[T1] Ivan Leko

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Hoe lang zal Leko bij Club blijven? / Wat verwacht je van Leko

Ontslag voor 1 november
12
11%
Ontslag voor 31 januari
10
9%
Wordt bedankt na het seizoen
16
15%
Op z'n minst 2 seizoenen
20
19%
Zal mooi en goed voetbal brengen
40
37%
Zal niet met druk om kunnen
4
4%
Zal slechte resultaten en slecht voetbal brengen
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 108

zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door zegmaardag »

Toch opnieuw Leko die niet gewoon Nakamba brengt om meer te kunnen bikkelen op da middenveld, maar die ruimte wil creëeren om te kunnen voetballen. Ja, het was 2-0 & we hadden weinig te verliezen, maar hij neemt initiatief!

Een verloren wedstrijd niet verliezen is een kwaliteit die we doorheen het seizoen hebben behaald. En die grinta, die spirit, dat geloof heeft hij erin gekregen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Tiki Taka »

zegmaardag schreef: Toch opnieuw Leko die niet gewoon Nakamba brengt om meer te kunnen bikkelen op da middenveld, maar die ruimte wil creëeren om te kunnen voetballen. Ja, het was 2-0 & we hadden weinig te verliezen, maar hij neemt initiatief!

Een verloren wedstrijd niet verliezen is een kwaliteit die we doorheen het seizoen hebben behaald. En die grinta, die spirit, dat geloof heeft hij erin gekregen.
Destijds wisselde MPH altijd veel te laat, Leko durft wel en snel in te grijpen, wat ik een pluspunt vind.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Bosko »

Vanavond te gast in Extra Time.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door DavidVM »

Met ondertitels dus :mrgreen:
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door leem »

DavidVM schreef: Met ondertitels dus :mrgreen:
Ik vind ons voedbalspel niet het enigste waar evolutie in zit :)
Gebruikersavatar
Okido
Belofte
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 jul 2017, 15:26

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Okido »

Ben benieuwd... geleden van die keer toen Ferrera (net ontslagen bij Mechelen toen) als analist te gast was dat ik nog een volledige aflevering heb uitgekeken... Of kwam die aflevering met Cools daar nog na?... Duidelijk een tijd geleden :)
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest!
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Hans1981 »

Top ook aan de tafel. Tussen de wijsneuzen.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Cedrinho »

Mijn twijfels groeien met de minuut..

Fase 1: aanstelling van Leko als T1.
In mijn geval ietwat gegrond, want ik kende zijn werk niet. Dat hij het bij STVV goed deed, dat had ik van horen zeggen. Voordeel van de twijfel dus. Blijkbaar had hij het goed gedaan én hij kent het huis.

Fase 2: Europese afgang.
Grote ontgoocheling, maar een pak aanvaardbare excuses. Leko was nieuw, Joske was vertrokken, het systeem was nieuw. Basaksehir was ook gewoon te goed (de thuisdraw was meer dan we verdienden), maar AEK zou eigenlijk gewoon evenwaardig moeten zijn en zelfs geklopt moeten worden. Maar goed, excuses waren in te roepen en dat niet onterecht.

Fase 3: Competitie tot Nieuwjaar.
Samen met Charleroi zijn we de enige ploeg die het goed doet. SVZW startte wel sterk maar zakte toen compleet weg. Antwerp, STVV en zelfs Moeskroen konden floreren met dank aan de andere topploegen die het lieten afweten.
Als ik er NU op terug kijk, heb ik eerder het gevoel dat wij niet per se de beste ploeg waren, maar dat de concurrenten gewoon zwak waren. Dit gezegd zijnde, alles in orde, des te beter voor ons.
Vooralsnog positief dus.

Wel bleef - en dat heb ik meermaals gezegd op het forum ook - bij mij het overkoepelende gevoel dat we wel goed waren maar dat dat slechts op Belgisch niveau was, dat we niet goed genoeg zouden zijn in matchen die écht belangrijk waren.

Fase 4: Winterstop tot nu.
Eerst die bekermatch tegen Charleroi. Eerste en enige keer dat ik het gevoel had dat Club er ook kon staan in matchen die "van moeten" waren. Daarna waren we eigenlijk vrij zwak, zowel tegen Antwerp als tegen KVO als tegen Gent. We kwamen er mee weg want - opnieuw - de rest bleef ook steken laten vallen.

Dan nu over Leko.
Ik blijf erbij: deze ploeg is goed op Belgisch niveau, maar niet op dat stapje hogerop. Ik blijf erbij dat we het nu nog altijd niet zouden kunnen waarmaken tegen AEK Athene, jammer genoeg. Ik hoop dat het maar buikgevoel is, maar het gevoel is er wel.
Verder steekt me ook de koppigheid wat tegen. Leko wisselt altijd 3 keer, koste wat het kost. De eerste wissel is daarbij meestal de enige terechte. Daarna volgen meestal de twee spitsen die eraf moeten tegen wissels-in-omgekeerde-logica: Wesley voor Dennis, Diaby voor Vossen. Ik snap die "logica" niet van die wissels, maar goed, vers bloed voorin is de meest gangbare der wissels.
Wat ik echter niet snap is dat Leko halsstarrig blijft vasthouden aan die 3 wissels die koste wat het kost moeten worden doorgevoerd. Vorig weekend tegen Charleroi Diaby en Limbombe... Begrijpen wie kan. Vandaag Nakamba... Nóg onlogischer. Het waren godver de beste mannen op het veld telkens, maar toch moesten ze eraf. Terwijl die wissels niet eens hoefden.
Nu goed, ik mag Leko niet puur op de wissels afrekenen ook niet.
Daarom aanvullend ook nog het feit dat er niets gewijzigd is sinds die match op Antwerp die onze pijnpunten (die er al langer waren) blootlegde.
Ook het feit dat de ploeg alles altijd te mooi wil doen, dat men het te veel op talent wil doen in plaats van op boerenmentaliteit. Voor alle duidelijkheid: te veel op boerenmentaliteit is ook niet goed natuurlijk, het is geen of-of-verhaal.
Of de klungelige manier waarop de doelpunten weggeven... Ik heb niet bepaald de indruk dat er aan onze verdediging (algemeen, niet enkel die linie) werd bijgestuurd, terwijl we nu toch al 6 matchen op rij telkens minstens 2 doelpunten tegen krijgen op vaak stomme manieren.

Ik hou stilaan mijn hart vast voor de play-offs.
Zondag op Beveren zullen we wel winnen. Daarna thuis tegen Genk wordt een moeilijke, waarna we opnieuw naar Standard moeten. Daarna thuis tegen Kortrijk dat in remonte is en dan nog naar STVV. Een makkelijk vijfluik is dit niet, ook al moeten we in principe minstens 10/15 halen.
En dan begint het pas.

Zullen we de rug rechten in de play-offs?
Als Antwerp en Standard er dan bij zijn in PO1, zullen we die aankunnen?
Gent zal er ook wel bij zijn en die versloegen ons al bij al ook vrij makkelijk.

Zoals Club bezig was, moest het eigenlijk vol voor de dubbel gaan dit seizoen.
Geen Europees voetbal, bakken rust, duidelijk systeem, sterke bank, goeie flow, riante voorsprong in de competitie, alles en iedereen in de competitie overklast.

Als je dan ziet hoe we tegenwoordig nog altijd wel goed spelen (ook vandaag was het goed hé, begrijp me niet verkeerd), maar het wel steeds weer klungelig weggeven én geen antwoord vinden op de tegenstander die wel een antwoord heeft op ons...
Het is onwaarschijnlijk dat we in de competitie nu een grotere voorsprong hebben op de 2e dan bij de winterstop. Het is meer door het falen van de tegenstanders dan door onszelf.

De titel is nu absoluut een must, maar ik kijk toch met een ongerust hart naar wat Leko uit zijn mouwen zal schudden. Als hij er al iets zal kunnen uit schudden..
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Tiki Taka »

Cedrinho schreef: Mijn twijfels groeien met de minuut..

Fase 1: aanstelling van Leko als T1.
In mijn geval ietwat gegrond, want ik kende zijn werk niet. Dat hij het bij STVV goed deed, dat had ik van horen zeggen. Voordeel van de twijfel dus. Blijkbaar had hij het goed gedaan én hij kent het huis.

Fase 2: Europese afgang.
Grote ontgoocheling, maar een pak aanvaardbare excuses. Leko was nieuw, Joske was vertrokken, het systeem was nieuw. Basaksehir was ook gewoon te goed (de thuisdraw was meer dan we verdienden), maar AEK zou eigenlijk gewoon evenwaardig moeten zijn en zelfs geklopt moeten worden. Maar goed, excuses waren in te roepen en dat niet onterecht.

Fase 3: Competitie tot Nieuwjaar.
Samen met Charleroi zijn we de enige ploeg die het goed doet. SVZW startte wel sterk maar zakte toen compleet weg. Antwerp, STVV en zelfs Moeskroen konden floreren met dank aan de andere topploegen die het lieten afweten.
Als ik er NU op terug kijk, heb ik eerder het gevoel dat wij niet per se de beste ploeg waren, maar dat de concurrenten gewoon zwak waren. Dit gezegd zijnde, alles in orde, des te beter voor ons.
Vooralsnog positief dus.

Wel bleef - en dat heb ik meermaals gezegd op het forum ook - bij mij het overkoepelende gevoel dat we wel goed waren maar dat dat slechts op Belgisch niveau was, dat we niet goed genoeg zouden zijn in matchen die écht belangrijk waren.

Fase 4: Winterstop tot nu.
Eerst die bekermatch tegen Charleroi. Eerste en enige keer dat ik het gevoel had dat Club er ook kon staan in matchen die "van moeten" waren. Daarna waren we eigenlijk vrij zwak, zowel tegen Antwerp als tegen KVO als tegen Gent. We kwamen er mee weg want - opnieuw - de rest bleef ook steken laten vallen.

Dan nu over Leko.
Ik blijf erbij: deze ploeg is goed op Belgisch niveau, maar niet op dat stapje hogerop. Ik blijf erbij dat we het nu nog altijd niet zouden kunnen waarmaken tegen AEK Athene, jammer genoeg. Ik hoop dat het maar buikgevoel is, maar het gevoel is er wel.
Verder steekt me ook de koppigheid wat tegen. Leko wisselt altijd 3 keer, koste wat het kost. De eerste wissel is daarbij meestal de enige terechte. Daarna volgen meestal de twee spitsen die eraf moeten tegen wissels-in-omgekeerde-logica: Wesley voor Dennis, Diaby voor Vossen. Ik snap die "logica" niet van die wissels, maar goed, vers bloed voorin is de meest gangbare der wissels.
Wat ik echter niet snap is dat Leko halsstarrig blijft vasthouden aan die 3 wissels die koste wat het kost moeten worden doorgevoerd. Vorig weekend tegen Charleroi Diaby en Limbombe... Begrijpen wie kan. Vandaag Nakamba... Nóg onlogischer. Het waren godver de beste mannen op het veld telkens, maar toch moesten ze eraf. Terwijl die wissels niet eens hoefden.
Nu goed, ik mag Leko niet puur op de wissels afrekenen ook niet.
Daarom aanvullend ook nog het feit dat er niets gewijzigd is sinds die match op Antwerp die onze pijnpunten (die er al langer waren) blootlegde.
Ook het feit dat de ploeg alles altijd te mooi wil doen, dat men het te veel op talent wil doen in plaats van op boerenmentaliteit. Voor alle duidelijkheid: te veel op boerenmentaliteit is ook niet goed natuurlijk, het is geen of-of-verhaal.
Of de klungelige manier waarop de doelpunten weggeven... Ik heb niet bepaald de indruk dat er aan onze verdediging (algemeen, niet enkel die linie) werd bijgestuurd, terwijl we nu toch al 6 matchen op rij telkens minstens 2 doelpunten tegen krijgen op vaak stomme manieren.

Ik hou stilaan mijn hart vast voor de play-offs.
Zondag op Beveren zullen we wel winnen. Daarna thuis tegen Genk wordt een moeilijke, waarna we opnieuw naar Standard moeten. Daarna thuis tegen Kortrijk dat in remonte is en dan nog naar STVV. Een makkelijk vijfluik is dit niet, ook al moeten we in principe minstens 10/15 halen.
En dan begint het pas.

Zullen we de rug rechten in de play-offs?
Als Antwerp en Standard er dan bij zijn in PO1, zullen we die aankunnen?
Gent zal er ook wel bij zijn en die versloegen ons al bij al ook vrij makkelijk.

Zoals Club bezig was, moest het eigenlijk vol voor de dubbel gaan dit seizoen.
Geen Europees voetbal, bakken rust, duidelijk systeem, sterke bank, goeie flow, riante voorsprong in de competitie, alles en iedereen in de competitie overklast.

Als je dan ziet hoe we tegenwoordig nog altijd wel goed spelen (ook vandaag was het goed hé, begrijp me niet verkeerd), maar het wel steeds weer klungelig weggeven én geen antwoord vinden op de tegenstander die wel een antwoord heeft op ons...
Het is onwaarschijnlijk dat we in de competitie nu een grotere voorsprong hebben op de 2e dan bij de winterstop. Het is meer door het falen van de tegenstanders dan door onszelf.

De titel is nu absoluut een must, maar ik kijk toch met een ongerust hart naar wat Leko uit zijn mouwen zal schudden. Als hij er al iets zal kunnen uit schudden..
Ik hou vooral mijn hart vast voor het uitvallen van bepaalde key spelers in dit systeem zoals Limbombe, Diaby, Vanaken...
Er is nl. geen waardig alternatief voor hen in de huidige kern. Tenzij men rekent op Dennis (who the fuck is...), Rafa en Touba/Vanlerberghe om hen degelijk te vervangen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Tiki Taka »

Cedrinho schreef: Mijn twijfels groeien met de minuut..

Fase 1: aanstelling van Leko als T1.
In mijn geval ietwat gegrond, want ik kende zijn werk niet. Dat hij het bij STVV goed deed, dat had ik van horen zeggen. Voordeel van de twijfel dus. Blijkbaar had hij het goed gedaan én hij kent het huis.

Fase 2: Europese afgang.
Grote ontgoocheling, maar een pak aanvaardbare excuses. Leko was nieuw, Joske was vertrokken, het systeem was nieuw. Basaksehir was ook gewoon te goed (de thuisdraw was meer dan we verdienden), maar AEK zou eigenlijk gewoon evenwaardig moeten zijn en zelfs geklopt moeten worden. Maar goed, excuses waren in te roepen en dat niet onterecht.

Fase 3: Competitie tot Nieuwjaar.
Samen met Charleroi zijn we de enige ploeg die het goed doet. SVZW startte wel sterk maar zakte toen compleet weg. Antwerp, STVV en zelfs Moeskroen konden floreren met dank aan de andere topploegen die het lieten afweten.
Als ik er NU op terug kijk, heb ik eerder het gevoel dat wij niet per se de beste ploeg waren, maar dat de concurrenten gewoon zwak waren. Dit gezegd zijnde, alles in orde, des te beter voor ons.
Vooralsnog positief dus.

Wel bleef - en dat heb ik meermaals gezegd op het forum ook - bij mij het overkoepelende gevoel dat we wel goed waren maar dat dat slechts op Belgisch niveau was, dat we niet goed genoeg zouden zijn in matchen die écht belangrijk waren.

Fase 4: Winterstop tot nu.
Eerst die bekermatch tegen Charleroi. Eerste en enige keer dat ik het gevoel had dat Club er ook kon staan in matchen die "van moeten" waren. Daarna waren we eigenlijk vrij zwak, zowel tegen Antwerp als tegen KVO als tegen Gent. We kwamen er mee weg want - opnieuw - de rest bleef ook steken laten vallen.

Dan nu over Leko.
Ik blijf erbij: deze ploeg is goed op Belgisch niveau, maar niet op dat stapje hogerop. Ik blijf erbij dat we het nu nog altijd niet zouden kunnen waarmaken tegen AEK Athene, jammer genoeg. Ik hoop dat het maar buikgevoel is, maar het gevoel is er wel.
Verder steekt me ook de koppigheid wat tegen. Leko wisselt altijd 3 keer, koste wat het kost. De eerste wissel is daarbij meestal de enige terechte. Daarna volgen meestal de twee spitsen die eraf moeten tegen wissels-in-omgekeerde-logica: Wesley voor Dennis, Diaby voor Vossen. Ik snap die "logica" niet van die wissels, maar goed, vers bloed voorin is de meest gangbare der wissels.
Wat ik echter niet snap is dat Leko halsstarrig blijft vasthouden aan die 3 wissels die koste wat het kost moeten worden doorgevoerd. Vorig weekend tegen Charleroi Diaby en Limbombe... Begrijpen wie kan. Vandaag Nakamba... Nóg onlogischer. Het waren godver de beste mannen op het veld telkens, maar toch moesten ze eraf. Terwijl die wissels niet eens hoefden.
Nu goed, ik mag Leko niet puur op de wissels afrekenen ook niet.
Daarom aanvullend ook nog het feit dat er niets gewijzigd is sinds die match op Antwerp die onze pijnpunten (die er al langer waren) blootlegde.
Ook het feit dat de ploeg alles altijd te mooi wil doen, dat men het te veel op talent wil doen in plaats van op boerenmentaliteit. Voor alle duidelijkheid: te veel op boerenmentaliteit is ook niet goed natuurlijk, het is geen of-of-verhaal.
Of de klungelige manier waarop de doelpunten weggeven... Ik heb niet bepaald de indruk dat er aan onze verdediging (algemeen, niet enkel die linie) werd bijgestuurd, terwijl we nu toch al 6 matchen op rij telkens minstens 2 doelpunten tegen krijgen op vaak stomme manieren.

Ik hou stilaan mijn hart vast voor de play-offs.
Zondag op Beveren zullen we wel winnen. Daarna thuis tegen Genk wordt een moeilijke, waarna we opnieuw naar Standard moeten. Daarna thuis tegen Kortrijk dat in remonte is en dan nog naar STVV. Een makkelijk vijfluik is dit niet, ook al moeten we in principe minstens 10/15 halen.
En dan begint het pas.

Zullen we de rug rechten in de play-offs?
Als Antwerp en Standard er dan bij zijn in PO1, zullen we die aankunnen?
Gent zal er ook wel bij zijn en die versloegen ons al bij al ook vrij makkelijk.

Zoals Club bezig was, moest het eigenlijk vol voor de dubbel gaan dit seizoen.
Geen Europees voetbal, bakken rust, duidelijk systeem, sterke bank, goeie flow, riante voorsprong in de competitie, alles en iedereen in de competitie overklast.

Als je dan ziet hoe we tegenwoordig nog altijd wel goed spelen (ook vandaag was het goed hé, begrijp me niet verkeerd), maar het wel steeds weer klungelig weggeven én geen antwoord vinden op de tegenstander die wel een antwoord heeft op ons...
Het is onwaarschijnlijk dat we in de competitie nu een grotere voorsprong hebben op de 2e dan bij de winterstop. Het is meer door het falen van de tegenstanders dan door onszelf.

De titel is nu absoluut een must, maar ik kijk toch met een ongerust hart naar wat Leko uit zijn mouwen zal schudden. Als hij er al iets zal kunnen uit schudden..
Ik hou vooral mijn hart vast voor het uitvallen van bepaalde key spelers in dit systeem zoals daar zijn Limbombe, Diaby, Vanaken...
Er is nl. geen waardig alternatief voor hen in de huidige kern. Tenzij men rekent op Dennis (who the fuck is...), Rafa en Touba/Vanlerberghe om hen degelijk te vervangen.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Gratchski »

Dus je moet Leko afrekenen omdat de kern niet geballanceerd is? :dunno:

ik denk dat die ook wel flankaanvaller gevraagd heeft hoor...
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door JRut »

I call BS.

Leko doet zijn werk gewoon goed. In het begin van het jaar door te werken naar zijn eigen systeem, met inherent succes voor nieuwjaar. We speelden zo goed als iedere week heel sterk voetbal, met een aanvallende ingesteldheid die veel doelpunten opleverde en defensief een vrij stabiele zekerheid. Ook na nieuwjaar kan je hem weinig verwijten, al bij al. Hij is de dupe van de standaard die hij zelf gelegd heeft voor nieuwjaar en het zit ook gewoon een beetje minder mee dan voor nieuwjaar. Is dat jammer? Jazeker, maar da's niet erg. We hebben dat geluk niet nodig om wedstrijden te winnen (gisteren al het beste bewijs, laat dit een competitiematch geweest zijn en we zijn allemaal dik content). We zitten hem nu godver te verwijten dat hij er een aanvallend systeem heeft ingekregen dat met duidelijke patronen een aanval in elkaar kan steken, wie verzint het.

Bovendien is het inderdaad zo dat de defensieve zekerheid is afgenomen. Dat heeft met twee zaken te maken, waarvan er slechts één te wijten is aan Leko. Enerzijds is het zo dat bepaalde actoren op een minder niveau presteren op defensief vlak. Kan Leko er aan doen dat Wesley Sa niet volgt gisterenavond? Voor mij niet. Anderzijds klopt het ook dat het qua systeem achteruit is gegaan in vergelijking met voor nieuwjaar. Nakamba er terug bij loste daar al veel op, maar dat heeft ook te maken met de eerste factor. Een Cools die minder in vorm is heeft logischerwijze invloed op het volledige systeem. Daar kan Leko wel oplossingen voor verzinnen, wat hij ook probeert en doet. Veel meer kan je van de man niet verwachten.

Qua wissels blijf ik vertrouwen hebben in Leko. Cools eruit was logisch. Nakamba eruit ook, die had een uur écht zodanig gegeven dat zijn pijp uit was. Wesley eruit was met het oog op zondag, kalf was toch verdronken.

Gewoon lekker voortdoen, Ivan. Ge zijt goed bezig.
#hetishierbeter
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Cedrinho »

Niet volledig akkoord dus..

Ik verwijt hem vooreerst niet dat hij er een aanvallend systeem heeft ingekregen met duidelijke patronen. Dat verweet ik zelfs Adrie Koster niet. Leuk trouwens dat Club steeds de matchen in handen probeert te nemen en er vol voor gaat, dat is wat ik altijd verwacht van Club en er nu veel meer uit komt dan bvb onder MPH en Daum.

Ik verwijt Leko echter wel dat onze ploeg op dit moment blijkbaar nog niet ver genoeg staat om oplossingen te vinden wanneer het moeilijk gaat. We wijten alles aan pech in de afwerking en verdedigende fouten, maar blijven wel hetzelfde voetbal spelen van voor de winterstop. Dit terwijl stilaan toch duidelijk wordt dat tegenstanders onze kwetsbaarheden kennen en we geen oplossingen klaar hebben. Kwetsbaarheden die al langer duidelijk werden. Ik heb te vaak de indruk dat een mentaliteit heerst van "ach, het komt wel goed, gewoon verder doen zoals we bezig zijn", terwijl we als ploeg wel capabel zouden moeten zijn om meer te doen dan puur dit.

Je hebt wél gelijk dat het niet Leko's fout is dat Wesley Sa laat lopen en dat Cools uit vorm is. Dat klopt. Gratchski heeft ook gelijk dat we op de flanken niet de versterking kregen die we wilden/hoopten. Want dat was enkel Tomecak en die geeft toch geen blijk van een echte concurrent te zijn, al was gisteren misschien wel zijn beste match voor Club tot nu toe.

Het klopt ook wel ergens dat we "pech" hebben. Aan de rust hadden we gisteren 4-1 kunnen voor staan, mits betere afwerking bij onder andere Limbombe en Wesley. Standard had amper anderhalve kans of zo (wat ook logisch is, zij moesten niks).

De wissels heb ik zelden goed gevonden bij Leko. Hier en daar eens de juiste ingrepen, zeker, heb ik hier toen ook aangegeven in die paar matchen. Maar het is meer onlogisch dan logisch. Gisteren was Cools-Tomecak de enige logische wissel. De rest hoefde niet. Of ja: Vormer out voor Clasie was ook logisch geweest, maar je weet op voorhand dat dat niet zal gebeuren in zo'n match. Wesley eruit vond ik ook onnodig, Vossen inbrengen nog minder.

Ik hoop oprecht dat ik mis ben in alles wat ik denk hé hierover, begrijp me niet verkeerd. Mijn vertrouwen in Leko is nog niet gebroken, maar het krijgt toch al wat deuken.
Op basis van onze Europese campagne en bekercampagne spelen we eigenlijk een rotslecht seizoen.
Op basis van ons seizoen in eigen competitie doen we het dan weer érg sterk, maar kunnen we de nuance niet over het hoofd zien dat de tegenstanders het in het begin gigantisch hard hebben laten afweten. Hoe belangrijk die nuance is, dat zien we dan wel eens de po's eraan komen. Misschien eind deze maand al met het tweeluik tegen Genk en op Standard.
Laatst gewijzigd door Cedrinho op 09 feb 2018, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door JRut »

Komaan :mrgreen:
We spelen 87 minuten (néé, de tijd loopt 87 minuten) tegen een ploeg die gebivakeerd staat op eigen zestien en we komen aan 21 (!) schoten op doel. Ga eens ergens anders zeggen dat we geen oplossingen lijken te vinden. Je zegt het zelf, we hadden 4-1 moeten voorstaan gisteren aan de rust.

Wissels hebben in eerste seizoenshelft wel vaak meerwaarde gehad. Eupen uit bijvoorbeeld. Of Zulte thuis met inbreng van Wesley. STVV thuis met Vossen en Diaby. Vrij veel voorbeelden van te vinden.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Fire »

Iets verkeerd gegeten ce?
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Plaats reactie