[Dossier] Nieuw Stadion

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gunt
Profvoetballer
Berichten: 443
Lid geworden op: 30 mei 2016, 22:58

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Gunt »

http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171030_03162292" onclick="window.open(this.href);return false;
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Cedrinho »

Gunt schreef: http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171030_03162292" onclick="window.open(this.href);return false;
Club-voorzitter Verhaeghe: “Denk dat we ons nieuw stadion tegen 2022 afgewerkt zullen hebben”
Club Brugge kreeg afgelopen vrijdag goed nieuws van de Vlaamse regering over zijn stadiondossier. Die keurde immers definitief het ruimtelijk plan voor de site aan de Blankenbergse Steenweg goed. In de HLN-voetbaltalkshow VISTA! gaf Verhaeghe extra toelichting over het dossier.

“De overheid moet nu een rechtszekere vergunning afleveren”, legde Verhaeghe uit. “Die moeten we nu nog rustig afwachten en dan gaan we de nodige vergunningen aanvragen. Er zijn veel procedures, daardoor gaan de dingen wat trager. Maar liever wat trager en met rechtszekerheid dan te snel willen gaan. We hopen dat we snel een nieuw stadion mogen hebben, maar ik denk dat we dat ten vroegste 2022 helemaal afgewerkt zullen krijgen. Je moet rekenen op een vergunningstraject nog twee à drie jaar . En dan nog twee jaar om het te bouwen”, rekent de voorzitter van Club Brugge.

“Ondertussen loopt Jan Breydel iedere wedstrijd vol. Het stadion leeft en bruist. We hebben nog zware investeringen gedaan. We kunnen die tussenperiode aan. We zijn daar ook rustig in. We hebben tijd en we hebben de middelen liggen. Het is een luxepositie waarin we zitten en die we de overheid ook aanreiken. En ondertussen laten we Jan Breydel leven en doen we rustig verder.”

En wat met Ghelamco-baas Paul Gheysens? De Tijd meldde immers dat de topman van Ghelamco en sterke man van Antwerp 5 hectare grond heeft op de plek waar Club zijn stadion wil bouwen. En op die manier weerwraak zou kunnen nemen op Verhaeghe die als ondervoorzitter van de Belgische Voetbalbond een coole minaar is van het door Ghelamco te bouwen Eurostadion in Brussel. “Wij zijn geen betrokken partij bij de kwestie om de gronden”, zegt Verhaeghe. “Het is de overheid die aanduidt waar het stadion moet komen. Omdat het stadion een openbare functie heeft. De overheid zal dan de nodige onteigenen doen. En dan is het aan ons om dat te betalen. Na de definitieve verklaring van het GRUP (gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan) – wat nu gebeurd is – heeft iedereen het recht om klachten neer te leggen. Daar hebben ze zes maanden de tijd voor. En dan moeten die procedures nog behandeld worden. Club Brugge volgt de wet bij de letter. Wij gaan niets doen voor we iets mogen doen. En we hebben er alle vertrouwen in dat de overheid haar job goed zal doen. De Vlaamse regering probeert in al die moeilijke wetgeving haar werk te doen en dat siert hen. En ik denk ook wel dat het finaal in orde zal komen. Jammer genoeg gaat dat niet meer zo snel als 20-30 jaar geleden. We kunnen ons als samenleving de vraag stellen of dat allemaal zo lang moet duren. Ik denk dat we allemaal in ons land toch liever wat meer kranen zien staan dan dat we vandaag zien staan.”

“Onze relatie met Paul Gheysens? Wat ons betreft is die zeer oké. Ik ken zijn situatie niet. Ik denk niet dat hij impact heeft in ons verhaal. Ik kan best het zonlicht verdragen van een ander. De perceptie dat ik hem het Eurostadion niet zou gunnen is verkeerd. De feiten zijn dat mijn visie – en die heb ik al lang voor er sprake was van Paul Gheysens in het Eurostadiondossier publiek gemaakt – is dat we geen nationaal voetbalstadion nodig hebben. Als anderlecht een nieuw stadion bouwt, zal dat toch wel een capaciteit van 40.000 toeschouwers hebben. Wel, dat de Rode Duivels daar eens spelen. Net zoals ze eens naar Brugge en Luik moeten komen. En dan is er ook geen competitievervalsing. Ik ben absoluut pro nieuwe stadions in België. Het enige wat je niet kan vragen van de Belgische Voetbalbond is dat ze investeert in een nationaal stadion want we hebben de middelen niet.”
ivandebr
Tester
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2017, 17:20

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door ivandebr »

vraagje, hoe zal het nieuw stadion er nu eigenlijk uitzien. bestaat er al een officiele maquette of afbeelding? Ik vind nergens daarvan iets terug. Wel de oorspronkelijke plannen( chartreusse), maar zijn die nog steeds actueel?
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door JRut »

ivandebr schreef: vraagje, hoe zal het nieuw stadion er nu eigenlijk uitzien. bestaat er al een officiele maquette of afbeelding? Ik vind nergens daarvan iets terug. Wel de oorspronkelijke plannen( chartreusse), maar zijn die nog steeds actueel?
Voor de nieuwe site in Loppem is daar bij mijn weten nog maar weinig van geweten. Reden is dat Club niet wil overhaasten, alles op zijn tijd. Eerst dus zekerheid hebben over het GRUP en pas dan hun specifieke plannen naar buiten brengen. Dat zou dus voor net na nieuwjaar moeten zijn, normaal gezien.
Wel is het een feit dat de beleidsmensen hun ogen al hebben opgehouden. Iets als de muur in Dortmund gaat naar alle waarschijnlijkheid naar voor komen. Ook het stadion van Juventus is al gevallen als mogelijk voorbeeld.
#hetishierbeter
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Cedrinho »

ivandebr schreef: vraagje, hoe zal het nieuw stadion er nu eigenlijk uitzien. bestaat er al een officiele maquette of afbeelding? Ik vind nergens daarvan iets terug. Wel de oorspronkelijke plannen( chartreusse), maar zijn die nog steeds actueel?
Neen. Vergeet alle voorgaande plannen maar. Nieuwe site = nieuwe plannen.
Eerst zekerheid hebben over waar er gebouwd mag worden, daarna pas kan je gaan bouwen aan ontwerpen/maquettes.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Cedrinho »

Nieuwe studie: “Jan Breydel wordt best gesloopt”

De renovatie van het Jan Breydelstadion is onbegonnen werk. Cercle Brugge voetbalt best in een nieuw stadion op dezelfde site. Dat is de conclusie van een studie die besteld werd door de stad Brugge.

Volgens de huidige planning verhuist Club Brugge in 2022 naar een nieuw sta­dion langs de Blankenbergse Steenweg. Omdat het huidige Jan Breydelstadion veel te groot is voor Cercle Brugge, stapte de groen-zwarte vereniging met een renovatievoorstel naar de stad Brugge, eigenaar van het stadion. Het doel was de capaciteit terug te brengen naar 12.000 zitjes, met daarnaast ook ruimte voor appartementen, kantoren en andere functies. Maar volgens een bron dicht bij het dossier zijn er te veel financiële en technische onzekerheden bij een renovatie. “Onder meer doordat er nog grote onzekerheid is over wat men tijdens de afbraakwerken zal aantreffen.”

De stad Brugge neemt binnenkort een beslissing over de toekomst van de site. Een nieuwbouw heeft als voordeel dat Cercle in Jan Breydel kan blijven voetballen tot het nieuwe stadion klaar is. (ktb)
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Fire »

Alsof de vereniging in godsnaam ooit nog eens voor 12.000 man gaat spelen. Ja de derby tegen ons als ze ooit weer in 1A geraken.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Cedrinho »

Binnen de 2 jaar zijn die terug in 1A vermoed ik. Is het niet na dit seizoen, dan na het volgende.
Gebruikersavatar
Vormer10
Jeugdspeler
Berichten: 123
Lid geworden op: 10 sep 2017, 21:58
Locatie: West Boven

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Vormer10 »

Update sinds 27 oktober de VR het GRUP goedkeurde:

Op 20 november pas werd 't gepubliceerd in het BS.
Op 21 november startte termijn v 60 dagen waarbinnen bij de RVS bezwaarschrift kan worden ingediend. (Eindigt 19 januari 2018.)
Het GRUP is v kracht vanaf 4 december 2017 (overmorgen).

Daarna is alles v h GRUP afgerond en kan de aanvraag tot omgevingsvergunning ingediend worre. (Al meteen op 20 januari?)
https://www.omgevingsloket.be/documents ... ersion=1.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Die moet binnen 30 dagen na indienen ontvankelijk verklaard worden. (Ten vroegste 20 februari?)
Dan volgt openbaar onderzoek dat 30 dagen duurt & moet starten binnen de 10 dagen na ontvankelijkheidsverklaring.
Goedkeuring v d omgevingsvergunning door Vlaamse regering te verwachten zo'n 120 dagen achter ontvankelijkheidsverklaring (rond 20 juni?)
Uiterlijk 10 dagen daarna bekendmaking v toekenning omgevingsvergunning (eerste week juli?)
Eventueel nog beroepsmogelijkheid.

Als alles goed gaat, kunn we nog voor januari 2019 al beginnen bouwen.




(Kudos aan Timmy2002 v SN3 die het uitgebreider uitlegd; ik vat samen voor hier)
Laatst gewijzigd door Vormer10 op 03 dec 2017, 00:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Aaaaaaanti-Buuuuuffallllooooooooooooo :finger:
dirlang
Tester
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:24

Re: RE: Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door dirlang »

Vormer10 schreef: Update sinds 27 oktober de VR het GRUP goedkeurde:

Op 20 november pas werd 't gepubliceerd in het BS.
Op 21 november startte termijn v 60 dagen waarbinnen bij de RVS bezwaarschrift kan worden ingediend. (Eindigt 19 januari 2018.)
Het GRUP is v kracht vanaf 4 december 2017 (overmorgen).

Daarna is alles v h GRUP afgerond en kan de aanvraag tot omgevingsvergunning ingediend worre. (Al meteen op 20 januari?)
https://www.omgevingsloket.be/documents ... ersion=1.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Die moet binnen 30 dagen na indienen ontvankelijk verklaard worden. (Ten vroegste 20 februari?)
Dan volgt openbaar onderzoek dat 30 dagen duurt & moet starten binnen de 10 dagen na ontvankelijkheidsverklaring.
Goedkeuring v d omgevingsvergunning door Vlaamse regering te verwachten zo'n 120 dagen achter ontvankelijkheidsverklaring (rond 20 juni?)
Uiterlijk 10 dagen daarna bekendmaking v toekenning omgevingsvergunning (eerste week juli?)
Eventueel nog beroepsmogelijkheid.

Als alles goed gaat, kunn we nog voor januari 2019 al beginnen bouwen.




(Kudos aan Timmy2002 v SN3 die het uitgebreider uitlegd; ik vat samen voor hier)
Als het grup van kracht is op 4/12 dan kan je vanaf dan vergunning aanvragen. Binnen 30 dagen moet er dan een beslissing genomen worden ivm volledig en ontvankelijkheid. Dan kan je er op hopen dat ze dat nog voorde feestdagen doen. De kans bestaat natuurlijk dat ze het wel voordien afronden maar pas na de feestdagen de beslissing officieel nemen.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door The_One »

Verwarmde zitjes in het volledige nieuwe stadion, kunnen we dat afspreken?
ivandebr
Tester
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2017, 17:20

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door ivandebr »

Wanneer mogen we opnieuw belangrijk nieuws verwachten rond ons nieuw stadion? Zo krijg je nu het gevoel dat er niets beweegt errond terwijl over het eurostadion ( lees anderlecht stadion) te pas en te onpas berichten rondgestrooid worden. Men lijkt rond dat dossier veel vlugger te werk willen gaan dan ivm het nieuw te bouwen club brugge stadion
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Cedrinho »

Zoals eerdere posts al uitlegden: rond 20 januari waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door JRut »

ivandebr schreef: Wanneer mogen we opnieuw belangrijk nieuws verwachten rond ons nieuw stadion? Zo krijg je nu het gevoel dat er niets beweegt errond terwijl over het eurostadion ( lees anderlecht stadion) te pas en te onpas berichten rondgestrooid worden. Men lijkt rond dat dossier veel vlugger te werk willen gaan dan ivm het nieuw te bouwen club brugge stadion
Veel vlugger en dus ook met veel minder overzicht en veel meer fouten, wat dus neerkomt op veel meer risico dat het project volledig de mist ingaat.

Het is jammer om te zeggen, maar "traag, maar zeker" is echt aangewezen bij dergelijke procedures. En het is niet omdat het niet in het nieuws is, dat het allemaal niet beweegt. Iedere dag maken we een dag vordering (letterlijk te nemen, want er is momenteel een termijn aan het lopen). Vertrouwen houden.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Bosko »

Plaats reactie