[Dossier] Nieuw Stadion

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Khas »

Ik kan me niet voorstellen dat iemand met een minimum aan verstand niet in beroep zou gaan tegen het GRUP als hij daar grond heeft.

Dat is ook geen enkele reden om te panikeren. Het hoort bij de situatie zoals ze is. We spelen het hard, dan moet je ook verwachten dat er hard gespeeld zal worden. Centen zijn centen.
Laatst gewijzigd door Khas op 22 jan 2018, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Berre
Jeugdspeler
Berichten: 116
Lid geworden op: 30 dec 2016, 16:07

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Berre »

fcb 4 life schreef:
Berre schreef: Had van maat gehoord dat er ergens te lezen stond dat Ide het niet uit wrok deed.

Maar hij heeft daar +-85% van de gronden.

Hij heeft die vroeger opgekocht om te verkopen als industriegrond.

Als hij verplicht moet overgaan tot onteigening krijgt hij nog 5 euro per zoveel oppervlakte.
Als hij het zou kunnen verkopen zoals zijn bedoeling was als industriegrond. Zou hij 250 euro per oppervlakte Krijgen.


Persoonlijk vind ik dit ook de schuld van Verhaeghe. Altijd iedereen maar tegenwerken en dan krijg je dit als een boemerang terug ooit.
Hij zat altijd te klagen toen die Colin van anderlecht in bond zat, zit daar nu zelf al jaren in.
En hij heeft meerdere vijanden gemaakt binnen als buiten de bond.
Hoe kan dit nu Verhaeghe zen schuld zijn? Hij heeft trouwens geen kat tegengewerkt, enkel zen mening geuit dat het nationaal stadion absurd was, en dat is ondertussen al lang bewezen. En wat klagen over Colin hier überhaupt mee te maken heeft weet ik ook niet, waar ik me trouwens niets kan van herinneren.

Iedereen weet dat Verhaeghe bij de bond altijd het dossier heeft tegengewerkt van het Eurostadion is al meerdere keren overal vermeld.

Dat van die idioot Colin sloeg op, dat Bart altijd tegen was van inmenging bij de bond door de clubs. Maar het nu al zelf doet voor een tijd. En Vandenbempt heeft al eens gemeld dat hij bij de bond en bij sommige andere clubs hier geen vrienden mee heeft gemaakt.


Denk ook dat het voor Gheysens te doen is om gewoon Bart te kloten.

En dat het bij Ide gewoon gaat over veel geld dat hij dan zou verliezen. Dus puur financiële kwestie denk ik.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Khas »

Berre schreef: Iedereen weet dat Verhaeghe bij de bond altijd het dossier heeft tegengewerkt van het Eurostadion is al meerdere keren overal vermeld.

Dat van die idioot Colin sloeg op, dat Bart altijd tegen was van inmenging bij de bond door de clubs. Maar het nu al zelf doet voor een tijd. En Vandenbempt heeft al eens gemeld dat hij bij de bond en bij sommige andere clubs hier geen vrienden mee heeft gemaakt.


Denk ook dat het voor Gheysens te doen is om gewoon Bart te kloten.

En dat het bij Ide gewoon gaat over veel geld dat hij dan zou verliezen. Dus puur financiële kwestie denk ik.
Allez gast. Het gaat hier niet over vijftig euro hé. Dit gaat over geld, niets anders. Zowel bij Gheysens als bij Ide.
Dat het op deze manier moet gebeuren is gewoon hoog spel van Verhaeghe.
In zo'n zaken gaat het in de eerste plaats om geld. Persoonlijke emoties zijn bijzaak. Misschien is die kloterij mooi meegenomen, maar meer ook niet.
Laatst gewijzigd door Khas op 22 jan 2018, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door DavidVM »

Toen Gheysens gisteren zei, "laat het een aanzet zijn tot consensus" kon je zo al voelen dat hij bedoelde meer centen voor mijn grond
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Cedrinho »

Ik snap het protest tegen onteigeningen, in het algemeen dan. Het idee van een stuk grond te bezitten en er buiten geshot te worden tegen een vergoeding die een fractie is (1/3e of 1/4e of zo) van de échte waarde van die grond... Not fair.
Tot daar akkoord.

Het protest van Ide is blijkbaar ook puur daarover en staat los van de stadionlocatie van Club. Ide zou dus niet zozeer tegen Club procederen maar wel tegen zijn stuk grond. Al maakt alles natuurlijk deel uit van hetzelfde GRUP, dus indirect is het toch ook tegen Club gericht.
Van PG/G is het natuurlijk wel gewoon een pure revanche-toestand.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Iedereen die grond koopt met voorkennis, wetende dat die grond deel uitmaakt van een totaalproject en na herbestemming een veel hogere waarde krijgt, is een pure speculant. De timing (=vrij recent) en de constructies (=via opties) waarop/waardoor de heren Gheysens en Ide in bezit gekomen zijn van deze grond (of de opties) zijn op zijn minst bijzonder verdacht en dubieus, en enkel gericht op tegenwerking en/of financieel gewin.
Gewoon afwijzen dus die klacht. Speculanten moeten er ook tegen kunnen dat ze gewoon af en toe op hun bek gaan.
You win some, you lose some.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Khas »

Ide heeft al grond in dat gebied (en andere gebieden in het Brugse) van decennia geleden.
Speculeren geef ik je gelijk in, maar onteigeningen zijn nooit ok. Dat is gewoon pure bullshit.
Als de gemeente beslist dat ze een fietspad gaan aanleggen in je straat en je voortuin moet daarvoor wijken, dan ga je ook niet zomaar je daar bij neerleggen.
Als je iets wil, moet je het kopen. Zo zou het moeten in een rechtvaardige wereld. Die feodale praktijken moeten er uit.
Laatst gewijzigd door Khas op 22 jan 2018, 22:28, 3 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Khas schreef: Ide heeft al grond in dat gebied (en andere gebieden in het Brugse) van decennia geleden.
Speculeren geef ik je gelijk in, maar onteigeningen zijn nooit ok. Dat is gewoon pure bullshit.
Als de gemeente beslist dat ze een fietspad gaan aanleggen in je straat en je voortuin moet daarvoor wijken, dan ga je ook niet zomaar je daar bij neerleggen.
Als je iets wil, moet je het kopen. Zo zou het moeten in een rechtvaardige wereld. Die feodale praktijken moeten er uit.
Ide heeft die grond zelfs niet in eigen bezit, dacht ik ? Hij heeft akkoorden gemaakt met lokale landbouwers, opties genomen dat als die grond ooit een herbestemming krijgt hijzelf (en de landbouwers ook, hoop ik) winst maken op de meerwaarde.
Nog steeds zuivere speculatie dus.
Laatst gewijzigd door vanGentmaarvoorClub op 22 jan 2018, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Khas »

vanGentmaarvoorClub schreef:
Khas schreef: Ide heeft al grond in dat gebied (en andere gebieden in het Brugse) van decennia geleden.
Speculeren geef ik je gelijk in, maar onteigeningen zijn nooit ok. Dat is gewoon pure bullshit.
Als de gemeente beslist dat ze een fietspad gaan aanleggen in je straat en je voortuin moet daarvoor wijken, dan ga je ook niet zomaar je daar bij neerleggen.
Als je iets wil, moet je het kopen. Zo zou het moeten in een rechtvaardige wereld. Die feodale praktijken moeten er uit.
Ide heeft die grond zelfs niet in eigen bezit, dacht ik ? Hij heeft akkoorden gemaakt met lokale landbouwers, opties genomen dat als die grond ooit een herbestemming krijgt hijzelf (en de landbouwers ook, hoop ik) winst maken op de meerwaarde.
Nog steeds zuivere speculatie dus.
Hangt af over welke delen van het gebied je het hebt. Enkele jaren geleden heeft die al eens ferm gecasht op percelen daar.
Wat is er trouwens mis met speculatie? Het zou al heel raar zijn mocht hij die gronden willen om op te gaan wonen. Dat maakt toch geen verschil?
Laatst gewijzigd door Khas op 22 jan 2018, 22:42, 2 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Speculatie, ok. Maar speculatie dankzij voorkennis, hmmm.

Hieronder nog artikel uit de Tijd van vanavond :

Twee jaar ver­tra­ging voor voet­bal­sta­di­on Club Brug­ge

Door het ver­zet van on­der­ne­mers zoals Joris Ide en Paul Ghey­sens tegen de plan­nen voor een bouw van een nieuw voet­bal­sta­di­on voor Club Brug­ge, is de ver­tra­ging in­tus­sen op­ge­lo­pen tot twee jaar.

Dat zegt Brugs bur­ge­mees­ter Re­naat Lan­duyt (sp.a) aan De Stan­daard. Toch blijft hij in het pro­ject ge­lo­ven. 'We gaan ervan uit dat de ver­gun­ning van de Vlaam­se re­ge­ring de toets van de Raad van State zal door­staan.'

Van­mor­gen raak­te via De Tijd be­kend dat ook Joris Ide ver­zet heeft aan­ge­te­kend bij de Raad van State tegen het ge­plan­de sta­di­on van Club Brug­ge. Eer­der had ook Ghe­lam­co-baas Paul Ghey­sens dat ge­daan.

Raad van State

Daar­door lijkt er maar geen einde te komen aan de saga rond het voet­bal­sta­di­on. Sche­pen van Ruim­te­lij­ke Or­de­ning Fran­ky Demon (CD&V) re­a­geert ont­goo­cheld. 'Het is jam­mer dat fi­nan­ci­eel gewin een boy­cot moet zijn voor te­werk­stel­ling, sport en groen in de Brug­se regio. Ik ben ech­ter vol ver­trou­wen en hoop dat dit door de uit­spraak van de Raad van State zal door­prikt wor­den', zegt de sche­pen.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Khas »

Als je speculeert zonder voorkennis, dan ben je niet aan het speculeren maar aan het gokken. Wie zo idioot is wordt snel arm.
Laatst gewijzigd door Khas op 22 jan 2018, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5315
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Tiki Taka »

vanGentmaarvoorClub schreef: Speculatie, ok. Maar speculatie dankzij voorkennis, hmmm.

Hieronder nog artikel uit de Tijd van vanavond :

Twee jaar ver­tra­ging voor voet­bal­sta­di­on Club Brug­ge

Door het ver­zet van on­der­ne­mers zoals Joris Ide en Paul Ghey­sens tegen de plan­nen voor een bouw van een nieuw voet­bal­sta­di­on voor Club Brug­ge, is de ver­tra­ging in­tus­sen op­ge­lo­pen tot twee jaar.

Dat zegt Brugs bur­ge­mees­ter Re­naat Lan­duyt (sp.a) aan De Stan­daard. Toch blijft hij in het pro­ject ge­lo­ven. 'We gaan ervan uit dat de ver­gun­ning van de Vlaam­se re­ge­ring de toets van de Raad van State zal door­staan.'

Van­mor­gen raak­te via De Tijd be­kend dat ook Joris Ide ver­zet heeft aan­ge­te­kend bij de Raad van State tegen het ge­plan­de sta­di­on van Club Brug­ge. Eer­der had ook Ghe­lam­co-baas Paul Ghey­sens dat ge­daan.

Raad van State

Daar­door lijkt er maar geen einde te komen aan de saga rond het voet­bal­sta­di­on. Sche­pen van Ruim­te­lij­ke Or­de­ning Fran­ky Demon (CD&V) re­a­geert ont­goo­cheld. 'Het is jam­mer dat fi­nan­ci­eel gewin een boy­cot moet zijn voor te­werk­stel­ling, sport en groen in de Brug­se regio. Ik ben ech­ter vol ver­trou­wen en hoop dat dit door de uit­spraak van de Raad van State zal door­prikt wor­den', zegt de sche­pen.
2 jaar vertraging er nog eens bovenop...een mens zou voor minder gefrustreerd geraken. :zien: :facewall:
Gebruikersavatar
nesnaj713
Supersub
Berichten: 1208
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:54
Locatie: Lommel

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door nesnaj713 »

Tiki Taka schreef:
vanGentmaarvoorClub schreef: Speculatie, ok. Maar speculatie dankzij voorkennis, hmmm.

Hieronder nog artikel uit de Tijd van vanavond :

Twee jaar ver­tra­ging voor voet­bal­sta­di­on Club Brug­ge

Door het ver­zet van on­der­ne­mers zoals Joris Ide en Paul Ghey­sens tegen de plan­nen voor een bouw van een nieuw voet­bal­sta­di­on voor Club Brug­ge, is de ver­tra­ging in­tus­sen op­ge­lo­pen tot twee jaar.

Dat zegt Brugs bur­ge­mees­ter Re­naat Lan­duyt (sp.a) aan De Stan­daard. Toch blijft hij in het pro­ject ge­lo­ven. 'We gaan ervan uit dat de ver­gun­ning van de Vlaam­se re­ge­ring de toets van de Raad van State zal door­staan.'

Van­mor­gen raak­te via De Tijd be­kend dat ook Joris Ide ver­zet heeft aan­ge­te­kend bij de Raad van State tegen het ge­plan­de sta­di­on van Club Brug­ge. Eer­der had ook Ghe­lam­co-baas Paul Ghey­sens dat ge­daan.

Raad van State

Daar­door lijkt er maar geen einde te komen aan de saga rond het voet­bal­sta­di­on. Sche­pen van Ruim­te­lij­ke Or­de­ning Fran­ky Demon (CD&V) re­a­geert ont­goo­cheld. 'Het is jam­mer dat fi­nan­ci­eel gewin een boy­cot moet zijn voor te­werk­stel­ling, sport en groen in de Brug­se regio. Ik ben ech­ter vol ver­trou­wen en hoop dat dit door de uit­spraak van de Raad van State zal door­prikt wor­den', zegt de sche­pen.
2 jaar vertraging er nog eens bovenop...een mens zou voor minder gefrustreerd geraken. :zien: :facewall:
Begrijpend lezen is jouw sterkste kwaliteit niet he?
is de ver­tra­ging in­tus­sen op­ge­lo­pen tot twee jaar.
Momenteel zitten we aan 2 jaar vertraging ;)
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5315
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Tiki Taka »

nesnaj713 schreef:
Tiki Taka schreef:
vanGentmaarvoorClub schreef: Speculatie, ok. Maar speculatie dankzij voorkennis, hmmm.

Hieronder nog artikel uit de Tijd van vanavond :

Twee jaar ver­tra­ging voor voet­bal­sta­di­on Club Brug­ge

Door het ver­zet van on­der­ne­mers zoals Joris Ide en Paul Ghey­sens tegen de plan­nen voor een bouw van een nieuw voet­bal­sta­di­on voor Club Brug­ge, is de ver­tra­ging in­tus­sen op­ge­lo­pen tot twee jaar.

Dat zegt Brugs bur­ge­mees­ter Re­naat Lan­duyt (sp.a) aan De Stan­daard. Toch blijft hij in het pro­ject ge­lo­ven. 'We gaan ervan uit dat de ver­gun­ning van de Vlaam­se re­ge­ring de toets van de Raad van State zal door­staan.'

Van­mor­gen raak­te via De Tijd be­kend dat ook Joris Ide ver­zet heeft aan­ge­te­kend bij de Raad van State tegen het ge­plan­de sta­di­on van Club Brug­ge. Eer­der had ook Ghe­lam­co-baas Paul Ghey­sens dat ge­daan.

Raad van State

Daar­door lijkt er maar geen einde te komen aan de saga rond het voet­bal­sta­di­on. Sche­pen van Ruim­te­lij­ke Or­de­ning Fran­ky Demon (CD&V) re­a­geert ont­goo­cheld. 'Het is jam­mer dat fi­nan­ci­eel gewin een boy­cot moet zijn voor te­werk­stel­ling, sport en groen in de Brug­se regio. Ik ben ech­ter vol ver­trou­wen en hoop dat dit door de uit­spraak van de Raad van State zal door­prikt wor­den', zegt de sche­pen.
2 jaar vertraging er nog eens bovenop...een mens zou voor minder gefrustreerd geraken. :zien: :facewall:
Begrijpend lezen is jouw sterkste kwaliteit niet he?
is de ver­tra­ging in­tus­sen op­ge­lo­pen tot twee jaar.
Momenteel zitten we aan 2 jaar vertraging ;)
Niet grondig gelezen dus. :hurr:
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door JRut »

En de vorige 21 bladzijden van dit topic ook niet, anders zou je al weten dat er momenteel geen vertraging mogelijk is. Eerst is er een uitspraak van de RvSt vereist.
#hetishierbeter
Plaats reactie