Beloften Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3355
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Beloften Club Brugge

Bericht door IsO »

Wat met een Van Vaerenbergh? Te groen?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3355
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Beloften Club Brugge

Bericht door IsO »

Peet schreef:
IsO schreef: Iemand die een licht kan werpen op de Brodic-saga? Khas, jij weet blijkbaar meer? Komt deze er nu eindelijk in, of moeten we daar niet op rekenen. In dat laatste geval: waarom? Als ik je goed heb begrepen geen mentaliteitskwestie. Als ik Brodic goed begrijp geen contractkwestie. MPH?

Zijn er naast Brodic nog jongens die onder de huidige omstandigheden hun neus aan het venster van de eerste ploeg steken?
Tis duidelijk dat MPH mannen met baarden wil. Zal Immers zijn die rijtje opschuift. Met zo'n broekje als Brodic kan MPH niks doen.
Ben ik dus niet van overtuigd. Immers is in mijn ogen geen targetman, maar iemand die erachter moet spelen of er rond moet zwerven, als hij al als tweede spits speelt. Dan zie ik nog liever Engels of Vanaken als diepste man om die bal even bij te houden.

Ik denk wel dat Immers met de huidige blessurelast veel zal spelen. Zijn grinta is inderdaad iets dat MPH graag ziet. Maar Brodic zou als invaller misschien ook wel eens zijn nut kunnen hebben.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Beloften Club Brugge

Bericht door fcb 4 life »

Maak kennis met het jongste talent van Club Brugge, dat afgelopen week zijn eerste minuten kreeg

Aangename kennismaking, Ahmed Touba. De 19-jarige Brugse jeugdspeler kreeg maandag zijn eerste speelminuten in de Brugse hoofdmacht en liet zich in tien minuten meteen opmerken met een bijna-assist voor Claudemir en een heerlijk poortje bij Luca Marrone. Wie is het jongste talent bij Club Brugge?

Gehoord tijdens de Youth League-wedstrijd van Club Brugge op bezoek bij FC Kopenhagen eind september. “Club heeft een goede ploegje, maar er zit geen speler bij die moet dromen om hier door te breken. Behalve die daar.” Die daar, dat was Ahmed Touba. Linkerflankverdediger van de Brugse beloften die zich vooral liet opmerken met eindeloos veel rushes richting doel van de tegenstander. Touba maakte in 2014 de overstap van Zulte Waregem naar Club Brugge nadat hij via Doornik, Moeskroen, Standard en Valenciennes in West-Vlaanderen was beland. De Algerijnse Belg begon zijn carrière bij de jeugd als aanvaller – Karim Benzema was zijn eerste idool – maar werd bij het Franse Valenciennes omgeschoold tot linksachter, zij het een zeer aanvallende. Af en toe wordt hij nog als aanvaller uitgespeeld. Zoals afgelopen maandag, toen Michel Preud’homme hem inbracht voor José Izquierdo.

Touba mocht vorig jaar al een paar keer meetrainen met de A-kern, maar werd vorige zomer opgenomen als één van de acht Brugse trainees, talenten die de voorbereiding mochten meemaken met de grote jongens en nadien geregeld met de A-kern zouden mogen meetrainen. Touba liet er een goede indruk na, viel op met zijn aanvallende impulsen en vooral zijn snelheid. De linksachter werd door Preud’homme vaak opgenomen in zijn uitgebreide selectie en mocht vooral na Nieuwjaar geregeld plaatsnemen op de bank. Bedoeling is dat Touba op termijn de strijd aangaat met Laurens De Bock. De Belgische U19-international – die onlangs door Gert Verheyen wel niet werd geselecteerd voor de EK-kwalificatiematchen tegen Zweden, Italië en Ierland – werd al gelinkt aan subtoppers uit Frankrijk, Spanje en Duitsland, maar lijkt onder zijn nieuw managementbureau SEG Football – dat onder meer ook Thomas Vermaelen vertegenwoordigt – vooral te mikken op een doorbraak bij Club Brugge. Touba ligt nog tot 2018 onder contract in Brugge.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Beloften Club Brugge

Bericht door Gratchski »

Touba gaat zn laatste contractjaar in. Vlug verlengen dus.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Beloften Club Brugge

Bericht door Cedrinho »

Wat was de reden dat Verheyen hem niet selecteerde?
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: Beloften Club Brugge

Bericht door zegmaardag »

Cedrinho schreef: Wat was de reden dat Verheyen hem niet selecteerde?
Met Thibaut De Smet & Christophe Janssens (ex-Club) zijn er al twee heel goede linksbacks. De Smet maakte ook al zijn debuut voor Gent dit seizoen. Daarnaast viel die match ook nét toen Club op stage was voor Play Off I. Wie weet vonden ze het bij Club belangrijker dat hij die stage zou meemaken? :dunno:

Anders moet je het maar eens aan Gert vragen!
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Beloften Club Brugge

Bericht door fcb 4 life »

Noah Fadiga (17) heeft een verleden bij anderlecht maar zijn hart, dat ligt bij Club Brugge. Begrijpelijk als je weet dat zijn vader Khalilou zelf 3,5 jaar bij blauwzwart sprankelde. De Senegalees geeft zondag in Brugge de aftrap terwijl zijn zoon, die bij de U19 van Club speelt, in de tribune zit. Hun prognose? “Club wint!”

Op wat punten en komma’s na zijn ze rond: Noah Fadiga tekent in principe eerstdaags een contract van drie jaar bij Club Brugge. Zijn eerste als profvoetballer en twintig jaar na zijn vader. Khalilou Fadiga kronkelde en dolde drie seizoenen op de Brugse linkerflank en greep met blauw-zwart één prijs: de landstitel in 1998. Nu loopt er weer een Fadiga rond op zijn positie, al staat Noah ook z’n mannetje op rechts en op het middenveld.
[spoiler]
Eerst de actualiteit. Wie wint zondag?
Noah: “Club Brugge!”

Khalilou (glimlacht): “Noah zal altijd Brugge zeggen. Hij was al supporter van Brugge terwijl hij bij anderlecht zat. Let wel: zonder dat hij het truitje van anderlecht beschaamde. Zo eerlijk was hij wel. Als hij voor anderlecht speelde, dan gaf hij zich altijd à fond voor anderlecht, net zoals hij dat nu voor Club doet.”

Noah: “Bij anderlecht wisten de meesten wel dat ik voor Brugge was. Ik ben zelfs nog met Club naar de Europa League in Denemarken gegaan. Niet iedereen bij anderlecht kon daartegen. Bij mijn gastgezin was het geregeld ruzie en de chauffeur die me naar de trainingen reed, zo’n fanatiekeling met een tatoeage van RSCA op z’n been, kon me niet uitstaan omdat ik Club-supporter was (lacht).”

Khalilou: “Ze waren bij anderlecht altijd heel correct en vriendelijk voor Noah, ze maakten er niets van dat ik een verleden had bij Club. Hun fans vonden overigens altijd dat ik meer een speler voor anderlecht was dan voor Brugge.”

Noah: “Dat heb ik ook al mogen horen. Maar het verschil tussen de twee clubs is niet meer zo groot. Bij Brugge lopen er nu toch ook veel technische spelers rond. Bij Club heb je wel een echte werkersmentaliteit. Ik heb me dat eigen gemaakt, terwijl ik tevoren meer zo’n typische anderlecht-speler was: bij een tackle bleef ik nog wat liggen en rollen.”

Waarom ruilde je anderlecht in 2010 in voor Club?
Noah: “Ik speelde niet zoveel.”


Khalilou: “Noah was altijd de kleinste, de jongste en de smalste van de ploeg en is pas laat beginnen groeien. En dan ineens zó fel dat hij last kreeg aan zijn knie. Toen dat eindelijk genezen was, begon het aan de andere kant. Bij anderlecht zegden ze dat hij niet moest gaan maar dat hij veel op de bank zou zitten omdat de U17 kampioen moest spelen om de Youth League te halen. Jean Kindermans was daar heel eerlijk in: ze zouden de sterkste spelers opstellen, niet noodzakelijk de meest beloftevolle. Het leek ons beter om dan naar een ploeg te gaan waar het resultaat niet het belangrijkst was.”


Naar verluidt was je een moeilijke jongen?
Noah (verbaasd): “Op school misschien wel, maar op het voetbal? Neen. Ik heb nooit problemen gehad bij anderlecht. Het beste bewijs is dat ik van al mijn trainers berichtjes kreeg na Viareggio (Fadiga blonk uit op het internationaal jeugdtoernooi met drie goals, red). Stéphane Stassin van de U19, Mohamed Ouahbi van de beloften, van Ludo Kums, de vader van Sven...”


Trokken de makelaars je daarna niet massaal aan de mouw?
Noah: “Daar houd ik helemaal niet mee bezig, die stuur ik meteen door naar mijn ouders.”

Khalilou: “Ik heb wel wat telefoontjes gekregen maar we kennen het wereldje. Rustig aan.”


Net als je vader ben je linksbuiten. Lijk je op hem als voetballer?
Noah: “Technisch wel, maar op andere vlakken... ik ben sneller en explosiever dan mijn vader was. Ik ben ook een betere afwerker, denk ik.”
Khalilou: “Hij heeft ook een andere voet en zijn linker is beter dan mijn rechter. Technisch kan hij nog veel bijleren, maar uiteraard zijn er gelijkenissen. Zeker in hoe hij de match aanpakt - ‘pas de pression’.”


Wilde je dat Noah profvoetballer zou worden?
Khalilou (schudt het hoofd): “Ik heb Noah nóóit gepusht, wél aangemoedigd. Wij zijn een gezin van winnaars: in alles wat we ondernemen, willen we de beste zijn. Die mentaliteit, om altijd het maximum te geven, daar hechten we veel belang aan, ook op school. Nu, als ouder riskeer je met een partijdige blik naar je kind te kijken maar mensen die dagelijks met hem omgaan, zeggen me toch ook dat Noah in staat moet zijn om een goede speler te worden. Het is belangrijk dat hij hard blijft trainen en nooit tevreden is. Zijn harde werk begint te lonen maar hij is er nog lang niet.”

Noah: “Ik wilde voetballer worden van kindsaf aan. Al van toen ik klein was, wilde ik altijd met de bal spelen.”

Jess: “Soms vergat hij zijn boekentas naar school maar had hij zijn bal wel mee. (lacht)”

Khalilou: “Weet je wat ik jammer vind: dat Noah mijn carrière niet bewust meemaakt. Toen we de titel wonnen met Club, was hij nog niet geboren. Toen ik in de finale van de Africa Cup stond met Senegal en in de kwartfinale op het WK, was hij pas drie.”

Noah (knikt): “Ik maakt pas het einde mee, bij AA Gent en GBA. Ik zag wel beelden van hem en dan voel ik me toch trots dat hij mijn papa is.”

Zie je die familienaam als een zegen of een vloek?
Noah: “Geen van de twee. Ik hoorde mensen aan de zijlijn natuurlijk zeggen dat ik de ‘zoon van’ was, maar ik heb me daar nooit veel van aangetrokken. En of ik in zijn voetsporen kan treden, dat zal aan mij liggen. Ik hoop van wel, ik ,ben alleszins heel ambitieus, als voetballer en ook ernaast. Ik wil meer doen dan alleen trainen. Als ik ben afgestudeerd, wil ik nog talen bijleren.”


Je hebt een planning in je hoofd?
Noah: “Ja, maar die houd ik liever voor mezelf, Mijn ouders kennen ze en dat is het voornaamste.”

Khalilou: “Noah heeft de kwalititeiten om me te evenaren maar hij is zich er ook wel van bewust dat de lat hoog ligt.”


Geef je Noah veel raad of tips?
Khalilou: “Ja, maar ook wel kritiek. Soms zou het beter zijn dat hij doof was (lacht), maar ik zeg dat voor zijn eigen bestwil. Ik heb me soms al geërgerd aan Noah omdat ik een zekere gelatenheid zag en dat hoort niet bij de waarden waar de Fadiga’s voor staan.”

Noah: “Ik moet hem nooit om raad vragen - dat komt wel vanzelf na een training of en wedstrijd. Ik wacht er gewoon op. En alles wat hij zegt, daar heeft hij gelijk in. Al moet ik hem soms wel zeggen: nu is het genoeg geweest.”
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Beloften Club Brugge

Bericht door fcb 4 life »

Zoals verwacht, Noah Fadiga heeft zijn eerste profcontract getekend bij club.
Liet clubs als Roma en Everton links liggen om bij ons te blijven.
Toch al het 2de talent die het buitenland weigerde (waarvan we weten) :thumbb:
Laatst gewijzigd door fcb 4 life op 17 mei 2017, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: Beloften Club Brugge

Bericht door The_One »

Nu hopen dat ze ooit speelminuten krijgen
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Beloften Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

The_One schreef: Nu hopen dat ze ooit speelminuten krijgen
Veel hangt af van de trainer uiteraard. MPH is niet pro jeugd, de nieuwe coach hopelijk wel.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3355
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Beloften Club Brugge

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef:
The_One schreef: Nu hopen dat ze ooit speelminuten krijgen
MPH is niet pro jeugd, de nieuwe coach hopelijk wel.
Vind ik toch nogal kort door de bocht.

Het klopt wel dat MPH jonge spelers graag geleidelijk aan brengt (invalbeurten, af en toe eens een basisplaats). Heeft alleszins niet de stijl van het huidige Genk of Ajax.

Anderzijds is het wel zo dat Oulare en Dierckx bijvoorbeeld speelminuten kregen, maar zij wouden meer. Hun goed recht natuurlijk, hoewel een beetje geduld in bepaalde gevallen misschien meer had opgeleverd. Ook iemand als Wesley mocht op zijn 19e al enkele malen in de basis starten.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Beloften Club Brugge

Bericht door Gratchski »

Sander kreeg ook al minuten onder MPH hé
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
PanzerHansVanaken
Tester
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2017, 19:40

Re: Beloften Club Brugge

Bericht door PanzerHansVanaken »

Zou Lemoine volgend seizoen zijn kans krijgen? Ik vind die gast toch wel heel goed, ook bij de nationale ploeg. Is op het eind van volgend seizoen 20, dus het zal nu of nooit zijn voor hem. Dat zou een spijtige zaak zijn.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Beloften Club Brugge

Bericht door fcb 4 life »

PanzerHansVanaken schreef: Zou Lemoine volgend seizoen zijn kans krijgen? Ik vind die gast toch wel heel goed, ook bij de nationale ploeg. Is op het eind van volgend seizoen 20, dus het zal nu of nooit zijn voor hem. Dat zou een spijtige zaak zijn.
Mja vraag het me ook af, toen we veel geblesseerde spelers hadden zat hij er ook nooit bij.
Laatst gewijzigd door fcb 4 life op 23 mei 2017, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
PanzerHansVanaken
Tester
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2017, 19:40

Re: Beloften Club Brugge

Bericht door PanzerHansVanaken »

fcb 4 life schreef:
PanzerHansVanaken schreef: Zou Lemoine volgend seizoen zijn kans krijgen? Ik vind die gast toch wel heel goed, ook bij de nationale ploeg. Is op het eind van volgend seizoen 20, dus het zal nu of nooit zijn voor hem. Dat zou een spijtige zaak zijn.
Mja vraag het me ook af, toen we veel geblesseerde spelers hadden zat hij er ook nooit bij.
Heeft denk ik wel een 5-tal keer bij de kern gezeten.
Plaats reactie