wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

We pakken 3 punten (waarmee we terug over Antwerp wippen) & scoren 3x (terwijl er vaak gezegd werd dat we te weinig scoorden). Met anderlecht tegen Genk dat er nu aankomt is de kans eigenlijk praktisch onbestaand dat we uit PO1 zouden vallen.

't Is nog niet wat het moet zijn, maar er zit stilaan verbetering in. De eerste helft heeft Eupen geen kans gehad en wij wel een paar deftige. In het begin van de 2de helft hebben we 2 snelle omschakelmomenten waarbij we hadden moeten scoren, maar het helaas vergeten. Daarover trouwens nog : in het begin bij Schreuder was er de commentaar dat we nooit snel naar voor gingen, nu hebben we een paar keer met een mooie snelle diepe pass aangevallen. Je ziet dan ook dat Hans het goed doet op zijn iets lagere positie (al zie ik hem zelf ook liever iets hoger).
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5336
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

We startten toch met een heel aanvallende ploeg (Vanaken, CDK, Lang, Buchanan, Olsen) dus met goede intenties.
Desalniettemin werd de lange bal veel te vaak gebruikt waardoor het middenveld werd overgeslagen.
We komen goed weg dat Eupen de gelijkmaker onbegrijpelijk laat liggen.
Het niveau moet echt omhoog, want op deze manier gaan we niet winnen tegen Antwerp, Gent en anderen van dit kaliber.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3213
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Pica »

Was wel geen eindeloos gebrei van deze keer :hide:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5336
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Pica schreef: 21 feb 2022, 08:50 Was wel geen eindeloos gebrei van deze keer :hide:
Ik vond Buchanan en Olsen ongelukkig in hun acties, Lang is ook al een tijdje niet meer dreigend en Vanaken speelt te ver van de goal me dunkt. Odoi op de nr. 6 is een verrijking, Adamyan is snel en beweeglijk, die kan wel iets.
Hopelijk maken we tegen Antwerp eens een statement met een klinkende overwinning !
Sanders
Supersub
Berichten: 1209
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 21 feb 2022, 09:38
Pica schreef: 21 feb 2022, 08:50 Was wel geen eindeloos gebrei van deze keer :hide:
Ik vond Buchanan en Olsen ongelukkig in hun acties, Lang is ook al een tijdje niet meer dreigend en Vanaken speelt te ver van de goal me dunkt. Odoi op de nr. 6 is een verrijking, Adamyan is snel en beweeglijk, die kan wel iets.
Hopelijk maken we tegen Antwerp eens een statement met een klinkende overwinning !
Ik vrees een fysieke veldslag tegen Antwerp. Frey gaat vooraan naar alles lopen wat beweegt en zich overal in- en tegensmijten. Op het middenveld gaat het vechtvoetbal worden ipv voetballen en spelers zoals De Laet, Haroun, Nainggolan en de eerder vernoemde Frey zullen de boel wel opjutten. (Mag/kan Verstraete al meedoen, want die is daar ook een krak in).
En ik weet niet of we momenteel klaar zijn om die strijd aan te gaan...
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Tiki Taka schreef: 21 feb 2022, 09:38
Pica schreef: 21 feb 2022, 08:50 Was wel geen eindeloos gebrei van deze keer :hide:
Ik vond Buchanan en Olsen ongelukkig in hun acties, Lang is ook al een tijdje niet meer dreigend en Vanaken speelt te ver van de goal me dunkt. Odoi op de nr. 6 is een verrijking, Adamyan is snel en beweeglijk, die kan wel iets.
Hopelijk maken we tegen Antwerp eens een statement met een klinkende overwinning !
Vind alleen Odoi een versterking . Skov en Buchanon bevestigen mij wat ik al vertelde . Gewoon te plat. Ben meer fan van type Meunier / Perisic op de vleugels => power Engelse stijl is altijd ons voetbal geweest.
Nu zetten we flankaanvallers op de wingback die niet het loopvermogen ervoor hebben. Bwaah enorm gefrustreerd. Ons sportief “management “ heeft heel onze kern naar de vaantjes gedaan inclusief trainer. Hetgeen ik al 2 jaar zeg gaat dit jaar jammer genoeg waarheid worden . Gene plate prijs en dan nog oververdiend met ons provinciaal voetbal
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5336
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Kevinho schreef: 21 feb 2022, 12:18
Tiki Taka schreef: 21 feb 2022, 09:38
Pica schreef: 21 feb 2022, 08:50 Was wel geen eindeloos gebrei van deze keer :hide:
Ik vond Buchanan en Olsen ongelukkig in hun acties, Lang is ook al een tijdje niet meer dreigend en Vanaken speelt te ver van de goal me dunkt. Odoi op de nr. 6 is een verrijking, Adamyan is snel en beweeglijk, die kan wel iets.
Hopelijk maken we tegen Antwerp eens een statement met een klinkende overwinning !
Vind alleen Odoi een versterking . Skov en Buchanon bevestigen mij wat ik al vertelde . Gewoon te plat. Ben meer fan van type Meunier / Perisic op de vleugels => power Engelse stijl is altijd ons voetbal geweest.
Nu zetten we flankaanvallers op de wingback die niet het loopvermogen ervoor hebben. Bwaah enorm gefrustreerd. Ons sportief “management “ heeft heel onze kern naar de vaantjes gedaan inclusief trainer. Hetgeen ik al 2 jaar zeg gaat dit jaar jammer genoeg waarheid worden . Gene plate prijs en dan nog oververdiend met ons provinciaal voetbal
Ik geef je wel gelijk met het feit dat wanneer men flankaanvallers op de wingback posteert, men hierdoor net hun goede punten afvlakt en dit totaal niet de bedoeling zou mogen zijn, integendeel.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3492
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Kevinho schreef: 21 feb 2022, 12:18
Tiki Taka schreef: 21 feb 2022, 09:38
Pica schreef: 21 feb 2022, 08:50 Was wel geen eindeloos gebrei van deze keer :hide:
Ik vond Buchanan en Olsen ongelukkig in hun acties, Lang is ook al een tijdje niet meer dreigend en Vanaken speelt te ver van de goal me dunkt. Odoi op de nr. 6 is een verrijking, Adamyan is snel en beweeglijk, die kan wel iets.
Hopelijk maken we tegen Antwerp eens een statement met een klinkende overwinning !
Vind alleen Odoi een versterking . Skov en Buchanon bevestigen mij wat ik al vertelde . Gewoon te plat. Ben meer fan van type Meunier / Perisic op de vleugels => power Engelse stijl is altijd ons voetbal geweest.
Nu zetten we flankaanvallers op de wingback die niet het loopvermogen ervoor hebben. Bwaah enorm gefrustreerd. Ons sportief “management “ heeft heel onze kern naar de vaantjes gedaan inclusief trainer. Hetgeen ik al 2 jaar zeg gaat dit jaar jammer genoeg waarheid worden . Gene plate prijs en dan nog oververdiend met ons provinciaal voetbal
Skov Olsen en Buchanan (met een "a") kregen dus weeral geen tijd om iets anders te bevestigen dan wat je vertelde. Je lijdt nogal aan confirmation bias, als ik het mag zeggen.

Skov Olsen speelde vorig seizoen herhaaldelijk op de RM in een 3-5-2. Zijn trainer bij Bologna, Sinisa Mihajlovic, vond dat hij het niet slecht deed, maar wat proactiviteit miste. Bij Denemarken speelt hij doorgaans als aanvallende vleugelspeler in een 4-2-3-1 en doet hij het heel goed. Ik kan me herinneren dat Meunier (die je zelf aanhaalt) ongeveer dezelfde leeftijd had als Skov Olsen toen hij voor het eerst naar de rechtsback werd gehaald. Meunier deed dat zeer goed, maar maakte nog veel positionele fouten. Hij had met andere woorden wat tijd nodig. Je weet wel, dat wat Skov Olsen van jou niet krijgt.

Buchanan, van nature eveneens een flankaanvaller, speelde in de MLS eens 5 matchen als rechtsback in een viermansdefensie, waarbij toen opviel dat hij zich die rol verbazend snel eigen maakte, hij zich liet opmerken door zijn verdedigende discipline en agressief verdedigen, ondertussen toch zijn bijdrage leverend in aanvallend opzicht. Hij speelde daar ook al eens bij Canada, waar hij overigens ook al RM stond in een 3-4-3. Positioneel kan hij natuurlijk nog bijleren, zeker in verdedigend opzicht in een rol waarin je constant keuzes moet maken tussen verdedigen en aanvallen, maar ik twijfel er niet aan dat hij alle capaciteiten heeft om de volledige flank voor zijn rekening te nemen in onze 3-5-2. Buchanan is er net 23 geworden.

Ik vind het trouwens grappig dat je Perisic en Meunier in één adem noemt. Meunier werd op zijn 22e naar de rechtsback gehaald, heeft daar de eerste maanden/jaren leergeld betaald om vervolgens één van de beste rechtsbacks in Europa te worden. De Perisic van 22-23 jaar oud was een bijzonder getalenteerde speelvogel die zich aanvallend wou uitleven, en die je niet had moeten vragen om de hele flank af te dweilen, had zijn ploeg toen in zo'n systeem gespeeld. Hij speelt nu zo'n tweetal jaar in die rol bij Inter (sinds zijn 31e ofzo), met aan de andere kant doorgaans een meer verdedigend type (Darmian). Kan me niet herinneren dat hij daarvoor ooit op die positie speelde. Als je dus al iets kan zeggen, is het dat Skov Olsen en Buchanan meer flexibiliteit en maturiteit tonen op hun leeftijd dan Perisic toen hij hun leeftijd had.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Kwestie van een beetje opzoekwerk te doen : Kevinho kan wel degelijk van mening veranderen. Hij begint gewoon bijna altijd enorm negatief, maar soms wordt hij positief.
Kevinho schreef: 21 feb 2022, 12:18 Vind alleen Odoi een versterking . Skov en Buchanon bevestigen mij wat ik al vertelde . Gewoon te plat. Ben meer fan van type Meunier / Perisic op de vleugels => power Engelse stijl is altijd ons voetbal geweest.
Nu zetten we flankaanvallers op de wingback die niet het loopvermogen ervoor hebben. Bwaah enorm gefrustreerd. Ons sportief “management “ heeft heel onze kern naar de vaantjes gedaan inclusief trainer. Hetgeen ik al 2 jaar zeg gaat dit jaar jammer genoeg waarheid worden . Gene plate prijs en dan nog oververdiend met ons provinciaal voetbal
Kevinho schreef: 31 jan 2022, 17:06 Geen commentaar op de trainer ( Clement ) was het enige dat goed was . Voor de rest spreken de prestaties voor zich vermoed ik van al onze “steraankopen”. Hoe zeggen ze dat nu weer : éénoog is koning in het land van de blinden , en het feit dat ze met Odoi afkomen en ne prullevent uit Duitsland die Schreuder kent die amper een goal gemaakt heeft de laatste 3 jaar geeft duidelijk aan dat het een bende sukkelaars is op ons sportief departement.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Zonder De Ketelaere tegen Antwerp... Dat gaat niet makkelijk worden.
Gebruikersavatar
Fanzy
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:24

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Fanzy »

Kevinho?!
FrankFarina?!
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1752
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Fanzy schreef: 27 feb 2022, 14:52 Kevinho?!
FrankFarina?!
Die komen hier ongetwijfeld straks wel vertellen hoe zwak Antwerp wel niet was
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Waar is kevinho nu? Waar is farina nu? Normaal zijn ze tijdens de rust toch al commentaar aan het geven hoe slecht het wel allemaal niet is...sterke prestatie van al onze "mislukte winteraankopen", zowel odoi ,buchanan, skov olsen als adamyan waren goed. Mannaert kent er toch nog iets van.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Fanzy schreef: 27 feb 2022, 14:52 Kevinho?!
FrankFarina?!
Bangelijke match . Genoten met grote G. Enigste die niet was komen opdagen was onze keeper . En we moeten echt wel leren om de kansen af te maken . Eerste helft hebben we er serieus wat de nek omgedraaid. Godzijdank konden we de flater van Simon nog rechtzetten voor rust.
Moja Risin
Tester
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 sep 2016, 20:00

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Moja Risin »

Dit is toch hoe we club willen zien spelen!
En als ik niet oplet, ga ik nog megafan worden van Odoi 😜
Beste match van het seizoen in de competitie.
Plaats reactie