[07.] Wesley Moraes da Silva

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3214
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [07.] Wesley Moraes da Silva

Bericht door Pica »

Jack_Frost schreef: Goed gezien van MPH om hem er in te brengen. Je zou hem gezien z'n fysiek als diepste spits beschouwen, maar z'n speelstijl leunt inderdaad dichter bij een rol achter een spits.

Als die veel zo'n passes kan versturen mag hij voor mijn part meer op de 10 spelen :P
In theorie kan Vossen die pass ook geven en zou Wesley vooraan meer duels gewonnen hebben. Het is niet omdat er een (lucky) goal uitkwam, dat het daarom een goeie zet was.
Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: [07.] Wesley Moraes da Silva

Bericht door BlueJedi »

Pica schreef:
Jack_Frost schreef: Goed gezien van MPH om hem er in te brengen. Je zou hem gezien z'n fysiek als diepste spits beschouwen, maar z'n speelstijl leunt inderdaad dichter bij een rol achter een spits.

Als die veel zo'n passes kan versturen mag hij voor mijn part meer op de 10 spelen :P
In theorie kan Vossen die pass ook geven en zou Wesley vooraan meer duels gewonnen hebben. Het is niet omdat er een (lucky) goal uitkwam, dat het daarom een goeie zet was.
Neen dat is waar maar hij heeft meer goede dingen gedaan in die match dan alleen die pass. Het is ook gewoon een feit dat ik liever Wesley een pass zie trappen dan Vossen en liever Vossen zie afwerken voor goal dan Wesley. Voor de rest speelt Wesley ook iets agressiever en is hij heel lastig van de bal te zetten wat wel goede eigenschappen voor een speler die het spel moet maken.
Bali Balingoli
Jeugdspeler
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:12

Re: [07.] Wesley Moraes da Silva

Bericht door Bali Balingoli »

Pica schreef: In theorie kan Vossen die pass ook geven en zou Wesley vooraan meer duels gewonnen hebben. Het is niet omdat er een (lucky) goal uitkwam, dat het daarom een goeie zet was.
Als dat al een 'lucky' goal is :roll: Goeie pas, prima afwerking.

Tactische wissel die de match deed kantelen. Mooie zet van Michel en het heeft duidelijk gewerkt, dus nergens voor nodig om kapot te relativeren.
Verder geen goeie match, maar dat is een andere discussie.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3503
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [07.] Wesley Moraes da Silva

Bericht door IsO »

Bali Balingoli schreef:
Pica schreef: In theorie kan Vossen die pass ook geven en zou Wesley vooraan meer duels gewonnen hebben. Het is niet omdat er een (lucky) goal uitkwam, dat het daarom een goeie zet was.
Als dat al een 'lucky' goal is :roll: Goeie pas, prima afwerking.

Tactische wissel die de match deed kantelen. Mooie zet van Michel en het heeft duidelijk gewerkt, dus nergens voor nodig om kapot te relativeren.
Verder geen goeie match, maar dat is een andere discussie.
Ben het hier ook niet met je eens, Pica. Leek mij inderdaad ook een tactische ingreep van MPH. Mij viel vooral op dat Wesley hier een gelijkaardige rol vervulde als diegene die (de hier vaak verguisde) De Sutter vaak op zich nam onder MPH: terugzakken om ongeveer op de 10-positie als pivot te fungeren. Met dat verschil dat Wesley duidelijk meer kan dan enkel een balletje bijhouden of afleggen, maar door zijn passing blijkbaar ook nog een creatief element kan toevoegen.

Graag meer van dat!
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: [07.] Wesley Moraes da Silva

Bericht door fcb 4 life »

Zo'n beest zeg!
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: [07.] Wesley Moraes da Silva

Bericht door zegmaardag »

fcb 4 life schreef: Zo'n beest zeg!
Als hij nu stappen kan zetten in zijn snelheid van uitvoering en positionering kan hij echt een topper worden in België.
Je ziet wel dat hij na 65-70 minuten dood zit door een gebrek aan matchritme.

Grootste probleem is dat hij domme dingen doet en nog veel rood zal pakken zo...
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: [07.] Wesley Moraes da Silva

Bericht door fcb 4 life »

zegmaardag schreef:
fcb 4 life schreef: Zo'n beest zeg!
Als hij nu stappen kan zetten in zijn snelheid van uitvoering en positionering kan hij echt een topper worden in België.
Je ziet wel dat hij na 65-70 minuten dood zit door een gebrek aan matchritme.

Grootste probleem is dat hij domme dingen doet en nog veel rood zal pakken zo...
Is ook omdat hij zich echt wil bewijzen.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: [07.] Wesley Moraes da Silva

Bericht door Alethio »

Tussen alle negatieve geluiden door, scoort deze jongen drie keer op rij in een ploeg die niet draait. Sterk!
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [07.] Wesley Moraes da Silva

Bericht door JRut »

Alethio schreef: Tussen alle negatieve geluiden door, scoort deze jongen drie keer op rij in een ploeg die niet draait. Sterk!
Ik vond hem gisteren weer goed spelen ook. Ondankbaar werk, maar hij doet het vaak goed.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: [07.] Wesley Moraes da Silva

Bericht door Bosko »

Zijn controles waren wel enorm zwak vond ik.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5338
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [07.] Wesley Moraes da Silva

Bericht door Tiki Taka »

JRut schreef:
Alethio schreef: Tussen alle negatieve geluiden door, scoort deze jongen drie keer op rij in een ploeg die niet draait. Sterk!
Ik vond hem gisteren weer goed spelen ook. Ondankbaar werk, maar hij doet het vaak goed.
Ik vond hem enorm zwak, raakte net als Izquierdo niet 1 bal goed.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [07.] Wesley Moraes da Silva

Bericht door Fire »

Toont zeker progressie, gaan de volgend jaar nog veel aan hebben, denk ik.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5338
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [07.] Wesley Moraes da Silva

Bericht door Tiki Taka »

Fire schreef: Toont zeker progressie, gaan de volgend jaar nog veel aan hebben, denk ik.
Is iemand die zoveel mogelijk moet spelen om echt progressie te maken.
Indien het bij ons als 2de of 3de keuze zou zijn volgend seizoen, zou ik hem minstens een half seizoen uitlenen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3503
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [07.] Wesley Moraes da Silva

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef:
Fire schreef: Toont zeker progressie, gaan de volgend jaar nog veel aan hebben, denk ik.
Is iemand die zoveel mogelijk moet spelen om echt progressie te maken.
Indien het bij ons als 2de of 3de keuze zou zijn volgend seizoen, zou ik hem minstens een half seizoen uitlenen.
Als hij 1 goal per match gaat blijven maken, zal hij het Vossen toch serieus moeilijk maken. Vraag me dan ook af waarom hij niet voldoet volgens jou (zie Transfertopic). Ik zie een gast van 20 jaar die er (soms iet té hard) voor gaat, hard werkt (zien we hier graag), én tot nu toe 1 goal per match scoort 'in de fase waar het er toe doet', nl. PO I. Daar hamer jij toch graag op?

Natuurlijk zijn er dingen die nog beter kunnen en moeten (temperament beter controleren, balaanname,...), maar hij is er dus nog maar 20. Ben het ook met je eens dat hij best voldoende speelt, maar vraag me af waarom dat niet bij Club zou kunnen als hij verder kan bouwen op wat hij tot dusver toonde.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5338
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [07.] Wesley Moraes da Silva

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef:
Tiki Taka schreef:
Fire schreef: Toont zeker progressie, gaan de volgend jaar nog veel aan hebben, denk ik.
Is iemand die zoveel mogelijk moet spelen om echt progressie te maken.
Indien het bij ons als 2de of 3de keuze zou zijn volgend seizoen, zou ik hem minstens een half seizoen uitlenen.
Als hij 1 goal per match gaat blijven maken, zal hij het Vossen toch serieus moeilijk maken. Vraag me dan ook af waarom hij niet voldoet volgens jou (zie Transfertopic). Ik zie een gast van 20 jaar die er (soms iet té hard) voor gaat, hard werkt (zien we hier graag), én tot nu toe 1 goal per match scoort 'in de fase waar het er toe doet', nl. PO I. Daar hamer jij toch graag op?

Natuurlijk zijn er dingen die nog beter kunnen en moeten (temperament beter controleren, balaanname,...), maar hij is er dus nog maar 20. Ben het ook met je eens dat hij best voldoende speelt, maar vraag me af waarom dat niet bij Club zou kunnen als hij verder kan bouwen op wat hij tot dusver toonde.
Ik vermoed dat Diaby en Vossen toch op plaats 1 en 2 staan voor de diepe spits positie.
Diaby zie ik mss wel vertrekken, Vossen uiteraard niet. Een vervanger voor Diaby zou wel aangetrokken worden, mocht het zover zijn.
Hij zal dus voor plaats 2 moeten strijden, vandaar dat ik aanhaal dat het mss beter is hem een half seizoen uit te lenen aan een ploeg waar hij zo goed als zeker elke match in de basis zal staan. Akkoord, voor een 20 jarige heeft hij een impressionante fysiek en nog heel veel progressiemarge.
Op termijn komt die er wel door. Het is wel meer een type Teo, een stormram die dikwijls op de goede plaats staat.
Gesloten