Ik sluit mij hierbij aan.macfall schreef: ↑12 apr 2024, 09:02Inderdaad, altijd achteraf praat. Je kan die afspraken ook niet zomaar omkeren. Als Hans dan mist dan zet die zich ook buiten de groep, en dan schrijft de gazet (opnieuw) of Hans nog wel in de ploeg thuis hoort.
Zelfs Nicky Hayen kan je dat niet verwijten, je kan moeilijk, vanuit zijn positie aan de volgorde gaan wijzigingen, als interne aanstelling van een coach. Moest die van buitenaf komen misschien wel.
Groepsdynamiek, het is wat, terwijl iedereen weet dat Thiago niet de beste penaltynemer is. Maar hij zit aan 1 op 9 blijkbaar, dus tis ook perceptie eigenlijk.
Het is een kwestie van afspraken en die te volgen. Diagne heeft die ooit eens niet gevolgd en heeft toen de toorn van ons over zich gehaald en zich nog meer buiten de groep gezet. Hans had ook kunnen missen.
Door mijn supportersbril gezien riep ik gisteren ook dat Thiago die penalty niet mocht nemen, want hij trapt al weken geen deuk in een pakje boter voor doel.
Maar als hij hem binnentrapt (het is in se nog altijd gemakkelijker voor een prof om een penalty te scoren dan te missen) kan het voor een vertrouwensboost zorgen zodat hij weer vertrokken is en scoort. Net zoals dat het geval was in de herfstperiode.
Hij twijfelde ook niet om hem te nemen, hij stond meteen klaar aan de penaltystip, en achteraf op beeld zag ik dat hij zelfs nog een bemoedigend rugtikje kreeg van Vanaken toen die wegstapte.
Het is allemaal gemakkelijk praten achteraf. Want buiten zijn afwerking speelde Thiago alweer een zeer nuttige en sterke partij. We gaan die echt mankeren volgende week.