[01.] Ludovic Butelle

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: [01.] Ludovic Butelle

Bericht door Peet »

IsO schreef:
Peet schreef:
Pica schreef: Butelle van vorig seizoen was in zijn geheel een betere keeper dan de Ryan in zijn laatste seizoen
Heeft die ooit jouw leven gered of zo iets?
Niet dat ik weet heb van dergelijke heldendaden, maar ik begrijp wel wat Pica bedoelt. Ryan mag dan misschien beter zijn met de voeten dan Butelle, maar maakte af en toe nog wel eens een foutje, en die hebben ons soms ook punten gekost. Butelle maakte vorig seizoen, tenminste in de seizoenshelft waarin hij onze doelman was, zeer weinig fouten en als hij er maakte, hebben die ons in mijn herinnering zelden of nooit punten gekost. Door die constante (en een beetje geluk) heeft hij ons mee de titel bezorgd. Daarvoor verdient hij toch wel enig respect, hoewel dat voor mij niet noodzakelijk hoeft te betekenen dat zijn contract sowieso moet verlengd worden.

Dat gezegd zijnde vind ik nog steeds dat Ryan een veel groter potentieel heeft dan Butelle. Hij is natuurlijk ook 9 jaar jonger.
Benieuwd wat Horvath ons volgend seizoen eventueel zal kunnen bijbrengen, en of Butelle hier nog zal rondlopen!
Beetje meer respect voor een heerser als Ryan mag wel. Wat een Europese campagne speelde die niet zeg dat seizoen.
Terwijl Butelle ons ook gewoon de beker kost met een dure flater.
Maar vooral "in zijn geheel". Sorry, maar Butelle mag de schoenen nog niet poetsen van Ryan. Minder in de lucht, 1-1 en dramatisch met de voeten. En ja, dat was vorig seizoen ook al te merken.
Ach, hij wordt dit seizoen ook niet geholpen door een instabielere verdediging, waardoor hij meer onder druk komt.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: [01.] Ludovic Butelle

Bericht door Gratchski »

Fire schreef: Ze hebben allebei echt vreemde stoten uitgehaald in een club shirt.
Butelle nog afgelopen weekend en van Ryan herinner ik me nog hoe hij Praet ooit volgde tot bijna aan de corner vlag.
We hebben het dan ook over vorig seizoen en kan me daar zelf ook amper dergelijke stoten voor de geest halen.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3362
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [01.] Ludovic Butelle

Bericht door IsO »

Peet schreef:
IsO schreef:
Peet schreef:
Pica schreef: Butelle van vorig seizoen was in zijn geheel een betere keeper dan de Ryan in zijn laatste seizoen
Heeft die ooit jouw leven gered of zo iets?
Niet dat ik weet heb van dergelijke heldendaden, maar ik begrijp wel wat Pica bedoelt. Ryan mag dan misschien beter zijn met de voeten dan Butelle, maar maakte af en toe nog wel eens een foutje, en die hebben ons soms ook punten gekost. Butelle maakte vorig seizoen, tenminste in de seizoenshelft waarin hij onze doelman was, zeer weinig fouten en als hij er maakte, hebben die ons in mijn herinnering zelden of nooit punten gekost. Door die constante (en een beetje geluk) heeft hij ons mee de titel bezorgd. Daarvoor verdient hij toch wel enig respect, hoewel dat voor mij niet noodzakelijk hoeft te betekenen dat zijn contract sowieso moet verlengd worden.

Dat gezegd zijnde vind ik nog steeds dat Ryan een veel groter potentieel heeft dan Butelle. Hij is natuurlijk ook 9 jaar jonger.
Benieuwd wat Horvath ons volgend seizoen eventueel zal kunnen bijbrengen, en of Butelle hier nog zal rondlopen!
Beetje meer respect voor een heerser als Ryan mag wel. Wat een Europese campagne speelde die niet zeg dat seizoen.
Terwijl Butelle ons ook gewoon de beker kost met een dure flater.
Maar vooral "in zijn geheel". Sorry, maar Butelle mag de schoenen nog niet poetsen van Ryan. Minder in de lucht, 1-1 en dramatisch met de voeten. En ja, dat was vorig seizoen ook al te merken.
Ach, hij wordt dit seizoen ook niet geholpen door een instabielere verdediging, waardoor hij meer onder druk komt.
- ik denk niet dat ik ergens onrespectvol ben t.a.v. Ryan. Altijd een boon voor gehad, maar dat betekent nog niet dat ik blind ben voor eventuele gebreken of mindere momenten. Sommigen hier verafgoden hem echt, maar hij is ook maar een mens die af en toe eens een fout maakt. Dat is ook wat Pica wil aankaarten denk ik.
- ik had het niet over Butelle in de beker, maar in de competitie vorig seizoen, en vergeleek zijn prestaties daarin met de prestaties van Ryan in dezelfde competitie een seizoen eerder (zie 'punten gekost'). Dat gezegd zijnde heb je natuurlijk gelijk over de rol van Butelle in onze bekeruitschakeling vorig jaar.
- ik zeg nergens dat ik Butelle beter vind dan Ryan. Wel dat die eerste ons door zijn constante prestaties gedurende een paar maanden en wat geluk mee de titel heeft bezorgd.
Laatst gewijzigd door IsO op 04 mei 2017, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: [01.] Ludovic Butelle

Bericht door Peet »

IsO schreef:
Peet schreef:
IsO schreef:
Peet schreef:
Heeft die ooit jouw leven gered of zo iets?
Niet dat ik weet heb van dergelijke heldendaden, maar ik begrijp wel wat Pica bedoelt. Ryan mag dan misschien beter zijn met de voeten dan Butelle, maar maakte af en toe nog wel eens een foutje, en die hebben ons soms ook punten gekost. Butelle maakte vorig seizoen, tenminste in de seizoenshelft waarin hij onze doelman was, zeer weinig fouten en als hij er maakte, hebben die ons in mijn herinnering zelden of nooit punten gekost. Door die constante (en een beetje geluk) heeft hij ons mee de titel bezorgd. Daarvoor verdient hij toch wel enig respect, hoewel dat voor mij niet noodzakelijk hoeft te betekenen dat zijn contract sowieso moet verlengd worden.

Dat gezegd zijnde vind ik nog steeds dat Ryan een veel groter potentieel heeft dan Butelle. Hij is natuurlijk ook 9 jaar jonger.
Benieuwd wat Horvath ons volgend seizoen eventueel zal kunnen bijbrengen, en of Butelle hier nog zal rondlopen!
Beetje meer respect voor een heerser als Ryan mag wel. Wat een Europese campagne speelde die niet zeg dat seizoen.
Terwijl Butelle ons ook gewoon de beker kost met een dure flater.
Maar vooral "in zijn geheel". Sorry, maar Butelle mag de schoenen nog niet poetsen van Ryan. Minder in de lucht, 1-1 en dramatisch met de voeten. En ja, dat was vorig seizoen ook al te merken.
Ach, hij wordt dit seizoen ook niet geholpen door een instabielere verdediging, waardoor hij meer onder druk komt.
- ik denk niet dat ik ergens onrespectvol ben t.a.v. Ryan. Altijd een boon voor gehad, maar dat betekent nog niet dat ik blind ben voor eventuele gebreken of mindere momenten. Sommigen hier verafgoden hem echt, maar hij is ook maar een mens die af en toe eens een fout maakt. Dat is ook wat Pica wil aankaarten denk ik.
- ik had het niet over Butelle in de beker, maar in de competitie vorig seizoen, en vergeleek zijn prestaties daarin met de prestaties van Ryan in dezelfde competitie een seizoen eerder (zie 'punten gekost'). Dat gezegd zijnde heb je natuurlijk gelijk over de rol van Butelle in onze bekeruitschakeling vorig jaar.
- ik zeg nergens dat ik Butelle beter vind dan Ryan. Wel dat die eerste ons door zijn constante prestaties gedurende een paar maanden en wat geluk mee de titel heeft bezorgd.
Hij had zijn bijdrage, zoals de rest van de 11. Vorig jaar in de Play-offs waren we gewoon een maatje sterker dan tegenstand. Ik vind dat echt een oneerlijke vergelijking met het jaar van Ryan.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 634
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: [01.] Ludovic Butelle

Bericht door Hannes »

Pica schreef: Butelle van vorig seizoen was in zijn geheel een betere keeper dan de Ryan in zijn laatste seizoen
Sorry hoor Pica, maar nu denk ik niet alleen meer aan Simons als we zeggen "die gaat beter vandaag dan morgen op pensioen"...
Zo'n uitspraak hoort in het blooper-jaaroverzicht.
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: [01.] Ludovic Butelle

Bericht door zegmaardag »

Hannes schreef:
Pica schreef: Butelle van vorig seizoen was in zijn geheel een betere keeper dan de Ryan in zijn laatste seizoen
Sorry hoor Pica, maar nu denk ik niet alleen meer aan Simons als we zeggen "die gaat beter vandaag dan morgen op pensioen"...
Zo'n uitspraak hoort in het blooper-jaaroverzicht.
Vooral een keeper die zijn gebreken héél goed kon verbergen. Het enige wat opviel waren zijn zwakke voeten. Dit jaar begon het met hoge ballen & plots kon hij zelfs geen lijnkeeper meer zijn! Vertrouwen is een raar beestje! Al zou hij in principe toch moeten voelen dat Preud'homme hem steunt? Anders had hij toch al lang Horvath gebracht?

Soit, ik gun hem nog 4 topprestaties & in de zomer moet hij maar vechten met Horvath wie nr. 1 wordt.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: [01.] Ludovic Butelle

Bericht door Alethio »

Die uitspraak kan toch alleen maar op Frank Raes slaan? Zo lang die nog werkt, kan je die bezwaarlijk voor iemand anders gebruiken, vind ik.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3207
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [1] Ludovic Butelle

Bericht door Pica »

Spijtig dat het vorige forum weg is, maar daar werd de discussie Ryan vs Ludo gewonnen op punten door Ludo vorig seizoen. Nog ff teruggegaan naar pré seizoen en volgende beauties gevonden

Khas schreef: Ik blijf er bij. Exact wat Club nodig heeft in de goal.
Beste keeper sinds Butina.
Fire schreef: die kerel moet toch niet 'bevestigen' daarvan weet je gewoon dat hij er zal staan.
PetjeFCB schreef: Topper, een van de betere transfers van de laatste jaren
Cedrinho schreef:
Gunt schreef: Mja, ik verwacht toch ergens eens een 'dipje'. Hopelijk heb ik het mis.
Van Maty kwam dat er niet, van Butelle komt dat er ook niet.
We zijn verwend de laatste jaren met deze goalies.
Gebruikersavatar
nesnaj713
Supersub
Berichten: 1208
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:54
Locatie: Lommel

Re: [01.] Ludovic Butelle

Bericht door nesnaj713 »

Gunt haalt wel z'n gelijk :D
Gunt
Profvoetballer
Berichten: 443
Lid geworden op: 30 mei 2016, 22:58

Re: [1] Ludovic Butelle

Bericht door Gunt »

Pica schreef: Spijtig dat het vorige forum weg is, maar daar werd de discussie Ryan vs Ludo gewonnen op punten door Ludo vorig seizoen. Nog ff teruggegaan naar pré seizoen en volgende beauties gevonden

Khas schreef: Ik blijf er bij. Exact wat Club nodig heeft in de goal.
Beste keeper sinds Butina.
Fire schreef: die kerel moet toch niet 'bevestigen' daarvan weet je gewoon dat hij er zal staan.
PetjeFCB schreef: Topper, een van de betere transfers van de laatste jaren
Cedrinho schreef:
Gunt schreef: Mja, ik verwacht toch ergens eens een 'dipje'. Hopelijk heb ik het mis.
Van Maty kwam dat er niet, van Butelle komt dat er ook niet.
We zijn verwend de laatste jaren met deze goalies.
Wat een kenner, die Gunt.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3207
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [01.] Ludovic Butelle

Bericht door Pica »

Toppertje :mrgreen:

Al mocht die dip wel wat minder lang duren :P
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [01.] Ludovic Butelle

Bericht door Khas »

Ik blijf bij mijn mening. Zonder Butelle vorig jaar geen titel, met een Butelle van vorig jaar ook dit jaar de titel.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3207
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [01.] Ludovic Butelle

Bericht door Pica »

Khas schreef: Ik blijf bij mijn mening. Zonder Butelle vorig jaar geen titel, met een Butelle van vorig jaar ook dit jaar de titel.
I partially agree.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: [01.] Ludovic Butelle

Bericht door Alethio »

Dat lijkt me te kloppen, ja.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: [01.] Ludovic Butelle

Bericht door Gratchski »

Mss moeten we besluiten dat we geen kampioen kunnen worden zonder Bruzesse in de goal.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gesloten