wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Levi
A-kern
Berichten: 566
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Betere tweede helft maar als je net thiago ziet hoeveel tijd die nodig heeft voor een simpele bal in de loop zucht
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3503
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

1) Buchanan is niet de beste verdediger, maar dat was de jonge Meunier bijvoorbeeld ook niet. Het kan wel, maar je moet positionele fouten soms opvangen. Hence Mechele.

pro memorie: Mechele droeg als basisspeler bij aan meerdere titels. Er staan er in totaal 5 op zijn teller. Hij is wel een diesel. Wordt nog beter met meer minuten.

2) hoeveel heb je tot nu toe gezien? Geef die jongens wat tijd.

3) Vetlesen zal zich wel doorzetten, maar Rits is een onderschatte speler. Hebben wel opties op het middenveld, met Nielsen en Vetlesen op de bank.

4) Mignolet is niet plots zijn kwaliteiten kwijt. Komt wel goed. Hier verwacht hij die vrije trap wellicht niet rechtstreeks. Kan gebeuren.

En wat Lammens betreft : de enkele keren dat ik die aan het werk zag, was ik eerlijk gezegd nooit helemaal overtuigd. Telkens wel een twijfelende actie. Maar ik lees ook dat MPH bijvoorbeeld dat een groot talent vindt, dus wie ben ik dan... :mrgreen:

Shinton is er ook nog, en er wordt werk gemaakt van een extra doelman. Vermoedelijk Jackers, uit de Genk-school.
Levi
A-kern
Berichten: 566
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Die omschakelingen die we nu al slikken tegen zo’n matige ploeg zijn exact de problemen van vorig seizoen.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Het doet weer pijn aan de ogen. Steriel, tweede helft beter begonnen en na 15min was het opnieuw gedaan. Uitsluiting terecht, maar geen antwoord van de rest van de ploeg.,net alsof ze niks kunnen.
Vanaken steekt zich weer weg, skoras overtuigt allesbehalve...
Deze ploeg heeft nog heel veel werk
Levi
A-kern
Berichten: 566
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Zoveel geld uitgegeven laatste 2 seizoenen om een echt matig elftal te hebben. Ben lang positief gebleven maar als ik onze transfers bezig zie krijg ik enorme twijfels. Dit Mechelen werd door Antwerp compleet weggespeeld. Triest echt triest dit.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

't Is niet allemaal negatief hé. We controleren een hele tijd de match zonder een kans tegen te krijgen én met veel druk naar voor - alleen de écht uitgespeelde kansen blijven uit. We krijgen een goal tegen door een mooie vrije trap - wat mij betreft geen fout van Mignolet, verder geen enkele kans tegen.

Naarmate de 2de helft vorderde merk je dat we nog meer naar voor druk gaan zetten waardoor er een paar counters uitkomen - dat is iets wat kan gebeuren.

En voor de voetbalkenners die dit gaan vergelijken met de match tegen Antwerp, het grote verschil was dat Balikwisha na 9min een goal maakte. Laat ons binnen de 10min op voorsprong komen en we winnen de match met 3-0. Vergeet ook niet dat Antwerp ook de match eindigde op een gelijkspel. 't Hangt soms af van details hé.
Levi
A-kern
Berichten: 566
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Knap dat je nog positief kan blijven. En nee ik ben zeker geen voetbalkenner. Maar als ik dan zie wat de laatste jaren de transfers brengen.
Maar goed reactie uit spelersgroep: blij dat we de 1-1 vasthouden we hebben ze weg gespeeld eerste helft. Jongens toch
Levi
A-kern
Berichten: 566
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Een vrije trap die vanop die plek binnen gaat is trouwens wel degelijk fout van Simon. Alle credits voor hem want beste doelman die we al hadden maar als je daar anticipeert op een voorzet en bal gaat binnen is het wel degelijk zijn fout. Zeker niet erg en niet grootste probleem maar mag gezegd worden in plaats van steeds positief te zijn
GraspopperFCB
Jeugdspeler
Berichten: 144
Lid geworden op: 28 jan 2018, 16:53

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door GraspopperFCB »

Eerste minuten deden deugd om naar te kijken maar zoals ik al vreesde na 15 min hield het alweer op. Het systeem heeft tijd nodig maar ik ben van mening dat je deze match altijd moet winnen. Gezien het overmacht in de eerste helft moet er minstens 1x gescoord worden maar zonder deftige spits zal dat niet lukken. Ik schrijf thiago nog niet af en hij moet ook de juiste ballen krijgen maar aan alles zie je dat hij niet de beste voetballer is. Simpel bal bijhouden of mee geven in de vlucht zou toch moeten lukken.
Ik had m toch eens nagedacht over Onuachu.. stiekem hoopte ik hier al vorig seizoen op maar ik zal hier wel de nodige commentaar op krijgen. 😅
CRS006
Jeugdspeler
Berichten: 103
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door CRS006 »

t4nd schreef: 30 jul 2023, 20:31 't Is niet allemaal negatief hé. We controleren een hele tijd de match zonder een kans tegen te krijgen én met veel druk naar voor - alleen de écht uitgespeelde kansen blijven uit. We krijgen een goal tegen door een mooie vrije trap - wat mij betreft geen fout van Mignolet, verder geen enkele kans tegen.

Naarmate de 2de helft vorderde merk je dat we nog meer naar voor druk gaan zetten waardoor er een paar counters uitkomen - dat is iets wat kan gebeuren.

En voor de voetbalkenners die dit gaan vergelijken met de match tegen Antwerp, het grote verschil was dat Balikwisha na 9min een goal maakte. Laat ons binnen de 10min op voorsprong komen en we winnen de match met 3-0. Vergeet ook niet dat Antwerp ook de match eindigde op een gelijkspel. 't Hangt soms af van details hé.
Ik deel uw mening. Wel graag eens Vetlesen in de basis. Toen we nog met 11 waren (duurde wel niet lang) vond ik dat er met hem iemand op het veld kwam die voor meer dreiging en voetbal zorgde. We hadden inderdaad de volledige controle op de match maar als je dan over een hele match geen deftige voorzet geeft of niet eens naar doel trapt wat heb je er dan aan. Je loopt daar met een spits die het niet moet hebben van zijn dribbelkunsten (toch al vrij duidelijk) maar wel van hard werken en voorzetten binnenkoppen ...

Thiago van het veld en Skoras alleen in de 16 en dan komen de voorzetten...

Mijn vrees komt jammergenoeg nu al werkelijkheid (dat er nog een topper op de flanken bij moet komen want mocht Skov uitvallen of Nusa nog niet 100 procent klaar zijn dan sta je daar met enkel Skoras en/of Tajon). Hopelijk valt het al bij al mee. Heb ook als eens een ontsteking gehad op mijn achillespees en heb er een jaar mee gesukkeld. Hopelijk is het dus geen ontsteking zoals Gertje zei. Maar toch haal aub nog een topper voor op de flanken. En mocht het toch ernstig zijn bij Skov haal er maar twee. Er moet gewoon gng concurrentie zijn op die posities. En als je Tajon als Rb wilt gebruiken dan heb je nu nog maar Nusa en Skoras ...

Mja Thiago, komt er wel denk ik maar nu nog niet als onze echte nr 1 als spits. Werkt enorm hard en drm wil ik hem nog niet afschrijven, maar ik zie toch liever een spits die vlot kan meevoetballen en al zeker als het team speelt zoals ze nu spelen. Mochten we steeds voorzetten voor de goal droppen dan zou ik hem wel nog laten staan.

En wat andermaal pijn aan de ogen deed ... Brandon. Als je uw RB en LB zo aanvallend wilt laten spelen dan heb je toch wel een mobielere en snellere cv nodig dan hem. werd er steeds afgelopen en waar ik mij nog het meest aan ergerde was de situatie waar de rode kaart viel. Iedereen sprint echt de longen uit hun lijf om terug te komen en Brandon loopt gwn terug in de plaats van echt te sprinten. Gewoon het verschil tss een Spileers die zich nog inzet om tijdig terug te zijn en een Brandon die nog 20 m verder zit doet gewoon pijn aan de ogen. Kijk naar Vermant die op een bepaald moment als diepe spits aan zijn eigen achterlijn loopt de verdedigen.

Nu ik vind het geen blunder maar Simon op zijn best laat zich normaal niet zo verrassen.

Een keeper hebben we er al bij. Nu nog 1 topper op de CV en een topper voor op de flanken (twee als Skov lange tijd uit zou zijn).
maartendr81
Belofte
Berichten: 258
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

ik heb het thuis nog eens moeten herbekijken maar volgens mij valt die rode kaart van de cuyper echt wel na hinderlijk spel van Put. Wanneer de bal afwijkt op de muur wil skoras hem onderscheppen maar wordt daar gehinderd door Put. Maar swat. dat is uiteraard niet de reden waarom we punten hebben laten liggen. De laatste 16 meter moet gewoon beter! hoe dan ook vind ik wel dat we een goede wedstrijd hebben gespeeld. Veel druk en laten we eerlijk zijn. Tot aan de rode kaart is Mechelen maar 2 keer gevaarlijk in de baklijn geraakt.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5338
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Zuur om het nieuwe seizoen thuis te starten met puntenverlies tegen een toch wel heel matig Mechelen.
De nieuwkomers bij Club hebben niet direct een impact, dat valt toch wel tegen.
Een middenveld Onyedika-Rits-Vanaken heeft te weinig voetballend vermogen, Vetlesen ipv. Rits/Nielsen dus. (= zelfde pijnpunt als vorig seizoen)
Er moet extra kwaliteit en dus versterking bijkomen (CV, RB, CAM, vleugelaanvaller).
Peter
A-kern
Berichten: 522
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Dit is meer de wedstrijd die ik had verwacht tegen Aarhus. Enkele constataties:

- Verdediging is matig, te veel kansen weggegeven tegen een matig/slechte tegenstander. Op die manier win je geen wedstrijden.
- Rits zijn tijd is voorbij. Geweldige mentaliteit maar na zijn blessure niet meer hetzelfde (of het systeem ligt hem niet meer, kan ook).
- Gekende pijnpunten: centraal vanachter, RB, blessuregevoeligheid skov.
- Wedstrijd 1 en Mignolet floshed alweer.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Peter schreef: 31 jul 2023, 08:03 Dit is meer de wedstrijd die ik had verwacht tegen Aarhus. Enkele constataties:

- Verdediging is matig, te veel kansen weggegeven tegen een matig/slechte tegenstander. Op die manier win je geen wedstrijden.
- Rits zijn tijd is voorbij. Geweldige mentaliteit maar na zijn blessure niet meer hetzelfde (of het systeem ligt hem niet meer, kan ook).
- Gekende pijnpunten: centraal vanachter, RB, blessuregevoeligheid skov.
- Wedstrijd 1 en Mignolet floshed alweer.
Rits zijn tijd voorbij?
Pak liever vanaken er af voor vetlesen, veel meer swung opt middenveld.
Veel meer dan kaatsballetjes heeft hans ook niet gebracht..die is over zijn "top"
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5338
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

FrankFarinaII schreef: 31 jul 2023, 08:32
Peter schreef: 31 jul 2023, 08:03 Dit is meer de wedstrijd die ik had verwacht tegen Aarhus. Enkele constataties:

- Verdediging is matig, te veel kansen weggegeven tegen een matig/slechte tegenstander. Op die manier win je geen wedstrijden.
- Rits zijn tijd is voorbij. Geweldige mentaliteit maar na zijn blessure niet meer hetzelfde (of het systeem ligt hem niet meer, kan ook).
- Gekende pijnpunten: centraal vanachter, RB, blessuregevoeligheid skov.
- Wedstrijd 1 en Mignolet floshed alweer.
Rits zijn tijd voorbij?
Pak liever vanaken er af voor vetlesen, veel meer swung opt middenveld.
Veel meer dan kaatsballetjes heeft hans ook niet gebracht..die is over zijn "top"
Het middenveld is net zoals vorig seizoen niet dominant genoeg en speelt te veel horizontaal voetbal.
Vetlesen erop en dat zal hoogstwaarschijnlijk op de 8 zijn aangezien Vanaken onaantastbaar is.
Ik zou graag een concurrent voor hem zien komen, tenzij dit Vetlesen is natuurlijk.
Plaats reactie