaliteit alleen maakt echt geen goals en zorgt er ook niet voor dat we geen dom balverlies lijden.

Als we vooruit willen op voetbalend gebied dan moet je Simons opzij schuiven als speler zo simpel is het en al de rest is romantisch gezever dat ons geen punten of goed voetbal zal opleveren.
Feit dat hij überhaupt op zijn 40e prof is, wil gewoon zeggen dat hij wel degelijk genoeg begaafd is/was als prof.
In zijn topjaren was hij snel en vooral heel secure voetballer.
Dat dat hier weer over Simons moet gaan zeg. Als Nakamba en eventueel Vanlerberghe doen wat ze moeten doen, komt Timmy er niet vaak meer aan te pas. Alvast blij om te lezen dat Nakamba de juiste mentaliteit lijkt te hebben.

Paar bedenkingen bij de post van BlueJedi:

- Mentaliteit zal dan toch niet het enige geweest zijn dat meespeelde bij het feit dat Timmy het gemaakt heeft als profvoetballer. Je noemt zelf immers zijn fysiek en zijn betrouwbaarheid als stofzuiger (lees: positiespel, goeie beslissingen/spel lezen).
- Was hij technisch beter geweest en had hij een beter schot gehad, had hij naar alle waarschijnlijkheid hoger op het veld gestaan, en niet op de 6.
- Of hij in het systeem-Leko nog nuttig zal kunnen zijn (op de 6 of centraal in de defensie) zal moeten blijken. Veel zal afhangen wat onze nieuwe T1 verwacht van zijn 6.
- Los van zijn afnemende kwaliteiten, is hij nog steeds niet de traagste van de kern, heeft hij nog steeds een behoorlijke motor en behoudt hij zijn positiespel en mogelijkheden om het spel te lezen. Daarmee kan hij, tot spijt van wie het benijdt, nog steeds een rol spelen in onze kern indien nodig, en mits hij op de juiste manier wordt 'gebruikt', met name op een manier waarin zijn zwakkere punten niet extra worden benadrukt (wel integendeel), maar waarin hij vooral zijn sterkere nog kan uitspelen.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [?.] Marvelous Nakamba

Bericht door Fire »

Of hoe BJ mijn punt volledig mistte. Eentje om te onthouden voor de awards van volgend jaar
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: [?.] Marvelous Nakamba

Bericht door BlueJedi »

Fire schreef: Of hoe BJ mijn punt volledig mistte. Eentje om te onthouden voor de awards van volgend jaar
Hoe dat zo ?

Jij zegt "Als je onze 6 wil worden, moet je Timmy minstens matchen als het aankomt op trainingsarbeid, werkethiek en inzet."

Er zullen zeer weinig spelers zijn die hem daarop gaan matchen laat staan beter zijn. Maar je rept dan ook met geen woord over zaken als: snelheid, spelinzicht, baltechniek

Als er een speler is die puur op basis van trainingsarbeid en werkethiek een pak minder is dan Timmy. Maar hij wel sneller is, zijn positiespel beter is en hij daardoor minder fouten maakt en balverlies lijdt dan Simons. En hij bovendien ook een betere baltechniek en spelinzicht heeft waardoor onze opbouw verzorgder is, we makkelijker aan kansen komen en meer goals zouden scoren dan lijkt het mij toch duidelijk dat je die speelt als onze nieuwe 6 en niet Simons.

Als je elke potentiële 6 gaat vergelijken met Simons op die punten die jij opnoemt dan zal Simons er inderdaad steeds uitkomen als de beste keuze. Dat i de reden waarom ik zeg dat mentaliteit absoluut niet het enige criterium is en mag zijn. Als je andere zaken in beschouwing neemt dan is het duidelijk dat de Simons van nu die 40 jaar oud is absoluut niet meer voldoet.

En als het iets totaal anders is dat je eigenlijk wou vertellen, dan moet je u maar beter uitdrukken.
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: [?.] Marvelous Nakamba

Bericht door Levi »

BlueJedi schreef:
Fire schreef: Of hoe BJ mijn punt volledig mistte. Eentje om te onthouden voor de awards van volgend jaar
Hoe dat zo ?

Jij zegt "Als je onze 6 wil worden, moet je Timmy minstens matchen als het aankomt op trainingsarbeid, werkethiek en inzet."

Er zullen zeer weinig spelers zijn die hem daarop gaan matchen laat staan beter zijn. Maar je rept dan ook met geen woord over zaken als: snelheid, spelinzicht, baltechniek

Als er een speler is die puur op basis van trainingsarbeid en werkethiek een pak minder is dan Timmy. Maar hij wel sneller is, zijn positiespel beter is en hij daardoor minder fouten maakt en balverlies lijdt dan Simons. En hij bovendien ook een betere baltechniek en spelinzicht heeft waardoor onze opbouw verzorgder is, we makkelijker aan kansen komen en meer goals zouden scoren dan lijkt het mij toch duidelijk dat je die speelt als onze nieuwe 6 en niet Simons.

Als je elke potentiële 6 gaat vergelijken met Simons op die punten die jij opnoemt dan zal Simons er inderdaad steeds uitkomen als de beste keuze. Dat i de reden waarom ik zeg dat mentaliteit absoluut niet het enige criterium is en mag zijn. Als je andere zaken in beschouwing neemt dan is het duidelijk dat de Simons van nu die 40 jaar oud is absoluut niet meer voldoet.

En als het iets totaal anders is dat je eigenlijk wou vertellen, dan moet je u maar beter uitdrukken.
Of jij moet werken aan je begrijpend lezen? Als je denkt dat je een carrière als Simons alleen maakt op basis van mentaliteit ga je zoals meestal in alle Posts die ik van je lees wel erg kort door de bocht. Op welk niveau voetbal of coach jij dat je blijkbaar een allesweter bent? Je weet het beter dan Preudhomme, Leko, Mannaert, Verhaeghe... Man je moet daar iets mee doen, al die toppploegen weten niet wat voor een manager ze missen door jou niet aan te stellen.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [?.] Marvelous Nakamba

Bericht door Fire »

Toch vreemd dat de rest van het forum blijkbaar wel begreep wat ik bedoel ;-)
ik heb mij beperkt tot Timmy zijn mentaliteit omdat het daarover ging in de originele discussie.
Timmy zit nog in de kern om die reden. Om die sublieme mentaliteit over te dragen aan de andere spelers.
Ik ben niet ingegaan op fysieke en voetbal technische eigenschappen omdat die daar niet relevant voor zijn.

Nu ga ik iets zeggen waar je waarschijnlijk totaal niet akkoord mee bent, but frankly who cares...
Ik vind dat er geen enkele speler voor Club zou mogen spelen die niet minstens even gedreven is als Timmy. Dat is onrealistisch I know, maar toch is dat mijn mening. Zeker op de 6 waar ik bovenal een beest met een winnaarsmentaliteit wil zien, is dat extra belangrijk. Dus ja als je op die positie qua mentaliteit niet evenwaardig bent aan Simons, dan zou je er bij mij niet instaan. Ook al heb je dan de kwaliteiten van Pirlo, Khedira of Makelélé
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: [?.] Marvelous Nakamba

Bericht door Gratchski »

Was er bij Milan ook zoveel geleuter over MAldini of Costacurta op die leeftijd? of bij Zanetti bij Inter?

( Met die italianen op Italiaans niveau en timmy op Belgisch niveau natuurlijk)
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: [?.] Marvelous Nakamba

Bericht door BlueJedi »

Gratchski schreef: Was er bij Milan ook zoveel geleuter over MAldini of Costacurta op die leeftijd? of bij Zanetti bij Inter?

( Met die italianen op Italiaans niveau en timmy op Belgisch niveau natuurlijk)
Neen die gasten hadden dan ook meer te bieden op die leeftijd dan Simons nog te bieden heeft.

Ik snap ook absoluut niet waarom hij zoveel respect zou verdienen als pakweg een Maldini of een Totti die heel hun leven bij dezelfde club hebben gezeten.

Simons heeft club brugge de rug toegekeerd op zijn hoogtepunt omdat hij voor PSV wou gaan spelen. Wij waren enkel goed genoeg precies voor het begin van zijn carriere en als ploeg voor te gaan uitbollen. Staat voor mij dus absoluut niet op hetzelfde niveau als voorvernoemde spelers of pakweg zelfs iemand als Gert Verheyen.

Ik respecteer Simons als speler, heeft ons hier veel mooie momenten gegeven. Maar hij speelt gewoon niet meer goed genoeg en zijn gebrek aan kwaliteit weegt op het spel van de ploeg en de resultaten. Met een fatsoenlijke 6 hadden we verleden jaar gewoon kampioen gespeeld.

Ik verwacht van een speler dat hij dit ook zelf inziet en weet wanneer het tijd is voor te stoppen. Simons weet blijkbaar niet wat het woord stoppen betekent en wilt gewoon spelen voor zichzelf, niet om de ploeg beter te maken. Niemand in het bestuur heeft ook de ballen om het hem te zeggen want heilige Timmy daar mag je niet aankomen.
Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: [?.] Marvelous Nakamba

Bericht door BlueJedi »

Fire schreef: Toch vreemd dat de rest van het forum blijkbaar wel begreep wat ik bedoel ;-)
ik heb mij beperkt tot Timmy zijn mentaliteit omdat het daarover ging in de originele discussie.
Timmy zit nog in de kern om die reden. Om die sublieme mentaliteit over te dragen aan de andere spelers.
Ik ben niet ingegaan op fysieke en voetbal technische eigenschappen omdat die daar niet relevant voor zijn.

Nu ga ik iets zeggen waar je waarschijnlijk totaal niet akkoord mee bent, but frankly who cares...
Ik vind dat er geen enkele speler voor Club zou mogen spelen die niet minstens even gedreven is als Timmy. Dat is onrealistisch I know, maar toch is dat mijn mening. Zeker op de 6 waar ik bovenal een beest met een winnaarsmentaliteit wil zien, is dat extra belangrijk. Dus ja als je op die positie qua mentaliteit niet evenwaardig bent aan Simons, dan zou je er bij mij niet instaan. Ook al heb je dan de kwaliteiten van Pirlo, Khedira of Makelélé
Als je weet dat het onrealistisch is, waarom verwacht je het dan ?

Er zou hier dan gewoon niemand voor club spelen behalve simons. En zelfs als je 11 simonsen hebt, het voetbal zou op de kloten trekken.

Ik verwacht ook van Brugge spelers dat ze de juiste mentaliteit hebben. Maar ik verwacht ook dat ze de nodige technische en fysieke kwaliteiten hebben om op top niveau niet alleen mee te kunnen maar ook een serieuze meerwaarde te betekenen voor de ploeg.

Simons kan met moeite nog mee en een meerwaarde heeft hij al lang niet meer. Het is mooi geweest voor hem, tijd om te stoppen. Alleen jammer dat hij er zelf niet mee kan ophouden en er blijkbaar niemand in het bestuur de ballen heeft om hem die boodschap op een deftige manier te brengen.
Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: [?.] Marvelous Nakamba

Bericht door BlueJedi »

Levi schreef:
BlueJedi schreef:
Fire schreef: Of hoe BJ mijn punt volledig mistte. Eentje om te onthouden voor de awards van volgend jaar
Hoe dat zo ?

Jij zegt "Als je onze 6 wil worden, moet je Timmy minstens matchen als het aankomt op trainingsarbeid, werkethiek en inzet."

Er zullen zeer weinig spelers zijn die hem daarop gaan matchen laat staan beter zijn. Maar je rept dan ook met geen woord over zaken als: snelheid, spelinzicht, baltechniek

Als er een speler is die puur op basis van trainingsarbeid en werkethiek een pak minder is dan Timmy. Maar hij wel sneller is, zijn positiespel beter is en hij daardoor minder fouten maakt en balverlies lijdt dan Simons. En hij bovendien ook een betere baltechniek en spelinzicht heeft waardoor onze opbouw verzorgder is, we makkelijker aan kansen komen en meer goals zouden scoren dan lijkt het mij toch duidelijk dat je die speelt als onze nieuwe 6 en niet Simons.

Als je elke potentiële 6 gaat vergelijken met Simons op die punten die jij opnoemt dan zal Simons er inderdaad steeds uitkomen als de beste keuze. Dat i de reden waarom ik zeg dat mentaliteit absoluut niet het enige criterium is en mag zijn. Als je andere zaken in beschouwing neemt dan is het duidelijk dat de Simons van nu die 40 jaar oud is absoluut niet meer voldoet.

En als het iets totaal anders is dat je eigenlijk wou vertellen, dan moet je u maar beter uitdrukken.
Of jij moet werken aan je begrijpend lezen? Als je denkt dat je een carrière als Simons alleen maakt op basis van mentaliteit ga je zoals meestal in alle Posts die ik van je lees wel erg kort door de bocht. Op welk niveau voetbal of coach jij dat je blijkbaar een allesweter bent? Je weet het beter dan Preudhomme, Leko, Mannaert, Verhaeghe... Man je moet daar iets mee doen, al die toppploegen weten niet wat voor een manager ze missen door jou niet aan te stellen.
Er zijn er genoeg die dezelfde mening zijn aangedaan.

En het typische betoog van je bent zelf geen trainer dus moet je geen commentaar hebben is werkelijk te belachelijk voor woorden. Ik stel dan voor dat je het forum sluit en dat ze meteen ook alle analisten of sportjournalisten meteen ontslagen. Want alleen als je zelf voetbal speelt mag je er over spreken, eigen mening hebben en vormen telt voor geen zak als je geen 20 jaar ervaring hebt...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [?.] Marvelous Nakamba

Bericht door t4nd »

Kan al het gezever over Simons misschien gewoon verhuizen naar zijn topic? Van de 5 bladzijden in Marvelous zijn topic gaan er 3 of 4 over Timmy... Misschien er nog eens bijsleuren dat Pina wel degelijk een goeie transfer was maar door de onkunde van MPH uit de ploeg gehouden is door een gepensioneerde Timmy...

Welkom Marvelous! Ik hoop je vele matchen naast Vanaken en Vormer te zien heersen.
Gesloten