Zomertransfers 2018 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

duvel1984
Tester
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 mei 2018, 19:54

Re: Zomertransfers 2018 IN

Bericht door duvel1984 »

Jammer maar helaas, er zijn betere verdedigers voor dat geld!
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3503
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2018 IN

Bericht door IsO »

Lucha schreef:
IsO schreef:
Generaloberst schreef:
Cedrinho schreef:
Ik schat Mechele even hoog in als namen als Odoi en Depoitre hoor: goed genoeg op Belgisch niveau, maar internationaal door de mand vallend.
Gignac heeft op zijn minst toch al iets bewezen en scoort nog altijd aan de lopende band.
Goed genoeg op belgisch niveau...zegt genoeg. Het kan geen kwaad om ambitious te zijn en internationale spelers te kopen die wel al ervaring hebben én het belgische niveau nog kunnen ontgroeien. Odoi en depoitre breken geen potten in het buitenland, waarom ze dan terughalen ?
Want Mechele kan het Belgische niveau niet meer ontgroeien? Die gast heeft dit seizoen weer progressie gemaakt en ervaring opgedaan, en is er 25. Volgens Leko is hij op puur verdedigend vlak nu al de beste op zijn positie in onze (bescheiden) JPL. Met zijn work rate en discipline gaat die - en daar durf ik mijn hand voor in het vuur steken - de komende jaren nog beter worden. Er is trouwens wetenschappelijk onderzoek dat aangeeft dat verdedigers gemiddeld genomen later pieken (over het algemeen rond hun 27ste) dan spitsen of middenvelders, én dat hun piek langer aanhoudt. Als je kijkt naar het team van het jaar in de Premier League, staan centraal achterin Vertonghen (31) en Otamendi (30). En er zijn talloze voorbeelden van oudere verdedigers die nog topprestaties leverden op het hoogste niveau (Chiellini, Maldini, Puyol, ... Cannavaro werd op zijn 33ste wereldvoetballer van het jaar).

En wat Odoi en Depoitre betreft, die 'geen potten breken in het buitenland':

- Odoi dwong met 30 basisplaatsen en 8 invalbeurten mee de promotie van Fulham vanuit de Championship naar de Premier League af. Belangrijk doelpunt in play offs voor promotie.
- Depoitre in zijn eerste seizoen Premier League 18 basisplaatsen en 15 invalbeurten, wat meer dan behoorlijk is. Belangrijke rol in de strijd om het behoud, eerst als invaller in de uitmatch op City, waar hij mee een gelijkspel uit de brand hielp slepen (allerminst een evidentie), en met een goal uit op Chelsea. Trouwens CL-ervaring in de beste CL-campagne van een Belgisch team sinds het anderlecht van Antheunis, of je dat nu graag hebt of niet.

Jouw uitspraken slaan dus werkelijk nergens op. Get your facts straight.

Zo'n naam als Gignac is totaal onrealistisch. Dat valt niet serieus te nemen. (Niet als reactie op jouw post. Maar ik wou het er even uit schreeuwen).

Ik twijfel er eigenlijk niet aan dat een Odoi en Depoitre een sportieve meerwaarde voor onze club zouden kunnen zijn. Ik betwijfel echter wel of het de meeste interessante piste is om een belg te halen met een hoog loon te halen in het buitenland, terwijl we misschien een minstens even goede jongere speler kunnen halen voor een lager loon en die ons ook nog eens met winst zal verlaten. Potten breken vind ik ook relatief wat Depoitre betreft. Hij is geen bepalende speler bij zijn Club. Odoi is dat dan weer wel.

Ik geloof ook dat Mechele nog beter zal worden. Alleen is hij er dan wel al 27/28. Welke serieuze club gaat er zich dan nog melden voor een 28 jarige belg? Ik vond jouw voorbeelden ook niet erg gepast. De voetballers waarmee je hem vergelijkt zijn van een totaal andere klasse en orde die op die leeftijd allemaal bij een betere club of competitie speelde. Dat is ook een belangrijke factor.
Voor wat Gignac betreft, had ik al eerder gezegd dat ik die graag zou zien komen (transfervrij), maar dat ik die onhaalbaar acht door zijn looneisen.

Voor wat betreft Odoi en Depoitre, heb je zeker een punt. Zouden niet passen in ons transferbeleid van de laatste jaren om vooral jongere en minder bekende spelers met progressiemarge en doorverkoopwaarde te halen, maar Perbet paste daar bijv. ook niet in. Mijn punt was gewoon dat, áls ze dan toch 'gevestigde namen met een directe meerwaarde' moeten halen, zoals sommigen hier vragen, beide heren - wat hun voetbalkwaliteiten betreft - perfect een optie zouden kunnen zijn, omdat de stelling dat 'ze geen potten hebben gebroken in het buitenland' of dat ze 'internationaal door de mand vallen' gewoon niet klopt. Ze hebben wel degelijk iets gerealiseerd afgelopen seizoen, en een Depoitre bijv. ook in de CL met gent. Die laatste is inderdaad (nog) geen bepalende speler bij Huddersfield, maar in zijn eerste seizoen BPL was dat misschien ook teveel gevraagd.

En wat Mechele betreft: wie zegt er dat het tot zijn 27ste of 28ste zou moeten duren vooraleer hij voldoende ontwikkeld wordt geacht om weggeplukt te worden door een team uit een sterkere competitie? En zelfs áls dat zo zou zijn: wie zegt er dat er geen interesse meer zou kunnen zijn in een 27- of 28-jarige verdediger van ons? Om enkele voorbeelden te geven: in een verder verleden was Philippe Albert er bijna 27 toen hij van de mauven naar Newcastle trok. In een minder ver verleden en in eigen huis was Antolin Alcaraz, ook een centrale verdediger, 27 jaar en 11 maanden toen hij door Wigan (toen in de Premier League) bij ons werd weggehaald, om daar basispeler te worden.

En wat die voorbeelden betreft: natuurlijk vergelijk ik pakweg Maldini's voetbalkwaliteiten niet met die van Mechele. Ik haalde die namen louter aan om te illustreren dat de piek van centrale verdedigers vaak wat langer aanhoudt dan van aanvallers bijvoorbeeld, en dat die vaak pas op 'latere leeftijd' hun beste prestaties leveren.

Nu, ik heb ook geen glazen bol, en weet dus niet met zekerheid of Mechele nog zal verbeteren, en of hij dan ook zal weggehaald worden door een andere ploeg. Maar er zomaar vanuit gaan dat dat met zekerheid niet meer kan, zoals GO en Cé lijken te doen, daar wou ik toch niet in meegaan.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5338
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2018 IN

Bericht door Tiki Taka »

duvel1984 schreef: Jammer maar helaas, er zijn betere verdedigers voor dat geld!
vind ik ook !
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: Zomertransfers 2018 IN

Bericht door JRut »

Ergens gewoon logisch dat Mitrovic niet gehaald wordt tegen die prijzen.
#hetishierbeter
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5338
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2018 IN

Bericht door Tiki Taka »

JRut schreef: Ergens gewoon logisch dat Mitrovic niet gehaald wordt tegen die prijzen.
Klopt... ik vond zijn uitverdedigen niet top genoeg, om zo`n bedrag te kunnen rechtvaardigen.
Ander en beter, en zeker voor dat geld.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2018 IN

Bericht door t4nd »

Plus, als we in deze onderhandeling gewoon geven wat ze vragen gaan alle volgende onderhandelingen een pak lastiger zijn. Soms is het de kunst om te weten wanneer je een deal moet laten gaan zodat je volgende deals beter kunnen verlopen.
Gebruikersavatar
Maximus
Profvoetballer
Berichten: 415
Lid geworden op: 10 jan 2017, 13:55

Re: Zomertransfers 2018 IN

Bericht door Maximus »

We zouden ondertussen om en bij de 3 miljoen willen geven voor Schrijvers volgens HNB.
Vervanger van Refaelov of eerder als schaduwspits?
Gebruikersavatar
rambopirou
A-kern
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:54

Re: Zomertransfers 2018 IN

Bericht door rambopirou »

Maximus schreef: We zouden ondertussen om en bij de 3 miljoen willen geven voor Schrijvers volgens HNB.
Vervanger van Refaelov of eerder als schaduwspits?
Ik denk dat , dat net het mooie is aan Schrijvers zn profiel. Is iemand die zowel als 2de spits kan fungeren maar indien nodig het vertrek van Rafa kan opvangen en/of Vanaken kan laten rusten indien nodig.

Met Rits en Schrijvers hebben we 2 jonge belgen die beide vrij polyvalent zijn. Ik vind het persoonlijk 2 enorm slimme en goeie aankopen en als we dan nog eens echt durven investeren in een super keeper + misschien een extra topspits zitten we wel goed.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2018 IN

Bericht door t4nd »

+ extra goeie verdediger.
Gebruikersavatar
Maximus
Profvoetballer
Berichten: 415
Lid geworden op: 10 jan 2017, 13:55

Re: Zomertransfers 2018 IN

Bericht door Maximus »

rambopirou schreef:
Maximus schreef: We zouden ondertussen om en bij de 3 miljoen willen geven voor Schrijvers volgens HNB.
Vervanger van Refaelov of eerder als schaduwspits?
Ik denk dat , dat net het mooie is aan Schrijvers zn profiel. Is iemand die zowel als 2de spits kan fungeren maar indien nodig het vertrek van Rafa kan opvangen en/of Vanaken kan laten rusten indien nodig.

Met Rits en Schrijvers hebben we 2 jonge belgen die beide vrij polyvalent zijn. Ik vind het persoonlijk 2 enorm slimme en goeie aankopen en als we dan nog eens echt durven investeren in een super keeper + misschien een extra topspits zitten we wel goed.
Speelt deze polyvalentie ook niet in zijn nadeel? Ik ken hem niet genoeg als speler en stel daarom deze vragen:
- Heeft hij het loopvermogen en de fysiek om Vanaken te vervangen indien nodig (in tegenstelling tot Rafa dus)?
- Is hij goed genoeg om Dennis/Diatta/Vossen uit de ploeg te spelen?
Indien minstens één ja op de bovenstaande vragen, sta ik achter zijn aankoop.
Indien niet, betwijfel ik het als we veel aan hem zouden hebben.

Dit er van uitgaande dat we hetzelfde systeem blijven spelen natuurlijk. Anders zijn deze vragen overbodig.
Gebruikersavatar
Brugia
Tester
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 jul 2017, 02:06
Locatie: 313

Re: Zomertransfers 2018 IN

Bericht door Brugia »

JRut schreef: Ergens gewoon logisch dat Mitrovic niet gehaald wordt tegen die prijzen.

Inderdaad, we zijn geen Madrid met een oneindig kapitaal... :geenhup:
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 636
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: Zomertransfers 2018 IN

Bericht door Hannes »

Tiki Taka schreef:
JRut schreef: Ergens gewoon logisch dat Mitrovic niet gehaald wordt tegen die prijzen.
Klopt... ik vond zijn uitverdedigen niet top genoeg, om zo`n bedrag te kunnen rechtvaardigen.
Ander en beter, en zeker voor dat geld.
Vind je dat? 4,5 voor basispion als Mitrovic is erover en 3 miljoen voor backup als Schrijvers is te rechtvaardigen? Daar begrijp ik echt geen fluit van... :dunno:
Gebruikersavatar
Generaloberst
Invaller
Berichten: 856
Lid geworden op: 22 aug 2016, 09:29

Re: Zomertransfers 2018 IN

Bericht door Generaloberst »

Hannes schreef:
Tiki Taka schreef:
JRut schreef: Ergens gewoon logisch dat Mitrovic niet gehaald wordt tegen die prijzen.
Klopt... ik vond zijn uitverdedigen niet top genoeg, om zo`n bedrag te kunnen rechtvaardigen.
Ander en beter, en zeker voor dat geld.
Vind je dat? 4,5 voor basispion als Mitrovic is erover en 3 miljoen voor backup als Schrijvers is te rechtvaardigen? Daar begrijp ik echt geen fluit van... :dunno:
:lol:
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Zomertransfers 2018 IN

Bericht door Khas »

Hannes schreef:
Tiki Taka schreef:
JRut schreef: Ergens gewoon logisch dat Mitrovic niet gehaald wordt tegen die prijzen.
Klopt... ik vond zijn uitverdedigen niet top genoeg, om zo`n bedrag te kunnen rechtvaardigen.
Ander en beter, en zeker voor dat geld.
Vind je dat? 4,5 voor basispion als Mitrovic is erover en 3 miljoen voor backup als Schrijvers is te rechtvaardigen? Daar begrijp ik echt geen fluit van... :dunno:
Dit vraag ik mij ook af. Er zijn toch enkele rare redeneringen aan de gang hier.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3214
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2018 IN

Bericht door Pica »

Hannes schreef:
Tiki Taka schreef:
JRut schreef: Ergens gewoon logisch dat Mitrovic niet gehaald wordt tegen die prijzen.
Klopt... ik vond zijn uitverdedigen niet top genoeg, om zo`n bedrag te kunnen rechtvaardigen.
Ander en beter, en zeker voor dat geld.
Vind je dat? 4,5 voor basispion als Mitrovic is erover en 3 miljoen voor backup als Schrijvers is te rechtvaardigen? Daar begrijp ik echt geen fluit van... :dunno:
Vind ik ook zever inderdaad. Zekerheidje als verdediger kan je niet laten passeren.

Enige acceptabele reden voor mij zou zijn als we afstappen van onze 3 mans verdediging.
Gesloten