Nieuws vanop het trainingsveld

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Maximus
Profvoetballer
Berichten: 415
Lid geworden op: 10 jan 2017, 13:55

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door Maximus »

Stylisimo schreef: Da's nu eenmaal een kwalijk kantje van het voetbal. Als klein manneke heeft hij dat genoeg tijdens wedstrijden van profs gezien. Dan doet hij dat zelf eens op het veld en krijgt hij complimenten. Van supporters of ouders of trainers, want hij heeft dat goed gedaan om zich niet te laten doen. Da's goed om je niet te laten kennen blablabla...
Wekelijks zie je zo'n taferelen op onze jeugdvelden.
Respect? Dat dwing je af op zo'n manier!
Bedrog? Je gaat toch een fout van de ref zelf niet rechtzetten door zelf eerlijk te zijn zeker?
Dat kind is een product van z'n omgeving ...

Doet me telkens aan dit gezegde denken:
Football is a gentleman's game played by ruffians, and rugby is a ruffian's game played by gentlemen.
Ben ik grotendeels mee eens! Je moet tot de grens kunnen en durven gaan. Maar de kunst is om niet over die grens te gaan. Daar faalt Wesley te vaak in vind ik.
Gebruikersavatar
Maximus
Profvoetballer
Berichten: 415
Lid geworden op: 10 jan 2017, 13:55

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door Maximus »

JRut schreef:
Maximus schreef:
JRut schreef: Wesley is een impulsief karakter, ja. Dat heeft ook zijn voordelen. Als hij impulsief op doel schiet van aan de hoek van de zestien meter tegen Zulte is dat in mijn ogen ook onverstandig, maar dan gaan we niet over onvoldoende controle lopen zeuren. Wat evengoed kan.

Het is hoe hij in elkaar steekt. Best gaat het eruit, maar ik vind al dat gefocus op die vuile overtredingen en tikken echt zwaar overdreven. Je moet eerst eens bekijken wat hij allemaal moet incasseren, je zou voor minder je controle verliezen. Als je dan ook eens gaat bekijken hoe het al verbeterd is gaandeweg, dan zeg ik eigenlijk chapeau. Hij leert continu bij. Blijkbaar is dat van geen belang.
Dat stel ik net enorm in vraag als hij 'continu bijleert'. Er is iedere match, of toch zeker om de twee matchen, een fase waarbij je de wenkbrauwen moet fronsen. Sorry, maar impulsief op doel schieten is iets totaal anders dan een opvliegend karakter. Daar ga ik zelfs niet over beginnen discussiëren. Maar goed, ieder zijn mening he ;)
Ik daag je uit om die fases dan eens op te lijsten. Ik verwacht dus meer dan tien duidelijke fases waaruit blijkt dat Wesley totaal geen zelfcontrole heeft.
En het resultaat daarvan mag anders zijn, het komt wel voort uit dezelfde hersenprikkel in mijn ogen.
- Elleboog op Kara
- Vuistslag op Mitrovic
- Slag op Clinton Mata
- Kuitbeenbreuk Kötysch
- Direct kleedkamer binnen omdat hij (terecht) wordt gewisseld
- Incident met Vormer, maar vooral zijn gedrag achteraf
- Klop tijdens een !oefenmatch!
- x-aantal ellebogen en opstandjes die ik vergeet
Ik kom niet aan 10 fases. Conclusie: Wesley is een verstandige kerel die zich perfect weet te beheersen.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door JRut »

Heb ik ooit gezegd dat dat de conclusie moet zijn? Je gaf zelf aan dat er iedere wedstrijd iets is en er dan naar gevraagd, ben je op je tenen getrapt. Je haalt trouwens twee zaken aan die weinig met agressiviteit te maken hebben, wel met ontgoocheling. Of passie, zoals onze trainer het noemt, iets waar hij trouwens om vraagt en veel belang aan hecht.

We zijn het er alle twee over eens dat Wesley een kort lontje heeft hoor. We bekijken het alleen anders, wat best kan. Best het hier bij laten.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
Maximus
Profvoetballer
Berichten: 415
Lid geworden op: 10 jan 2017, 13:55

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door Maximus »

JRut schreef: Heb ik ooit gezegd dat dat de conclusie moet zijn? Je gaf zelf aan dat er iedere wedstrijd iets is en er dan naar gevraagd, ben je op je tenen getrapt. Je haalt trouwens twee zaken aan die weinig met agressiviteit te maken hebben, wel met ontgoocheling. Of passie, zoals onze trainer het noemt, iets waar hij trouwens om vraagt en veel belang aan hecht.

We zijn het er alle twee over eens dat Wesley een kort lontje heeft hoor. We bekijken het alleen anders, wat best kan. Best het hier bij laten.
Tijdens mijn examens heb ik zelf ook al eens een kort lontje, mijn excuses daarvoor :mrgreen:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door Tiki Taka »

Maximus schreef:
JRut schreef: Heb ik ooit gezegd dat dat de conclusie moet zijn? Je gaf zelf aan dat er iedere wedstrijd iets is en er dan naar gevraagd, ben je op je tenen getrapt. Je haalt trouwens twee zaken aan die weinig met agressiviteit te maken hebben, wel met ontgoocheling. Of passie, zoals onze trainer het noemt, iets waar hij trouwens om vraagt en veel belang aan hecht.

We zijn het er alle twee over eens dat Wesley een kort lontje heeft hoor. We bekijken het alleen anders, wat best kan. Best het hier bij laten.
Tijdens mijn examens heb ik zelf ook al eens een kort lontje, mijn excuses daarvoor :mrgreen:
Fijntje :lol:
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door Bosko »

Gebruikersavatar
Okido
Belofte
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 jul 2017, 15:26

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door Okido »

Lijkt me geen nadeel te zijn
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest!
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door JRut »

Bon, 't heeft lang genoeg geduurd. Wanneer beginnen ze er terug aan?
#hetishierbeter
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door IsO »

JRut schreef: Bon, 't heeft lang genoeg geduurd. Wanneer beginnen ze er terug aan?
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Vormer10
Jeugdspeler
Berichten: 123
Lid geworden op: 10 sep 2017, 21:58
Locatie: West Boven

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door Vormer10 »

28 juni
Aaaaaaanti-Buuuuuffallllooooooooooooo :finger:
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door Gratchski »

Vormer10 schreef: 28 juni
wuk? meer dan een moand verlof? potverdikke...
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door Bosko »

Gratchski schreef:
Vormer10 schreef: 28 juni
wuk? meer dan een moand verlof? potverdikke...
Geen Europese voorrondes scheelt al iets.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door t4nd »

Gratchski schreef:
Vormer10 schreef: 28 juni
wuk? meer dan een moand verlof? potverdikke...
Dat is zodat ze alle matchen van de Belgen op het WK kunnen bekijken. De laatste is op 28 juni :thumbb:
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door Bosko »

Voorbereiding start 18 juni, Openda krijgt alleszins zijn kans al.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door Bosko »

Afbeelding

Baiye en Gabriel blijven in België, Shinton komt bij de A-kern.
Plaats reactie