Nieuws Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Gratchski »

Pica schreef:
Gratchski schreef:
Pica schreef:
Gratchski schreef:
het gaat dan ook enkel over de competitie en geen beker of Europees hé. Zoals ik zei: het zijn stats, geven geen beeld over het spelniveau. We mogen blij zijn omdeze zaken, want het spelniveau zal beter worden doordat de ploeg meer ingespeeld geraakt. Zelfs met dat bedroevend spelbeeld halen we toch deze stats. Verdient toch wat aandacht, mag gezegd worden, Leko mag deze lof toegekend worden.
Verschil in visie dan, want ik vind het spelniveau na een aantal vette jaren qua resultaten toch een stuk belangrijker dan het aantal punten die we halen in de competitie ;)

Leko krijgt lof van mij als hij de ploeg goed doet voetballen en op dat vlak was de match zondag een opsteker.
Dus hetzelfde aantal punten met telkens droge 1-0 overwinningen en dat verlies was met 5-0 en het zou hetzelfde gevoel geven bij u?
Ik ga het omdraaien: een beter spelniveau en drie punten minder en ik was veel enthousiaster geweest dan ik nu ben
Spelniveau kan alleen maar verbeteren, die drie verloren punten ben je voor altijd kwijt.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1330
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door PetjeFCB »

Minder positieve stat

http://m.sporza.be/#!/snippet/59bfe091c447b0037a2e13c2" onclick="window.open(this.href);return false;

Toont aan dat we heel efficiënt omgaan met onze kansen(aangezien we wel het meest scoren). Vraag is of je die efficiëntie als een kwaliteit ziet, al dan niet als meeval en of je die dan ook het hele seizoen kan volhouden...
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5323
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

PetjeFCB schreef: Minder positieve stat

http://m.sporza.be/#!/snippet/59bfe091c447b0037a2e13c2" onclick="window.open(this.href);return false;

Toont aan dat we heel efficiënt omgaan met onze kansen(aangezien we wel het meest scoren). Vraag is of je die efficiëntie als een kwaliteit ziet, al dan niet als meeval en of je die dan ook het hele seizoen kan volhouden...
Ik had die statistieken hier ook al eens aangehaald, om het vertekende beeld van de 1ste plek te duiden.
Club staat wat betreft schoten op doel, op de 8ste plaats, qua gecreëerde kansen op de 7de plaats en qua schotconversie op de 2de plaats.
De mauve staan op de 1ste plaats qua schoten op doel en gecreëerde kansen, en voorlaatste qua schotconversie.
Zo zie je maar, dat het nog stukken beter kan bij Club en dat de mauve het enkel qua efficiëntie laten afweten.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5323
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

PetjeFCB schreef: Minder positieve stat

http://m.sporza.be/#!/snippet/59bfe091c447b0037a2e13c2" onclick="window.open(this.href);return false;

Toont aan dat we heel efficiënt omgaan met onze kansen(aangezien we wel het meest scoren). Vraag is of je die efficiëntie als een kwaliteit ziet, al dan niet als meeval en of je die dan ook het hele seizoen kan volhouden...
Zal wel een combinatie van beide factoren zijn.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Fire »

schotconversie zegt iets, maar zegt ook niet alles he. Als je ploeg (waarmee ik niet zeg dat dit bij de mauven zo is) veel op doel schiet uit de tweede lijn en verder, dan ga je veel schoten hebben, maar veel van die schoten gaan bijna geen gevaar opleveren.

De cijfers zijn leuk, maar meer gedetailleerde cijfers zijn feitelijk nodig voor je er echt conclusies kan uit trekken.

Je kan bijvoorbeeld ook al het aantal goals gaan afzetten tegen het aantal gecreëerde kansen. (Nergens geven ze bij Sporza een definitie, maar ik denk dat 'een gecreëerde kans' al dichter bij een goal zal komen dan 'een schot'.)
Club Brugge: goals/gecreëerde kansen = 20/58 = 34.48%
RSC*: goals/gecreëerde kansen =10/76 = 13.15%
Charleroi: goals/gecreëerde kansen = 15/44 = 34.09%
Zulte: goals/gecreëerde kansen = 19/58 = 32.75%

Wat al dichter bij elkaar ligt. In mijn opinie is dit niet dramatisch. De mauven die scoren gewoon veel te weinig, maar ons percentage ligt niet noodzakelijk te hoog.
Laatst gewijzigd door Fire op 26 sep 2017, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5323
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Ik vraag me af, of ik iets minder op jullie zenuwen werk de laatste maanden?
Ik probeer nl. toch optimistischer te zijn. :-D
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Pica »

Gratchski schreef:
Pica schreef:
Gratchski schreef:
Pica schreef:

Verschil in visie dan, want ik vind het spelniveau na een aantal vette jaren qua resultaten toch een stuk belangrijker dan het aantal punten die we halen in de competitie ;)

Leko krijgt lof van mij als hij de ploeg goed doet voetballen en op dat vlak was de match zondag een opsteker.
Dus hetzelfde aantal punten met telkens droge 1-0 overwinningen en dat verlies was met 5-0 en het zou hetzelfde gevoel geven bij u?
Ik ga het omdraaien: een beter spelniveau en drie punten minder en ik was veel enthousiaster geweest dan ik nu ben
Spelniveau kan alleen maar verbeteren, die drie verloren punten ben je voor altijd kwijt.
Spelniveau kan ook verslechteren, wat zeg je nu :mrgreen:

Ik ben de eerste om toe te geven dat na 11 jaar droogte, de titel belangrijk was, maar ondertussen mogen we die fetisj op resultaten zo wel wat laten varen en kijken naar wat er (voor mij) echt telt. Dat zijn niet het aantal gescoorde doelpunten, het aantal punten of het aantal sterretjes op onze truitjes. Waar ik met plezier geld voor neerleg is om mijn ploeg te zien voetballen. Goed voetballen dan.

Je kan niet elke match winnen, noch ieder jaar de titel winnen, maar goed voetbal proberen te brengen is een minimum, ieder jaar opnieuw. (Koster voetbal is GEEN goed voetbal voor de duidelijkheid). Tuurlijk moeten we ook blijven presteren, maar voor mij wil dat zeggen dat we bovenaan meedraaien ieder jaar opnieuw. Dan ga je sowieso om de 2-3 jaar wel de titel halen, naargelang de cyclus van je ploeg, maar heb je ondertussen wel aan je fans getoond waar je voor staat.

Het is de fetisj voor resultaten dat ervoor zorgde dat onder MPH europees voetbal van minder belang was. Als je je zou afvragen waarom dat een probleem zou kunnen zijn :mrgreen:
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: RE: Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Peet »

Pica schreef: Die goed nieuws show mag dan ook wel gaan stoppen precies :mrgreen:
Snap die euforie ook niet (na welgeteld 1 goeie prestatie). Niets gevaarlijker dan dat. Scherp blijven is nu de boodschap. En een vervolg breien aan de prestatie van zondag.
Gunt
Profvoetballer
Berichten: 443
Lid geworden op: 30 mei 2016, 22:58

Re: RE: Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Gunt »

Peet schreef:
Pica schreef: Die goed nieuws show mag dan ook wel gaan stoppen precies :mrgreen:
Snap die euforie ook niet (na welgeteld 1 goeie prestatie). Niets gevaarlijker dan dat. Scherp blijven is nu de boodschap. En een vervolg breien aan de prestatie van zondag.
Dit geeft wel een vertrouwensboost. Spelers die meer in het systeem en de coach gaan geloven, het effect daarvan valt toch echt niet te onderschatten. Het zou me toch verbazen als we dit de komende weken niet doortrekken.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Clubpolska »

Tiki Taka schreef: Ik vraag me af, of ik iets minder op jullie zenuwen werk de laatste maanden?
Ik probeer nl. toch optimistischer te zijn. :-D
Nee hoor, exact hetzelfde.
Oh Frail.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5323
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Clubpolska schreef:
Tiki Taka schreef: Ik vraag me af, of ik iets minder op jullie zenuwen werk de laatste maanden?
Ik probeer nl. toch optimistischer te zijn. :-D
Nee hoor, exact hetzelfde.
Bwah...you say you that. :)
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Clubpolska »

Tiki Taka schreef:
Clubpolska schreef:
Tiki Taka schreef: Ik vraag me af, of ik iets minder op jullie zenuwen werk de laatste maanden?
Ik probeer nl. toch optimistischer te zijn. :-D
Nee hoor, exact hetzelfde.
Bwah...you say you that. :)
Yes me think you that. :lys:
Oh Frail.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Gratchski »

https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~a7e88dc5/" onclick="window.open(this.href);return false;
“Het Brugse publiek is een makkelijk doelwit. In Olympia verliezen brave huisvaders en stille oma’s elke zin voor realiteit”
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5323
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Gratchski schreef: https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~a7e88dc5/" onclick="window.open(this.href);return false;
“Het Brugse publiek is een makkelijk doelwit. In Olympia verliezen brave huisvaders en stille oma’s elke zin voor realiteit”
Dat maakt net waarom ons publiek zo`n invloed heeft, en het dus dikwijls een heksenketel is voor de tegenstander. :dance:
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Pica »

Een legacy van MPH, eentje die we graag in meegaan. Ook door de media eigenlijk, die maar al te graag het paarse instituut of dikke hein gebruiken om 'ons op ons plaats te zetten', zie ook de 0/18 referentie van hein begin het seizoen. Zo creëer je een hetze, waar fans graag in meegaan.

En de fans, inclusief mezelf, genieten daar toch van. Winnen van kwek is tof. Winnen van kwek achter dat je ze ook verbaal in het stadion op het plaats gezet hebt, zelfs met de nodige anti gezangen, dat is de overstijgende trap.
Plaats reactie