Nieuws Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Peet »

Misschien moeten we een groot referendum houden?
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door fcb 4 life »

Clubpolska schreef:
fcb 4 life schreef:
Clubpolska schreef:
fcb 4 life schreef: Staan er grote veranderingen op til in het Belgische voetbal? Die kans is aanwezig. Edwin van der Sar, bestuurslid bij Ajax, kwam met opvallende onthullingen naar buiten.

In gesprek met de Supportersvereniging Ajax liet algemeen directeur Edwin van der Sar weten dat er momenteel gesprekken plaatsvinden tussen clubs en de UEFA, die moeten lijden tot grensoverschrijdende competities in Europa. Zo zouden er samenwerkingen kunnen komen tussen bijvoorbeeld Engeland-Schotland en Denemarken-Noorwegen-Zweden. Dit zou ook kunnen betekenen dat er een mogelijke samenwerking zal komen tussen Nederlandse en Belgische voetbalclubs.

“Gezamenlijke competities kunnen een oplossing zijn om het niveau op te krikken. Het helpt clubs niet alleen om meer wedstrijden op topniveau te spelen, het zou ook meer geld kunnen genereren", aldus interim-baas Theodore Theodoridis van de UEFA. "Voor seizoen 2017/2018 verandert er niets, maar ik weet dat er bijvoorbeeld gesprekken gaande zijn tussen België en Nederland."

Van der Sar: "Van een gezamenlijk bekertoernooi weet ik niets, daar ben ik niet bij betrokken. Maar er zijn nog veel praktische zaken waarover we moeten nadenken. Bijvoorbeeld de manier waarop startbewijzen voor de Champions League worden verdeeld."
:hup: BeNe liga, een jongensdroom :)
Toch een ramp voor de supporters? Dan win je ook maar om de 10 jaar een prijs hoor.
De clubs zouden groter worden en vermogender, ik zie niet echt goed in wat het nadeel is aan een grotere (geografisch gezien) competitie? Supporters in bv Duitsland moeten ook ver reizen...
Groter worden maar minder winnen..
Met ons nieuw stadion gaan we sowieso groeien hoor, dan kan je Europees zeker iets betekenen, dan toch in de EL.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Pica »

Ja want met een stadion van 40.000 man stijgt je budget zo hard dat je opnieuw kan concurreren met Liverpool :mrgreen:
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door fcb 4 life »

Pica schreef: Ja want met een stadion van 40.000 man stijgt je budget zo hard dat je opnieuw kan concurreren met Liverpool :mrgreen:
Beweer ik dat :dunno:
Ik zeg niet dat we de EL gaan winnen?
Maar met een 20 milj extra kan je best wel knappe resultaten neerzetten Europees, das hebben andere al bewezen.

Bovendien zie ik ons budget ook niet met 100 milj stijgen als je plots tegen Ajax en PSV moet spelen hoor, er gaan sowieso maar een 2 tal CL tickets zijn, en dat met een Club, Rsca, Standard, Genk, Gent, Ajax, PSV, Feyenoord,..
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Pica »

fcb 4 life schreef:
Pica schreef: Ja want met een stadion van 40.000 man stijgt je budget zo hard dat je opnieuw kan concurreren met Liverpool :mrgreen:
Beweer ik dat :dunno:
Ik zeg niet dat we de EL gaan winnen?
Maar met een 20 milj extra kan je best wel knappe resultaten neerzetten Europees, das hebben andere al bewezen.

Bovendien zie ik ons budget ook niet met 100 milj stijgen als je plots tegen Ajax en PSV moet spelen hoor, er gaan sowieso maar een 2 tal CL tickets zijn, en dat met een Club, Rsca, Standard, Genk, Gent, Ajax, PSV, Feyenoord,..
Exactly, een nieuw stadion is misschien budgettair interessant, maar mogen daar vooral niet te veel van verwachten. Als ze het comfort van de fans verbeteren zal ik al content zijn :mrgreen:
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Khas »

Zoiets zou vooral goed zijn voor datgene waar we zo jaloers op zijn; De TV contracten.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door fcb 4 life »

Khas schreef: Zoiets zou vooral goed zijn voor datgene waar we zo jaloers op zijn; De TV contracten.
Liever het huidige en opnieuw geregeld een prijs pakken dan meer geld en om de 10 jaar.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Khas »

fcb 4 life schreef:
Khas schreef: Zoiets zou vooral goed zijn voor datgene waar we zo jaloers op zijn; De TV contracten.
Liever het huidige en opnieuw geregeld een prijs pakken dan meer geld en om de 10 jaar.
Serieus?
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door fcb 4 life »

Khas schreef:
fcb 4 life schreef:
Khas schreef: Zoiets zou vooral goed zijn voor datgene waar we zo jaloers op zijn; De TV contracten.
Liever het huidige en opnieuw geregeld een prijs pakken dan meer geld en om de 10 jaar.
Serieus?
Ja, is dat nu zo speciaal om telkens tegen Ajax of PSV te spelen?
Leuke affiches maar als je CL speelt dan heb je ook leuke affiches.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Khas »

fcb 4 life schreef:
Khas schreef:
fcb 4 life schreef:
Khas schreef: Zoiets zou vooral goed zijn voor datgene waar we zo jaloers op zijn; De TV contracten.
Liever het huidige en opnieuw geregeld een prijs pakken dan meer geld en om de 10 jaar.
Serieus?
Ja, is dat nu zo speciaal om telkens tegen Ajax of PSV te spelen?
Leuke affiches maar als je CL speelt dan heb je ook leuke affiches.
Ik groei liever als Club zodat we effectief ook iets kunnen betekenen als we Champions League spelen. Leuke affiches heb je altijd, maar liever alleen maar leuke affiches dan om de twee maand eens ééntje, om ondertussen vier matchen tegen Waasland Beveren te spelen.
Ik ben sowieso een voorstander van maximum een zestal profploegen in de Belgische topklasse, als je die kan aanvullen met een zestal Nederlandse ploegen wordt het minder eentonig.
Als dat zou gebeuren worden we niet automatisch een kleine ploeg, we kunnen gewoon meegroeien met de rest. Ik zie het als een non stop play off 1.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door fcb 4 life »

Khas schreef:
fcb 4 life schreef:
Khas schreef:
fcb 4 life schreef:
Liever het huidige en opnieuw geregeld een prijs pakken dan meer geld en om de 10 jaar.
Serieus?
Ja, is dat nu zo speciaal om telkens tegen Ajax of PSV te spelen?
Leuke affiches maar als je CL speelt dan heb je ook leuke affiches.
Ik groei liever als Club zodat we effectief ook iets kunnen betekenen als we Champions League spelen. Leuke affiches heb je altijd, maar liever alleen maar leuke affiches dan om de twee maand eens ééntje, om ondertussen vier matchen tegen Waasland Beveren te spelen.
Ik ben sowieso een voorstander van maximum een zestal profploegen in de Belgische topklasse, als je die kan aanvullen met een zestal Nederlandse ploegen wordt het minder eentonig.
We kunnen misschien vragen om Club in te schrijven in de amateur liga, dan winnen we misschien ieder jaar elke prijs.
Dus 12 ploegen is niet eentonig?
Iets betekenen in de CL zal nooit meer gebeuren hoor, als je ziet hoe de Engelse ploegen met al hun geld geen zak meer voorstellen.
Hoe zouden wij dat dan wel doen door tegen 6 ploegen van Nederland te spelen? Dat gaat ook geen 100 milj extra per ploeg opleveren hé.
En wat moeten al die andere ploegen zoals Lokeren, ZW, Kvo,.. dan gaan doen?
FvH
Tester
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:43

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door FvH »

Je zou toch perfect een ouderwetse, reguliere competitie kunnen houden in België en daarna playoffs kunnen spelen. Eerste 3 v Nederland en eerste 3 v België tegen elkaar.
Dan zijn we ineens van dat oneerlijke systeem van puntenhalvering af.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Khas »

fcb 4 life schreef:
Khas schreef:
fcb 4 life schreef:
Khas schreef:

Serieus?
Ja, is dat nu zo speciaal om telkens tegen Ajax of PSV te spelen?
Leuke affiches maar als je CL speelt dan heb je ook leuke affiches.
Ik groei liever als Club zodat we effectief ook iets kunnen betekenen als we Champions League spelen. Leuke affiches heb je altijd, maar liever alleen maar leuke affiches dan om de twee maand eens ééntje, om ondertussen vier matchen tegen Waasland Beveren te spelen.
Ik ben sowieso een voorstander van maximum een zestal profploegen in de Belgische topklasse, als je die kan aanvullen met een zestal Nederlandse ploegen wordt het minder eentonig.
We kunnen misschien vragen om Club in te schrijven in de amateur liga, dan winnen we misschien ieder jaar elke prijs.
Dus 12 ploegen is niet eentonig?
Iets betekenen in de CL zal nooit meer gebeuren hoor, als je ziet hoe de Engelse ploegen met al hun geld geen zak meer voorstellen.
Hoe zouden wij dat dan wel doen door tegen 6 ploegen van Nederland te spelen? Dat gaat ook geen 100 milj extra per ploeg opleveren hé.
En wat moeten al die andere ploegen zoals Lokeren, ZW, Kvo,.. dan gaan doen?
Wel even correct leren lezen hé. 12 is minder eentonig dan 6.
Waarom zouden we nooit iets kunnen betekenen in de CL als onze budgetten groeien met 300%? De Engelse ploegen stellen "geen zak" voor door hun eigen domme competitieformule. Dat ze telkens een ploeg hebben bij de laatste 4 is natuurlijk geen zak.
Televisiegelden zijn de ultieme bron van inkomsten. Daar kan niets aan tippen. Wanneer je een competitie op poten stelt waarvan de zwakste ploegen van het niveau Standard of Twente zijn, dan heb je gewoon een heel erg aantrekkelijke competitie voor de mediabedrijven zoals Fox.
Dit zijn wekelijks meerdere toppers, daar kan je een aardige cent uit slaan. Enkel de Premier League kan dat op dit moment ook neerleggen.
Het niveau zal er ook niet slechter op worden, ik zie enkel groeimogelijkheden.

De andere ploegen zoals KVO/Lokeren en aanverwanten kunnen gaan doen waar ze voor dienen; tweede klasse. België heeft veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel teveel profploegen. Ze houden elkaar klein door zo versnipperd te zijn.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door fcb 4 life »

Khas schreef:
fcb 4 life schreef:
Khas schreef:
fcb 4 life schreef:
Ja, is dat nu zo speciaal om telkens tegen Ajax of PSV te spelen?
Leuke affiches maar als je CL speelt dan heb je ook leuke affiches.
Ik groei liever als Club zodat we effectief ook iets kunnen betekenen als we Champions League spelen. Leuke affiches heb je altijd, maar liever alleen maar leuke affiches dan om de twee maand eens ééntje, om ondertussen vier matchen tegen Waasland Beveren te spelen.
Ik ben sowieso een voorstander van maximum een zestal profploegen in de Belgische topklasse, als je die kan aanvullen met een zestal Nederlandse ploegen wordt het minder eentonig.
We kunnen misschien vragen om Club in te schrijven in de amateur liga, dan winnen we misschien ieder jaar elke prijs.
Dus 12 ploegen is niet eentonig?
Iets betekenen in de CL zal nooit meer gebeuren hoor, als je ziet hoe de Engelse ploegen met al hun geld geen zak meer voorstellen.
Hoe zouden wij dat dan wel doen door tegen 6 ploegen van Nederland te spelen? Dat gaat ook geen 100 milj extra per ploeg opleveren hé.
En wat moeten al die andere ploegen zoals Lokeren, ZW, Kvo,.. dan gaan doen?
Wel even correct leren lezen hé. 12 is minder eentonig dan 6.
Waarom zouden we nooit iets kunnen betekenen in de CL als onze budgetten groeien met 300%? De Engelse ploegen stellen "geen zak" voor door hun eigen domme competitieformule. Dat ze telkens een ploeg hebben bij de laatste 4 is natuurlijk geen zak.
Televisiegelden zijn de ultieme bron van inkomsten. Daar kan niets aan tippen. Wanneer je een competitie op poten stelt waarvan de zwakste ploegen van het niveau Standard of Twente zijn, dan heb je gewoon een heel erg aantrekkelijke competitie voor de mediabedrijven zoals Fox.
Dit zijn wekelijks meerdere toppers, daar kan je een aardige cent uit slaan. Enkel de Premier League kan dat op dit moment ook neerleggen.
Het niveau zal er ook niet slechter op worden, ik zie enkel groeimogelijkheden.

De andere ploegen zoals KVO/Lokeren en aanverwanten kunnen gaan doen waar ze voor dienen; tweede klasse. België heeft veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel teveel profploegen. Ze houden elkaar klein door zo versnipperd te zijn.
Beetje kort door door de bocht over een Kvo en co, niet?
Moest je nu nog over een Eupen ofzo bezig akkoord maar die ploegen hebben hun waarde bewezen, zeker een ZW bv.
Maar wat ik bedoelde over eentonig is dat je dan telkens opnieuw 4 keer tegen Ajax en andere speelt, zo fantastisch is dat toch ook niet?

En wat wil je als Club supporter eigenlijk het liefst? Toch prijzen winnen? In de CL gaan we nooit nog iets betekenen, Porto heeft ook een heel groot budget maar CL winnen ze ook al lang niet meer.
Natuurlijk wil ik ook dat Club kan overwinteren maar om daarvoor zo'n drastische maatregelen te treffen vind ik erover, want nogmaals, dan speel je met een pak grote clubs in die reeks en er zijn maar 2 CL tickets waarvan 1 rechtstreeks, de kans op CL is dan een pak kleiner dan nu.
Ik kan me dan wel eerder vinden in wat FvH zegt, dat lijkt me dan wel eens interessanter.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Khas »

Als Club supporter heb ik het liefst dat Club zo goed mogelijk wordt. Dat beperkt zich niet tot prestaties in een willekeurige visbokaal. Veel liever een Club die tien jaar 2e/3e wordt in eerste klasse, dan eentje die op tien jaar tijd vijf keer kampioen is gespeeld in tweede.
fcb 4 life schreef: want nogmaals, dan speel je met een pak grote clubs in die reeks en er zijn maar 2 CL tickets waarvan 1 rechtstreeks, de kans op CL is dan een pak kleiner dan nu.
Dit is pure bullshit van de bovenste plank.
Je kan evengoed gaan stellen dat er dan 75 rechtstreekse CL tickets zijn, waarvan 83 rechtstreeks in de halve finale.
Dit is nergens op gebaseerd en is niet eens een realistische veronderstelling.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Plaats reactie