[T1] Ivan Leko

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Hoe lang zal Leko bij Club blijven? / Wat verwacht je van Leko

Ontslag voor 1 november
12
11%
Ontslag voor 31 januari
10
9%
Wordt bedankt na het seizoen
16
15%
Op z'n minst 2 seizoenen
20
19%
Zal mooi en goed voetbal brengen
40
37%
Zal niet met druk om kunnen
4
4%
Zal slechte resultaten en slecht voetbal brengen
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 108

Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Cedrinho »

Nee hoor.
Ik zeg al maanden dat ik het gevoel heb dat dit Club wel goed genoeg is voor Belgisch niveau, maar dat ik betwijfel of we er ook zouden staan op een hoger niveau (Europa League) of in matchen waar het om de knikkers gaat.
Alles na die bekermatch tegen Charleroi bevestigt gewoon mijn vermoeden en ik heb ook niet de indruk dat ik evolutie zie bij Club of dat ik het gevoel heb dat we beter worden.
We spelen nu al maanden hetzelfde voetbal, maar kunnen precies niet bijsturen als het moeilijker gaat.
De mentaliteit is top, we gaan uit van eigen sterkte, et cetera. Er is veel meer positief te zeggen dan negatief. Maar ik blijf wel mijn twijfels hebben.
Laatst gewijzigd door Cedrinho op 09 feb 2018, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Hans1981 »

Cedrinho schreef: Nee hoor.
Ik zeg al maanden dat ik het gevoel heb dat dit Club wel goed genoeg is voor Belgisch niveau, maar dat ik betwijfel of we er ook zouden staan op een hoger niveau (Europa League) of in matchen waar het om de knikkers gaat.
Alles na die bekermatch tegen Charleroi bevestigt gewoon mijn vermoeden en ik heb ook niet de indruk dat ik evolutie zie bij Club of dat ik het gevoel heb dat we beter worden.
We spelen nu al maanden hetzelfde voetbal, maar kunnen precies niet bijsturen als het moeilijker gaat.
De mentaliteit is top, we gaan uit van eigen sterkte, et cetera. Er is veel meer positief te zeggen dan negatief. Maar ik blijf wel mijn twijfels hebben.
Europa League, geen enkel probleem. Vast van overtuigd. Champions League is weer een ander verhaal natuurlijk. Veel hangt af van tegenstanders en vorm. Het moet enorm meezitten om in de CL potten te breken. Zeker met een begroting als de onze. Maar dat geldt voor elke Belgische ploeg.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door JRut »

Cedrinho schreef: Nee hoor.
Ik zeg al maanden dat ik het gevoel heb dat dit Club wel goed genoeg is voor Belgisch niveau, maar dat ik betwijfel of we er ook zouden staan op een hoger niveau (Europa League) of in matchen waar het om de knikkers gaat.
Alles na die bekermatch tegen Charleroi bevestigt gewoon mijn vermoeden en ik heb ook niet de indruk dat ik evolutie zie bij Club of dat ik het gevoel heb dat we beter worden.
We spelen nu al maanden hetzelfde voetbal, maar kunnen precies niet bijsturen als het moeilijker gaat.
De mentaliteit is top, we gaan uit van eigen sterkte, et cetera. Er is veel meer positief te zeggen dan negatief. Maar ik blijf wel mijn twijfels hebben.
Mja, waarop is dat dan eigenlijk gebaseerd? Op het feit dat we verliezen op Standard en op Gent? Want meer dan dat kan je echt niet halen uit de wedstrijden na de winterstop? Hell, op Antwerp ging het supermoeilijk en hebben we er onszelf nog doorgesleurd. Dus als die verliespartijen op Gent en op Standard het argument zijn, be my guest, maar dan beleven we een superseizoen natuurlijk.

We komen van een seizoen vorig jaar waar verlies in uitwedstrijden bijna normaal was en toen was er al bij al weinig kritiek op MPH.

Ik begrijp het allemaal niet zo goed, eerlijk gezegd.
#hetishierbeter
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door zegmaardag »

JRut schreef:
Cedrinho schreef: Nee hoor.
Ik zeg al maanden dat ik het gevoel heb dat dit Club wel goed genoeg is voor Belgisch niveau, maar dat ik betwijfel of we er ook zouden staan op een hoger niveau (Europa League) of in matchen waar het om de knikkers gaat.
Alles na die bekermatch tegen Charleroi bevestigt gewoon mijn vermoeden en ik heb ook niet de indruk dat ik evolutie zie bij Club of dat ik het gevoel heb dat we beter worden.
We spelen nu al maanden hetzelfde voetbal, maar kunnen precies niet bijsturen als het moeilijker gaat.
De mentaliteit is top, we gaan uit van eigen sterkte, et cetera. Er is veel meer positief te zeggen dan negatief. Maar ik blijf wel mijn twijfels hebben.
Mja, waarop is dat dan eigenlijk gebaseerd? Op het feit dat we verliezen op Standard en op Gent? Want meer dan dat kan je echt niet halen uit de wedstrijden na de winterstop? Hell, op Antwerp ging het supermoeilijk en hebben we er onszelf nog doorgesleurd. Dus als die verliespartijen op Gent en op Standard het argument zijn, be my guest, maar dan beleven we een superseizoen natuurlijk.

We komen van een seizoen vorig jaar waar verlies in uitwedstrijden bijna normaal was en toen was er al bij al weinig kritiek op MPH.

Ik begrijp het allemaal niet zo goed, eerlijk gezegd.
Alles is gebaseerd op puur subjectief gevoel & slaat imo gewoon helemaal nergens op! No offense Cé, maar jij bent iemand die élke situatie altijd benadert vanuit jouw perspectief & standpunt en er zelden in slaagt een objectieve kijk te behouden. En ik wéét dat dit je mening is, dus helemaal niet objectief hoeft te zijn, maar stap soms even weg van jouw kijk.

Objectief gezien hebben we al matchen het moeilijk gehad, waar Leko omschakelde van systeem. Verdediger eruit, ruit op het middenveld,... Er zijn al tal van tactische ingrepen gedaan. Daarnaast hebben we van de 26 matchen gespeeld, ruim 10 matchen gezocht naar wélk systeem we gingen spelen...

Verder merk ik een heleboel opmerkingen die ook gewoon zo ongelofelijk hypothetisch zijn, dat niemand ze in feite kan bevestigen of weerleggen tot we in de situatie zijn. Noem mij één Belgische ploeg, de voorbije 10 jaar die geen 5 absolute kutmatchen gespeeld heeft tijdens een seizoen? Zelfs het jaar dat we kampioen speelden hadden we er gemakkelijk 10 waar we geen drie passen na elkaar konden geven.

Begin dit seizoen was ik ongelofelijk pessimistisch, ik geloofde er niet in. Met wat geluk slagen we erin toch een mooie reeks neer te zetten om vervolgens voetbal te spelen waar we bij de brede media & zelfs tegenstanders complimenten krijgen. Dat het dan al eens misgaat, is voor mij geen reden om alles in twijfel te trekken.

Wekelijks doet Leko zaken waar ik niet akkoord mee ben, of die ik anders zou aanpakken. Maar guess what? Ik zit in't stadion op een zitje, Leko staat aan de dug out.

Het klopt weliswaar wél dat onze tegenstanders & concurrenten dit jaar allemaal een zwak jaar doormaken, maar dan vind ik het negatieve bij zoveel mensen nu het nét iets minder gaat zo ongelofelijk jammer. Er zijn pijnpunten die ze proberen aanpakken hebben in de winterstop, er zijn er die ze over het hoofd gezien hebben. Vergeet echter niet dat we spreken over Belgisch niveau...
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Cedrinho »

Was het Vince Mannaert die zei "misschien was het voor de winterstop niet allemaal zo goed als iedereen zei, en is het nu niet allemaal zo slecht als iedereen zegt". Daar sluit ik me bij aan.

@JRut: Het gaat om een gevoel dat al gans dit seizoen overheerst bij mij, maar nu enkel bevestigd wordt. Zoals eerder aangehaald heb ik hier op het forum al meermaals gezegd dat ik niet de indruk had dat Club een rol van betekenis zou spelen op een niveau hoger dan de Belgische competitie, zijnde Europa League en zelfs matchen bij ons waar het om de knikkers gaat. Wanneer het ertoe doet om te beseffen dat je een "finale" speelt (wat elke EL-match is voor BE-ploegen), heb ik de indruk dat Club gewoon speelt zoals het altijd speelt, sans plus. Dat je in de competitie eens een match tegen janneke of mieke wat rustiger aanpakt omdat je die in principe toch hoort te winnen en de volgende match moeilijker dreigt te worden, dat kan ik nog begrijpen (ook al ga ik er niet mee akkoord), maar dan moet je er wel staan in die volgende match. Club speelt echter élke match op exact dezelfde manier, alsof het een gewone match uit de reguliere competitie betreft. Een tandje bijsteken op de momenten waar het moet, dat heb ik echter amper gezien. De bekermatch tegen Charleroi was de enige uitschieter.

@zegmaardag: Knappe post :nice: Ik hoop dat je gelijk hebt.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door JRut »

Hehe, we drogen anderlecht historisch af met 5-0. Maar inderdaad, dat was maar tegen janneke en mieke.
#hetishierbeter
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Cedrinho »

Dat anderlecht kon je moeilijk een echte waardemeter noemen..
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door JRut »

Cedrinho schreef: Dat anderlecht kon je moeilijk een echte waardemeter noemen..
Zo is het altijd iets natuurlijk. Puur op basis van de feiten en cijfers is er geen enkele reden om te twijfelen dat het kaartenhuisje zomaar ineen gaat stuiken noch dat we op een "hoger" niveau niet meer mee zouden kunnen.

Wil dat zeggen dat ik nooit twijfel of dat enige vorm van kritiek of scepsis niet mogelijk is? Natuurlijk niet. Ik begrijp zelfs de twijfels, maar ik vind het alleen jammer dat ze zo vaak geuit worden voor Leko zelf na een moeilijke maand januari als hij eerst de competitie voor een halfjaar indrukwekkend naar zijn hand heeft gezet. Dat is het verleden al anders geweest, waarna veel minder twijfels volgden.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Fire »

Op deze manier kan je toch niet discussiëren. Zonder feiten ofzo gewoon telkens " ja maar ik heb het gevoel dat...."
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Cedrinho »

90% van de meningen op dit forum zijn perceptie/gevoel.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Fire »

Perceptie en gevoel komen er altijd bij kijken maar als ik je posts hier lees, vind ik bijna geen enkel feitelijk argument over waarom leko slecht bezig is behalve die 2 verlieswedstrijden tegen Gent en Standard.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Cedrinho »

Ik heb ook nooit beweerd objectieve argumenten te hebben.
Misschien heb ik dat onvoldoende duidelijk gemaakt en misschien was het fout om mijn post te plaatsen na deze matchen tegen Gent en Standard.
Het is een gevoel waar ik voor dit drieluik ook al mee zat hoor. Ik heb voor de winterstop ook al meermaals gezegd hier dat ik twijfels had of Club beter kon. Het is niet omdat we er in België bovenuit lijken (!) te steken (want de zwakke tegenstand speelt ook een rol) dat we klaar zijn om Europa in te gaan.
Ik heb niet het gevoel dat Club klaar is voor een Europese campagne. Ik heb ook niet het gevoel dat Club beter wordt. Ok, we hebben het systeem intussen onder de knie, maar in dat systeem is elke wedstrijd wel quasi dezelfde. Wat ook logisch is natuurlijk, want de tegenstanders spelen allemaal op hetzelfde niveau: Belgische middenmoot/subtop.

Ik wil gewoon niet blind blijven voor de tekortkomingen. Er was rond de winterstop iets té veel euforie naar mijn goesting.
Eigenlijk het omgekeerde als wat met de doelmannen gebeurt: Vermeer gaat in de fout in die eerste hoekschopfase en hup, alle media koppen dat Club nog altijd een keepersprobleem heeft, terwijl ze negeren dat de rest van zijn match goed was en de doelman van Gillet eigenlijk een pak minder goed was dan Vermeer.
Bij Club het omgekeerde: we staan los op kop en dus is iedereen positief. Terwijl het nog niet allemaal vlekkeloos was, nog niet allemaal top was, en dat hebben eerst Antwerp en daarna ook KVO, Gent, Charleroi en Standard aangetoond.

Club is lang nog niet zo top als men beweerde dat het was.
Is het fout van mij om dit Leko aan te wrijven? Dat is heel goed mogelijk. Misschien koos ik het foute topic hiervoor.
Wat echter niet wegneemt dat het aan Leko is om van Club een goed geolied geheel te maken dat de strijd op alle fronten moet aankunnen. Ik verwacht niet dat we de Europa League winnen, maar ik verwacht wel dat we in een EL-groepsfase top-2 kunnen spelen. Op dit moment zie ik dat echter nog niet in onze ploeg.

Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Pica »

Dus over vele zinnen uitgeschreven vind cé dat Leko het niet goed doet, er is niet echt een logische reden voor, dus ik zeg maar op gevoel en ik koppel er nog een loze voorspelling aan vast zodat het interessant genoeg blijft.

Cé, er zijn tientallen logische argumenten om kritiek te hebben op Leko. Tactisch zitten er genoeg gaten in dat je kan gebruiken hiervoor.

Maar neen, gratuit rondschoppen en dan over paar maand komen zeggen: zie je wel, stel je voor dat we ergens iets zouden verliezen.

Ja cé in een knock out fase kan je eruit vliegen. Die kans bestaat altijd. Wat er wel telt is als parameter of toch zou kunnen tellen is de competitie waar er regelmaat kan vastgesteld worden, de jupkes liga. En laat daar nu eens blijken hoe goed we het doen. Niet qua puntenverschil alleen, maar naar puntentotaal, gescoorde doelpunten, zelfs het aantal tegendoelpunten.

Alle ja ik zeg maar iets natuurlijk, gebaseerd op gevoel, OW wait no, feiten. Het kan zomaar. Op een forum dan nog. Crazy shizzle.
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Hans1981 »

Feit is dat we het beste voetbal van de competitie op de mat leggen. En dat is al heel veel. Met goed te spelen, maak je ook progressie. Als deze ploeg bij elkaar blijft, hebben we het hoogtepunt nog niet gezien. Er zit nog enorm veel rek op spelers als Vanaken en Limbombe, om er maar eens 2 te noemen. Ik zie ook nu pas echt de Vanaken die ik al lang wilde zien. Dat heeft ook met het systeem te maken. En de coach. Dat er is een goaltje binnen flikkert en je eens punten laat liggen, verandert daar helemaal niets aan. We blijven goed voetbal brengen, ook in die wedstrijden met puntenverlies. En dat is het voornaamste.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Tiki Taka »

Hans1981 schreef: Feit is dat we het beste voetbal van de competitie op de mat leggen. En dat is al heel veel. Met goed te spelen, maak je ook progressie. Als deze ploeg bij elkaar blijft, hebben we het hoogtepunt nog niet gezien. Er zit nog enorm veel rek op spelers als Vanaken en Limbombe, om er maar eens 2 te noemen. Ik zie ook nu pas echt de Vanaken die ik al lang wilde zien. Dat heeft ook met het systeem te maken. En de coach. Dat er is een goaltje binnen flikkert en je eens punten laat liggen, verandert daar helemaal niets aan. We blijven goed voetbal brengen, ook in die wedstrijden met puntenverlies. En dat is het voornaamste.
Tegen Gent, Antwerpen en Standard (heenmatch beker) was het niet goed. De laatste matchen tegen Standard (terugmatch beker, Charleroi en Beveren zie je dat we uit de dip aan het kruipen zijn door beter te voetballen. Jammer van de tegengoals en het onnodige puntenverlies dat daarmee gepaard gaat. Ik blijf er bij dat een snelle spits (Diaby of Dennis) die in vorm is zal van goudwaarde blijken in de play offs, net als de vorm van onze 2 wingers Limbombe en Cools heel belangrijk zal zijn. Voorts zit het centraal op het middenveld met Vormer, Vanaken en Nakamba wel goed. Defensief minder tegengoals slikken en Vermeer die eens een aantal matchen niet blundert en we zijn goed op weg naar.... :hide:
Plaats reactie