Supporters/Sfeer

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door Pica »

Khas schreef:
Pica schreef: Ik heb het wat diagonaal gelezen, maar als ik het goed begrijp:

jongen spuwt op Raman, oudere man naast hem zal wel zijn vader zijn en natuurlijk met zo'n zoon, zijn vrouw afrossen?

Mis ik iets?
CP die schrik heeft van Peet.
CP vreest zelfs G niet, CP is held. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door Gratchski »

Pica schreef: Ik heb het wat diagonaal gelezen, maar als ik het goed begrijp:

jongen spuwt op Raman, oudere man naast hem zal wel zijn vader zijn en natuurlijk met zo'n zoon, zijn vrouw afrossen?

Mis ik iets?
Did you just asume genders?
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door Gratchski »

Pica schreef:
Khas schreef:
Pica schreef: Ik heb het wat diagonaal gelezen, maar als ik het goed begrijp:

jongen spuwt op Raman, oudere man naast hem zal wel zijn vader zijn en natuurlijk met zo'n zoon, zijn vrouw afrossen?

Mis ik iets?
CP die schrik heeft van Peet.
CP vreest zelfs G niet, CP is held. :mrgreen:
"zelfs G"

ja man, zo op de man spelen...
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door JRut »

't zal hier wel bijna wel zijn zeker. We zijn het er allemaal over eens dat de jongen in kwestie niet direct het toonbeeld is van veel fatsoen, noch zijn eventuele vader ernaast. Laat ons daar maar op focussen.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door Pica »

Daar ben ik het dan ook weer niet mee eens. Een geheel stadion mag die kerel homo noemen, maar als er één gastje keer zijn fluim verkeerd richt is hij al crapuul. Judge, jury and executioner so it seems.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door PetjeFCB »

Pica schreef: Daar ben ik het dan ook weer niet mee eens. Een geheel stadion mag die kerel homo noemen, maar als er één gastje keer zijn fluim verkeerd richt is hij al crapuul. Judge, jury and executioner so it seems.
Vind ik niet :mrgreen:
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door Clubpolska »

Peet schreef:
Clubpolska schreef: Ik heb eigenlijk meer schrik van mensen die zo oordelen dan van mensen die zo doen.. Heb ik nu procentueel meer kans dat mijn lief mij afrost vanavond?
Je doet het nu zelf :mrgreen:. Puur op de man spelen.

Iedereen mag hier toch zijn vrije mening uitdrukken. Ik heb een bepaalde mening over voetbalagressie ("hoort dat er echt bij, of denken wij dat"), druk mij zo ongenuanceerd mogelijk uit. Ben je niet akkoord, geen probleem. Geef maar tegengas, maar speel ajb niet de man.
Op de man spelen? Als idiote zinsnedes uit uw vingertoppen komen, zijn ze uw verantwoordelijkheid, en kan je dus wel verwachten dat iemand "op de man" speelt. Soit, je wou duidelijk reactie uitlokken, da's gelukt. Laat het ons het hier maar bij laten ;).
Laatst gewijzigd door Clubpolska op 29 aug 2017, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh Frail.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: RE: Re: Supporters/Sfeer

Bericht door Peet »

Clubpolska schreef:
Peet schreef:
Clubpolska schreef: Ik heb eigenlijk meer schrik van mensen die zo oordelen dan van mensen die zo doen.. Heb ik nu procentueel meer kans dat mijn lief mij afrost vanavond?
Je doet het nu zelf :mrgreen:. Puur op de man spelen.

Iedereen mag hier toch zijn vrije mening uitdrukken. Ik heb een bepaalde mening over voetbalagressie ("hoort dat er echt bij, of denken wij dat"), druk mij zo ongenuanceerd mogelijk uit. Ben je niet akkoord, geen probleem. Geef maar tegengas, maar speel ajb niet de man.
Op de man spelen? Als idiote zinsnedes uit uw vingertoppen komen, zijn ze uw verantwoordelijkheid, en kan je dus wel verwachten dat iemand "op de man" speelt. Soit, je wou duidelijk reactie uitlokken, da's gelukt. Laat het ons het hier maar bij laten ;).
Ik heb me te sterk uitgedrukt. Maar als jeugdtrainer ook genoeg gezien van marginaliteit. Of in 4e provinciale was ik beschaamd om vriendin of ouders mee te vragen.
Marginaliteit in het voetbal is een scheefgegroeid probleem en als ik zo jongentje naast volwassen mensen zie spuwen naar een speler, dan is het toch wel slikken.

Worden velen marginaal op het voetbal of trekt voetbal gewoon veel marginalen aan?
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: RE: Re: Supporters/Sfeer

Bericht door Gratchski »

Peet schreef: Worden velen marginaal op het voetbal of trekt voetbal gewoon veel marginalen aan?
Hoe groter de massas is die je naar je toetrekt, hoe groter de kans dat er marginalen tussenzitten. Dus in die zin trekt voetbal ook meer marginalen aan, dan pakweg volleybal, juist omdat er meer mensen komen. Basket trekt bvb ook meer marginalen aan dan curling.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: RE: Re: Supporters/Sfeer

Bericht door Peet »

Gratchski schreef:
Peet schreef: Worden velen marginaal op het voetbal of trekt voetbal gewoon veel marginalen aan?
Hoe groter de massas is die je naar je toetrekt, hoe groter de kans dat er marginalen tussenzitten. Dus in die zin trekt voetbal ook meer marginalen aan, dan pakweg volleybal, juist omdat er meer mensen komen. Basket trekt bvb ook meer marginalen aan dan curling.
Makes sense. Al blijf ik erbij dat er ook historisch heel wat is scheefgegroeid.
Grootste oorzaken zijn volgens mij: gebrek aan fairplay onder voetbalspelers, grote betwistbaarheid van spelregels, maar vooral cultuur van schelden en beledigen "dat er bij hoort".
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: RE: Re: Supporters/Sfeer

Bericht door Khas »

Peet schreef:
Gratchski schreef:
Peet schreef: Worden velen marginaal op het voetbal of trekt voetbal gewoon veel marginalen aan?
Hoe groter de massas is die je naar je toetrekt, hoe groter de kans dat er marginalen tussenzitten. Dus in die zin trekt voetbal ook meer marginalen aan, dan pakweg volleybal, juist omdat er meer mensen komen. Basket trekt bvb ook meer marginalen aan dan curling.
Makes sense. Al blijf ik erbij dat er ook historisch heel wat is scheefgegroeid.
Grootste oorzaken zijn volgens mij: gebrek aan fairplay onder voetbalspelers, grote betwistbaarheid van spelregels, maar vooral cultuur van schelden en beledigen "dat er bij hoort".
Gewoon drank hoor. Sportevenementen met veel alcohol en je krijgt dit. Zie ook veldrijden.
Dat je met een ons tegen hen verhaal zit (eigen aan teamsport) maakt het er alleen maar erger op.
In honkbal zit je een halve dag op een stoeltje, is er geen actie en bekijken de spelers elkaar niet, maar daar is het zo mogelijk nog erger. Reden: Nog meer tijd om te zuipen.
Laatst gewijzigd door Khas op 30 aug 2017, 09:59, 2 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: RE: Re: Supporters/Sfeer

Bericht door Peet »

Khas schreef:
Peet schreef:
Gratchski schreef:
Peet schreef: Worden velen marginaal op het voetbal of trekt voetbal gewoon veel marginalen aan?
Hoe groter de massas is die je naar je toetrekt, hoe groter de kans dat er marginalen tussenzitten. Dus in die zin trekt voetbal ook meer marginalen aan, dan pakweg volleybal, juist omdat er meer mensen komen. Basket trekt bvb ook meer marginalen aan dan curling.
Makes sense. Al blijf ik erbij dat er ook historisch heel wat is scheefgegroeid.
Grootste oorzaken zijn volgens mij: gebrek aan fairplay onder voetbalspelers, grote betwistbaarheid van spelregels, maar vooral cultuur van schelden en beledigen "dat er bij hoort".
Gewoon drank hoor. Sportevenementen met veel alcohol en je krijgt dit. Zie ook veldrijden.
Dat je met een ons tegen hen verhaal zit (eigen aan teamsport) maakt het er alleen maar erger op.
In honkbal zit je een halve dag op een stoeltje, is er geen actie en bekijken de spelers elkaar niet, maar daar is het zo mogelijk nog erger. Reden: Nog meer tijd om te zuipen.
Ja, zit wel waarheid in. Goeie voorbeelden :nice:
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door Gratchski »

https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~aa4b14a5/

Club Brugge heeft nu ook fanclub in... Noord-Amerika
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
jeetn
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:38

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door jeetn »

Net dit artikel gelezen. Ronduit beschamend dat iemand zich daarmee bezig houdt.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door Gratchski »

Wie zegt trouwens dat het een Clubsupporter is? :dunno:
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Plaats reactie