[T1] Ivan Leko

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Hoe lang zal Leko bij Club blijven? / Wat verwacht je van Leko

Ontslag voor 1 november
12
11%
Ontslag voor 31 januari
10
9%
Wordt bedankt na het seizoen
16
15%
Op z'n minst 2 seizoenen
20
19%
Zal mooi en goed voetbal brengen
40
37%
Zal niet met druk om kunnen
4
4%
Zal slechte resultaten en slecht voetbal brengen
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 108

Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door JRut »

Een gelaten trainer die keer op keer probeert antwoorden te zoeken op de problemen die we hebben?
Of die nog steeds 90 minuten zijn spelers aanvuurt van voor zijn dug-out?

Stemmingmakerij, much.
#hetishierbeter
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door kingpietro105 »

Leko buiten want hij heeft ons overwintering in de champions league bezorgt maar doet het minder in de competitie onaanvaardbaar.
Jeugdscheidsrechter
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Khas »

De problemen begonnen op 1 januari 2018, geen dag later.
Een trainer mag je niet afrekenen op zijn eerste seizoenshelft bij een ploeg, dus doe ik dit hier ook niet en laat ik deze even vallen. Als je dit seizoen dan vergelijkt met vorig seizoen, dan zijn we nog steeds beter bezig dan toen.
De actie is pas laat gekomen, maar ik merk wel dat hij al enkele weken druk op zoek is naar oplossingen. De kans dat die vroeg of laat aanpakken is relatief groot.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door The_One »

anderlecht heeft jaren zo gespeeld. Slechte eerste seizoenshelft, goed zijn in Europa, tandje bijsteken na de winterstop, en nog kampioen spelen... Op het einde van het seizoen, dan kunnen we hem pas deftig beoordelen.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Cedrinho »

Khas schreef: 10 dec 2018, 18:01 De problemen begonnen op 1 januari 2018, geen dag later.
Een trainer mag je niet afrekenen op zijn eerste seizoenshelft bij een ploeg, dus doe ik dit hier ook niet en laat ik deze even vallen. Als je dit seizoen dan vergelijkt met vorig seizoen, dan zijn we nog steeds beter bezig dan toen.
De actie is pas laat gekomen, maar ik merk wel dat hij al enkele weken druk op zoek is naar oplossingen. De kans dat die vroeg of laat aanpakken is relatief groot.
Second that.

Nu, ook al spreken de resultaten in 2018 absoluut niet in het voordeel van Leko, ik ben op zich wel content dat Club niet meer de duiventil is die het was sinds het ontslag van de Caje. Ik herinner me berichten toen (2004 zeker?) dat Club al jarenlang geen trainer meer had ontslagen. Mannen als Sollied, Broos, Gerets en co deden gewoon hun contract uit of werden weggekocht. Vanaf het schandalige ontslag van de Caje hebben we te veel trainers gehad en veel te snelle trainerswissels (lees: paniekreacties). Of trainers waren sowieso slechts interims (Daum bvb). Het is goed dat we nu, met MPH eerst en Leko nu, wat meer stabiliteit hebben. Dat op zich is wel goed. Die rust. Nu gewoon hopen dat Leko eindelijk de oplossing vindt die nodig is. En vooral zijn eigen ding doet in plaats van te luisteren naar Vormer. Leko moet trainer zijn, die zijn tactiek en visie oplegt, in plaats van te doen wat de ploeg vindt dat goed is. (Remember terugmatch tegen AEK, of nu sinds Dortmund.) Leko heeft de touwtjes in handen, tijd om zijn wil op te leggen. Kan iemand zich niet 100% opladen voor een match, zoals hij in de PC daags na Beveren zei? Uit de ploeg. Kan iemand zich niet schikken naar de tactiek? Uit de ploeg. Hoe hard ik ook mijn twijfels heb over Leko, ik geloof wel dat die man een goeie visie en filosofie heeft. Hij mag zich gewoon niet laten beïnvloeden en moet durven door te drukken waar hij voor staat. Dat gebeurt met vallen en opstaan, maar het komt dan wel goed.

EDIT/ Enfin, ik wilde eigenlijk gewoon zeggen dat ik blij ben dat we geen trainerscarrousel meer zijn, maar ben weer te veel gaan uitwijden :P
Bali Balingoli
Jeugdspeler
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:12

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Bali Balingoli »

Hij heeft in 2018 heel veel gesleuteld, met Clasie, Refaelov of Amrabat op een 4-mans middenveld of Diaby, Vossen, Openda, Schrijvers, Rezaei naast Wesley. Het lijkt wel de eeuwige twijfel tussen beide systemen. Ik kan dat ook niet linken aan onze tegenstanders. Om nu thuis tegen Zulte en op Beveren voor 1 spits en een heel blik centrale middenvelders te kiezen vond ik bv zeer vreemd. Schrijvers naast Wesley lijkt mij op dit moment de beste keuze. Zet Vormer maar op rechts met zijn goeie voorzet.

Maar we hebben dit seizoen al genoeg sterke prestaties neergezet (6Cl-matchen, dominante zeges tegen Gent, Standard en anderlecht, goeie prestaties op Genk en Antwerp…). Dat geeft hoop voor de play-offs en doet voor mij de kritiek op Leko verstommen.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Khas »

Met die contractverlenging in gedachte zal dit ondertussen ook al beginnen naar paniek gaan zeker?
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Cedrinho »

Contract loopt af na dit seizoen.. Vorige keren dat Club wou verlengen, ging Leko er niet op in. Op dit moment, als er al sprake van zou zijn, zou eerder Club een afwachtende houding aannemen, en terecht ook.

Tenzij het tij keert en Club de titel pakt, zou de fairste oplossing zijn: contract uitdoen, dan iemand anders.
Maar als het tij niet keert, dan zal de ontslagvergoeding best meevallen en vliegt Leko nog voor de play-offs buiten.. Stel dat we verliezen thuis tegen Antwerp zou het zelfs nog aan de winterstop kunnen zijn.

Soit, stiekem hoop ik dat men denkt "de schade valt al bij al nog mee, zeker als je weet dat de punten nog gehalveerd worden" en dat Leko het voordeel van de twijfel krijgt. Maar dat hoop ik dan meer uit sympathie voor de mens Ivan Leko dan uit objectieve/rationele overwegingen..
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Khas »

Als we hetzelfde parcours afleggen als vorig seizoen vanaf deze speeldag, eindigen we met de huidige stand, op de 5e plaats. (ferme projectie, maar soit).
Leko zal dringend een oplossing moeten vinden.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
james
Profvoetballer
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 jul 2016, 21:06
Locatie: BRUGGE

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door james »

Cedrinho schreef: 15 dec 2018, 20:44 Contract loopt af na dit seizoen.. Vorige keren dat Club wou verlengen, ging Leko er niet op in. Op dit moment, als er al sprake van zou zijn, zou eerder Club een afwachtende houding aannemen, en terecht ook.

Tenzij het tij keert en Club de titel pakt, zou de fairste oplossing zijn: contract uitdoen, dan iemand anders.
Maar als het tij niet keert, dan zal de ontslagvergoeding best meevallen en vliegt Leko nog voor de play-offs buiten.. Stel dat we verliezen thuis tegen Antwerp zou het zelfs nog aan de winterstop kunnen zijn.

Soit, stiekem hoop ik dat men denkt "de schade valt al bij al nog mee, zeker als je weet dat de punten nog gehalveerd worden" en dat Leko het voordeel van de twijfel krijgt. Maar dat hoop ik dan meer uit sympathie voor de mens Ivan Leko dan uit objectieve/rationele overwegingen..
ondanks de sympathie voor leko , als we voor eindejaar geen 6 op 6 halen mag hij van mij opstappen hoor , de magie is weg blijkbaar. ben het ondertussen beu van naar zo een klotematchen te moeten kijken.
james
Profvoetballer
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 jul 2016, 21:06
Locatie: BRUGGE

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door james »

Bali Balingoli schreef: 12 dec 2018, 10:09 Hij heeft in 2018 heel veel gesleuteld, met Clasie, Refaelov of Amrabat op een 4-mans middenveld of Diaby, Vossen, Openda, Schrijvers, Rezaei naast Wesley. Het lijkt wel de eeuwige twijfel tussen beide systemen. Ik kan dat ook niet linken aan onze tegenstanders. Om nu thuis tegen Zulte en op Beveren voor 1 spits en een heel blik centrale middenvelders te kiezen vond ik bv zeer vreemd. Schrijvers naast Wesley lijkt mij op dit moment de beste keuze. Zet Vormer maar op rechts met zijn goeie voorzet.

Maar we hebben dit seizoen al genoeg sterke prestaties neergezet (6Cl-matchen, dominante zeges tegen Gent, Standard en anderlecht, goeie prestaties op Genk en Antwerp…). Dat geeft hoop voor de play-offs en doet voor mij de kritiek op Leko verstommen.
vooral in gedachten houden dat het tegen een zwak gent standard en rsca was , zo goed was onze prestatie ook niet .
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Cedrinho »

Vorig jaar waren we eigenlijk niet veel beter, maar hadden we geluk dat de andere topploegen hun start compleet misten en onze voorsprong onoverbrugbaar bleek na de winterstop.
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door GenGhibli »

Cedrinho schreef: 15 dec 2018, 21:13 Vorig jaar waren we eigenlijk niet veel beter, maar hadden we geluk dat de andere topploegen hun start compleet misten en onze voorsprong onoverbrugbaar bleek na de winterstop.
Toen waren we heel goed tegen de kleintjes. En lieten we daar heel weinig liggen. Nu is het eerder omgekeerd. Veel beter in de toppers, maar niet genoeg drive of goesting in de wedstrijden tegen de kleinere ploegen. En dat mag natuurlijk niet. De vele blessures kan je wel inroepen als excuus. Maar ook dat stopt ergens. Het systeem hier zorgt er wel voor dat nog alles kan.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door HeervanBiesen »

GenGhibli schreef: 15 dec 2018, 21:41
Cedrinho schreef: 15 dec 2018, 21:13 Vorig jaar waren we eigenlijk niet veel beter, maar hadden we geluk dat de andere topploegen hun start compleet misten en onze voorsprong onoverbrugbaar bleek na de winterstop.
Toen waren we heel goed tegen de kleintjes. En lieten we daar heel weinig liggen. Nu is het eerder omgekeerd. Veel beter in de toppers, maar niet genoeg drive of goesting in de wedstrijden tegen de kleinere ploegen. En dat mag natuurlijk niet. De vele blessures kan je wel inroepen als excuus. Maar ook dat stopt ergens. Het systeem hier zorgt er wel voor dat nog alles kan.
Idd prijzen worden aan het eind van de meet uitgedeeld. Tis eerder puur door die operatie propere handen denk ik dat Leko nog geen contract heeft. Want het profiel van een nieuwe trainer wordt toch uitgebreider. Er staan nu enkele jongens van de academie in onze kern die speelgelegenheid moeten krijgen en moeten ontbolsteren, niet elke trainer wil met zo spelers werken. De meeste kiezen voor ervaren spelers.
Gunt
Profvoetballer
Berichten: 443
Lid geworden op: 30 mei 2016, 22:58

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Gunt »

We spelen alles kapot in België na de winter. Schrijf het op en geef de man een verlenging aub.
Plaats reactie