[17.] Anthony Limbombe

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [17.] Anthony Limbombe

Bericht door Cedrinho »

Salou top bij Waregem, lol, you kiddin' bro? Heeft daar 2 of 3 redelijk goeie maanden gehad, maar that's it. Nog altijd vind ik het belachelijk dat we die gekocht hebben. Kerel was nog slechter dan Zinho Gano. Snap niet dat ook maar iemand daar iets in zag van talent.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [17.] Anthony Limbombe

Bericht door Tiki Taka »

Cedrinho schreef: Salou top bij Waregem, lol, you kiddin' bro? Heeft daar 2 of 3 redelijk goeie maanden gehad, maar that's it. Nog altijd vind ik het belachelijk dat we die gekocht hebben. Kerel was nog slechter dan Zinho Gano. Snap niet dat ook maar iemand daar iets in zag van talent.
Scoorde bij Waregem 9 goals op 29 matchen en won er de beker.
Kon destijds na Waregem naar Club en de mauve, kwam naar Club en dat was dus allesbehalve een voltreffer.
Zou nu in 3de provinciale spelen.
Gebruikersavatar
nesnaj713
Supersub
Berichten: 1208
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:54
Locatie: Lommel

Re: [17.] Anthony Limbombe

Bericht door nesnaj713 »

Het valt op dat we Limbombe moeilijk kunnen missen.. Hopelijk is hij niet meer geschorst dit seizoen en loopt hij geen blessure op.. Wat Leko misschien wel moet doen is Limbombe erop wijzen dat hij echt domme gele kaarten pakt.. Die tegen Oostende kon ik nog enigszins 'begrijpen'.. De euforie van het moment, maar voor de rest heeft hij ook al 4 gele kaarten gepakt in de laatste 5 minuten van een wedstrijd.

Even opgezocht en daarvan zijn er zeker 3 onnodige kaarten op een moment dat wij de match in handen hadden en winst verzekerd was..

Voor de statistieken:
Speeldag 2 vs Eupen(H): 86e minuut (Geen uitleg op Sporza)
Speeldag 17 vs Eupen(A): 90e minuut (Plots gaan de poppetjes aan het dansen. Kemphanen Mechele en Afif krijgen geel, net als zeurpiet Limbombe en zo krijgen we een onfris einde van de wedstrijd.)
Speeldag 20 vs Mechelen(A): 90e minuut (In twee minuten wordt de match nog verstoord door twee opstootjes. Vreemd, want de match is gespeeld. --> In deze fase krijgt Limbombe geel)
Speeldag 21 vs Moeskroen(H): 90e minuut (Limbombe krijgt voor een wilde tackle een gele kaart.)
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [17.] Anthony Limbombe

Bericht door DavidVM »

Anthony Limbombe (23) is al een heel seizoen één van de smaakmakers bij Club Brugge. In onze krant gaf bondscoach Roberto Martinez toe dat hij de linkerflankspeler van blauw-zwart volgt als potentiële Rode Duivel en dat die dus zelfs mag dromen van een WK-selectie. Moeten De Bruyne en Hazard straks in de kleedkamer een plaatsje vrijhouden?
NEE

Eerst en vooral: ik wil de kwaliteiten van Anthony Limbombe niet minimaliseren. De kwieke Mechelaar speelt met zijn vijf goals en zeven assists dit seizoen een erg grote rol in het succes van Club Brugge. Maar de Jupiler Pro League is het wereldkampioenschap niet. Limbombe heeft amper ervaring op het internationale niveau. Eén basisplaats en drie invalbeurten in de Cham­pions League vorig seizoen met Club Brugge, dat zijn de hoogst aangeschreven wedstrijden die Limbombe al speelde. Op basis van dit seizoen verdient hij zeker eens een oproeping voor een oefeninterland tegen pakweg Saudi-Arabië. Maar om echt bij de 23 voor Rusland te horen, heb je meer adelbrieven nodig dan één topseizoen in de Jupiler Pro League.

Als zelfs Nacer Chadli – met 120 wedstrijden in de Premier League op z’n teller – niet eens zeker is van een selectie voor het WK, zie ik niet in waarom Anthony Limbombe er wel bij zou horen. En laat net die Chadli ook in aanmerking komen voor de positie van Limbombe op de linkerflank. Als back-up voor Yannick Carrasco – in vorm een certitude in het systeem van bondscoach Roberto Martinez – heb ik op een WK toch nog liever een dertiger die het klappen van de zweep kent in de meest gemediatiseerde competitie ter wereld, dan een prille twintiger die alles samen twee à drie goede seizoenen in België en Nederland gespeeld heeft. Het is simpel: als België – zoals Kevin De Bruyne verkondigt – wereldkampioen wil worden, dan heeft het spelers van een ander kaliber dan Anthony Limbombe nodig.

JA

JA Yannick Carrasco is geen linksachter. Een linksmidden, soms. Een aanvaller, altijd. Toch trekt Carrasco zijn plan als enige linkerflankspeler bij de Rode Duivels. Tegen ploegen die België makkelijk de baas kan, slaagt hij erin zijn defensieve onbeholpenheid te maskeren. Vooral omdat hij woekert met inspanningen en geen doetje is. Kan ook niet anders. Onder Diego Simeone heb je bij Atlético Madrid geen keuze. Make war, not peace moet zowat het enige Engels zijn dat de Argentijn kan grommen. Onze bondscoach is meer polyglot. Roberto Martinez mag nog zoveel lucht volzwammen als hij wil – en dat kan hij – zijn keuze voor een driemans­defensie en Carrasco als linksmidden overtuigt niet. Het lijkt meer op een keuze die niet gemaakt wordt. Onder het mom: “Ik stel Carrasco op omdat hij bij onze beste elf spelers hoort.”

Waarom dan geen speler de kans geven die zo’n rol wél gewoon is? Anthony Limbombe dus, hoeksteen van de leider van de Belgische competitie dan nog. Een jongen met een actie, een voorzet, een schot én het volume en inmiddels ook de discipline om verdedigend zijn werk te doen. Sla zijn defensieve cijfers erop na: die zijn niet slechter dan die van Jordan Lukaku, de enige andere kandidaat-Rode Duivel die bij Lazio eveneens gekneed is als linkerflankspeler. Lukaku heeft al kansen gekregen, en vergooid. Limbombe niet. Op basis van zijn vorm en zijn prestaties verdient hij het. En of hij het niveau aankan? The proof of the pudding is in the eating. Dat is ook Engels. Vertaald: dat weet je pas wanneer je het hebt geprobeerd. Volgend maand dus graag, tegen Saudi-Arabië.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [17.] Anthony Limbombe

Bericht door Cedrinho »

Die "Nee"-argumenten trekken toch op de ballen? Chadli heeft amper gespeeld dit seizoen, terwijl Limbombe alles speelt. Dan is een zin als "ik zie niet in waarom Limbombe erbij zou horen als Chadli al niet zeker is" toch complete bullshit?
En over ervaring moeten ze ook niet kankeren. Het is niet dat Januzaj en Origi al 20 jaar aan de top speelden toen ze mee gingen naar Brazilië.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: [17.] Anthony Limbombe

Bericht door The_One »

Waarschijnlijk krijg ik nu een shitstorm over me heen, maar ik vind eigenlijk dat Limbombe's prestaties redelijk overroepen zijn.
Versta mij niet verkeerd, hij speelt goed bij ons, maar ik zie hem niet direct goed presteren hogerop. Verdedigend laat hij soms wel wat steken vallen, maar door de aanvallende ingesteldheid van Club komen die amper in beeld...

Desalniettemin, top speler voor bij Club...
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [17.] Anthony Limbombe

Bericht door Cedrinho »

Tegen ploegen als Panama kom je nooit in de problemen en kan Limbo gerust spelen.
Tegen Engeland daarentegen..

Dit gezegd zijnde: idem voor YFC of J.Lukaku.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [17.] Anthony Limbombe

Bericht door IsO »

Ik denk dat J. Lukaku toch de meest verdedigende is van de namen die hier worden opgelijst. Als je dus op zoek bent naar een meer verdedigende optie op die positie, lijkt hij me de meest logische keuze. Bovendien is hij broer van, wat bij de bondscoach misschien zal meespelen. Als Romelu zich goed voelt, kan hij altijd iets meer.

Chadli vind ik eigenlijk de minst logische optie voor die flank. Hij is immers rechtsvoetig. Als linksbuiten is dat geen probleem (naar binnen snijden) maar als hij de hele flank moet afdekken, is zijn rechtsvoetigheid in verdedigend opzicht niet direct een voordeel. Speelt doorgaans ook meer als links- (of rechts)buiten, hoewel hij het een aantal keer niet slecht deed op die positie bij de Duivels. In zijn nadeel speelt wel dat hij nog maar amper speelde dit seizoen wegens verschillende blessures. In zijn voordeel spelen dan weer zijn fysieke sterkte, werkkracht en polyvalentie. Ik zie hem eerder opgeroepen worden als backup voor Meunier dan voor Carrasco.

Carrasco is ook eerder linksbuiten dan flankverdediger, maar is het wél gewend vroeg druk te zetten; iets wat de Duivels overigens consequenter en collectiever zouden moeten doen in mijn ogen. In die zin heeft hij defensief wel zijn meerwaarde. Zijn offensieve meerwaarde heeft niet veel toelichting nodig.

Limbombe heeft dan weer als voordeel dat hij tweebenig is, ook de motor heeft om de ganse flank te doen, én de positie gewend is van bij zijn eigen Club. In onze laatste wedstrijd tegen Standard had hij het wel moeilijk tegen Cavanda. Benieuwd hoe hij het er deze keer vanaf zal brengen.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: [17.] Anthony Limbombe

Bericht door PetjeFCB »

Cedrinho schreef: Die "Nee"-argumenten trekken toch op de ballen? Chadli heeft amper gespeeld dit seizoen, terwijl Limbombe alles speelt. Dan is een zin als "ik zie niet in waarom Limbombe erbij zou horen als Chadli al niet zeker is" toch complete bullshit?
En over ervaring moeten ze ook niet kankeren. Het is niet dat Januzaj en Origi al 20 jaar aan de top speelden toen ze mee gingen naar Brazilië.
Niet akkoord met alles maar wel met de grote lijnen en de achterliggende betekenis. Limbombe verdient een kans in oefenmatchen, maar is voor mij nu toch ook niet iemand die zeker mee moet naar Rusland.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [17.] Anthony Limbombe

Bericht door Cedrinho »

Contract met een jaartje verlengd. Tot 2021 nu.
Laatst gewijzigd door Cedrinho op 02 mar 2018, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [17.] Anthony Limbombe

Bericht door Tiki Taka »

Cedrinho schreef: Contract met een jaartje verlengd. Tot 2021 nu.
Goed zo, mss een verkoop clausule opgenomen in verbeterde contract ?
Gebruikersavatar
nesnaj713
Supersub
Berichten: 1208
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:54
Locatie: Lommel

Re: [17.] Anthony Limbombe

Bericht door nesnaj713 »

Cedrinho schreef: Contract met een jaartje verlengd. Tot 2021 nu.
Anthony Limbombe: “Ik ben zeer gelukkig dat ik voor 2 seizoenen kan bijtekenen"

Wel vreemd.. Ik neem aan dat je ook even was gaan kijken op Transfermarkt? Daar staat nog 2020.
Nuja, mooi dat hij bijgetekend heeft. Hopelijk blijft die hier volgend seizoen ook nog.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [17.] Anthony Limbombe

Bericht door Cedrinho »

nesnaj713 schreef:
Cedrinho schreef: Contract met een jaartje verlengd. Tot 2021 nu.
Anthony Limbombe: “Ik ben zeer gelukkig dat ik voor 2 seizoenen kan bijtekenen"

Wel vreemd.. Ik neem aan dat je ook even was gaan kijken op Transfermarkt? Daar staat nog 2020.
Nuja, mooi dat hij bijgetekend heeft. Hopelijk blijft die hier volgend seizoen ook nog.
Je moet daarvoor niet eens naar Transfermarkt.
Limbombe tekende in juli 2016 een contract voor 4 jaar, dus tot 2020: https://www.clubbrugge.be/nl/nieuws/ant ... lub-brugge" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu dus verlengd met 1 jaar, geen 2 zoals Limbo beweert.
Laatst gewijzigd door Cedrinho op 02 mar 2018, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [17.] Anthony Limbombe

Bericht door DavidVM »

Cedrinho schreef:
nesnaj713 schreef:
Cedrinho schreef: Contract met een jaartje verlengd. Tot 2021 nu.
Anthony Limbombe: “Ik ben zeer gelukkig dat ik voor 2 seizoenen kan bijtekenen"

Wel vreemd.. Ik neem aan dat je ook even was gaan kijken op Transfermarkt? Daar staat nog 2020.
Nuja, mooi dat hij bijgetekend heeft. Hopelijk blijft die hier volgend seizoen ook nog.
Je moet daarvoor niet eens naar Transfermarkt.
Limbombe tekende in juli 2016 een contract voor 4 jaar, dus tot 2020: https://www.clubbrugge.be/nl/nieuws/ant ... lub-brugge" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu dus verlengd met 1 jaar, geen 2 zoals Limbo beweert.
Ah die weet dus niet wat hij getekend heeft? :dunno:
Laatst gewijzigd door Cedrinho op 02 mar 2018, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: [17.] Anthony Limbombe

Bericht door zegmaardag »

DavidVM schreef:
Cedrinho schreef:
nesnaj713 schreef:
Cedrinho schreef: Contract met een jaartje verlengd. Tot 2021 nu.
Anthony Limbombe: “Ik ben zeer gelukkig dat ik voor 2 seizoenen kan bijtekenen"

Wel vreemd.. Ik neem aan dat je ook even was gaan kijken op Transfermarkt? Daar staat nog 2020.
Nuja, mooi dat hij bijgetekend heeft. Hopelijk blijft die hier volgend seizoen ook nog.
Je moet daarvoor niet eens naar Transfermarkt.
Limbombe tekende in juli 2016 een contract voor 4 jaar, dus tot 2020: https://www.clubbrugge.be/nl/nieuws/ant ... lub-brugge" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu dus verlengd met 1 jaar, geen 2 zoals Limbo beweert.
Ah die weet dus niet wat hij getekend heeft? :dunno:

De buitenstaanders op’t forum zullen het wel beter weten zeker? :rolleye: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Cedrinho op 02 mar 2018, 18:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie