Nieuws vanop het trainingsveld

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door Tiki Taka »

Bosko schreef: Vormer speelt op de flank
Vormer op de flank ? :dunno:
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door Bosko »

Tiki Taka schreef:
Bosko schreef: Vormer speelt op de flank
Vormer op de flank ? :dunno:
Waar speelde hij zondag?
Gebruikersavatar
Jack_Frost
Profvoetballer
Berichten: 392
Lid geworden op: 30 mei 2016, 12:03

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door Jack_Frost »

Djordi schreef: Verslag oefenmatch Club Brugge vs Willem II

Afbeelding

Een meer volledig verslag van deze match kan je lezen op http://www.clubbrugge.be" onclick="window.open(this.href);return false;, maar ik wou toch graag enkele persoonlijke waarnemingen delen met jullie na het bijwonen van deze leuke oefenmatch.

Anthony Limbombe : Tijdens de eerste helft heeft deze kerel een enorme indruk gemaakt op mij. Hij heeft een goeie versnelling en loopt echt voor elke bal. Meermaals gleed hij tussen enkele verdedigers door om zo via de flank te kunnen voorzetten. Zijn goal was dan ook oververdiend, en grotendeels voor eigen rekening. Aan Limbombe gaan we nog veel plezier beleven vermoed ik.

Tomas Pina : Tijdens de eerste helft was Pina redelijk onzichtbaar. Dit kwam waarschijnlijk omdat ook Timmy op het veld stond en hij waarschijnlijk nog niet goed wist waar lopen. De tweede helft was hij meer aanwezig, maar omdat er toen reeds diverse wissels waren doorgevoerd kwam er ook niets spectaculairs meer uit. Er zit zeker potentie in deze speler, maar ik vermoed dat hij nog meer moet oefenen op onze looplijnen en andere tactische zaken.

Brandon Mechele : Ik moet het niet meer herhalen maar deze kerel blijft een klasbak. Ik persoonlijk vind het super dat hij gebleven is, maar ik snap wel hoe frustrerend het moet zijn voor deze gast. Maar elke keer hij zijn kans krijgt, of het nu een oefenpot is of niet, dan grijpt hij hem keihard vast.

Ricardo van Rhijn : Net zoals zijn match tegen standard vind ik hem offensief meer dan degelijk. Zijn voorzetten zijn een gevaarlijk wapen. Hij moet echter blijven opletten dat hij op tijd terug is om zijn verdedigende taken op te nemen.

Hans Vanaken : Vintage Hans is back. De doorsteekpasjes volgden elkaar in een sneltempo op tijdens de eerste helft. En meestal was Limbombe de ontvanger.

Voor de rest weinig speciale zaken.

Bekijk hier de foto's : https://www.flickr.com/photos/96223023@ ... 2220703252" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door Khas »

Djordi zijn foto's zijn altijd prachtig.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door fcb 4 life »

Leuk om te lezen dat Limbombe goed was.
Laatst gewijzigd door fcb 4 life op 01 sep 2016, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door Hans1981 »

fcb 4 life schreef: Leuk om te lezen dat Limbombe goed was.
Idem. Vond die invalbeurt tegen Standard al heel hoopgevend. Die kap gevolgd door die goeie voorzet was klasse. Gevolgd bij NEC. En ik ben fan.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door fcb 4 life »

Hans1981 schreef:
fcb 4 life schreef: Leuk om te lezen dat Limbombe goed was.
Idem. Vond die invalbeurt tegen Standard al heel hoopgevend. Die kap gevolgd door die goeie voorzet was klasse. Gevolgd bij NEC. En ik ben fan.
Ik zie er ook wel iets in, was altijd al een groot talent dus hij moet wel iets kunnen natuurlijk.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door fcb 4 life »

We speelden dus inderdaad in een 442 maar met een ruit op het middenveld en Limbombe met Vossen in de spits.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door Tiki Taka »

Ik vermoed dat we de 4-4-2 opstelling de komende maanden wel eens vaker zullen zien, en terecht.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3207
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door Pica »

Ik ging eigenlijk schrijven dat de dubbele gordel niet meer van deze tijd is, maar dan herinner ik mij plots de match tegen Gent vorig seizoen waar we quasi 5-4-1 speelden :mrgreen: . Dus never mind, 4-4-2 zou al minder behoudend zijn :mrgreen:
Nergens
A-kern
Berichten: 472
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:44

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door Nergens »

4-4-2 in een ruit kan snel 4-3-3 zonder spits zijn (stel dat Diaby op positie van Vossen speelde bv)...
Rendinho
Alfabetische Tweede
Berichten: 566
Lid geworden op: 30 mei 2016, 12:13

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door Rendinho »

Ik kan wel begrijpen dat Vormer degene is die zowat rechts de ruimte opeist. Dat is vooral in functie van Van Rhijn. Van Rhijn is een speler die echt zijn lijn op en afgaat. Meunier kwam al regelmatig eens naar binnen. In dat opzicht is het slim dat ook Vossen als valse flank speelde.
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door Hans1981 »

Pica schreef: Ik ging eigenlijk schrijven dat de dubbele gordel niet meer van deze tijd is, maar dan herinner ik mij plots de match tegen Gent vorig seizoen waar we quasi 5-4-1 speelden :mrgreen: . Dus never mind, 4-4-2 zou al minder behoudend zijn :mrgreen:
4-4-2 is terug hip. Heel veel Spaanse ploegen spelen terug zo en Premier League ploegen. Was het succes bij Watford vorig jaar. Is geometrisch veel makkelijker om in te vullen. Heel goed voor rugdekking.
Gebruikersavatar
Jack_Frost
Profvoetballer
Berichten: 392
Lid geworden op: 30 mei 2016, 12:03

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door Jack_Frost »

Djordi schreef: Trainingsverslag dinsdag 17 januari 2017

Afbeelding

Een oude weerspreuk schrijft: "Het is pas koud als de boeren ijs melken", en deze wijze woorden waren duidelijk van toepassing op de twee blonde krijgers De Bock en Immers. Als enigen kwamen ze bij een frisse - 3,0° in korte broek het verwarmde trainingsveld opgelopen. Poulain, Cools en de geblesseerden van Rhijn en Limbombe bleven binnen. Aangevuld met enkele trainees bleef de groep niet lang stilstaan en onder leiding van Renaat begonnen ze aan een stevige opwarming.

Hierna stond een oefening op balbezit op het menu. De groep werd in twee verdeeld en moest de bal van de ene kant naar de andere rondspelen. De tegenstanders moesten telkens hoog druk zetten. Hierna stond een typische trainingsmatch op het programma waarin zowel op grote als op mini doelen kon gescoord worden.

Lex Immers heeft een enorm positieve indruk op mij nagelaten deze voormiddag. Je zou denken dat deze kerel al diverse jaren bij ons meeloopt. Hij speelt vlot mee en ook de looplijnen heeft hij overduidelijk al onder de knie. Bij elke goal tijdens de oefenmatch was hij wel betrokken. Ook Ethan Horvath is al goed ingeburgerd. Deze jonge kerel is zeer vocaal aanwezig en zijn sprongkracht is indrukwekkend. Tijdens een hoge bal sprong hij zomaar eventjes hoger dan Wesley, en dit wil al iets zeggen. Palacios vond ik nog wat onopvallend, maar dit is wel vaker het geval met Zuid Amerikanen tijdens de eerste weken. Van de trainees liet Vlietinck een zeer goede indruk op mij na. Deze kerel kan zeker iets. Hij scoorde ook 2 mooie goals. Voor de rest kan ik nog vertellen dat zowel De Bock als Diaby volledig meegetraind hebben. Rafa is zijn goede vorm aan het terugvinden. Ruudje scoorde een prachtige streep vanuit de tweede lijn en Pina... Tjah, die stond erbij en keer ernaar.

Bekijk hier de foto's : https://www.flickr.com/photos/96223023@ ... 5605121153" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: Nieuws vanop het trainingsveld

Bericht door Alethio »

Zal inderdaad wel even wennen zijn voor Palacios. Lekkere temperaturen, momenteel.
Plaats reactie