[Dossier] Nieuw Stadion

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Clubpolska »

:rofl:
Oh Frail.
Gebruikersavatar
Okido
Belofte
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 jul 2017, 15:26

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Okido »

Khas schreef:
Okido schreef:
vanGentmaarvoorClub schreef: Was daar rekening mee gehouden ?

Vzw Groen : da's toch de Sirkul niet zeker ?
Dat zal wel zeker?
Groen vzw uit het arrondissement Brugge is ontstaan in 1979 en is een kleine milieuvereniging die vooral ijvert voor een betere ruimtelijke ordening, veelal in samenwerking met andere verenigingen. Daartoe werden vooral sedert de jaren '90 tot op vandaag in 2002 enkele belangrijke dossiers opgemaakt waar vooral nieuwe voorstellen gedaan worden inzake wegeninfrastructuur, havenontwikkeling en groenbehoud.
Afgaande op de sociale media pagina's van die voorzitter, is dat gewoon een groep die zich bezig houdt met de wereld verzieken door geen 5cm voorbij hun neus te denken. Enorm politiek getint.
Ik doelde vooral op de opmerking dat er rekening mee gehouden is. Maar nu weet ik ook wie vzw Groen is en ik voel er ook maar weinig sympathie voor...
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest!
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Tiki Taka »

Er komt nu toch stilaan (in de pers) het besef dat het Belgisch voetbal hopeloos achterop hinkt wat betreft stadion infrastructuur.
Hopelijk gaan de ogen bij vele politici en decision makers eindelijk eens open.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Gratchski »

fu TT :(
ik had echt nieuws verwacht :(
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Tiki Taka »

Gratchski schreef: fu TT :(
ik had echt nieuws verwacht :(
Tja, ik had dat heel graag gebracht, maar de realiteit is jammer genoeg anders.
Het is beschamend en frustrerend hoe zo`n prachtig nieuw stadion door allerhande partijen wordt tegengewerkt.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door JRut »

Eind januari jongens. Nog efkes geduld.
#hetishierbeter
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Tiki Taka »

JRut schreef: Eind januari jongens. Nog efkes geduld.
Verhaeghe voert toch de druk op in de media. Ziet hij het niet goed komen of wil hij er enkel wat spoed achter zetten?
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door JRut »

Tiki Taka schreef:
JRut schreef: Eind januari jongens. Nog efkes geduld.
Verhaeghe voert toch de druk op in de media. Ziet hij het niet goed komen of wil hij er enkel wat spoed achter zetten?
Waar lees je dat? Heb ik een recent artikel gemist?
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Fire »

TT bedoelt waarschijnlijk Verhaeghe zijn opmerkingen over de slechte staat van Jan Breydel.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door JRut »

Fire schreef: TT bedoelt waarschijnlijk Verhaeghe zijn opmerkingen over de slechte staat van Jan Breydel.
Nu toch tegengekomen. Artikel in HLN over de algemene problematiek van stadia in België, waarin Verhaeghe ook aan het woord komt. Heeft weinig met ons dossier hier te maken, vind ik. Zegt gewoon dat ieder individu een grootschalig project kan tegenhouden en dat de macht van het individu veel te groot is ten opzichte van het maatschappelijk draagvlak van dergelijke zaken. Waar hij volledig gelijk in heeft.
#hetishierbeter
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Tiki Taka »

JRut schreef:
Fire schreef: TT bedoelt waarschijnlijk Verhaeghe zijn opmerkingen over de slechte staat van Jan Breydel.
Nu toch tegengekomen. Artikel in HLN over de algemene problematiek van stadia in België, waarin Verhaeghe ook aan het woord komt. Heeft weinig met ons dossier hier te maken, vind ik. Zegt gewoon dat ieder individu een grootschalig project kan tegenhouden en dat de macht van het individu veel te groot is ten opzichte van het maatschappelijk draagvlak van dergelijke zaken. Waar hij volledig gelijk in heeft.
Ik vind toch dat er stilaan een algemeen besef mag komen dat de `red tape` in België absurd complex is.
Het heeft zelfs niks te maken met financiële zaken, maar met de complexiteit van alle procedures en regelgeving in dit landje.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: RE: Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door JRut »

Tiki Taka schreef:
JRut schreef:
Fire schreef: TT bedoelt waarschijnlijk Verhaeghe zijn opmerkingen over de slechte staat van Jan Breydel.
Nu toch tegengekomen. Artikel in HLN over de algemene problematiek van stadia in België, waarin Verhaeghe ook aan het woord komt. Heeft weinig met ons dossier hier te maken, vind ik. Zegt gewoon dat ieder individu een grootschalig project kan tegenhouden en dat de macht van het individu veel te groot is ten opzichte van het maatschappelijk draagvlak van dergelijke zaken. Waar hij volledig gelijk in heeft.
Ik vind toch dat er stilaan een algemeen besef mag komen dat de `red tape` in België absurd complex is.
Het heeft zelfs niks te maken met financiële zaken, maar met de complexiteit van alle procedures en regelgeving in dit landje.
Begint wel te komen. Ik vermoed dat het wel opnieuw de andere richting uit zal gaan, qua regels. Ik mag het hopen alleszins.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
Brechtje
Supersub
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:35

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Brechtje »

Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Cedrinho »

Ghelamco in beroep tegen nieuw stadion Club Brugge
Paul Gheysens, de topman van bouwgroep Ghelamco, wil het nieuwe stadion van Club Brugge tegenhouden. Dat vernam VTM NIEUWS. Gheysens is eigenaar van een deel van de gronden waar onder andere het nieuwe stadion moet komen. Hij heeft nu officieel gevraagd om het Gewestelijk Ruimtelijk Uitvoeringsplan (GRUP) voor de bouw te vernietigen. Daardoor loopt de bouw van het nieuwe stadion opnieuw vertraging op.

“Het is onaanvaardbaar dat de percelen gedwongen worden onteigend, louter en alleen ten voordele van een private onderneming, die Club Brugge is”, staat in het uittreksel van het beroep, dat VTM NIEUWS kon inkijken.

Opnieuw vertraging
Het gebied langs de Blankenbergsesteenweg, waar het stadion, enkele industrie- en recreatiezones zouden komen, is 146 hectare groot. Paul Gheysens en Ghelamco bezitten daar vier percelen van, in totaal 4,5 hectare.

Het gloednieuwe stadion van Club Brugge zou normaal ten vroegste in 2022 klaar geweest zijn. Dat wordt nu onmogelijk haalbaar. Als het beroep ontvankelijk wordt verklaard en het Ruimtelijk Uitvoeringsplan wordt vernietigd, is het zelfs onzeker of het stadion er ooit zal komen.

Oorlog tussen vastgoedreuzen
Het lijkt geen toeval dat net Paul Gheysens Club Brugge, en vooral voorzitter Bart Verhaeghe, tegenwerkt. Verhaeghe, ook ondervoorzitter van de voetbalbond en bezieler van UPlace, is één van de tegenstanders van het Eurostadion. Dat moest het prestigeproject worden van Gheysens, maar is intussen wellicht definitief afgevoerd.

Ook volgens de stad Brugge gaat het om een oorlog tussen de twee vastgoedreuzen. De stad blijft echter positief. “Zowel de Vlaamse overheid als de Brugse overheid en vele instanties hebben jaren hard gewerkt aan dat plan dat essentieel is voor onze regio, niet alleen voor het voetbal, maar ook voor de tewerkstelling. We hopen dat het project na al die jaren eindelijk kan landen”, zegt Franky Demon (CD&V), Brugs schepen van Ruimtelijke Ordening.

Bij Club Brugge maken ze zich alvast geen zorgen. Verhaeghe wil niet voor de camera reageren, maar zegt dat hij het volste vertrouwen heeft dat de overheid haar werk goed heeft gedaan en dat de zonering goed is uitgevoerd. Hij vreest hoogstens enkele maanden vertraging.

Opnieuw vertraging
Na lang onderhandelen werd het GRUP in september goedgekeurd door de Vlaamse overheid. Het beroep van Ghelamco is niet het eerste tegen de bouw van het stadion. Eind december tekende een milieuorganisatie al beroep aan tegen het GRUP, waardoor het hele proces al eens vertraging opliep.

BRON/ https://nieuws.vtm.be/stadion/ghelamco- ... lub-brugge" onclick="window.open(this.href);return false;


Ghelamco dient bezwaar in tegen nieuw stadion Club Brugge
Het nieuwe stadion van Club Brugge zal vertraging oplopen door een bezwaar van de Ieperse projectontwikkelaar Ghelamco. De stad is nog niet officieel op de hoogte, maar ziet op tegen een lange juridische procedure.

Het openbaar onderzoek rond de bouw van het nieuwe stadion van Club Brugge aan de Blankenbergse Steenweg loopt ten einde. Uit goede bron heeft onze redactie vernomen dat Ghelamco bezwaar heeft ingediend tegen de plannen. Om welke bezwaren het gaat is nog niet bekend, maar die laten zich raden.

Klein stukje grond
Ghelamco heeft op die plaats een klein stukje grond gekocht en zou dus onteigend worden door het bouwproject. Mogelijk verzet Ghelamco zich ook tegen de onteigening van gronden voor wat het een privé-bouwproject noemt. Onteigeningen kunnen enkel voor projecten van openbaar nut.

Lange juridische strijd
“Wat voor mij wel vreemd is, is dat mensen die zelf stadions bouwen en zelf mooie woonprojecten uitvoeren, nu op een andere plaats stokken in de wielen gaan steken”, zegt schepen van Ruimtelijke Ordening Franky Demon (CD&V). Ghelamco zou een batterij advocaten bijeengebracht hebben en nu dreigt een lange juridische strijd. Eerder al kondigden milieuverenigingen aan dat ze de vernietiging zouden vragen van het ruimtelijk plan dat de nieuwe voetbaltempel mogelijk maakt.

BRON/ http://www.focus-wtv.be/nieuws/ghelamco ... lub-brugge#" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Cedrinho op 20 jan 2018, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Cedrinho »

Die klacht kan toch niet ontvankelijk verklaard worden gezien Gheysens zijn gronden daar pas heel recent heeft gekocht (lees: bewust tegenwerken) en gezien dit effectief een project van openbaar nut is?
Laatst gewijzigd door Cedrinho op 20 jan 2018, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie