CEO Vincent Mannaert

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door IsO »

Artikeltje in HNB:
[spoiler]
Hoe Mannaert ook zijn aandeel had in de Brugse zege: “Als Vincent praat, raakt hij de juiste snaren”

Alle beetjes helpen. Zo ook de speech van Vincent Mannaert in de kleedkamer op woensdag. Of hoe de CEO zijn aandeel had in de zege die – hopelijk voor Club – de start van een reeks betekent.

Pieter-Jan Calcoen in Zürich
Gisteren om 21:48

Het was geen soloactie. Vincent Mannaert had zijn idee om de groep toe te spreken afgetoetst bij Ronny Deila. De trainer juichte het initiatief toe: “Het was het bewijs dat iederéén binnen de club begaan is met de resultaten.”

Mannaert gaf naar verluidt een bevlogen speech. “Het was fantastisch”, aldus Deila. “De boodschap was positief. Dat we één geheel moeten vormen en niet in eilandjes mogen gaan leven nu het minder gaat. Dit was heel goed.”

Ook de spelersgroep beleefde het zo, aldus Simon Mignolet. “Als Vincent praat, luistert iedereen. Hij vertelde dat we terug moesten naar de basis. Duels winnen. Voor mekaar vechten. En dan op talent het verschil maken. Mede dankzij Vincent waren we klaar. Hij raakte de juiste snaren. Telkens als hij zich laat zien – op goede en slechte momenten – heeft dat effect. Nu moeten we zo doorgaan.”

Complimenten voor Nielsen

Bij Club was er opluchting na de 1-3. “Dit kan de ommekeer zijn”, aldus Deila. “Er waren tien moeizame minuten, maar we hebben over het algemeen iets anders getoond dan de voorbije weken. We waren compact, erg agressief en goed aan de bal. Ik vond Casper (Nielsen, red.) bijvoorbeeld top spelen. Ook Eder (Balanta, red.) deed het goed.”

Wie andermaal flauwtjes presteerde, was Igor Thiago. “Hij wil het te graag”, denkt Deila. “Igor heeft nog nooit in zo’n grote club gespeeld, we gaan met hem aan de slag. Op zijn attitude is niks aan te merken, het komt wel goed.”
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Tiki Taka »

Deze man aast op de overname van Club, zodat hij zwaar kan cashen op zijn aandelen en vertrekken.
Mannaert heeft veel verdienste gehad bij de revival van Club, echter is hij al zijn krediet aan het verspelen de laatste 2-3 seizoenen.
Hoe hij en zijn sportieve cel erin slagen zo veel mislukte transfers te doen en zo veel verkeerde trainers keuzes, frappant gewoon.
Hoe kan het dat Club dat veruit het grootste budget heeft en de meest waardevolle kern de laatste 2 seizoenen zo zwak is, zo weinig dominant ?!
Tabula rasa is echt wel aan de orde en dat zit er ook aan te komen vermoed ik, met de overname binnenkort door een buitenlandse investeerder.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Pica »

Als je de duurste beste kern hebt samengesteld, zal er wel hier of daar een verloren goeie transfer bij zitten zeker.

11 (of 18) goeie spelers, maken nog geen goeie ploeg, daar wringt het schoentje
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Mannaert mag gewoon veel pluimen op zijn hoed steken.
Heeft toch een belangrijke rol in de successen sinds 2015.
En kijk eens wat er aan kwaliteit in onze huidige kern rondloopt. Da’s echt niet slecht gewerkt. Niet alle transfers kunnen er boenk erop zijn.

Dat hij een uitweg zoekt na al die jaren, is toch niet abnormaal ? De mentale druk mag je niet onderschatten. En als ondernemer is het toch normaal dat hij een bepaalde return on investment krijgt ?
Ook iedere overnemer na Bart Verhaeghe zal willen dat zijn investering rendeert.

Enige smet op Mannaerts blazoen lijkt me dat hij onvoldoende hulp gezocht heeft voor zijn probleem met de drankduivel en het nieuws daarover in de pers heeft hem begrijpelijkerwijze intern (en extern) sterk verzwakt.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Peter »

Zatte Vince had blijkbaar ook nog een bod op Skov aanvaard. Meer dan 15 kan dat niet geweest zijn. Wat was die mens zen plan in de zomer?
Ik stel mij stilaan toch vragen:

- Lang voor te weinig verkocht.
- Mata, Sylla en Hendry verkocht, 0 vervangers.
- Skov
- Bod aanvaarden op Nusa op de laatste dag van de transfermarkt.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 02 nov 2023, 11:26 Zatte Vince had blijkbaar ook nog een bod op Skov aanvaard. Meer dan 15 kan dat niet geweest zijn. Wat was die mens zen plan in de zomer?
Ik stel mij stilaan toch vragen:

- Lang voor te weinig verkocht.
- Mata, Sylla en Hendry verkocht, 0 vervangers.
- Skov
- Bod aanvaarden op Nusa op de laatste dag van de transfermarkt.
Die mens wil asap cashen en vertrekken bij Club.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Sanders »

Peter schreef: 02 nov 2023, 11:26 Zatte Vince had blijkbaar ook nog een bod op Skov aanvaard. Meer dan 15 kan dat niet geweest zijn. Wat was die mens zen plan in de zomer?
Ik stel mij stilaan toch vragen:

- Lang voor te weinig verkocht.
- Mata, Sylla en Hendry verkocht, 0 vervangers.
- Skov
- Bod aanvaarden op Nusa op de laatste dag van de transfermarkt.
Aanvaard of niet, het is toch geweten dat Skov zelf besliste om te blijven.
Zonder de echte inside informatie (beloftes, clausules,...) te kennen voor de spelers is en blijft het moeilijk oordelen.
Lang wou weg, misschien waren er beloftes gemaakt. Mogelijks enkele bonussen en percentages bedongen (zeer waarschijnlijk)
Sylla: zo een bedrag kan je niet weigeren.
Hendry: idem als Sylla, plus Het loon van Hendry zal ginder hoger zijn dan bij ons. Die kan je dus niet houden
Mata: heeft zelf in interviews aangegeven dat hij al enkele keren weg kon, maar dat Club het steeds tegenhield. Lyon is, ondanks de slechte klassering, nog steeds een mooie club en uit erkentelijkheid hebben ze hem nu de transfer gegungd.
Nusa: bod kan aanvaard geweest zijn, maar de verstandigste keuze is gemaakt door die transfer tegen te houden.

Dat er geen defensieve versterkingen gebeurd zijn centraal achterin, kan je hem mogelijks verwijten. Tenzij er om andere redenen geen bijgekomen zijn. Bijvoorbeeld dat Deila het niet nodig achtte, dat er geen budget vrij was door het blijven van Nusa en Lang én door de mindere inkomsten dit jaar,...

(Al is mijn persoonlijke mening dat er wel een verdediger nodig was, ma bon).
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Een beetje meer respect zou hier toch wel op zijn plaats mogen zijn, vind ik.

Club landskampioen : seizoen 2015/16, 2017/18, 2019/20, 2020/21, 2021/22
Beker : 2015 & 2020

Kijk eens naar de jaarrekeningen van de afgelopen jaren. Iedere andere Belgische ploeg is daar stikjaloers op.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Peter »

Waar is het gebrek aan respect? Zijn werk van de voorbije twee jaren mag in vraag gesteld worden, net als zijn inmenging in de kleedkamer (wie de fuck maakt er van zijn oren tijdens de rust vs Porto nadat we ons al geplaatst hebben? da's beschamend).
Zonder Skov en Nusa hadden we het seizoen nu al kunnen afschrijven.

Goed werk geleverd in het verleden, tijd dat hij beschikt nu.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door IsO »

Peter schreef: 02 nov 2023, 14:54 Waar is het gebrek aan respect? Zijn werk van de voorbije twee jaren mag in vraag gesteld worden, net als zijn inmenging in de kleedkamer (wie de fuck maakt er van zijn oren tijdens de rust vs Porto nadat we ons al geplaatst hebben? da's beschamend).
Zonder Skov en Nusa hadden we het seizoen nu al kunnen afschrijven.

Goed werk geleverd in het verleden, tijd dat hij beschikt nu.
"zatte Vince" komt u in principe op een warning te staan volgens punt 3.3 forumreglement. Ik citeer stukje :

"Zuiver bashen of beledigen van Club, zijn bestuurders, staf of spelers kan niet door de beugel, ook al mag je gerust op een constructieve manier wijzen op het gebrek aan welbepaalde kwaliteiten van een bepaalde speler of bedenkingen uiten bij het werk van een bestuurder of een staflid.".

't is maar dat het uw gewoonte niet is, dat ik het deze keer zo laat.

Wat die inmenging betreft, was iedereen positief over Vince's speech voorafgaand aan onze match tegen Lugano, die er kwam na overleg met Deila (zo werd uitdrukkelijk verduidelijkt). Anderzijds ben ik wel benieuwd wie Deila bedoelde toen hij zei dat hij teveel naar bepaalde mensen had geluisterd. Steek naar de pers? Naar Vince? Naar bepaalde spelers? Voor interpretatie vatbaar...
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Peter »

Oei, ik vind/vond dat nogal mild maar het staat genoteerd.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 02 nov 2023, 14:54 Waar is het gebrek aan respect? Zijn werk van de voorbije twee jaren mag in vraag gesteld worden, net als zijn inmenging in de kleedkamer (wie de fuck maakt er van zijn oren tijdens de rust vs Porto nadat we ons al geplaatst hebben? da's beschamend).
Zonder Skov en Nusa hadden we het seizoen nu al kunnen afschrijven.

Goed werk geleverd in het verleden, tijd dat hij beschikt nu.
Vind ik dus ook, Mannaert heeft heel veel verdienste gehad in de revival van Club de laatste 8 jaar, dat staat buiten kijf.
Echter vind ik dat er de laatste 2-3 seizoenen qua transfers en trainerskeuzes, opvallend veel fouten gemaakt worden.
Soit, ik ben benieuwd wat er zal gebeuren naar concrete invulling van verschillende key posities, eens de Amerikanen Club overnemen.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Peter »

2 pollekes kussen met Bart & Vince maar kan mij niet ontdoen van de indruk dat we de laatste 3 seizoenen eerder spelers kopen om met veel winst te verkopen dan om een ploeg te vormen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door IsO »

Heet van de naald:
VINCENT MANNAERT STOPT OP HET EINDE VAN DIT SEIZOEN ALS CEO BIJ CLUB BRUGGE
28.11.2023

17U18

Mannaert (49) is sinds maart 2011 CEO bij Club Brugge. Onder het bewind van het duo Verhaeghe-Mannaert en hun management groeide Club uit tot marktleider in België waarbij sportieve en economische resultaten hand in hand gingen.

Vincent, die namens Club ook jarenlang in de Raad van Bestuur van de Pro League zetelde en Vice-Chairman was van de Working Group Competitions bij ECA, werd met Blauw-Zwart 5 keer landskampioen, 4 keer vice-landskampioen, won 1 keer de Beker van België en 4 keer de Supercup. Club speelde ook 6 keer de groepsfase van de Champions League waarin het dit voorjaar voor het eerst in de Clubgeschiedenis uitkwam in de 1/8e finale van de grootste Europese competitie. In 12 jaar Club Brugge steeg het eigen vermogen met 68 miljoen tot een totaal van 81.6 miljoen Euro. 9 seizoenen op rij werd het boekjaar afgesloten met een positieve balans en dus winst gemaakt terwijl de sportieve resultaten navenant waren. Met de bouw van een state-of-the-art Basecamp in Knokke-Heist en de oprichting van een succesvolle jeugd- en vrouwenvoetbalwerking werd ook ingezet op de toekomst.

Vincent Mannaert zal tot het einde van dit seizoen op post blijven. De medewerkers werden eerder deze middag op de hoogte gebracht. Voorzitter Bart Verhaeghe zal, samen met de Raad van Bestuur, nu de tijd nemen om een geschikte opvolger te vinden en zal daarover op het juiste moment verder communiceren.

Vincent Mannaert: “De voorbije 12 jaar waren zondermeer de meest intensieve jaren uit mijn leven. Het was een absolute eer om, samen met Bart, deze prachtige Club, dé Club, te mogen leiden en opnieuw te helpen groeien tot haar volledige potentieel. Ik heb in die jaren onvergetelijke momenten meegemaakt, samen met vele collega’s waarvan er sommigen echte vrienden geworden zijn. Ik heb lang en grondig nagedacht vooraleer deze beslissing te nemen. Ik blijf als aandeelhouder betrokken bij Blauw-Zwart maar als CEO geef ik de fakkel door en is de tijd gekomen voor andere uitdagingen.”

Bart Verhaeghe: “Ik heb 12 jaar intensief samengewerkt met Vincent en schouder aan schouder gestaan. Ik denk dat we met recht en rede kunnen stellen dat we Club Brugge teruggebracht hebben naar de plaats die het verdient. Ik ben Vincent bijzonder dankbaar voor wat hij voor Club betekend heeft en ben fier dat ik hem mijn vriend kan noemen. Ik ben blij dat hij als aandeelhouder betrokken zal blijven bij de Club. Deze organisatie is inmiddels sterk genoeg om niet afhankelijk te zijn van individuen. We hebben heel veel talentvolle, bekwame en zeer gedreven medewerkers op alle niveaus. Ik neem nu de tijd om, samen met mijn Raad van Bestuur, een geschikte opvolger te vinden zodat Club verder kan blijven groeien en succesvol zijn.”
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Levi »

Dankbaarheid is op zijn plaats. Timing lijkt me perfect wel om een nieuwe wind te doen waaien.
Plaats reactie